3.3/5 - (10 امتیاز)

اینستاگرام یک پلتفرم بسیار کاربردی برای اشتراک گذاری عکس و فیلم است.بسیاری از برندها و شرکت ها با انتشار یک ویدیو جذاب از محصولات یا خدمات خود، کاربران این شبکه اجتماعی را به مشتریان خود تبدیل می کنند و با خرید فالوور فیک به دنبال افزایش بازدید کننده هستند.گاهی ممکن است صدای ویدیویی که با مخاطبان به اشتراک گذاشته اید، قطع شود.در این حالت چه باید کرد؟چه راه حلی برای رفع مشکل صدای فیلم در اینستاگرام چه راه حلی در نظر دارید؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا راه حل هایی را برای شما توضیح دهیم.

یکی از راه های جذب مخاطبان، انتشار محتوای جذاب است که می تواند به صورت فیلم باشد. بعضی اوقات ممکن است شما زمان و هزینه زیادی را صرف تولید یک فیلم (تیزر تبلیغاتی) از محصول یا خدمات خود کرده باشید اما پس از انتشار متوجه شوید این ویدیو صدا ندارد. قبلا در مورد رفع مشکل عدم نمایش موزیک در استوری صحبت کردیم اما گاهی مشکل صدا در استوری اتفاق نمی افتد؛ حل این مسئله بسیار راحت است تنها کافیست راهکارهای پیشنهادی این مطلب را دنبال کنید.

رفع مشکل صدای فیلم در اینستاگرام

چگونه می توان صدای ویدیوهای اینستاگرام را فعال کرد؟

زمانی که شما یک پست یا استوری حاوی فیلم را نگاه می کنید، ممکن است در پایین صفحه علامت اسپیکر با یک X کنار آن برای شما نمایش داده شود.زمانی که روی بلندگو در پست ها ضربه بزنید باید صدای فیلم پخش شود. در استوری نیز با استفاده از کلید کم و زیاد کردن صدا بر روی خود گوشی می توانید صدای محتوا را فعال کنید.

نکته: برخی از محتوا در استوری یا پست صدای خاصی ندارند که با نمایش پیغامی با مضمون video no sound یا این ویدئو صدا ندارد به شما اطلاع می دهد.

متصل بودن هندزفری به گوشی

راهکارهای رفع مشکل صدای فیلم در اینستاگرام

مواردی که می توانید در زمان برخورد با این مشکل، از آنها استفاده کنید عبارتند از:

1-هدفون/ هندزفری خود را چک کنید

از سلامت هندزفری یا هدفون خود مطمئن شوید. اگر از محصولات اپل مثل ایرپادزها استفاده می کنید و دستگاه شما بر روی حالت تشخیص خودکار گوش ها قرار دارد، باید بدانید که تا زمان متصل شدن کامل ایرپادز به تلفن همراه شما، صدا در قابل هندزفری پخش می شود.

یکی دیگر از دلایل قطع بودن صدا، برای کاربرانی که از ایرپاد استفاده می کنند، چک  نکردن متصل یا قطع بودن آنهاست.گاهی ممکن است فراموش کنید که حجم بلندگو خاموش است و صدا در جای دیگری پخش می شود.

اتصال ایرپاد به ایفون
  1. برای رفع این مشکل به قسمت تنظیمات بروید
  2. سپس به قسمت bluetooth بروید
  3. گزینه speakers/headphone را بررسی کنید.
  4. برای قطع کردن اتصال نیز روی گزینه مد نظر کلیک کنید و disconnect را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید: همه چیز در مورد نحوه رفع مشکل بلاک شدن توسط اینستاگرام (همراه با آموزش تصویری)

2-گوشی را ریستارت کنید

با ریستارت کردن گوشی، می توانید پردازش هایی که به طور ناقص انجام شده اند را مجددا بارگذاری کنید.

این کار می تواند مشکل قطع بودن صدا را نیز برطرف کند.با راه اندازی مجدد دستگاه، از دست پردازش های ناتمام نیز خلاص می شوید.

3-برنامه اینستاگرام را آپدیت کنید

اینستاگرام به طور معمول با انتشار آپدیت های جدید سعی می کند باگ ها و مشکلات پیش آمده برای اکثر کاربران را رفع کند.در ابتدا بررسی کنید که این مشکل برای گروه بزرگی از کاربران رخ داده است و آنها این باگ را گزارش کرده اند؟سپس به سراغ آپدیت بروید. برای آپدیت کردن برنامه از این روش عمل کنید:

دستگاه های اندرویدی:

راه اول: وارد برنامه play store شوید. در قسمت سرچ، نام برنامه مدنظرتان را تایپ کنید. روی آیکون برنامه مورد نظر کلیک کنید و در صورت وجود گزینه update روی آن کلیک کنید.

آپدیت اینستاگرام

راه دوم: وارد برنامه play store شوید. روی آیکون ایمیل بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. گزینه manage apps and device را انتخاب کرده و در قسمت updates available برنامه اینستاگرام را پیدا کنید و روی گزینه آپدیت بزنید.

آپدیت اینستاگرام از گوگل پلی

دستگاه های ios:

در برنامه app store، در قسمت سرچ نام برنامه مورد نظر را سرچ کنید.در صورتی که آپدیت جدید برای برنامه موجود باشد، گزینه آپدیت را بزنید.

4-سیستم عامل دستگاه خود را بروزرسانی کنید

گاهی ممکن است، باگ ها در برنامه های مختلف به دلیل آپدیت نبودن سیستم عامل رخ می دهند.

راهنمای سریع برای بروزرسانی دستگاه ها :

دستگاه اندرویدی:

  1. وارد تنظیمات شوید
  2. گزینه software update  را انتخاب کنید.
  3. صفحه جدیدی باز می شود که با انتخاب گزینه download and install آخرین ورژن سیستم عامل شما نصب خواهد شد.
گزینه software update 

دستگاه ios:

  1. وارد تنظیمات شوید
  2. گزینه general را انتخاب کنید
  3. در لیست صفحه جدید، دومین آیکون یکی software update را کلیک کنید.
آپدیت کردن سیستم عامل آیفون

5-مشکلات سخت افزاری را حل کنید

اگر گوشی همراه شما در آب افتاده است، ضربه خورده یا هر اتفاق دیگری، ممکن است سخت افزار گوشی آسیب دیده باشد. در این صورت، یکی از دلایل پخش نشدن صدا می توانید خرابی فیزیکی دستگاه باشد.

برای تست این خرابی، سعی کنید از برنامه های دیگری مثل soundcloud،spotify و… فایل های صوتی را اجرا کنید تا از خرابی دستگاه مطمئن شوید.

6-حافظه کش برنامه را پاک کنید

پر بودن حافظه کش برنامه می تواند باعث اختلال در اجرا شدن آن شود.پاک کردن حافظه کش یعنی پاک کردن داده های ذخیره شده که با انجام این کار برنامه ترمیم می شود و با سرعت بیشتری پردازش روی آن صورت می گیرد.

همیشه کاربران با حذف و نصب دوباره برنامه، سعی می کنند تا باگ های ایجاد شده را برطرف کنند.پاک کردن حافظه کش یک راه سریع و آسان برای برطرف کردن مشکلات پیش آمده است.

دستگاه اندرویدی:

  • به قسمت تنظیمات دستگاه خود بروید
  • گزینه apps را انتخاب کنید
  • برنامه مورد نظر خود را جستجو کنید
  • وارد آیکون برنامه شوید و گزینه storage را انتخاب کنید
  • روی clear cache ضربه بزنید
پاک کردن کش اینستاگرام اندروید

دستگاه ios:

  • متاسفانه کاربرانی که این سیستم عامل را دارند باید برنامه را حذف کنند و دوباره نصب کنند.

نکته: قبل از حذف برنامه مطمئن شوید که رمز و پسورد خود را دارید.

علت صدا نداشتن لایو در اینستاگرام

یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران از آن گلایه می کنند، قطع بودن صدا در لایو اینستاگرام است. پخش زنده و ارتباط مستقیم با دیگر کاربران، هنوز هم آپشن بسیار جذابی محسوب می شود.

  • اینستاگرام قابلیت جدیدی را به این ابزار اضافه کرده است که با استفاده از آن خود کاربران می توانند صدای لایو را قطع و وصل کنند.به راحتی با کلیک کردن روی ویدئوی لایو می توانید آن را از حالت میوت خارج کنید.
    اتصال ضعیف در لایو اینستاگرام
  • یکی از دیگر از دلایل قطع شدن صدا در لایو، ضعیف بودن اینترنت است. اتصال اینترنت خود را چک کنید. اگر با اینترنت خط وارد لایو شده اید، ابتدا حالت هواپیما را روشن خاموش کنید و سپس دوباره وارد لایو شوید و روی صفحه ضربه بزنید تا صدا برای شما پخش شود.
  • آسانترین راه حل مشکلات در اینستاگرام نصب دوباره اپلیکیشن است.با انجام این کار داده ها و کوکی های جمع آوری شده توسط برنامه حذف می شوند.
  • اینترنت خود را سوییچ کنید.اگر از داده تلفن همراه استفاده می کنید، آن را به اینترنت مودم تغییر دهید.گاهی سرعت پایین اینترنت باعث قطع شدن صدا و استوپ شدن تصویر می شود.

حل مشکل ناهماهنگی تصویر و صدا پس از آپلود شدن در اینستاگرام

یکی از باگ هایی که کاربران با آن مواجه می شوند، ناهماهنگی صدا و تصویر است.ویدیوها در اینستاگرام با علامت بلندگو در پایین صفحه برای کاربران به نمایش در می آیند. اگر علامت x در کنار این بلندگو باشد،نشان دهنده قطع بودن صدای ویدیو است که با ضربه بر روی آن یا دکمه های کم و زیاد کردن صدا، صدای محتوا پخش می شود.

قطع بودن صدا در پست

گاهی بین عکس و صدا هماهنگی وجود دارد که از روش های زیر می توان این مشکل را برطرف کنید:

  • بعد از آپلود کردن محتواهای مورد نظر، دستگاه خود را ریستارت کنید
  • گوشی خود را بر روی حالت ringer قرار دهید. زمانی که گوشی سایلنت باشد، ممکن است بر روی فایل آپلود شده تاثیر بگذارد.
  • دوباره به اکانت خود وارد شوید. با لاگین دوباره در اکانت مشکل صدا برطرف خواهد شد.
  • حذف و نصب دوباره برنامه و یا پاک کردن حافظه کش برنامه هم می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

سخن پایانی

اینستاگرام یک پلتفرم مبتنی بر صوت و تصویر است که بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.این برنامه گاهی با مشکلاتی همراه است که کاربران را با برنامه درگیر می کند. قطع شدن صدای محتوا در پست و استوری و در لایو ها یکی از این مشکلات است.در این مقاله سعی شد راهکارهای کارآمد و ساده ای برای رفع این باگ را بیان کنیم.اگر شما نیز تجربه ای در زمینه برخورد و رفع این مشکل داشته اید، با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چگونه مشکل قطع بودن صدا را برطرف کنیم؟

برنامه را دوباره نصب کنید-حافظه کش را پاک کنید-سخت افزار دستگاه خود را تست کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید-دوباره وارد اکانت خود شوید