5/5 - (1 امتیاز)

پرداخت های دلاری یوتیوب سبب شده تا افراد زیادی به درآمدهای نجومی از این برنامه برسند.سوالی که ذهن مخاطبان را به خود مشغول کرده، چگونگی چگونه با یوتیوب پولدار شویم؟ در این مطلب همراه ما باشید تا راه های کسب درآمد از یوتیوب را باهم بررسی کنیم.

کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟

کسب درآمد از یوتیوب بسیار جذاب است . همانطور که میدانید ویدیو ها نقش بسیار گسترده ای در برقراری ارتباط بین افراد در اقصی نقاط جهان را فراهم میکند. یوتیوب یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در سطح جهان است و استفاده از این شبکه اجتماعی هیچ محدودیتی ندارد.

در این برنامه جذاب می توانید ویوهای بسیار بالایی را دریافت کنید و در این شبکه به انتشار محتواهای پربازدید بپردازید و در ازای هر محتوا، درآمدهای دلاری کسب کنید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه با یوتیوب پولدار شویم؟

برای پاسخ به این سوال باید بگویم که راه های زیادی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد؛ اما برای کسب درآمد باید به یک سری از قوانین توجه کنیم.

کسب درآمد از یوتیوب

یکی از مهمترین دلایل مردد بودن کاربران از فعالیت در بستر یوتیوب، نحوه کسب درآمد از یوتیوب می باشد. با وجود مشکلات زیادی که در طی این مسیر وجود دارد؛ اما می توان با قطعیت از وجود درآمد دلاری حتی برای کاربران کشورهای تحریم شده سخن گفت.

تمامی گام هایی که برای دریافت درآمد خود باید طی نمایید، به شرح زیر هستند:

  1. داشتن شرایط لازم برای کسب درامد

اولین مرحله این درآمد دلاری، داشتن یک کانال در پلتفرم یوتیوب با رعایت تمامی قوانین و ضوابط مربوط به درآمد است.

به پیج هایی که شرایط لازم برای کسب درآمد از این پلتفرم را دارند، monetize گفته می شود.کانال هایی مشمول کسب درآمد از یوتیوب می شوند که ویژگیهای زیر در آنها رعایت شده باشد:

  • حداقل 4000 سابسکرایب
  • داشتن حداقل 4 هزار ساعت ویدئوی منتشر شده و پر بازدید در کانال یوتیوب در طی 12 ماه
  • تمامی قوانین YouTube Partner Program در ساخت ویدئو و نحوه فعالیت شما در کانال محرز باشد

بهترین و سریع ترین راه برای بالا بردن سابسکرایب یک کانال و رسیدن به درآمد، خرید سابسکرایب یوتیوب است.

تایید صلاحیت یک کانال برای داشتن درآمد از این برنامه، در گرو مواردی است که عبارتند از:

  • جذاب و یونیک بودن موضوع محتواهای کانال
  • داشتن ویدئوهایی با درصد مشاهده بالا
  • داشتن بیشترین تایم تماشای ویدئوها نسبت به تعداد ویدئوهای منتشر شده در کانال

نکته:کپی نبودن محتواهای یک کانال از مهم ترین قواعدی است که در کسب درآمد دلاری از یوتیوب باید به آن توجه کنید. کانال هایی که محتواهای تکراری را منتشر می کنند، خلاف قوانین کپی رایت یوتیوب عمل کرده و هیچ گاه به درآمد زایی از این پلتفرم نخواهند رسید.

  1. اتصال گوگل ادسنس به کانال یوتیوب

مرحله دوم کسب درآمد از یوتیوب، اتصال کانال به گوگل ادسنس است.برای ثبت کردن حساب در پلتفرم گوکل باید آدرس و شماره تماس واقعی را در فرم های آن درج کنید.دریافت درآمدها از یوتیوب با کمک حساب های جهانی مثل دبیت کارت و کردیت کارت است.

گوگل ادسنس برای  کسب درآمد زایی
  1. مشخص کردن نوع تبلیغ مورد نظرتان در پلتفرم یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب به دو بخش مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می شود. درج تبلیغات در بین فیلم یکی از راه های کسب درآمد در یوتیوب است که در ادامه انواع آن را برای شما شرح خواهیم داد.

کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو

برای کسب درآمد از یوتیوب راه های زیادی وجود دارد؛ از جمله این راه ها قرار دادن تبلیغات در بین ویدئوهای منتشر شده است.برای فعال سازی تبلیغات در کانال یوتیوب خود، مراحل زیر را دنبال کنید

  • وارد سایت یوتیوب شده و از قسمت اکانت، روی گزینه MY CHANNEL  ضربه بزنید.
  • گزینه آبی رنگ CUSTOMIZE CHANNEL را انتخاب نمایید.
  • در بخش بالایی، گزینه Video Manager  را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید.
  • گزینه CHANNEL  در نوار سمت چپ را کایک کنید و سپس Status and features  را نیز انتخاب کنید.
  • در این مرحله، باید بخش Monetization  را Enable  کنید.
  • روی گزینه Start  ضربه بزنید و طبق مراحل نمایش داده شده پیش بروید تا امکان اجرای تبلیغات در ویدئو برای شما فراهم شود.
تبلیغات راه کسب درآمد از یوتیوب

انواع تبلیغات در یوتیوب عبارتند از:

  • تبلیغات نمایشی در کنار محتوای ویدئویی: با توجه به مقدار کلیک بر روی آن، مبلغ دریافت خواهید کرد.
  • تبلیغات در کادر کوچک پایین ویدئو: در صورت کلیک کردن بیننده بر روی کادر، مبلغ دریافت می کنید.
  • تبلیغات ثانیه ای در اول ویدئو: اگر مخاطب شما تنها 5 ثانیه در این تبلیغ بماند، برای شما درآمدزایی بالایی می شود.
  • تبلیغات Midroll: به تبلیغات طولانی در وسط ویدئو تبلیغات میدرول می گویند. مخاطب باید حداقل 30 ثانیه از آن را مشاهده کند تا برای شما مبلغ در نظر گرفته شود.

اگر شما هم هنوز در ساخت محتوای یوتیوبی حرفه ای نیستید، خواندن مقاله چطور با تولید محتوا در یوتیوب دیده شویم را از دست ندهید.

در حین انجام مراحل در قیمت ششم فعال سازی تبلیغات، در یکی از مراحل از سما خواسته می شود تا نوع تبلیغاتی که برای کانال خود در نظر دارید را انتخاب نمایید.

به عنوان مثال؛ یکی از انواع تبلیغات که می توانید آن را انتخاب نمایید، گزینه cpv یا (Cost Per View) است که طبق آن، گوگل به تعداد بازدید هر ویدئو به شما درآمد پرداخت خواهد کرد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که درآمدی که هر نوع از تبلیغات، متفاوت است.کسب درآمد از یوتیوب، بسته به انتخاب های شما و تنظیمات کانال دارد.

پس از انتخاب نوع تبلیغات، شما وارد مرحله ای می شود که باید مشخصات حساب google adsense خود را وارد نمایید.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که برای تایید شدن درخواست شما برای کسب درآمد از یوتیوب، داشتن حداقل 4000هزار بازدیدکننده( سابسکرایب) در طی یک سال است.

خرید سابسکرایب برای کسب درآمد از یوتیوب

اگر مقدار سابسکرایب کانال شما به حد مورد نظر نرسیده باشد، یوتیوب درخواست شما برای کسب درآمد از یوتیوب را ثبت می کند و پس از رسیدن کانال به سطح موردنظر، درخواست را اعمال می نماید.

کسب درآمد از یوتیوب در ایران

با این که ایران از نظر تحریم ها امکان فعالیت در یوتیوب و کسب درآمد از آن، شاید امری محال باشد؛ اما به راحتی با کمک ترفندهای مختلف می توان کانال را ایجاد کرده و به مرحله کسب درآمد از یوتیوب رساند.در ادامه، بهترین ترفندهای دریافت درآمد دلاری از یوتیوب با وجود حضور در ایران را بیان خواهیم کرد.

نکته مهم دیگر حین ساخت و انجام تک تک مراحل یوتیوب باید در نظر داشته باشید که به دلیل تحریم ها باید موقعیت را روی هر کشوری به جز ایران تنظیم نمایید.

چگونه درآمد یوتیوب را دریافت کنیم؟

همانقدر که داشتن درآمد دلاری در اقتصادی مثل ایران یک رویای قابل انجام است؛ مراحل رسیدن به این پول نیز مثل رد کردن هفت خوان است. از انجایی که تمامی حساب های بانکی در ایران برای یوتیوب غیرقابل قبول هستند؛ شما باید از راه های دیگری برای کسب درآمد خود از این پلتفرم کمک بگیرید:

  • شرکت های واسطه

برخی از شرکت های بین الملیی هستند که با دریافت درصدی از درآمد شما از یوتیوب، مبلغ را به حستب صرافی شما در ایران واریز می کنند. این روش را می توان مرحله آخر و در اوج ناامیدی استفاده کرد؛ چرا که دادن کارمزد، حجم زیادی از درآمد شما را از بین می برد.

  • دوستان و آشنایان خارج نشین

بهترین و سریع ترین راه، کمک گرفتن از دوستان مقیم خارج است؛ چرا که با کمک اطلاعات آنها می توانید حساب گوگل ادسنس باز کرده و آنها به عنوان واسطه مبلغ را دریافت و به حساب شما منتقل کنند.

راههای کسب درآمد از یوتیوب

سخن پایانی

بسیار خرسندیم که وقت خود را گذاشتید و تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. به عنوان کلام آخر بهتر است بگویم یکی از بهترین راه ها برای پولدار شدن و کسب درآمد دلاری استفاده از شبکه اجتماعی یوتیوب است، البته رعایت یکسری نکات می‌تواند در رشد سریع پیشرفت شما مفید باشد که در این مقاله کاملا توضیح دادیم.

همچنین راه های دریافت درآمد و یکسری راه هایی جهت بازگشایی کانال یوتیوب نیز در این مقاله بیان شد. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

آیا من میتوانم از ایران درامد داشته باشم ؟

بله – کافیست از دوستان خود در خارحج از کشور یا شرکت های واسطه برای دریافت درآمد استفاده کنید.

مبلغ به چه طریقی ارسال میشود ؟

در اغلب کشور ها به جز کشورهای تحریم شده، به حساب بانکی شما منتقل میشود , در معدود کشور ها هم می توان از وسترن یونیون استفاده کرد.