5/5 - (1 امتیاز)

یوتیوب دومین موتور جستجوی جهان، در حال حاضر بیش از 2.5 میلیارد کاربر فعال دارد. روزانه در سراسر جهان، کاربران یوتیوب بیش از یک میلیارد دقیقه ویدیو تماشا می کنند؛ که از این مقدار سهم زیادی از ویوها، توسط سرچ یوتیوب برای دیدن ویدیویی با موضوع خاص صورت می گیرد. هشتگ گذاری در یوتیوب به عنوان اصلی ترین روش جستجوی به حساب می آید. با ما همراه باشید تا ترفند های هشتک گذاری در یوتیوب را برای شما شرح دهیم. همچنین شما می توانید از فالوکمپ به خدماتی مانند خرید سابسکرایب دسترسی داشته باشید.

چگونه در یوتیوب هشتگ بگذاریم؟

شاید برایتان سوال باشد که اصلا هشتگ چیست و چطور می توان هشتگ درست کرد؟؟

هشتگ یا همان برچسب، در دسترس ترین و راحت ترین روش لینک سازی برای تولید کنندگان محتوا و همچنین بهترین روش دستیابی به موضوع مورد نظر برای کاربران است. فقط کافی است که قبل از کلمه مورد نظر از #، استفاده کنید.

 نکته ای که در مورد هشتگ سازی وجود دارد این است که نباید از فاصله، نیم فاصله، نقطه و سایر علایم نگارشی استفاده کرد. در زبان فارسی، چون سرهم نویسی کلمات باعث ناخوانا شدن عبارت می گردد، تنها می توان از آندرلاین _ استفاده کرد. استفاده بهینه از هشتگ ها باعث می شود ویدیو در لیست پخش ویدیوهای هم سبک و هم محتوا خود قرار گیرد و به این واسطه یوتیوب دیدن آن را به تعداد زیادی از افراد پیشنهاد می کند؛ در نتیجه رشد چنل یوتیوب با استفاده از هشتگ های بهینه، بسیار چشمگیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش محاسبه درآمد یوتیوب دیگران


هشتک یوتیوب

در یوتیوب هشتگ های مورد نظر را باید در Title و Video Description وارد کرد. در تایتل تنها یک هشتگ می توان وارد کرد و این هشتگ در کنار عنوان نمایش داده می شود. هشتگی هم که در ویدیو دیسکریپشن یا توضیحات ویدیو وارد می شود، حداکثر 15 آیتم می تواند باشد که سه تای آن در بالای عنوان ویدیو قرار می گیرد و سهم مهمی در بازدید از ویدیو دارد.

انواع هشتگ ها

اصولا انتخاب کلمه هشتگ باید با تحلیل و دقت انتخاب شود. دو راه برای انتخاب کلمه هشتگ دارید.

1.     انتخاب هشتگ عمومی

به طور مثال اگر شما ویدیوی آموزش قرمه سبزی آماده کرده اید، هشتگ عمومی ویدیوی شما، #آشپزی یا #دستور_آشپزی است. حسن این نوع هشتگ این است که ویدیوی شما در طیف وسیع تری از سرچ ها نمایش داده می شود.

2.     هشتگ اختصاصی

هشتگ اختصاصی یعنی کاربر با سرچ آن تنها و تنها به ویدیو های چنل شما می رسد. حسن این نوع هشتگ گذاری، برند سازی و توسعه ی نام چنل یا اسم شما است. گفتیم دو دسته از هشتگ ها اهمیت ویژه دارند؛ 1. هشتگی که در کنار عنوان می آید و 2. هشتگ هایی که در بالای عنوان ظاهر می شود. این هشتگ ها بهتر از اسم برند و یا نام خودتان باشد؛ و این همان هشتگ اختصاصی است.
هشتک اختصاصی

اصول هشتگ گذاری در یوتیوب

رمز انتخاب هدفمند هشتگ در یوتیوب مستلزم رعایت قوانین هشتگ گذاری یوتیوب و همچنین رعایت نکات کلیدی تجربی نانوشته است. عدم رعایت قوانین هشتگ گذاری یوتیوب موجب عدم تایید ویدیو توسط یوتیوب و یا حذف ویدیو خواهد شد و عدم رعایت نکات کلیدی تجربی باعث می شود هشتگ گذاری آن نتیجه و اثری که انتظار دارید، ندهد. پس تا می توانید به موارد زیر توجه کنید:

  • در عنوان و سه هشتگ اول توضیحات ویدیو، هشتگ های اختصاصی خود و یک هشتگ عمومی با کلمه کلیدی قرار دهید.
    تاکیدمان بر استفاده از هشتگ های اختصاصی در این مورد به این دلیل است که این دو محل بیشتر در نظر بیننده جلب توجه می کند و اگر بیننده به این هشتگ علاقه پیدا کند و روی آن کلیک کند به هر ترتیب از ویدیو شما خارج می شود؛ اما با زدن هشتگ اختصاصی باعث می شود باز به چنل خود شما برگردد و نهایتا یکی دیگر از ویدیو های شما را ببیند.
  • هشتگ ها را مرتبط انتخاب کنید. اگر از برچسب های مرتبط استفاده نکنید، یوتیوب به تدریج متوجه عدم ارتباط هشتگ با ویدیو شما شده و در این صورت مشمول جریمه خواهید شد.

بیشتر بخوانید: چرا سابسکرایب‌های یوتیوب می‌ریزه؟


هشتک های مرتبط

ثبت بیش از 15 هشتگ در توضیحات ویدیو توصیه نمی شود. پس در استفاده از برچسب ها صرفه جویی کنید.

هشتگ ها را به ترتیب اولویت ثبت کنید. بهتر است اولین هشتگ عمومی، حاوی کلمه کلیدی باشد.

هشتگ هایی با کلمات توهین آمیز، تهدید، کلمات سخیف و عباراتی با موضوعات جنسی ممنوع است و موجب برخورد یوتیوب خواهد شد.

بهتر است هشتگ طولانی انتخاب نکنید. هشتگ ها نهایتا بین 2 الی 3 کلمه باشد.

برای انتخاب هشتگ های عمومی از سرچ خود یوتیوب و یا ابزار های یوتیوب استفاده کنید. به این ترتیب که در قسمت سرچ، هشتگ مورد نظر را وارد کنید؛ اگر یوتیوب آن را شناخت و در قسمت پیشنهادی آورد، یعنی انتخاب درستی کردید اما اگر هشتگ جدیدی است که قبلا کسی استفاده نکرده، از به کار بردن آن خودداری کنید.

برای انتخاب هشتگ عمومی مناسب همچنین می توانید از هشتگ های ویدیو های هم محتوا و پر بازدید هم استفاده کنید.
هشتک ویدئوهای پر بازدید

چطور هشتگ های پربازدید یوتیوب را پیدا کنیم؟

خب تا اینجا از اهمیت هشتگ گذاری و دقت برای انتخاب آن صحبت کردیم. در اینجا به معرفی راه های پیدا کردن پربازدیدترین هشتگ های یوتیوب می پردازیم.

1.     استفاده از سرچ یوتیوب

در مورد این امکان در تیتر بالا به طور کامل توضیح دادیم.

2.      سایت Keywordtool.io

این سایت را در گوگل سرچ و کلمه کلیدی ویدیو را در قسمت سرچ آن وارد کنید. بعد از آن، لیستی از هشتگ های پربازدید حوزه فعالیت شما در 12 ماه گذشته، به شما نمایش داده خواهد شد؛ که می توانید بر حسب اولویت و تعداد کلیک خور آن، هشتگ های مناسب خود را انتخاب کنید.

3.     ابزار YTube

این ابزار کمک می کند تا کل برچسب های اساسی رقیب تان را استخراج کنید. تنها لازم است URL یکی از ویدیو ها را وارد کنید.

4.     ابزار VidIQ

این ابزار تنها با وارد کردن کلمه کلیدی، لیستی از هشتگ های معروف یوتیوب، تعداد کلیک، حجم جست و جو، نمره رقابت و اطلاعات اساسی دیگر هشتگ ها را نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل داشبورد یوتیوب


ابزار VidIQ

هشتگ های معروف یوتیوب

برای پیدا کردن هشتگ های برتر یوتیوب می توان از روش های ذکر شده در بالا استفاده کرد. یک روش دیگر برای پیدا کردن هشتگ های هدفمند یوتیوب، استفاده از هشتگ آماده یوتیوب است. با یک سرچ ساده در گوگل می توانید لیست هشتگ های آماده یوتیوب را پیدا کنید که به شما ایده می دهد که هشتگ مناسب خود را بسازید.

نتیجه مطالب

در این مقاله به توضیح کامل و جامع هشتگ ها، کاربرد آنها و ترفندهای هشتگ گذاری در یوتیوب صحبت کردیم. اگر قصد رقابت در محیط یوتیوب را دارید، نباید از اثر هشتگ ها غافل شوید. هشتگ هم به برند سازی محتوا می کنند و هم به بازدید ویدیو. از آنجایی که ظرفیت هشتگ های تاثیرگذار کم است، نباید به هیچ عنوان از هشتگ های بی هدف و بی برنامه استفاده کرد؛ درنتیجه برای راحتی و آسودگی شما، به معرفی برخی ابزارهای پیدا کردن هشتگ های محبوب و برتر پرداختیم.