4/5 - (1 امتیاز)

شبکه‌های اجتماعی در سال‌های جایگاه ویژه ای در میان کاربران ایرانی پیدا کرده است. در این میان تلگرام از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. استفاده آسان و قابلیت‌های فراوان از جمله ویژگی‌هایی بود که باعث شد شبکه اجتماعی تلگرام حتی بعد از فیلتر شدن نیز این محبوبیت را حفظ کند. در این مطلب قصد داریم تا به ساده‌ترین و عملی‌ترین راهکارهای افزایش ممبر کانال تلگرام بپردازیم.

در صورتی که شما ادمین کانال‌ های تلگرام باشید حتما از مزایای یک کانال با ممبر یا سابسکرایبر بالا مطلع هستید. هر چقدر تعداد ممبر بیشتری در کانال خود داشته باشید، پست‌های شما بیشتر دیده می‌شود و می توانید با قیمت‌ بالا در کانال خود تبلیغات انجام دهید.

افزایش ممبر کانال تلگرام

۱۶ راهکار‌ بی نظیر برای افزایش ممبر کانال تلگرام

افزودن به تعداد ممبرهای کانال تلگرام کار ساده‌ای نیست، در تلگرام یک فضای عمومی مانند اکسپلور اینستاگرام وجود ندارد که شما بتوانید پست‌های خود را با هشتگ گذاری داخل آن قرار دهید و به همین منظور باید علاوه بر تولید محتوای مناسب کارهای دیگری نیز جهت افزایش ممبر انجام دهید.

  • انتخاب نامی مناسب و جذاب برای کانال تلگرامی خود
    توجه داشته باشید که انتخاب یک نام مناسب برای کانال، علاوه بر اشتیاقی که در مخاطب ایجاد می‌کند، باعث می‌شود که نام کانال شما بیشتر و راحت‌تر در قسمت جستجو سرچ شود و امکان مواجه اتفاقی افراد با آن بیشتر است.

    سعی کنید نام کانال تلگرام شما خیلی بلند نباشد. بهتر است نام انتخابی حداکثر از ۱۲ کارکتر تشکیل شده باشد. همچنین دقت کنید که نام انتخابی در حوزه خودش منحصر به فرد باشد و با اسامی کانال‌ های بزرگ و معروف مشابه نباشد. چرا که در این صورت شما شانس دیده شدن خیلی کمی خواهید داشت.
بهینه سازی نام کانال تلگرام
  • یک آدرس مناسب برای کانال‌تان انتخاب کنید
    پس از پابلیک کردن کانال ساخته شده، تلگرام از شما می‌خواهد که یک آیدی برای کانال خود انتخاب کنید. خود تلگرام مانع نام‌گذاری آیدی‌های تکراری می‌شود، بنابراین از این جهت لازم نیست نگران باشید.
    به منظور افزایش ممبر کانال تلگرام لازم است که یک آیدی ساده و ترجیحا بدون استفاده از آندرلاین انتخاب نمایید. همچنین معنادار بودن آیدی نیز احتمال سرچ شدن آن را بالا می‌برد.

  • آیدی کانال را در زیر پست‌های خود بنویسید
    آیدی کانال خود را با فرمت username@ در انتهای پست هایتان بنویسید. این کار باعث می‌شود زمانی که مخاطبان شما یکی از مطالب کانال را برای دوستان شان فوروارد می کنند، افراد جدید وارد کانال شما شوند و بازدید کانال تان افزایش یابد.

  • تصویر مناسبی برای کانال‌ تان انتخاب کنید
    تصویر کانال شما، یکی از فاکتور هایی است که به جلوه و زیبایی بصری کانال شما می افزاید. سعی کنید تصویری با کیفیت که با موضوع کانال تان مرتبط باشد، به عنوان تصویر پروفایل انتخاب کنید.
انتخاب تصویر مناسب کانال تلگرام
  • یک Description مناسب بنویسید
    یک کانال بی نام و نشان قطعا مخاطب را به خودش جذب نخواهد کرد. لازم است تا در قسمت توصیف یا Description اهداف کانال خود را به صورت کلی برای مخاطب توضیح داده و در صورت لزوم برای افزایش ممبر کانال تلگرام، راه‌های ارتباطی مستقیم را در این قسمت بگذارید. همچنین در این قسمت می‌توانید لیست قوانین یا لینک‌های مهم را قرار دهید.
  • موضوع مناسبی را برای کانال انتخاب کنید
    شما هر چه قدر هم که در انتخاب ظاهر کانال و کیفیت محتواهای آن دقت کنید، تا زمانی که موضوعی جذاب را به مخاطب ارائه ندهید، در جذب ممبر موفق نخواهید شد. لازم است تا از ایجاد کانال‌های تکراری پرهیز کنید و موضوعی جدید و منحصر به فرد را ارائه دهید.
    همچنین دقت کنید که موضوع شما با قوانین تلگرام در تضاد نباشد، چراکه در صورت ریپورت شدن، کانال شما از دسترس خارج می‌شود. برای مثال در کشور ما موضوعاتی مانند آهنگ، فیلم و سریال می‌توانند جذاب باشند.
انتخاب موضوع کانال تلگرام
  • به موقع پست بذارید
    شاخصه اصلی موفقیت در هر کاری پشتکار و تلاش متناوب است. ادمین کانال نیز باید فارغ از مسئله جذب مخاطب یک زمانبندی مناسب برای قرار دادن پست در کانال داشته باشد.
    سعی کنید هر روز حداقل یکبار در کانال پست قرار دهید. همچنین از انتشار پست‌های متوالی و زیاد نیز خودداری کنید، چرا که مخاطب در بهترین حالت آن‌ها را رد می‌کند و مورد توجه قرار نمی‌دهد.
  • در پست‌هایتان عکس قرار دهید
    برقراری ارتباط تصویری مهم‌ترین راه ارتباط‌ گیری است. قرار دادن تصویر در مطالب بر جذابیت آن‌ ها می‌افزاید و مخاطب را به مطالعه متن پست علاقه‌مند می‌کند.
    همچنین شما می‌توانید در تصاویر قرار داده شده، آدرس و آیدی کانال خود را نیز به صورت واترمارک قرار دهید تا در صورت پخش شدن آن عکس، بیننده به مراجعه به کانال شما ترغیب شود.
افزایش ممبر کانال تلگرام
  • کانال خود را به TelegramChannels.me اضافه کنید
    در صورتی که کانال خود را به این سایت اضافه کنید، کرولر یا خزنده‌های تلگرام به بررسی کانال شما پرداخته و در صورت مطابق بودن آن با قوانین، آن را در سطح بالاتری از سرچ شدن قرار می‌دهند.
    همچنین در صورت اضافه شدن کانال شما به این سایت، کانال شما در جستجوهای گوگل در لیست نتایج قرار خواهد گرفت و به همین دلیل باعث بالابردن ممبر کانال تلگرامتان می‌شود.
  • از هشتگ در انتهای مطالب کانال‌تان استفاده کنید
    اگرچه استفاده از هشتگ در تلگرام مانند توییتر مرسوم و مهم نیست، اما به دسته‌بندی و مرتب‌سازی کانال شما در تلگرام کمک می‌کنند. همچنین مخاطب می‌تواند به راحتی و با کلیک بر روی هشتگ، سایر مطالب مربوط را نیز در کانال پیدا کند.
  • پیش از تبلیغ، کانال خود را پاکسازی کنید
    همانطور که می‌دانید انجام تبلیغ با پرداخت هزینه همراه است و طبیعتا شما می‌خواهید به دفعات محدودی در این زمینه هزینه کنید. به همین منظور بهتر است که پیش از انجام تبلیغ دستی بر سر و روی کانال‌تان بکشید و اقداماتی مانند هشتگ گذاری و حذف مطالب اضافی را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: دانلود ویدیو از اینستاگرام با چند ترفند ساده

  • تبادل لینک انجام دهید
    این روش نیز در واقع نوعی تبلیغات برای افزایش ممبر کانال تلگرام است، با این تفاوت که شما نیاز به پرداخت هزینه ندارید. در تبادل لینک شما با یک کانال مشابه دیگر، به طور همزمان یکدیگر را تبلیغ کرده و ممبرهای خود را با هم به اشتراک می‌گذارید. توجه کنید که تبادل لینک بهتر است با گروه‌هایی انجام شود که از نظر تعداد ممبر و نوع مطالب با شما مشابه باشند.
  • برای کانال خود گروه بسازید
    تلگرام این قابلیت را دارد که در ازای هر کانال شما قادر به ساخت یک گروه نیز خواهید بود. ایجاد گروه تعامل در کانال را افزایش داده و جذابیت عضویت در کانال را افزایش می‌دهد. همچنین شما می‌توانید به عنوان ادمین در این گروه‌ها با سایر اعضا ارتباط برقرار کنید و یا به سوالات آن‌ها پاسخ دهید.
ساخت گروه در تلگرام
  • از سرویس‌های عضویت اجباری استفاده کنید
    حتما تا به حال مشاهده کرده‌اید که به ازای دریافت خدمتی، تلگرام و بات‌هایش از شما بخواهند که در کانال خاصی عضو شوید. در این روش در واقع شما ناچار به عضویت در کانال مربوطه می‌شوید. این روش نیز نوعی تبلیغات است که مخاطب را نه بر اساس نیاز، بلکه بر اساس اجبار جذب می‌کند.
  • برای کانال تلگرام تان ممبر بخرید
    خرید ممبر تلگرام به خصوص در اوایل ایجاد کانال، کمک می کند که افراد بیشتری جذب کانال شما شوند و در هنگام سرچ کردن، کانال تان در نتایج جستجو جزو اولین ها باشد.
  • کانال خود را در سایت‌ Telegram directory ثبت کنید
    در صورتی که وب سایت شخصی ندارید و نمی‌توانید کانال خود را در گوگل تبلیغ کنید. با عضویت و ثبت رایگان کانال خود در سایت‌ Telegram directory می‌توانید به صورت مستقیم و از راه سرچ‌های گوگل ، باعث افزایش ممبر کانال تلگرام خود شوید.

در این مقاله ۱۶ راهکار برای افزایش ممبر تلگرام را در اختیار شما قرار دادیم. امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد.

شما چه راهکار های دیگری را برای افزایش ممبر تلگرام استفاده کرده اید؟ آن ها را با ما و کاربران فالوکمپ به اشتراک بگذارید.

ممبر تلگرام

سوالات متداول

  1. آیا با وجود فیلترینگ هنوز هم می توان از طریق تلگرام درآمد داشت؟
    بله. درست است که تلگرام در حال حاضر فیلتر شده و مانند گذشته محبوبیت ندارد. اما هنوز هم کاربران زیادی در آن فعالیت دارند و شما می توانید بر افزایش درآمد از طریق تلگرام تمرکز کنید.
  2. چه راهکار هایی برای افزایش ممبر کانال تلگرام وجود دارد؟
    برای افزایش ممبر تلگرام می توانید از راه هایی مانند ساخت گروه برای کانال تلگرامی، خرید ممبر تلگرام، استفاده از آیدی کوتاه و… استفاده کنید.
  3. سرویس عضویت اجباری در تلگرام چیست؟
    در تلگرام برخی از ربات ها هستند که در ازاء عضو شدن شما در یک کانال خاص به شما خدمات می دهند. این امر به افزایش ممبر آن کانال تلگرامی کمک می کند.