5/5 - (1 امتیاز)

اینستاگرام، پلتفرمی برای ارتباط بیشتر افراد با یکدیگر است.یکی از قابلیت های جذاب این برنامه که به شما کمک می کند تا از تمامی دوستان خود باخبر باشید حتی به واسطه یک استوری یا پست، امکان پیدا کردن مخاطبان مورد نظر از طریق شماره تلفن آنهاست.در این مقاله، روش پیدا کردن افراد در اینستاگرام با شماره تلفن را شرح داده و نکات تکمیلی آن را بیان خواهیم کرد.

 چگونه مخاطبان خود را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

حتما برای شما هم این اتفاق رخ داده است که به دنبال اینستاگرام یکی از مخاطبین خود در دفترچه تلفنتان باشید و بخواهید سراغی از او بگیرید و بدانید کجا هست و چه کاری انجام می دهد. برای این کار باید، ابتدا به اینستاگرام اجازه دهید تا به مخاطب های شما دسترسی داشته باشد.

در ادامه مراحلی که گفته می شود را انجام دهید تا به مخاطب های دفترچه تلفن خود دسترسی پیدا کنید.

پیدا کردن افراد در اینستاگرام با شماره تلفن
پیدا کردن افراد در اینستاگرام با شماره تلفن

مراحل پیدا کردن افراد در اینستاگرام با شماره تلفن

بهترین روش در موقعیتی که هیچ اطلاعاتی از حساب کاربری فرد موردنظر خود ندارید، استفاده از شماره های تلفن ذخیره در تلفن همراه است. برای استفاده از این قابلیت، مراحل زیر را به ترتیب با دقت انجام دهید:

در مرحله اول باید همگام سازی مخاطبین را انجام دهید.

  1. شماره فردی را که می خواهید، در اینستاگرام پیدا کنید، در دفترچه تلفن همراه خود ذخیره کنید.
  2. وارد برنامه اینستاگرام شوید.
  3. ابتدا باید در نوار پایین اینستاگرام روی عکس پروفایل خود کلیک کنید تا به صفحه پروفایل کاری خود وارد شوید.
  4. در صفحه پروفایل کاری خود بر روی گزینه سه خط بالای صفحه کلیک کنید
  5. حال باید در پنجره باز شده روی گزینه setting یا تنظیمات کلیک کنید.پیداکردن افراد در اینستا با شماره تلفن
  6. حال پنجره ای جدید برای شما باز می شود، روی گزینه Account کلیک کنید.
  7. در این مرحله باید روی گزینه Contact syncing بزنید.مراحل پیدا کردن افراد در اینستا با شماره تلفن
  8. در مرحله بعدی صفحه ای برای شما باز می شود که گزینه connect contacts در آن موجود است، اگر این گزینه فعال نیست، آن را فعال کنید.
  9. در حال حاضر شما می توانید مخاطبین خود در اینستاگرام را مشاهده کنید و آن ها را پیدا کنید، اما برای پیدا کردن آن ها باید به بخش خاصی در اینستاگرام برویدمرحله آخر پیدا کردن افراد در اینستاگرام با شماره تلفن

 در مرحله دوم مخاطب های خود را پیدا کنید‌.

  1. دوباره وارد بخش پروفایل کاری شوید
  2. در این مرحله باید بر روی گزینه سه خط بالای صفحه، ضربه بزنید.
  3. حال در صفحه باز شده باید بر روی گزینه Discover people کلیک کنید.روش دوم پیدا کردن افراد در اینستا با شماره
  • در این صفحه شما اکانت افرادی را می بینید که شماره آن ها در دفترچه تلفن شما یادداشت شده است، به غیر از آن افرادی که اینستاگرام به شما پیشنهاد داده است را هم می بینید. شما هر کسی را خواستید می توانید فالو کنید یا از پیجش دیدن کنید.

بیشتر بدانید: آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به حساب حرفه ای اینستاگرام

چگونه همگام سازی مخاطبان در اینستاگرام را غیر فعال کنیم؟

اینستاگرام نرم افزاری است که سالانه قابلیت های جدیدی ایجاد می کند و این قابلیت ها باعث می شود، افراد زیادی به سمت اینستاگرام بیایند.

یکی از ویژگی های حال حاضر اینستاگرام، همگام سازی مخاطبان می باشد که افراد زیادی این ویژگی را می پسندند به دلیل این که با کمک آن، می توانند دوستان قدیمی خود را پیدا کنند و آن ها را فالو کنند و از پیجشان دیدن کنند.

قابلیت های فوق العاده متنوع اینستاگرام را با اکانت تجاری تجربه کنید!

اما افرادی هستند که علاقه ای به ویژگی کانکت کانتکتس(connect contacts ) ندارند و نمی خواهند، مخاطبان خود را در اینستاگرام ببینند. اگر این ویژگی را دوست ندارید، باید مراحل زیر را برای غیر فعال سازی این ویژگی انجام دهید.

  1. در مرحله اول به مانند همیشه وارد پروفایل کاری خود شوید.
  2. در این مرحله روی گزینه سه خط بالای صفحه کلیک کنید.
  3. حال باید در پنجره باز شده روی گزینه Setting ضربه بزنید.
  4. سپس در پنجره جدید باز شده روی گزینه account کلیک کنید.
  5. در این صفحه باید بر روی contact sycing کلیک کنید
  6. در مر حله آخر گزینه Connect Contacts را می بینید که فعال است و آن را باید غیر فعال کنید، روی آن ضربه بزنید سپس در پنجره شناور جدید روی گزینه Disconnect کلیک کنید.مخفی کردن اکانت ها در پیدا کردن افراد در اینستا با شماره

چگونه از دید افراد پنهان بمانیم؟

تا الان باید در مورد ویژگی کانکت کانتکتس اطلاعات زیادی به دست آورده باشید. حتما به این موضوع پی برده اید که پیدا کردن افراد در اینستاگرام با شماره تلفن به راحتی قابل انجام است؛ اما باید حتما شماره شخص مورد نظر در دستگاه شماه ذخیره باشد.

بیشتر بدانید: چه کسانی پروفایل اینستاگرام ما را چک می کنند؟

حال اگر شما دوست نداشته باشید کسی شما را در اینستاگرام از روی شماره تلفن همراهتان پیدا کند، باید اعمالی را انجام دهید:

  • راهکار اول

در هنگام ثبت نام اینستاگرام، با شماره سیمکارت، در اینستاگرام ثبت نام نکنید و از اکانت گوگل برای ثبت نام در اینستاگرام، استفاده کنید‌ تا کسی که شماره شما را دارد، اکانت اینستاگرام شما را پیدا نکند.

  • راهکار دوم

شما می توانید از سیمکارتی استفاده کنید که هیچ کس اطلاعی از شماره آن ندارد. تا زمانی که یک نفر شماره شما را در دفترچه تلفن همراه خود سیو نکرده باشد، شما را در اینستاگرام پیدا نمی کند.

نکته: اگر با شماره تلفن همراه خود که افراد مختلف آن را می شناسند در اینستاگرام نام نویسی کنیم، تکلیف چیست؟ چه کاری باید انجام بدهیم تا افراد اکانت ما را پیدا نکنند؟ برای این که کسی اکانت  شما را از این به بعد پیدا نکند باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا اینستاگرام خود را باز کنید.
  2. در این مرحله از نوار پایین صفحه اینستاگرام روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید و وارد پروفایل کاریتان شوید.
  3. حال در صفحه ای که برایتان باز شده است روی گزینه edit profile کلیک کنید.
  4. در این مرحله در صفحه باز شده گزینه personal information settings کلیک کنید.
  5. در این مرحله اکانت گوگل خود را وارد کنید و سپس شماره همراه خود را پاک کنید.

با انجام این کارها دیگر فردی قادر به یافتن اینستاگرام شما از روی شماره تلفن همراهتان نخواهد بود. اگر در هنگام وارد کردن ایمیلتان، رمز خود را فراموش کرده بودید می توانید از شماره تلفن همراهی که قبلا برای بازیابی رمز عبور، گوگل از شما درخواست کرده بود، استفاده کنید.

ورود به اینستاگرام با شماره همراه بهتر است یا با اکانت گوگل؟

این اپلیکیشن هر ساله اقداماتی را انجام می دهد تا کاربران آن احساس راحتی و امنیت بیشتری داشته باشند. یکی از کارهایی که اینستاگرام در حال حاضر انجام داده است، درخواست شماره تلفن یا اکانت گوگل برای کاربران خود می باشد.

پیدا کردن افراد در اینستا

با این کار اگر رمز پیج خود را فراموش کنید می توانید، از شماره تلفن خود و اکانت گوگل خود برای بازیابی پیج خود اقدام کنید. حال سوال این است، ثبت نام و ورود به اینستاگرام با شماره همراه بهتر است یا با اکانت گوگل؟

هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. همانطور که در رابطه با پیدا کردن افراد در اینستاگرام می دانید، اگر با شماره همراه اقدام به ثبت نام کنید، افراد می توانند به راحتی پیج شما را پیدا کنند، البته اگر با شماره ناشناس این کار را انجام دهید، افراد قادر به پیدا کردن پیج شما نخواهند بود.

بیشتر بدانید: چطور در اینستاگرام از بین کامنت ها و لایک ها قرعه کشی کنیم؟

در طرف مقابل اگر با اکانت گوگل، ثبت نام کنید، کسی پیج شما را پیدا نخواهد کرد و اکانت شما پنهان می ماند. یکی از مزایای شماره تلفن همراه این است که همیشه همراه شماست و به آن دسترسی دارید، همچنین رسیدگی به امنیت پیج با سیم کارت، راحت تر است.

از سوی دیگر اکانت گوگل همیشه در دسترس شما نیست، به عنوان مثال ممکن است آن را از گوشی خود دلیت کنید یا گوشی خود را ریست فکتوری کنید، در این صورت اگر رمز ورود و آدرس جیمیل را به یاد نداشته باشید و در مقابل پسورد پیج خود را هم فراموش کرده باشید، باید قید پیج خود را بزنید.

در اکثر مواقع پیش می آید که آدرس اکانت گوگل و رمز ورود آن را از یاد ببرید، زیرا کمتر با اکانت گوگل سر و کار دارید و معمولا افراد بیشتر مواردی را در ذهن می سپارند که همیشه با آن سرو کار دارند.

پیدا کردن افراد در اینستا با تلفن

شاید الان به این فکر کرده اید که ممکن است پین و پوک سیم کارت را نیز از یاد ببرید، در این مواقع می توانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان محله خود این مشکل را حل کنید اما در ایران به راحتی نمی توانید مشکلات اکانت گوگل خود را حل کنید. امنیت پیجی که با سیم کارت آن را ثبت نام کرده اید به مراتب بالاتر از پیجی است که با اکانت گوگل آن را ثبت نام کرده اید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات مربوط به پیدا کردن افراد در اینستاگرام با شماره تلفن را بیان کنیم.امیدواریم از این مطالب نهایت استفاده را کرده و دوستان قدیمی خود را پیدا کنید.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

سوالات متداول

آیا می توان در اینستاگرام، اکانت مخاطبین خود را پیدا کرد؟

بله، اگر گزینه Connect Contacts فعال باشد

چگونه شماره و اکانت گوگل خود را در اینستاگرام تغیر دهیم؟

در قسمت personal information settings می توان این کار را انجام داد.