امتیاز شما به این مطلب

کسب درآمد از یوتیوب یکی از راهکار‌های بسیار عالی برای کسب در آمد از طریق دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید. اگرچه کاربران ایرانی برای ورود به یوتیوب نیاز به فیلترشکن دارند ولی بازهم این شبکه اجتماعی یکی از پراستفاده ترین و محبوب ترین شبکه ها در بین آنها محسوب می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین روش محاسبه کسب درآمد یوتیوب را برای شما شرح دهیم. فالوکمپ بهترین سایت برای خرید سابسکرایب است که می توانید برای افزایش مشترک کانال های خود استفاده کنید.

درآمد یوتیوب چگونه محاسبه میشود؟

در بین افراد موفق در دنیا کسانی هستند که از طریق کسب درآمد در یوتیوب توانسته‌اند به ثروت و سرمایه بسیار زیادی برسند. اگر شما در ابتدای راه هستید و می‌خواهید بدانید که درآمد یوتیوب چگونه محاسبه می‌شود، روش‌های مختلف برای محاسبه درآمد یوتیوب وجود دارد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

محاسبه درآمد یوتیوب براساس بازدید

 زمانی که شما پستی را در داخل یوتیوب قرار می‌دهید،تعداد بازدید‌هایی که از آن می‌شود، می‌تواند روشی برای محاسبه درآمد باشد. یوتیوب به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های مجازی شناخته شده است که سالانه افراد زیادی در آن ثبت‌نام می‌کنند و در نتیجه یک برگ برنده برای صاحبان مشاغل به حساب می‌آید تا از این طریق بتوانند از بستر شبکه اجتماعی برای پول‌سازی و افزایش درآمد استفاده کنند.

به طور دقیق نمی‌توان گفت که تعداد بازدید‌های هر پست در یوتیوب چند دلار برای شما درآمد خواهد داشت. نوع محتوایی که شما در داخل یوتیوب قرار می‌دهید، تأثیر بسیار زیادی بر روی میزان درآمد شما می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: چرا سابسکرایب‌های یوتیوب می‌ریزه؟

محاسبه درآمد یوتیوب

در صورتی که محتوای تبلیغاتی شما بسیار جذاب بوده و بتواند اعتماد کاربران را به دست بیاورد، مسلما تعداد بازدید‌ها افزایش یافته و درآمد شما نیز بیشتر می‌گردد.

از فاکتور‌های مؤثر بر درآمد یوتیوب می‌توان به موقعیت جغرافیایی مخاطبان اشاره کرد. مسلماً مخاطبانی که وارد پیج یوتیوب شما می‌شوند دوست دارند شرکت‌هایی را دنبال کنند که از نظر موقعیت جغرافیایی، دارای مشخصات کامل حقیقی و حقوقی باشند.

در این صورت بیشتر به شما اعتماد کرده و همین موضوع باعث افزایش تعداد کاربران و افزایش بازدید خواهد داشت. به طور کلی برای محاسبه درآمد یوتیوب قوانینی از جانب گوگل وضع شده است.

مهمترین قانون این است که ۶۸ درصد درآمد به یوتیوبر تعلق داشته و بقیه آن در اختیار گوگل قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به آنچه که گفته شد، به ازای هر بازدید، به بین 1/10 تا 3/0 دلار درآمد برای فرد در نظر گرفته می‌شود.

محاسبه درآمد یوتیوب براساس  CPM

 یکی دیگر از قوانین که برای محاسبه درآمد در یوتیوب وضع شده است تحت عنوان نرخ CPM شناخته می‌شود که براساس آن، به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید درآمدی برای فرد یوتیوبر در نظر گرفته خواهد شد.

البته در برخی از آگهی‌ها، هزینه مربوط به تعداد کلیک به عنوان فاکتوری برای محاسبه درآمد یوتیوب در نظر گرفته شده و به آن CPC  گفته می‌شود. یعنی به ازای هر ۱۰۰۰ کلیک بر روی تبلیغات، درآمد فرد محاسبه خواهد شد. براساس قوانین گوگل، درآمد شما برای هر ۱۰۰۰ بازدید، در حساب Adsense ذخیره شده و زمانی که به صد دلار برسد مبلغ برای شما واریز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل داشبورد یوتیوب


محاسبه درآمد یوتیوب

اهمیت موضوع کانال برای درآمد یوتیوب

همانگونه که متوجه شدید، میزان بازدید از کانال شما در یوتیوب و همچنین میزان کلیک بر روی تبلیغات، از جمله فاکتور‌هایی هستند که سهم عمده‌ای در تعیین درآمد شما خواهند داشت.

از آنجایی که کاربران تنها وارد کانال‌هایی با محتوای بسیار جذاب و به درد بخور می‌شوند، بنابراین انتخاب موضوع کانال یوتیوب، مهمترین عامل است که برای میزان درآمد یوتیوب شما تاثیر خواهد گذاشت.

اجازه دهید در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم که چرا انتخاب موضوع کانال یوتیوب اهمیت بسیار زیادی دارد؟ زمانی که شما برای به دست آوردن اطلاعات در مورد یک موضوع خاص کلمات کلیدی و یا عبارتی را در داخل گوگل جستجو می‌کنیم، لینک‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما به صورت ناخودآگاه جذب لینکی خواهید شد که عنوان جذاب‌تری داشته باشد.

وبمستر‌ها به‌خوبی می‌دانند هر اندازه بتوانند در انتخاب عنوان و محتوای تولید شده بهتر عمل کرده و موضوع جذابی برای کاربران ارائه کنند، شانس بازدید سایت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. همین موضوع در مورد کانال یوتیوب نیز صدق می‌کند. هر اندازه که شما بتوانید موضوعی بسیار جذاب برای مخاطبان آماده کنید، به همان اندازه توانسته‌اید به موفقیت چشمگیری در زمینه کسب درآمد از طریق یوتیوب برسید.

موضوع کانال برای درآمد یوتیوب

به طور کلی مهمترین فاکتور که بر روی میزان درآمد شما تأثیر می‌گذارد، موضوعی است که شما برای محتوای کانال یوتیوب خود انتخاب می‌کنید. برای این منظور باید چند فاکتور را در نظر بگیریم:

  • به سراغ موضوع‌های پرطرفدار بروید

شما نیاز به یک تیم حرفه‌ای دارید که روزانه از طریق جستجو در گوگل، موضوع‌های پرطرفدار که آمار بیشترین جستجو را به خود اختصاص داده‌اند را پیدا کرده و در نتیجه شما از این موضوع برای تولید محتوای یوتیوب خود استفاده کنید.

  • موضوعی را انتخاب کنید که بر روی آن تسلط داشته باشید

چون قرار است از این موضوع، محتوای تصویری در داخل یوتیوب قرار دهید. بنابراین باید به اندازه کافی بر روی آن تسلط داشته باشید تا بتوانید مطلب را به خوبی برای کاربران توضیح دهید. از جمله مهمترین موضوع‌های پرطرفدار برای یوتیوب می‌توان به موضوعاتی همانند طنز، ترفند‌های زندگی، مشاوره، انگیزشی آشپزی و خوانندگی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کانال های یوتیوب برای آموزش زبان

چند سایت محاسبه درامد از یوتیوب

برای کسانی که به تازگی وارد یوتیوب شده و یک کانال برای بازاریابی اینترنتی خود راه‌اندازی کرده‌اند، آشنایی با نحوه محاسبه درآمد یوتیوب، یک موضوع بسیار مهم به حساب می‌آید.
سایت محاسبه درآمد یوتیوب

خوشبختانه سایت‌های زیادی وجود دارد که از طریق آن‌ها شما می‌توانید میزان درآمد از طریق یوتیوب را حساب کنید:

سایت Social Blade

یکی از سایت‌های معتبر برای محاسبه درآمد یوتیوب دیگران، سایت Social Blade است. از این سایت نه تنها می‌توانید برای محاسبه درآمد یوتیوب استفاده کنید بلکه امکان تحلیل پیج اینستاگرام را نیز برای شما فراهم می‌کند.

کافی است وارد قسمت نوار جستجو شده و نام کانال را تایپ کنید. در این صورت کلیه آمار‌ها و اطلاعات مربوط به میزان بازدید ویدیو‌ها در روز، هفته، ماه و تعداد دقیق فالوور‌ها برای شما ارائه خواهد شد. همچنین با این سایت می‌توانید میزان درآمد دلاری یوتیوب را به صورت ماهانه و سالانه محاسبه کنید.

سایت Tube Buddy

از دیگر سایت‌های که برای محاسبه درآمد یوتیوب بسیار مناسب است، سایت Tube Buddy  نام دارد که تحلیل‌های بسیار زیادی را برای شما انجام می‌دهد. شما می‌توانید افزونه مربوط به این سایت را بر روی مرورگر خود نصب کرده و هر زمان که بخواهید اطلاعات آماری در مورد کانال یوتیوب خود را به دست بیاورید.

به خصوص اینکه این سایت میزان نرخ کاهش و افزایش بازدید‌ها را به صورت روزانه برای شما ذکر می‌کند. آگاهی از میزان افت بازدید‌ها باعث می‌شود شما به صورت دقیق‌تری برای مدیریت یوتیوب عمل کرده و به جبران افت بازدید‌ها، اقداماتی را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: دانلود موزیک بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب

محاسبه درآمد یوتیوب

سخن پایانی

توجه داشته باشید که تأثیر محتوای تولیدی در کانال یوتیوب به اندازه‌ای زیاد است که به جرأت می‌توان گفت ۹۰ درصد از فعالیت‌های شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

لذا در صورتی که می‌خواهید یک کانال یوتیوب را راه‌اندازی کنید حتماً تیمی از کارشناسان خبره در زمینه تولید محتوای کانال یوتیوب را نیز در کنار خود داشته باشید. از توجه شما سپاسگزاریم. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.