5/5 - (1 امتیاز)

بلاگری در اینستاگرام این روز ها یکی از شغل هایی است که درآمد بسیار خوبی دارد و افراد زیادی به دنبال بلاگر شدن در اینستاگرام هستند. ما در این مقاله از فالوکمپ درباره بلاگر اینستاگرام و انواع بلاگر ها صحبت خواهیم کرد.

بلاگر اینستاگرام کیست؟

بلاگر در لغت به معنای نویسنده است. در گذشته که اینستاگرام و شبکه های اجتماعی رونق امروز را نداشتند، به افرادی که وبلاگ نویسی می کردند، بلاگر گفته می شد.

امروز، به افرادی که در اینستاگرام فعال هستند و درباره موضوع خاصی تولید محتوا می کنند، بلاگر اینستاگرام گفته می شود. تفاوت بلاگر با اینفلوئنسر اینستاگرام که بسیاری این سوال را می پرسند، در این است که اینفلوئنسر به شخصی گفته می شود که مخاطبان خیلی زیادی دارد و می تواند از طریق صفحه خود، تاثیر گذاری زیادی بر روی مخاطب داشته باشد.

در حالی که بلاگر صرفا کسی است که درباره موضوع خاصی (مثلا آشپزی) تولید محتوا می کند. البته یک بلاگر ممکن است آنقدر بزرگ و معروف شود که تبدیل به یک اینفلوئنسر شود. اما همه اینفلوئنسر ها لزوما بلاگر نیستند.

انواع بلاگرهای اینستاگرام

انواع بلاگرهای اینستاگرام

بلاگر ها انواع مختلف و زیادی دارند. در ادامه ما به 6 مورد از انواع بلاگر های اینستاگرام اشاره می کنیم:

  • بلاگر عکاسی

بلاگر عکاسی کسی است که درباره عکاسی تولید محتوا می کند. این تولید محتوا می تواند شامل آموزش عکاسی و به اشتراک گذاری نمونه کار های خود شخص باشد. از جمله بلاگر های خوب و شناخته شده در زمینه عکاسی sinapiryae@ است که محتوا های آموزشی قوی در این زمینه تولید می کند و به مخاطبان ارائه می دهد.

  • بلاگر آشپزی

بلاگر های آشپزی معمولا دستور های غذایی را به اشتراک می گذارند و روش پخت غذا های متنوع را به مخاطبان شان آموزش می دهند. برخی از آن ها نیز هستند که اطلاعاتی درباره نحوه ترکیب طعم ها، خاصیت غذا ها و… نیز در اختیار شما می گذارند. از جمله بلاگر های موفق در زمینه آشپزی که محتوای خوب و مفیدی ارائه می دهد، @shiva.chef است.

بیشتر بخوانید: بهترین ابزارهای افزایش فالوور اینستاگرام

بلاگر آشپزی
  • بلاگر مد و فشن

این بلاگر ها استایل های جدید و تازه های مد و فشن را با مخاطبان شان به اشتراک می گذارند. همچنین نحوه استایل کردن و ست کردن لباس های مختلف با یکدیگر، نحوه انتخاب لباس و لباس های مناسب هر مکان را به مخاطبان خود آموزش می دهند. از جمله بلاگر های خوب در این زمینه feranastyle@ است.

  • بلاگر ورزشی و فیتنس

بلاگر های ورزشی، افرادی هستند که تمرینات ورزشی مناسب، اطلاعات ورزشی، رژیم غذایی مناسب ورزش و… را در اختیار مخاطبان قرار می دهند.

در مورد بلاگر های ورزشی، این مسئله اهمیت دارد که چه کسی را دنبال می کنید. چرا که یک بلاگر ورزشی غیر حرفه ای می تواند با اطلاعات غلط، سلامت جسمی و اعتماد به نفس شما را به خطر بیندازد. در این زمینه ما به شما @mahtab_nmvr را معرفی می کنیم.

  • بلاگر روانشناسی

این روز ها روانشناسی زرد در سوشال مدیا و اینترنت بسیار گسترده شده است. افراد زیادی هستند که مطالبی نه چندان معتبر را به نام روانشناسی به خورد مخاطبان می دهند.

بنابراین یک بلاگر روانشناسی خوب کسی است که اطلاعات علمی روز روانشناسی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. البته به یاد داشته باشید که توصیه روانشناسی به افراد از طریق پیج اینستاگرام ممنوع و کاملا غیر علمی و غیر حرفه ای است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با قوانین اینستاگرام 2022✔️

بلاگر روانشناسی
بلاگر روانشناسی

افرادی که اقدام به چنین کاری می کنند، افراد قابل اعتمادی نیستند. در این زمینه ما یکی از پیج های روانشناسی خوب و مفید را به شما معرفی می کنیم که inner_safety@ است.

  • بلاگر کتاب

بلاگر های کتاب، افرادی هستند که به مخاطبان خود کتاب های مختلف را که خودشان مطالعه کرده اند معرفی می کنند و به نقد و بررسی آن کتاب ها می پردازند. یکی از بلاگر هایی که مطالب مفیدی در این زمینه به مخاطبان خود ارائه می دهد، پیج @poceansblue است.

درامد بلاگر اینستاگرام

درآمد بلاگر ها در اینستاگرام با توجه به تعداد فالوور ها و اینگیجمنت صفحه شان متفاوت است. این افراد درآمدی بین زیر 10 میلیون تومان تا چند صد میلیون تومان دارند.

این کاملا بستگی به تعداد طرفداران یک بلاگر و کیفیت محتوای او دارد. البته بسیاری از بلاگر ها هستند که درآمد خود را از طریقی خارج از صفحه اینستاگرام شان به دست می آورند و از پیج اینستاگرام خود درآمدی ندارند و هدف آن ها صرفا تولید محتوایی است که به آن علاقه دارند.

درامد بلاگر اینستاگرام

چگونه بلاگر اینستاگرام شویم؟

همه افراد می توانند بلاگر شوند. برای بلاگر شدن در اینستاگرام نیاز به هزینه یا امکانات زیادی ندارید و می توانید با امکانات و هزینه کم کار خود را آغاز کنید و کم کم آن را توسعه دهید. برای این که یک بلاگر موفق شوید، به نکات زیر توجه کنید:

  1. حوزه موردعلاقه خود را پیدا کنید

اولین قدمی که در راستای بلاگر شدن بر می دارید، این است که حوزه مورد علاقه خود را پیدا کنید. درواقع بهتر است شما در زمینه ای تولید محتوا کنید که به آن علاقه دارید. تا بتوانید به خوبی در آن مطالعه کنید و از پس تولید محتوای آن بر بیایید و خسته نشوید. چرا که بلاگر شدن و دیده شدن در اینستاگرام نیاز به تلاش و ممارست دارد.

  1. اطلاعات خود را به روز کنید

اگر تصمیم گرفته اید در حوزه ای بلاگر شوید که تخصص زیادی در آن ندارید، حتما در آن زمینه مطالعه کافی داشته باشید. سعی کنید همواره خود را در آن زمینه به روز کنید و هرگز اطلاعاتی را که از صحت آن ها مطمئن نیستید به مخاطبان ندهید.
نشر اطلاعات غلط، در بلند مدت نه تنها باعث کاهش اعتماد کاربران نسبت به شما می شود، بلکه ممکن است ریپورت شوید و اینستاگرام برای شما مشکلاتی ایجاد کند.
اگر می خواهید محبوب شوید و به درآمد خوبی برسید، از همان ابتدا حرفه ای جلو بروید. همچنین به یاد داشته باشید که هرگز مطالب صفحات دیگر را عینا کپی نکنید. بلکه صرفا از آن ها ایده بگیرید و سپس محتوای منحصر به فرد خود را تولید کنید.

بیشتر بخوانید: تمام اصطلاحات اینستاگرام را اینجا یاد بگیرید

چگونه بلاگر اینستاگرام شویم
  1. در زمینه عکاسی و نوشتن محتوا اطلاعات کسب کنید

یک بلاگر در اینستاگرام، تولید محتوای تصویری و متنی انجام می دهد. در نتیجه بهتر است در نوشتن و عکاسی تا حدودی اطلاعات خوبی داشته باشد.
البته لازم نیست برای این کار هزینه زیادی انجام دهید. شما می توانید اطلاعات پایه را در یوتیوب یا برخی از سایت های عکاسی یاد بگیرید.

  1. به اینستاگرام مسلط شوید

اطلاعات خود را در مورد اینستاگرام و نحوه کار با آن و طرفند های مختلف آن بالا ببرید. چرا که اینستاگرام ابزار اصلی کار شماست پس باید سعی کنید به آن مسلط باشید.

ایده برای بلاگر شدن

برای بلاگر شدن، همانطور که گفتیم در درجه اول باید علاقه خود را پیدا کنید. اصلا مهم نیست که در مورد چه موضوعی می خواهید تولید محتوا کنید و بلاگر شوید. مهم این است که علاقه و اطلاعات کافی در آن زمینه را داشته باشید.

علاوه بر انواع بلاگر هایی که در ابتدای این مقاله به آن ها اشاره کردیم، ایده ها و حوزه های دیگری وجود دارند که شما می توانید در آن زمینه ها به یک بلاگر موفق تبدیل شوید.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی برای استخدام ادمین اینستاگرام

ایده برای بلاگر شدن

ما در ادامه به 20 ایده برای بلاگر شدن اشاره می کنیم:

  1. بلاگر تکنولوژی
  2. بلاگر گیم
  3. بلاگر کسب و کار
  4. بلاگر سفر و گردشگری
  5. بیوتی بلاگر
  6. بلاگر طنز
  7. بلاگر موسیقی
  8. بلاگر خبری
  9. بلاگر صنایع دستی
  10. بلاگری تحلیل بورس
  11. بلاگری طراحی سایت
  12. بلاگری دکوراسیون داخلی
  13. بلاگری آموزش پرورش گیاه
  14. بلاگری آموزش تعمیر وسایل خانگی
  15. بلاگری مشاوره مالی
  16. بلاگری آموزش گرافیک
  17. بلاگری آموزش سئو
  18. بلاگری نقد فیلم
  19. بلاگری اموزش نگهداری پت
  20. بلاگری مشاوره پزشکی

سخن پایانی

در این مقاله درباره انواع بلاگر ها و ایده های مختلف برای تبدیل شدن به بلاگر اینستاگرام صحبت کردیم. شما هم می توانید با تلاش و خواندن مقالات مختلف و مشاهده ویدیو های آموزشی، به یک بلاگرموفق تبدیل شوید.

اگر قصد بلاگر شدن در اینستاگرام را دارید، از همین حالا آغاز کنید. شما می توانید سوالات خود را این درباره در قسمت نظرات از ما بپرسید.