5/5 - (1 امتیاز)

یکی از جذاب ترین قابلیت های اینستاگرام، لایو گذاشتن است که برای اولین بار از طریق این اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار گرفت که به وسیله آن لحظات خود را در حین رخداد با فالورهای خود به اشتراک گذاشت. اهمیت لایو در اینستاگرام از این جهت بالا است که یکی از ترفند های افزایش فالور همین لایوهای پر بازده است که به دیده شدن پیج شما کمک خواهد کرد. اما آیا می دانید ترفندهای افزایش بازده لایو در اینستاگرام چیست؟ با کمک این مقاله از فالوکمپ بعد از این می توانید بازده لایو خود را بالا ببرید.

دلیل اهمیت لایو در اینستاگرام

لایو گذاشتن یکی از ترفندهای اینستاگرامی برای بالا بردن تعداد فالور است. اهمیت لایو در اینستاگرام از این رو است که لایو این قابلیت را به فرد می دهد تا با استفاده از یک گزینه منحصر به فرد، اتفاقات را در لحظه به مخاطبان و فالورهای خود نشان دهد. اگر به پیج بلاگرهای معروف مراجعه کنید، خواهید دید که این بسیاری از طرفدارانشان ان ها را از طریق لایو در اینستاگرام پیدا کرده اند.

لایو در اینستاگرام

در قسمت اکسپلور اینستاگرام گزینه ای وجود دارد که می توانید در آن تمام لایو هایی که در آن لحظه در تمام دنیا در حال اجرا هستند را مشاهده کنید.

بهترین روش شناخته شدن در اینستاگرام از جهت بازدهی، لایو گذاشتن است. بازدهی از این جهت بالا است که اگر پست شما وارد اکسپلور شود، امکان بالا رفتن فالورهایتان وجود دارد اما نسبت به زمانی که لایوتان دیده شود بسیار کمتر است.

 در این مقاله سعی داریم به شما آموزش دهیم چطور با چند تکنیک ساده ویو لایو و در نتیجه ویو پیج خود را بالا ببرید؛ پس با ما همراه باشید تا با همین چند راه حل بهترین نتیجه را نیز بگیرید.

برنامه ریزی دقیق برای برگزاری لایو

زمان لایو یک مسئله بسیار مهم است که هم به شما و هم به مخاطبتان بستگی دارد. برای شناخت مناسب ترین زمان برای لایو گذاشتن انالیز پیجتان است. این که یفهمید مخاطبتان در چه ساعتی از روز بیشترین زمان را برای گشت و گذار در اینستاگرام میگذراند. پس از شناختن سلیقه مشتری و فهمیدن بهترین زمان، باید لایوی ترتیب دهید.

دلیل اهمیت لایو در اینستاگرام

سعی کنید موضوع  تاریخ لایو را از چند روز قبل به مخاطبانتان اطلاع رسانی کنید. شیوه اطلاع رسانی باید به قدری جذاب باشد که مخاطب ترغیب شود سر ساعت در لایو حضور پیدا کند و حتی دوستانش را نیز از وجود همچین مسئله ای مطلع سازد .

توجه داشته باشد که هرچه تعداد بازدید کنندگان لایو بیشتر باشد، بازده پیج شما نیز بالاتر می رود.

تبلیغ لایو قبل از شروع

تبلیغات در هر مسئله ای به خصوص موضوع شبکه های اجتماعی، امری مهم است که همیشه باید به آن توجه کرد.

درست است که اطلاع رسانی برای لایو نوعی تبلیغ محسوب می شود و ما گفتیم همین اطلاع رسانی خودش نوعی تبلیغ محسوب می شود اما هر چه گستری این تبلیغات بیشتر باشد، بازده لایو شما نیز بیشتر می شود؛ پس سعی کنید با سپردن تبلیغات به پیج های دیگر بازده لایو خود را بالا ببرید .

یکی دیگر از راه های تبلیغ برای لایو این است که از فالورهایتان بخواهید در استوری پیج خود، تاریخ و موضوع لایوتان را با مخاطبینشان به اشتراک بگذارند؛ حتی می توانید برای این کار جایزه هم تدارک ببینید و به نوعی آن را به یک مسابقه تبدیل کنید.

برنامه ریزی دقیق برای برگزاری لایو

روش های افزایش بازدید لایو را بررسی کنید

  • در لایو به مخابان مژده تخفیف بدهید

اگر شما پیج فروشگاهی را اداره می کنید، بهترین کار این است که از قبل اعلام کنید می خواهید در این لایو مخاطبین از بین مخاطبینی که شرکت کرده اند به قید قرعه به چند نفر از آن ها تخفیف ویژه بدهید. همچنین می توانید خبرهای تخفیف خود را به جای استوری در لایوتان منتشر کنید تا این طور بازده لایو خود را بالا ببرید.

  • خرید بازدید کننده
    اهمیت برگزاری لایو در اینستاگرام به قدری بالا است که شما می توانید با خرید بازدید لایو به افزایش بازدید کنندگان خود کمک کنید و در نتیجه رتبه خود را در میان لایوهای در حال اجرا بالاتر ببرید. این روش به شما کمک می کند تا لایوتان زودتر در اکسپلور به نمایش در بیاید.
خرید بازدید لایو اینستاگرام
  • ایده تکراری نداشته باشید
    لایو گذاشتن اتفاقی عادی در اینستاگرام است، هر ساعت تعداد افراد بسیار زیادی از کاربران اینستاگرام لایو می گذارند اما کسانی بازده بهتری از لایو دریافت می کنند که ایده جدیدی برای ارائه داشته باشند.
    اینکه تنها از یک لحظه عادی لایو بگذارید یا در لایوتان تنها چند صحبت معمولی داشته باشید، مخاطبانتان را به دیدن لایو مرغوب نخواهد کرد؛ اما اینکه در لایو ایده ای جدید به کار بگیرید یا حرفی تازه برای گفتن داشته باشد. هر ایده ای  که توجه مخاطب را به خود جلب کند همه آن چیزی است که به ان نیازمندید.
  • سلیقه مخاطب خود را بشناسید
    ایده خوب به تنهایی به ذهن شما نمی رسد. قبل از هر ایده ای شما باید سلیقه مخاطب خود را بشناسید تا بتوانید با توجه به آن سلیقه تمام ایده ها را در ذهن خودتان مرور کرده و بهترین ان ها را کار بگیرید .
    مثلا شما اگر یک فروشگاه اینترنتی داشته باید نمی توانید با ترتیب یک لایو شب شعر، توجه مخاطبتان را به جلب کنید. باید موضوعی را انتخاب کنید که مخاطبانتان مجاب شوند از پیج شما دیدن کرده و یا خرید کنند.
لایو اینستاگرام
پرسونای مخاطب برای لایو در اینستاگرام

توجه به جذابیت های بصری

یکی از مهم ترین مسائل در برگزاری لایو که در نگاه اول توجه مخاطب را به خود جلب می کند، پس سعی کنید برای برگزاری یک لایو خوب اول از همه باید یک بک گراند مناسب برای خود در نظر بگیرید که هم توجه مخاطب را جلب کرده و هم او را ترغیب کند تا بیشتر در لایوتان بماند؛ همچنین ظاهر و نوع لباس پوشیدن خود شما نیز در لایو بسیار حائز اهمیت است.

تعامل بیشتر با مخاطبان

تعامل داشتن در روند افزایش بازده لایو در اینستاگرام بسیار مهم است، اما آیا تا به حال به اهمیت مسئله تعامل در لایو دقت کرده اید؟ سعی کنید در برگزاری لایو با افرادی که پیجشان مشابه پیج شما است و مخاطبان بیشتری دارند تعامل داشته باشید.

برگزاری لایو مشترک با مخاطبینی که تعداد فالورهای بالاتری دارند و بازدید لایوهایشان نیز بالا تر است، لایو مشترک برگزار کنید .

این روش برگزاری لایو مشترک به شما کمک می کند که با کمک فالورهای پیج دیگر، تعداد بازدید پیج خودتان را نیز بالا ببرید.

تعامل بیشتر با مخاطبان در لایو اینستاگرام

از سرعت اینترنت خود مطمئن شوید

اگر سرعت اینترنت شما پایین باشد، کیفیتی که از یک لایو خوب انتظار می رود اتفاق نمی افتد و همین موضوع باعث می شود که مخاطب کمتر ترغیب شود تا آخر لایو شما را ببیند. کیفیت لایو و عدم اتصال نا موفق یکی از دلایل جذب مخاطب محسوب می شوند.

در زمان لایو یک مدیر کامل باشید

در هنگام برگزاری لایو در اینستاگرام امکان دارد اتفاقات زیادی رخ بدهد شما باید به عنوان برگزار کننده لایو تمام اتفاقات لایو را کنترل کنید و نگذارید کنترل امور از دستتان خارج شود. به علاوه اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد، امکان اینکه مخاطبانتان بازخورد مناسبی به لایو اجرا شده نداشته باشند هم وجود دارد که شما باید با مدیریت اصولی حواستان باشد دست و پای خودتان را گم نکنید.

نتیجه گیری

اهمیت لایو در اینستاگرام هر چند در بالا بردن سطح بازدید اینستاگرام شما اهمیت بالایی دارد، اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید رعایت کردن اصول کلی که در بالا به شما اموزش داده شد، بازدید لایو در اینستاگرام را بالا ببرید و مطمئن باشید هر چقدر لایو شما پر بازدیدتر باشد بازده پیجتان نیز بالا تر می رود.

سوالات متداول

  • آیا اهمیت لایو اینستاگرام به اندازه اهمیت پست گذاشتن مهم است؟
    باید بگوییم بله! حتی شاید بیشتر ! پست شما هر چند در اکسپلور برود تنها یک جنبه از پیجتان را نشان می دهد اما اگر شما لایو برگزار کنید، با چند ترفند ساده می توانید مخاطبین خود را ترغیب کنید تا به پیج شما مراجعه کرده و تمامی جنبه های کارتان را بشناسند.
  • آیا گذاشتن لایو در اینستاگرام مستلزم قواعد خاصی است؟
    هر کاری قواعد خاص خودش دارد. هرچند خود لایو گذاشتن کار سختی نیست و شما بدون هیچ دانشی می توانید آن را انجام دهید اکا اهمیت لایو اینستاگرام زمانی بالا می رود که بخواهید مخاطبتان را به پیجتان جذب کنید و بازده ان را بالا ببرید