1/5 - (1 امتیاز)

امروزه افراد زیادی در اینستاگرام مشغول فعالیت هستند. عده ای ممکن است به کسب درآمد پرداخته و عده ای نیز برای سرگرمی و تفریح از آن استفاده می کنند. برهمین اساس اینستاگرام تصمیم به ایجاد انواع حساب های کاربری برای هدف های گوناگون گرفته است. با ما همراه باشید تا درباره انواع این حساب کاربری اینستاگرام و نحوه ایجاد آنها بیشتر صحبت کنیم.

معنی حساب کاربری چیست؟

یک حساب کاربری در نتیجه ثبت نام در یک شبکه اجتماعی، رایانه و… ایجاد می شود که تنظیمات و اطلاعات شخصی فرد را نگهداری می کند. هرفرد با حساب کاربری مخصوص خود وارد صفحه شخصی اش بشود اجازه ی انجام دادن تمام عملیات هایی که برای ویرایش و یا پست گذاری جدید نیاز است را دارا می باشد.

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز؛ آموزش کامل اینستاگرام

ساخت حساب کاربری اینستاگرام

شما می توانید با استفاده از راه های مختلفی اقدام به ایجاد حساب کاربری برای اینستاگرام بکنید. راه های زیر در پاسخ به سوال چگونه حساب کاربری اینستاگرام بسازیم به شما کمک می کند.

 ساخت اکانت اینستاگرام با ایمیل

برای ساخت اکانت اینستاگرام با ایمیل ابتدا :

  • برنامه اینستاگرام را دانلود کرده سپس در صفحه اولی که باز می شود گزینه Sign Up را لمس کنید.
  • در پنجره بعدی که باز می شود ابتدا باید یوزرنیم و پسورد خود را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد گزینه Add new phone and email را انتخاب کرده و در پنجره ای که باز می شود زبانه ایمیل را انتخاب کنید و بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود گزینه next را بزنید.
  • سپس کدی از طرف اینستاگرام بر ایمیل شما ارسال می شود که با وارد کردن آن می توانید حساب کاربری خود را ایجاد کنید.
ساخت اکانت اینستاگرام
ساخت اکانت اینستاگرام

 ساخت اکانت اینستاگرام با شماره تلفن

برای ساخت حساب کاربری اینستاگرام با شماره تلفن مراحل آن مشابه ساخت اکانت با ایمیل است با این تفاوت که در مرحله 3 به جای انتخاب زبانه ایمیل زبانه phone را انتخاب کنید و گزینه next را بزنید. سپس کدی که از طرف اینستاگرام برای شما اس ام اس می شود را وارد کرده و حساب کاربری شما ایجاد می شود.

ساخت اکانت اینستاگرام با شماره مجازی

شاید شما هم دوست نداشته باشید از تلفن و ایمیل خود برای ساخت حساب کاربری در شبکه های اجتماعی استفاده کنید و یا اینکه شماره تلفن و یا ایمیل شما تکراری باشد و نتوانید برای بار دوم از آنها استفاده کنید. راه حل آن ساخت حساب کاربری اینستاگرام با شماره مجازی است.برای ساخت حساب کاربری اینستاگرام با استفاده از شماره مجازی ابتدا باید یک شماره مجازی رایگان از اپلیکیشن هایی مانند Talk2 , Smartcell و ESIAtallk دریافت کنید. بعد از دریافت شماره مطابق راه کار های قبلی ارائه شده عمل کنید.

ساخت اکانت اینستاگرام بدون شماره

برای ساخت اکانت اینستاگرام بدون شماره تلفن باید از طریق ایمیل و یا شماره مجازی اقدام کنید. اگر از ایمیل خود قبلا در ساخت اکانت استفاده کرده اید و یا نمی خواهید ایمیل خود را وارد کنید می توانید با استفاده از سایت tempmail اقدام به ایجاد یک ایمیل یک بار مصرف بکنید.

یا اینکه می توانید از اپلیکیشن هایی که در بالا گفتیم شماره مجازی دریافت کنید. بعد از دریافت ایمیل یک بار مصرف و یا شماره مجازی مطابق راه هایی که دربالا گفتیم عمل کنید. البته باید توجه داشته باشید در صورت استفاده از ایمیل یک بار مصرف درصورت فراموشی رمز عبور دیگر نمی توانید آن را بازیابی کنید پس اگر اکانت شما برایتان اهمیت دارد بهتر است از یک ایمیل و یا شماره معتبر استفاده کنید.
ایجاد چند حساب کاربری در اینستاگرام

اگر قبلا یک حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کرده اید و می خواهید یک حساب دیگر هم ایجاد کنید و چند اکانت را با هم همزمان داشته باشید می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد اکانت خود شده و با فشار دادن روی عکس پروفایل و یا نام اکانت در بالا پنجره ای باز می شود که باید گزینه Add account را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه create new account را انتخاب کرده و مراحل ثبت نام را دنبال کنید.
افزودن حساب کاربری
افزودن حساب کاربری

ورود به حساب کاربری اینستاگرام

برای ورود به اینستاگرام از طریق اپلیکیشن هنگامی که برنامه را باز می کنید دوکادر برایتان ایجاد می شود که با وارد کردن یوزرنیم و پسورد وارد اکانت خود می شوید.

برای ورود به حساب از طریق وب سایت اینستاگرام کافی است در گوگل اینستاگرام را سرچ کرده و وارد سایت آن شوید سپس یوزرنیم و پسورد خود را وارد کنید.

برای وارد شدن از طریق جیمیل باید جیمیلتان روی دستگاهی که می خواهید با آن وارد حساب اینستاگرامتان باشید باز باشد. هنگام فراموش کردن کلمه عبور می توانید از طریق اکانت جیمیل ان را بازیابی کنید.

بیشتر بخوانید: با بخش تنظیمات اینستاگرام بیشتر آشنا شویم

انواع حساب کاربری اینستاگرام

حساب های کابری مختلفی در اینستاگرام برای اهداف گوناگون وجود دارد که شامل:

حساب کاربری شخصی

در حساب کاربری شخصی افراد به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام نبوده و هدفشان ارتباط با افراد و سرگرمی است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند حساب کاربری شخصی خود را قفل کنند تا همه ی افراد نتوانند وارد اکانت آنها شوند و تنها افرادی که خودشان اجازه می دهند بتوانند پست ها و استوری هایشان را مشاهده کنند.

 برای پرایوت کردن حساب کاربری بعد از وارد شدن به برنامه روی سه خط بالا در پروفایل خود کلیک کنید و گزینه setting را انتخاب کنید. در مرحله بعد گزینه privacy و سپس Account Privacy را انتخاب کنید.در صفحه ای که باز می شود گزینه Private Account را آبی کنید بعد از فعال کردن اینستاگرام از شما می پرسد که می خواهید حسابتان را به حساب خصوصی تغییر دهید؟ که در نهایت با زدن گزینه ok می توانید حساب کاربری خود را پرایوت کنید.

اکانت شخصی
اکانت شخصی

مزایای حساب کاربری شخصی

از مزایای ایجاد حساب کاربری شخصی این است که افراد غریبه نمی توانند پست ها و استوری های شما را نگاه کنند و تنها افرادی قادر به دنبال کردن شما خواهند بود که خود شما اجازه آن را بدهید. بنابراین افرادی که شما را دنبال می کنند را خودتان انتخاب کرده و عکس های شخصیتان امنیت بیشتری دارند. و شاید تنها مزیت آن نسبت به سایر حساب ها همین مورد باشد.

محدودیت های حساب شخصی

از جمله محدودیت ها و معایب ایجاد حساب کاربری اینستاگرام از نوع شخصی این است که دیگر پست های شما وراد اکسپلور نخواهد شد و احتمال افزایش تعداد بازدید کننده ها را از دست خواهید داد بنابراین اگر تعداد فالوورها و بازدید کننده را برایتان مهم است به سراغ ایجاد آن نروید.

از دیگر محدودیت های آن این است که شما قادر نخواهید بود نرخ تعامل و سیو و شیر پست هایتان را در اینستاگرام مشاهده کنید و متوجه نخواهید شد چه کسانی پست های شما را سیو کرده و یا تعداد بازدید های پستتان چقدر بوده است.

حساب کاربری بیزینس اینستاگرام

حساب کاربری بیزینس برای درآمد زایی و ایجاد کسب و کار ها و معرفی برند ها به افراد دیگر راه اندازی می شود. اکانت تجاری باعث می شود تا افراد زیادی با برند و کسب و کار دیگران آشنا شوند و به صورت مستقیم با صاحبان آن ها ارتباط برقرار کرده و در صورت ارائه شماره تماس با آنها تماس بگیرند.

اکانت بیزینسی
اکانت بیزینسی

امکانات حساب کاربری بیزینس

با بیزینسی کردن اکانت پست های شما قابلیت ورود به اکسپلور و دیده شدن بیشتر را دارا است. همچنین حساب بیزینسی قابلیتی به نام insight دارد که با استفاده از آن افراد می توانند رفتار فالوورهای خود را انالیز کرده و برای به کارگیری استراتژی ها از آن استفاده کنند. مثلا ببینند که در کدام ساعات شبانه روز تعداد بیشتر از فالوورها آنلاین هستند و چه ساعاتی برای پست گذاری مناسب تر است. و یا اینکه کدام پست ها نرخ سیو و شیر و ریچ و ایمپرشن بیشتری داشته و بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

می توانید با استفاده از حساب کاربری اینستاگرام در حالت بیزینس دسترسی به فروشگاه اینستاگرام داشته باشید و محصولات را در پست های خود برچست گذاری کنید. همچنین امکان تنظیم پاسخ سریع برای ارتباط با مشتریان وجود دارد.

اگر اول راه کسب‌وکار آنلاین خود هستید، برای حساب بیزینسی خود اقدام به خرید فالوور اینستاگرام کنید تا رشد سریع‌تر را تجربه کنید.

معایب حساب کاربری بیزینس اینستاگرام

از معایب ایجاد این نوع حساب کاربری این است که آن را نمی توان به صورت پرایوت درآورد و نیاز به ایجاد یک صفحه فیسبوک دارید و فقط مجاز به پیوند به یک صفحه فیسبوک هستید.
 کریتور اکانت اینستاگرام چیست

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که پروفشنال اکانت اینستاگرام چیست؟ درواقع این همان حساب کاربری حرفه ای و یا کریتور اکانت است. این حساب مورد استفاده برای اینفلوئنسرها، افراد مشهور و افراد سازندگان محتوا است. این نوع حساب برای جداسازی کاربران عادی از اینفلوئسترها راه اندازی شده است.

اکانت بیزینسی خوب یا بد؟
اکانت بیزینسی خوب یا بد؟

مزایا و معایب کریتور اکانت اینستاگرم

از جمله مزایای آن این است که در این نوع حساب شما قادر خواهید بود فعالیت فالوورهایتان را آنالیز کرده و عملکرد شما را در رابطه با مخاطبان، محتوا ها و… را نشان می دهد. امکان مدیریت تبلیغات و ایجاد آن وجود دارد و برای تبلیغات می توانید بین اکانت خود با یک صفحه فیسبوک لینک قرار دهید. امکان تنظیم فیلترها و پاسخ سریع به دایرکت ها وجود دارد. می توانید انتشار پست ها و محتواهای خود را زمان بندی کنید و…

از معایب آن این است که امکان پرایوت کردن این نوع حساب وجود ندارد. همچنین فقط یه یک صفحه فیسبوک می توانید متصل شوید.

بیشتر بخوانید: آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به حساب حرفه ای اینستاگرام

تغییر حساب کاربری در اینستاگرام

برای تغییر حساب کاربری در اینستاگرام دو حالت مختلف وجود دارد که روش تغییر هرکدام با هم فرق می کند.

تبدیل حساب بیزینس به شخصی در اینستاگرام

با توجه به الگوریتم های اینستاگرام اگر اکانتتان به فیسبوک متصل باشد در ماه فقط یک بار می توانید حساب بیزینسی خود را به شخصی تبدیل کنید در صورت اینکه دوباره بخواهید حساب شخصی را به بیزینسی تبدیل کنید خطای you have reached the limit for the number of businesses you can create at this time را مشاهده می کنید. برای تبدیل حساب بیزینسی به شخصی ابتدا وارد بخش setting شده و در قسمت Account روی گزینه Switch back to personal Account کلیک کنید.

تبدیل حساب بیزینس به شخصی در اینستاگرام
تبدیل حساب بیزینس به شخصی در اینستاگرام

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس

برای تبدیل حساب کاربری اینستاگرام به بیزینس اکانت ابتدا:

  • وارد پروفایل خود شده و روی سه خط بالا کلیک کنید و گزینه setting را انتخاب کنید.
  • در صفحه ای که باز می شود گزینه switch to professional account را انتخاب کنید.
  • در صفحه ای که باز می شود امکانات اکانت بیزینس را برایتان معرفی می کند با زدن گزینه continue صفحه ای باز میش ود که باید زمینه فعالیت خود را انتخاب کنید و درنهایت گزینه done را بزنید.
  • در مرحله بعد بین گزینه creator و Business دومی را انتخاب کرده و next را بزنید.
  • در مرحله بعد اطلاعات قابل نمایش برای مخاطبان را نشان می دهد در صورتی که نمی خواهید افراد دیگر اطلاعات شما را ببینند Don’t use contact info ر ابزنید در غیر این صورت گزینه next را انتخاب کنید.
تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس
تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس

تغییر نام در اینستاگرام

برای تغییر نام کاربری خود لازم است ابتدا وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید و گزینه edit profile را انتخاب کنید. سپس در بخش Username نام کاربری قبلی خود را پاک کرده و نام جدید را در آن بنویسید. در قسمت Name نیز می توانید نام خود را تغییر دهید. بعد از انجام تغییرات گزینه done را لمس کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل جذاب نوشتن بیو اینستاگرام

تغییر نام در اینستاگرام
تغییر نام در اینستاگرام

نحوه حذف حساب کاربری اینستاگرام

برای حذف کردن حساب کاربری خود طریق سایت اینستاگرام ابتدا وارد سایت اینستاگرام شده سپس در قسمت پروفایل گزینه edit profile را انتخاب کنید. در پایین صفحه گزینه ای تحت عنوان Temporarily deactivate my account را مشاهده می کنید با ضربه زدن روی آن صفحه ای برای شما باز می شود که باید دلیل دی اکتیو کردن اکانت خود را بنویسید و سپس پسورد پیج را در کادر پایین وارد کرده و گزینه Temporarily Deactivate Account را انتخاب کنید.

حذف اکانت از طریق اپلیکیشن

برای حذف حساب کاربری اینستاگرام از طریق خود اپلیکیشن اینستاگرام باید مراحل زیر را طی کرد:

  • وارد قسمت setting شده و روی گزینه Help و سپس help center کیلیک کنید.
  • ·         گزینه managing your account و سپس delete your account را انتخاب کنید.
  • گزینه How do I delete my account و سپس the Delete Your Account page را انتخاب کنید.
  • سپس یوزرنیم و پسورد خود را وارد می کنید و دلیل دیلیت کردن اکانت خود را نوشته و با کلیک برروی کادر قرمز حساب شما حذف خواهد شد.

حذف حساب کاربری اینستاگرام بدون پسورد

امکان حذف حساب کاربری اینستاگرام بدون پسورد وجود ندارد. برای حذف حساب کاربری نیاز است شما ابتدا وارد اکانت خود شوید و برای وارد شدن به اکانت هم نیاز است پسورد خود را وارد کنید. همچنین هنگام حذف اکانت از شما می خواهد پسورد خود را وارد کنید. اگر پسور خود را فراموش کرده اید با وارد کردن شماره تلفن و یا ایمیلی که با آن اقدام به ثبت نام کرده اید پسورد خود را بازیابی کرده سپس اقدام به حذف حساب کاربری اینستاگرام بکنید.

انتقال حساب کاربری اینستاگرام به گوشی دیگر

امکان وجود یک حساب کاربری اینستاگرام در چندگوشی وجود دارد. برای انتقال یک حساب کاربری به گوشی دیگر کا فی است یوزرنیم و پسورد خود را در گوشی دوم وارد کرده و وارد حساب خود شوید. اگر تایید دو مرحله ای را روی اکانت خود فعال کرده باشید کدی از طریق اینستارگام برای شما ارسال می شود که با وارد کردن ان کد می توانید به راحتی به حساب خود دسترسی داشته باشید.

سخن آخر

حال که با انواع حساب های کاربری و معایب و مزایای آن آشنا شدید می توانید با توجه به هدف خود یکی از انواع این حساب ها را در اینستاگرام ایجاد کرده و به فعالیت بپردازید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید سپاسگزاریم. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.