3.7/5 - (3 امتیاز)

در طی سالیانی که اینستاگرام روی کار آمده است به فکر برقرار کردن امنیت کامل برای کاربران خود بوده است. وقتی شما برخلاف قوانین و الگوریتم های اینستا عمل کنید اینستاگرام اکانت شما را بلاک می کند. ما در این مطلب قصد داریم، همه چیز در مورد نحوه رفع مشکل بلاک موقت اینستاگرام را برایتان بازگو کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

پیش تر در مورد حل مشکل ورود به اینستاگرام با 7 روش کاربردی مطلبی نوشته بودیم اما اکنون قصد داریم به صورت اختصاصی به شرح راهکارهایی برای رفع بلاک موقت اینستاگرام بپردازیم پس اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

رفع مشکل بلاک موقت اینستاگرام

زمانی که شما با مشکل بلاک موقت اینستاگرام مواجه شوید با پیغامی تحت عنوان action block مواجه می شوید به این معنی که اکانت شما توسط اینستاگرام مسدود شده است.

مسدود شدن اکانت شما توسط اینستاگرام می تواند به این دلیل باشد که شما از قوانین اینستاگرام سرپیچی کرده اید، اما گاهی اوقات نیز ممکن است شما بدون دلیل از طرف اینستاگرام بلاک شوید. اینستاگرام این کار را برای کاهش اکانت های اسپم و ربات ها انجام می دهد.

همچنین بخوانید: دی اکتیو کردن اینستاگرام (حذف موقت اکانت اینستا)

می خواهیم در اینجا به بررسی چند دلیل بلاک موقت اینستاگرام بپردازیم و همچنین راهکار هایی برای رفع مشکل بلاک موقت اینستاگرام به شما ارائه دهیم.

بلاک موقت اینستاگرام

بلاک موقت اینستاگرام می تواند به خاطر یکی از دلایل زیر باشد:

  1. انتشار تعداد زیادی پست در یک زمان محدود
    انتشار تعداد زیادی پست در یک بازه زمانی کوتاه باعث می شود اینستاگرام اکانت شما را اسپم شناسایی کند و در نتیجه بلاک موقت اینستاگرام را منجر می شود. بهترین حالت ممکن در منتشر کردن پست ها این است که بین انتشار پست هایتان وقفه ایجاد کنید و همه پست ها را در چند اکانت به صورت همزمان به اشتراک نگذارید.
  2. لایک بیش از حد در یک زمان
    لایک کردن تعداد زیادی پست در یک زمان محدود موجب ایجاد محدودیت برای اکانت شما از طرف اینستاگرام می شود و باعث می شود که اینستاگرام پیج شما را بلاک کند.
  3. دور زدن قوانین کپی رایت اینستاگرام
    شما در پیج خودتان فقط باید از تصاویر و پست های متعلق به خودتان استفاده کنید و اگر می خواهید از تصاویر و محتوا شخص دیگری استفاده کنید باید از صاحب آن محتوا اجازه گرفته و پس از منتشر کردن در پیج خود نیز باید از نام و رسم او در کپشن نام ببرید.
    در غیر این صورت صاحب اصلی پست ها می تواند این کار شما را به عنوان یک کار غیر قانونی به اینستاگرام گزارش دهد و منجر به بلاک موقت اینستاگرام شما شود.
  4. ریپورت شدن پیج
    اگر تعدادی از فالوور های شما در یک زمان پیج شما را ریپورت کنند، باعث می شود که اینستاگرام پیج شما را متخلف شناسایی کند و به همین دلیل اکانت شما را مسدود می کند.
    شادوبن
  5. ورود به اینستاگرام با IP های مختلف
    اگر شما با IP های مختلف وارد اینستاگرام خود شوید باعث می شود که اینستاگرام احتمال دهد که پیج شما هک شده است و برای برای بالا بردن امنیت پیج شما اکانت شما را مسدود می کند.
  6. فالو یا آنفالو کردن بیش از حد
    گاهی اوقات بعضی از افراد برای افزایش فالوورهای پیجشان در یک زمان تعداد زیادی از افراد را فالو می کنند و یا بنا به دلایلی تصمیم به آنفالو کردن تعداد زیادی از افراد پیجشان می گیرند. این کار باعث می شود اینستاگرام شما را به عنوان یک ربات شناسایی کند و پیج شما را بلاک و مسدود کند.

همچنین بخوانید: ۱۳ روش ساده برای افزایش بازدید استوری

روش های رفع مشکل بلاک توسط اینستاگرام

اکنون می خواهیم در ادامه روش های رفع اکشن بلاک را برای شما بررسی کنیم. شما با استفاده از یکی از روش های زیر می توانید پیج خودتان را از بلاکی آزاد کنید:

  1. از طریق بخش tell us اینستاگرام
    وقتی که شما با پیام action block روبرو می شوید متوجه می شوید که اینستاگرام پیچ شما را بلاک کرده است. در این زمان می توانید روی گزینه tell us کلیک کنید، که با انتخاب این گزینه به صورت دستی اینستاگرام متوجه می شود که شما ربات نیستید و در صدد رفع مشکل شما بر می آید.
    رفع مشکل اکشن بلاک اینستاگرام
  2. به مدت 24 الی 48 ساعت صبر کنید
    بهترین راه حل برای رفع مشکل بلاک توسط اینستاگرام این است که به مدت 24 الی 48 ساعت هیچ فعالیتی در پیج تان انجام ندهید.
  3. از دیتا گوشی استفاده کنید
    یکی از دلایل بلاک شدن پیج تان می تواند تشخیص IP های مختلف از طرف اینستاگرام باشد، برای رفع مشکل بلاک توسط اینستاگرام، می توانید به جای متصل شدن به وای فای به دیتا و نت گوشی خودتان متصل شوید.
  4. پروفایل خود را تکمیل کنید
    انجام این کار به این منظور است که اطلاعات اکانت خود را به طور کامل وارد کنید و آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را به اکانت تان اضافه کنید.
  5. به فکر تغییر پسورد باشید
    یکی از کاربردی ترین روش ها تغییر دادن پسورد اکانت تان است، چون از این طریق می توانید دسترسی افراد دیگر و همچنین دیگر برنامه های جانبی به حسابتان را محدود و مسدود کنید و خیالتان از امن بودن پیج تان راحت شود.
  6. حذف برنامه های کمکی
    منظور از برنامه های کمکی، اپلیکیشن هایی است که باعث افزایش فالوور، لایک و کامنت می شوند. چون استفاده از این برنامه ها یکی از دلایل بلاک شدن شما از طرف اینستاگرام است.
    برای رفع این مشکل نیاز است که شما این برنامه ها و ربات ها را حذف و غیر فعال کنید و همچنین گزینه رمز دو مرحله ایی اکانت خود را فعال کنید تا به اینستاگرام این اطمینان را بدهید که از برنامه و ربات های افزایش فالوور استفاده نمی کنید.
    حذف برنامه های کمکی
  7. اکانت خود را به سایر شبکه های اجتماعی متصل کنید
    یکی از راهکارهای تضمینی برای بلاک نشدن پیج شما، متصل کردن اکانت تان به یک شبکه اجتماعی دیگر مانند فیسبوک است. شواهد نشان داده است که متصل بودن اکانت شما به فیسبوک درصد بلاک شدن پیج شما را کاهش می دهد و باعث می شود که اینستاگرام شما را به عنوان یک فرد حقیقی شناسایی کند.
  8. پیج خود را تجاری کنید
    شما می توانید برای کاهش دادن درصد بلاک شدنتان توسط اینستاگرام پیج خود را به یک حساب تجاری (business) و یا (Creator) تبدیل کنید و امکان بلاک شدن خود را تا حدودی کاهش دهید.
  9. رفع مشکل بلاک توسط اینستاگرام از طریق کامنت انگلیسی
    یکی دیگر از روش هایی که می توانید از طریق آن پیج خود را از بلاکی در بیاورید این است که از مخاطبین پیج خود بخواهید که زیر پست هایتان کامنت های انگلیسی بنویسند.
    گزارش مشکل به اینستاگرام
  10. به پشتیبانی گزارش دهید
    اگر شما بدون دلیل از طرف اینستاگرام بلاک شده اید لازم است که پیامی مبنی بر رفع مشکل بلاک توسط اینستاگرام را به پشتیبانی ارسال کنید.

برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • وارد اینستاگرام خود شوید.
  • با فشردن سه خط بالا صفحه وارد بخش settings یا تنظیمات شوید.
  • اکنون روی گزینه Help کلیک کنید.
  • گزینه Report a prloblem یا ” یک مشکل را گزارش کنید ” را انتخاب کنید.
  • اکنون مجددا گزینه Report a prloblem را انتخاب کنید.
  • سپس در این قسمت برای اینستاگرام توضیح دهید که شما یک فرد حقیقی هستید و به اشتباه از جانب اینستاگرام بلاک شده اید و این پیام را ارسال کرده و منتظر پاسخ از سمت پشتیبانی اینستاگرام باشید.
رفع بلاک ویدیو در اینستاگرام

رفع بلاک ویدیو در اینستاگرام

گاهی اوقات ممکن است اینستاگرام پست ویدیویی شما را به دلیل نقض قوانین کپی رایت بلاک و از پیج شما حذف کند، که برای رفع چنین مشکلی شما می توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. پیام ارسالی از طرف اینستاگرام که مبنی بر اطلاعیه بلاک و حذف ویدیو شما از پیج تان است را لمس کنید تا وارد صفحه دیگری شوید.
  2. اکنون گزینه Appeal در انتهای پیام را لمس کنید.
  3. در صفحه پیش رو، تیک گزینه I Agree را بزنید، نام خود را بنویسید و مجددا گزینه Appeal را بزنید.
  4. بعد از گذشت چند دقیقه اینستاگرام پیامی مبنی بر رفع بلاک ویدیو و انتشار مجدد آن در صفحه تان ارسال می‌کند.

اکنون ویدیو شما آنبلاک شده است و مجددا در صفحه شما منتشر می شود.

ویو اینستاگرام چیست

از کجا بفهمیم چه کسانی در اینستاگرام ما را بلاک کرده اند؟

برای اینکه از طریق خود اینستاگرام و نه برنامه ها و ربات های جانبی دیگر متوجه شوید که کسی شما را در اینستاگرام بلاک کرده است یا نه، می توانید از گزینه های زیر استفاده کنید:

  • اولین راه برای فهمیدن اینکه کسی شما را بلاک کرده است یا نه این است که آیدی فرد را در قسمت جستجو سرچ کنید، اگر پروفایل فرد مورد نظر به هیچ وجه در جستجو ظاهر نشد به این معناست که فرد شما را بلاک کرده است یا اینکه پیج خود را غیر فعال کرده است.
  • یک روش دیگر برای فهمیدن اینکه چه کسی شما را بلاک کرده است این است که، اگر قبلا در دایرکت با این فرد چت کرده اید، در صورتی که فرد مورد نظر شما را بلاک کرده باشد چت هایتان با این فرد ناپدید می شود. البته در این مورد این امکان نیز وجود دارد که آن فرد اکانت خود را غیر فعال کرده باشد.
  • یک روش راحت و بدون دردسر دیگر این است از طریق یک اکانت دیگر دست به کار شوید، یعنی اینکه آیدی فرد مورد نظرتان را از طریق اکانت دیگر خودتان و یا از طریق اکانت دیگران جستجو کنید، اگر آن صفحه برای دیگران به طور عادی باز شد ولی برای شما نه، یعنی اینکه شما توسط آن فرد بلاک شده اید.
از کجا بفهمیم چه کسانی در اینستاگرام ما را بلاک کرده اند؟

محدودیت های اینستاگرام

در صورت رعایت نکردن قوانین اینستاگرام و یا استفاده از برنامه ها و ربات های اینستاگرام ممکن است پیج شما دچار یکی از محدودیت های زیر بشود:

  • شادوبن شدن پیج اینستاگرام
    این محدودیت باعث کاهش قابل توجه دسترسی دیگر کاربران به پست های شما می شود و همچنین باعث عدم نمایش پست به کاربرانی که شما را فالو ندارند می شود و باعث می شود پست شما وارد اکسپلور نشده و حتی با هشتگ های خاصی هم ترند نشود.
  • محدودیت یا بلاک شدن موقتی از سمت اینستاگرام
    رعایت نکردن نکاتی که در بالا برایتان شرح دادیم ممکن است باعث ایجاد محدودیت و بلاک شدن پیج شما به صورت موقتی بشود.
  • محدودیت دائمی و حذف اکانت
    رعایت نکردن قوانین، برخی از اوقات می تواند به حذف دائمی پیج شما توسط اینستاگرام منجر بشود.

اگر دوست دارید افزایش فالوور واقعی و لایک را بدون محدودیت ها و جریمه های اینستاگرام تجربه کنید از خدمات فالوکمپ برای افزایش ارگانیک فالوور و لایک پیج خود استفاده کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی در آموزش نکاتی داشتیم که رعایت نکردن آن ها باعث بلاک شدن پیج شما می شود و همچنین سعی کردیم راهکارهای رفع مشکل بلاک موقت اینستاگرام را به شما ارائه دهیم. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما بوده باشد. نظرات و راهکارهای خود را با ما و سایر همراهان سایت به اشتراک بگذارید.

محدودیت های اینستاگرام

سوالات متداول

چگونه می توانیم کاربری را بلاک کنیم؟

وارد پروفایل شخص مورد نظر خود شوید، دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید.

چگونه می توانیم کاربری را از بلاک خارج کنیم؟

مانند مراحل بلاک کردن پیش بروید فقط به جای فشردن گزینه Block User، گزینه Unblock را انتخاب کنید.

برای رفع مشکل بلاک موقت اینستاگرام چه کاری انجام دهیم؟

تغییر پسورد، حذف برنامه های کمکی، تکمیل کردن پروفایل، پیام دادن به پشتیبانی اینستاگرام و…