5/5 - (1 امتیاز)

در این دهه، رشد و افزایش درآمد قشر زیادی از مردم به شبکه های اجتماعی وابسته شده است. هر فردی در این جامعه، به نوعی با شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام سروکار دارد. یکی از بزرگترین دغدغه های کسب و کارها در این فضا، بالا بردن بازدید پیج در اینستاگرام است.در این مقاله می خواهیم به سوالات شما پیرامون اهمیت بالا بردن بازدید پیج، راه های افزایش بازدید در اینستاگرام و از این قبیل سوالات پاسخ دهیم.

آنچه در این محتوا می خوانید: عدم نمایش
2 20 روش تضمینی افزایش بازدید در اینستاگرام

چرا باید بازدید پیج بالا باشد؟

در ابتدا بهتر است برای شما مفهوم بازدید پیج را باز کنیم؛ تعداد دفعاتی که پیج اینستاگرامی شما توسط سایر کاربران دیده شود را بازدید یا ویو می گوییم.هرچه بازدید یک پیج بالاتر باشد، محتوایی که تولید می کند در بین کاربران محبوب تر است.

این محبوبیت، پول و درآمد بالایی به همراه دارد.به همین علت بسیاری از پیج ها تلاش می کنند تا در این بستر با ترفند های مختلفی مثل خرید ویو مطرح شوند.

در ادامه می خواهیم چندین روش برای بالا بردن ویو یک پیج را برای شما شرح دهیم.

افزایش بازدید در اینستاگرام

تمامی فعالیت های شما در اینستاگرام باید در راستای جذب بیشتر مخاطب و افزایش ویوی پیج باشد. در گام اول باید با الگوریتم اینستا آشنا باشید.

با خرید بازدید استوری در شروع فعالیت پیج تان به اکانت خود اعتبار ببخشید و اعتماد مخاطبانتان را بیش از پیش جلب نمایید.

20 روش تضمینی افزایش بازدید در اینستاگرام

بازدید اینستاگرام شامل بازدید پست و igtv و همچنین بازدید لایو و استوری است. اگر به دنبال خرید بازدید لایو هستید حتما توجه داشته باشید در کنار خرید بازدید برای شروع فعالیت پیج تان و اعتبار بخشیدن به برندتان موارد زیر را نیز رعایت کنید تا افزایش فالوور شما واقعی و ماندگار باشد.

۱- تولید محتوای خوب 

هر چه محتوایی که تولید می کنید بهتر و جذاب تر باشد، لایک و کامنت و احتمال share شدن آن بالاتر خواهد رفت؛ در نتیجه، بازدید پیج شما هم بیشتر می شود.

یک محتوای خوب که بتوانید در قسمت فید کاربران دیگر و اکسپلورر اینستاگرام ورود کند، دارای 4 شاخص اصلی است:

– میزان علاقه افراد به محتوای شما 

الگوریتم اینستاگرام به علاقه مندی کاربران به محتواها توجه می کند.الگوریتم، پست هایی برای کاربران به نمایش درمی آورد که به علاقه او و سابقه سرچ او در اینستاگرام نزدیک باشند.

برای مثال اگر شما دائما در حال دنبال کردن پیشرفت های تکنولوژی و بازار سرمایه هستید، اینستاگرام محتواهای روانشناسی را در لیست نمایش برای شما قرار نمی دهد.

چرا باید بازدید پیج بالا باشد

-میزان تعامل کاربران با شما

زمانی که شما با انجام فعالیت های روزانه در این پلتفرم، مثل لایک کردن، گذاشتن کامنت و ریپلای کردن استوری ها با کاربران دیگر در ارتباط باشید، الگوریتم متوجه می شود و رابطه میان شما تشخیص داده می شود؛ در نتیجه پست ها و استوری های این افراد در صدر نمایش محتواها قرار می گیرند.

-میزان تعامل کاربران با خود محتوا

تعامل فقط به رفتار کاربران با یکدیگر نیست. زمانی که کاربران محتوای تولید شده را لایک کنند، کامنت بگذارند، با دیگران به اشتراک بگذارند و در صورت نیاز به اطلاعات آن محتوا، آن را ذخیره کنند درصد تعامل کاربر با پست شما بالا می رود.

پس هرچه محتوای بکرتر و خاص تری تولید کنید، درصد تعامل مخاطب با محتوا بالاتر می رود.

زمان بهینه انتشار پست

-زمان بهینه انتشار پست

سه شاخص قبلی در صورتی می توانند برای شما کارآمد باشند که زمان درست انتشار محتوا در پیج را بدانید. برای مثال اگر درصد بالایی از فالوورهای شما کارمند هستند بهترین زمان انتشار محتوا بین 2 تا 4 بعد از ظهر و 9 تا 11 شب می باشد.زمان درست انتشار را می توانید از روی میزان فعالیت کاربران در پیج تشخیص دهید؛ مثلا در چه ساعتی از شبانه روز ریپلای استوری های شما و لایک پست ها بالاتر است.

خرید بازدید IGTV راهی سریعی برای افزایش بازدید و وجه اکانت شما در اینستاگرام

۲- داده های اینستاگرام دست کم نگیرید

اینستاگرام، پس از انتشار هر محتوا در هر قسمت، اطلاعاتی را درباره آن در اختیار شما قرار می دهد. با آنالیز درست این اطلاعات می توانید به شاهراه جذب فالوور و بازدید بیشتر یعنی اکسپلورر ورود کنید.

کلمه reach

برخی از این داده ها عبارتند از:

  • کلمه reach: طبق تعریف خود اینستاگرام، این گزینه به صورت تقریبی تعداد بازدیدکنندگان از محتوای شما را بیان می کند.
  • کلمه impression: تعداد کل دفعاتی که یک پست دیده شده است را نشان می دهد.

۳- از فالوور فیک ساخت ربات ها به شدت دوری کنید!

فالوورهای فیکی که توسط ربات ها ساخته می شوند، به راحتی قابل شناسایی هستند. از ویژگی های ظاهری این فالورها می توان به اسم عجیب و نامفهوم و نداشتن عکس پروفایل و اطلاعات تکمیلی قسمت بیو اشاره کرد.

این در حالی است که شما می توانید به راحتی اقدام به خرید فالوور فیک فالوکمپ نمایید و با خیالی آسوده شاهد رشد اکانت خود باشید؛ چرا که فالوورهای خریداری شده کاملا مطابق قوانین اینستاگرام ایجاد شده و افزوده می شوند.

۴-استفاده اصولی از هشتگ های مرتبط

استفاده درست از هشتگ های مرتبط با محتوا، می تواند به طرز چشمگیری آمار بازدید پیج را افزایش دهد.

هشتگ مرتبط با پست

نکته مهم در استفاده از هشتگ، مرتبط بودن آن با موضوع محتوا و تعداد آن در هر محتواست.

اگر هشتگی که استفاده می کنید در رابطه با موضوع محتوایی که تولید کرده اید نباشد، مخاطبی که از این طریق وارد پیج شما است و مطلب مورد نیاز خود را پیدا نکرده، از دست خواهید داد.

اینستاگرام برای هر پست، محدودیت 30 هشتگ را اعمال کرده است؛ اما بهترین روش، استفاده از 5 الی 10 هشتگ مرتبط است.

۵- از مخاطبین بخواهید تا با شما بیشتر در تعامل باشند

در پایان هر محتوا، از مخاطبان بخواهید تا در قسمت کامنت، نظرات و تجربیات خود را بیان کنند. با این کار تعامل پیج افزایش پیدا می کند.

۶- ابزار استوری، عصای دست شما در افزایش تعامل 

از استوری ها غافل نشوید.با استفاده از این ابزار به راحتی می توانید مخاطب را به چالش بکشید.استیکر های نظرسنجی در استوری ها استفاده کنید.محتواهای چالشی که باعث شود مخاطب به استوری های ریپلای بزند، تولید کنید.

قبلا کاربران به قسمت بیو و چینش پست ها در هر پیج توجه می کردند اما امروزه به دلیل محبوبیت و کاربردی بودن استوری، دسته بندی استوری ها بیشتر کاربران را جذب می کند.

استوری افزایش بازدید

دسته بندی جذاب استوری ها طبق موضوع پیج بسیار می تواند به جذب مخاطب کمک کند.برای مثال؛ پیج های فروشگاهی با دسته بندی دقیق هایلایت مثل قرار دادن هایلایت رضایت مشتری، نحوه خرید، منو یا لیست قیمت و… می توانند به راحتی مشتریان را جذب کنند.

نکته: توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از استیکر های نظرسنجی و درخواست از مخاطبان برای ریپلای استوری ها، نه تنها آمار پیج را بیشتر نمی کند بلکه ممکن است به از دست دادن مخاطبان منجر شود.

۷- از کپشن های طولانی پرهیز کنید

قدرت تصاویر به مراتب از نوشته ها بیشتر است. سعی کنید اگر مطلب مهمی را می خواهید بیان کنید در عکس های پست بنویسید. توضیحات کپشن هرچه کوتاه تر باشد، مخاطبان بیشتری آن را مطالعه می کنند.

کپشن طولانی و کاهش بازدید

۸-محتوای ویدئویی بسازید

امروزه کاربران توجه بیشتری به مطالبی که از طریق ویدئو منتشر می شوند، نشان می دهند. اگر قصد افزایش بازدید پیج را دارید، محتوای ویدئویی را در راس تولید محتوای پیج قرار دهید.

نکته: اگر می خواهید از ویدئوهای آماده استفاده کنید، حتما در آن تغییراتی بدهید و سپس منتشر کنید. تکراری بودن محتوای ویدئویی باعث می شود مخاطبین به راحتی آنها را رد کنند و بازدید پیج شما کم می شود.

۹- با پیج های مرتبط تعامل داشته باشید

پیج هایی که در زمینه کاری شما فعالیت می کنند را شناسایی کنید. سپس به طور دقیق آنها را آنالیز کنید.اگر این پیج ها می توانند به رشد شما کمک کنند، به آنها درخواست تعامل و همکاری دهید.

پست های پیج های مرتبط را لایک کنید و کامنت قرار دهید تا آنها هم برای شما این کار را انجام دهند.این کار باعث می شود تا مخاطبان آنها با پیج شما نیز آشنا شوند.

۱۰- ترفند قدیمی تبلیغات

تبلیغات یکی از ابزارهای بسیار مهم، هم در روش سنتی و هم در روش فروش آنلاین است.پیج های اینستاگرامی موفق در زمینه کاری خود را شناسایی کنید و مورد آنالیز قرار دهید. بهترین پیج ها با بالاترین بازخورد را برای تبلیغات انتخاب کنید.با پیج های دیگر هم ارتباط برقرار کنید و تبادل انجام دهید.با این کار کاربرانی که به زمینه فعالیت شما علاقمند هستند را جذب می کنید و تعداد فالوور پیج شما رشد می کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با قوانین تبلیغات در اینستاگرام و انواع تبلیغات اینستاگرام

۱۱- تقویم محتوایی

داشتن یک تقویم محتوایی اینستاگرام خوب می تواند کمک شایانی به رشد شما در این بستر کند.با داشتن تقویم محتوایی می توانید اهداف پیج خود را تعیین کنید و مشخص کنید در طول مسیر به چه ابزارهایی نیاز دارید و در هر تاریخی چه محتوایی باید در نظر داشته باشید.

در این رابطه مطالعه مطلب استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام می تواند برای شما مفید باشد.

یک تقویم محتوایی ساده از برنامه ریزی برای چند روز آینده پیج ایجاد می شود.در این برنامه چند روزه تعیین کنید که در هر روز چه محتوایی به چه شکلی باید منتشر شود و چه چیزهایی در استوری باید بیان شود.از چه هشتگ های اصولی مرتبط با آن موضوعات باید استفاده شود.این برنامه ریزی مثل چراغی مسیر شما در این پلتفرم را روشن می کند.

تقویم محتوایی و افزایش بازدید

۱۲- خلاقیت کلید جذب کاربران

برای تولید محتواها، عکاسی و ساخت ویدئوها سعی کنید ایده های جدیدی را به کار بگیرید.خلاقیت در چینش پست ها و تکراری نبودن موضوعات چند پست در پیج نیز مهم است.

در استوری ها درباره جنبه های مختلف فیلد کاری خود صحبت کنید و کاربر را ترغیب کنید تا محتواهای شما را دنبال کنند.

مثال: اگر قرار است در پیج فروشگاهی خود محصولاتی را عرضه کنید، خلاق باشید و در همان پست معرفی محصول نکات و آموزش هایی قرار دهید تا مخاطب به چشم یک فروشگاه که در مواقع نیاز می توان به آن مراجعه کرد، نگاه نکند.

۱۳- پروفایل پیج کاری خود را تکمیل کنید

پیج خود را حتما به اکانت تجاری تبدیل کنید(اگر هنوز روش تبدیل اکانت به حساب تجاری را درست بلد نیستید، به این مقاله رجوع کنید.) از عکس پروفایل با معنی مثل لوگوی برند خود استفاده کنید.

قسمت بیو را کامل کنید و توضیح مختصری درباره برند خود و زمینه فعالیتتان به همراه آدرس وب سایت و شماره تماس معتبر قرار دهید.

پروفایل تجاری کامل

۱۴-کمپین ها و مسابقات، درب ورود مخاطبان به پیج

بسیاری از پیج های کاری و پیج های معروف در این بستر، با شرکت در این مسابقات، تعداد فالوورهای خود را افزایش می دهند.

برای جذب مخاطب می توانید در این کمپین ها شرکت کنید زیرا در این کمپین ها، جوایز ارزشمندی به عنوان هدیه به فالوورها اختصاص یافته است که باعث می شود کاربران زیادی  به این مسابقات توجه کنند.

تبادل مخاطبین در بین پیج های شرکت کننده، بسیار زیاد است. در هنگام برگزاری این مسابقات می توانید از هشتگ های اختصاصی آن در پایین محتواهای خود استفاده کنید که به برندسازی کسب و کارتان  و ماندگار کردن اسم برند شما در بین کاربران بسیار کمک می کند.

نکته: هنگام شرکت در کمپین یا مسابقات اینستاگرامی، از قابل اعتماد بودن آنها مطمئن شوید؛چرا که اگر در کمپین اشتباهی شرکت کنید،هزینه زیادی برای شما دارد و نتیجه مطلوبی نیز به همراه ندارد.

کمپین و مسابقات اینستاگرامی

۱۵-استفاده از کمک دیگران برای تبلیغ پیج

از دوستان  و آشنایان خود بخواهید پیج شما را به دیگران معرفی کنند.با انجام این کار، دایره ارتباطات شما گسترده تر خواهد شد.

۱۶- از تاثیر لایو بر روی مخاطبان غافل نشوید

ارتباط زنده با مخاطب می توانید تاثیر بالایی روی میزان اعتماد آنها به شما و برندتان داشته باشد.می توانید از شب قبل موضوع لایو را با رای گیری انتخاب کنید.

می توانید متخصصان آن موضوع را به لایو دعوت کنید. با انجام این کارها پل اعتماد بین شما و مخاطب مستحکم تر می شود.

۱۷- استفاده از لوکیشن

سعی کنید از لوکیشن برای پست ها و استوری ها استفاده کنید.به کار بردن لوکیشن های خاص و محبوب می تواند به افزایش بازدید محتوا کمک کند.

مثال استفاده از لوکیشن میدان نقش جهان می تواند شانس ورود محتوای شما به اکسپلور را افزایش دهد. اما در نظر داشته باشید الگوریتم اینستاگرام باهوش است و می تواند لوکیشن فیک را تشخیص دهد؛ پس از آن سوء استفاده نکنید و استفاده از لوکیشن فیک را به حداقل برسانید.

۱۸- عکاسی خاص و چینش یونیک برای پست ها

سعی کنید برای عکاسی محصولات از روش هایی مختص خودتان استفاده کنید تا مخاطب با دیدن این سبک از عکاسی نام برند شما در ذهنش مرور شود. چینش پست ها در پیج باید به گونه ای باشد که در عین جذاب بودن، ساده و همه پسند باشد.

چینش یونیک برای پست ها

۱۹- کپی ممنوع

از محتواها و عکس های پیج های دیگر استفاده نکنید. سعی کنید محتوایی که در پیج منتشر می شود،خاص و مختص برند شما باشد.

نکته:برای جلوگیری از انتشار بدون اجازه محتواهای شما،می توانید بر روی محتوا لوگوی برند خود را قرار دهید.

۲۰- از محتوای ارسالی کاربران استفاده کنید

این روش، یک ترفند بسیار کارآمد است که اکثر افراد موفق در این پلتفرم از آن استفاده می کنند.می توانید از دایرکت های جالب اسکرین بگیرید و از آن استفاده کنید.

می توانید رضایت مشتریان را نیز در استوری نشان دهید.با انجام این کار، علاوه بر تولید محتوای بیشتر، تعامل بالاتری با مخاطبان را تجربه می کنید.

استوری رضایت مشتری

تاثیر رعایت الگوریتم های اینستاگرام در افزایش بازدید

الگوریتم اینستاگرام، هوش مصنوعی استفاده شده در طراحی این اپلیکیشن است.بزرگترین مزیت الگوریتم، توانایی یادگیری learning است.

الگوریتم در هر لحظه اطلاعات میلیون ها کاربر فعال در شبکه را آنالیز می کند تا طبق دیتاهایی که از قبل در اختیار داشته، بتواند تشخیص دهد چه محتواهایی را به این کاربران نشان دهد.به همین علت، الگوریتم اینستاگرام هر روز در حال تغییر است.

در آپدیت های اولیه، الگوریتم، پست ها را طبق زمان انتشار نشان می داد اما امروزه پست ها را طبق علاقه شما به موضوع پست، میزان ارتباط شما با صاحب حساب کاربری و … نمایش می دهد.

الگوریتم اینستاگرام

نکته اول و بسیار مهم : بسیاری کاربران نیز فکر می کنند با انتشار محتوای ویدئویی، الگوریتم اینستاگرام محتوای آنها را به تعداد بیشتری از کاربران نمایش می دهد در صورتی که تصویر و ویدئو هیچ برتری نسبت به یکدیگر ندارند.

اینستاگرام محتوایی را بیشتر به سایر کاربران نشان می دهد که زمان بیشتری را صرف آن کرده اند. محتوای ویدئویی زمان بیشتری نسبت به تصاویر را به خود اختصاص می دهد و اگر تفاوتی میان تصویر و ویدئو مشاهده  می کنید از رفتار کاربران در برخورد با این محتواها نشات می گیرد.

نکته دوم: الگوریتم اینستاگرام هوشمند است یعنی استفاده از ربات برای جمع کردن لایک و ویو را به خوبی تشخیص می دهد؛ پس در صورت خرید فالوور به این نکته توجه داشته باشید که این فالوورها توسط ربات ها ساخته نشده باشند تا قابلیت تشخیص آنها نسبت به فالوورهای فیک خیلی کمتر باشد.

نکته سوم: تعداد حروف در کامنت هیچ تاثیری ندارد. الگوریتم، چه کامنت ده خطی و چه کامنتی که فقط استیکر است را در گروه اینتراکشن(تعامل) قرار می دهد و ارزش یکسانی دارند.

الگوریتم اینستا و کامنت

نکته چهارم: نوع اکانت تفاوتی در نشان دادن پست ها و محتواها ایجاد نمی کند. تیم اینستاگرام  اعلام کرده است که هر دو اکانت تجاری و شخصی برای الگوریتم در نشان دادن پست ها به کاربران  ارزش یکسانی دارند.

تنها تفاوت این اکانت ها در میزان دسترسی آن ها به ابزارهای تحلیل رشد پیج است.

نکته پنجم:تایم طولانی  شایعه نیم ساعت اول در بین کاربران اینستاگرام وجود داشت. بسیاری تصور می کردند میزان تعاملی که پست منتشر شده در نیم ساعت اول انتشارش دارد، در تعیین جایگاه آن برای نشان دادن به کاربران در الگوریتم بسیار مهم است.

اینستاگرام به طور رسمی این شایعه را رد کرد. اگر پست شما در دقایق اول آن چنان که باید بازدید نمی گیرد،باعث نمی شود که الگوریتم پست شما را به فالوورهایتان نمایش ندهد.

الگوریتم اینستاگرام در آپدیت جدید بر طبق علاقه فرد عمل می کند. یعنی پست هایی که بیشتر لایک کرده اید شناسایی می کند و بر طبق محتوای آن پست ها بقیه محتواها را به شما نمایش می دهد.

این الگوریتم می تواند نوع رابطه شما با مخاطب را تعیین کند. از روی میزان تعامل شما با مخاطبان میزان نزدیکی شما با این افراد را حدس میزد و بیشتر مطالب منتشر شده آنها را با شما به اشتراک می گذارد.

زمان انتشار پست اینستا

الگوریتم اینستاگرام بر روی زمان بسیار حساس است.زمان پست شدن مطالب در اینستاگرام مهم است و آن را جز عوامل مهم نشان دادن پست به مخاطبان در نظر می گیرد.از این رو توصیه می شود حتما تقویم محتوایی درستی را دنبال کنید.

زمان بهینه پیج خود را شناسایی کنید. زمان بهینه یعنی بهترین تایم در روز که بیشتر دنبال کنندگان شما در این بسترفعال هستند.

بهترین ابزار برای شناسایی این زمان اینسایت اینستاگرام است که توسط خود اینستاگرام برای پیج های تجاری راه اندازی کرده است.

سخن پایانی

موفق شدن در این پلتفرم نیازمند رعایت یکسری اصول و گروهی از ترفندهای کاربردی است. داشتن برنامه برای طی کردن ادامه مسیر مثل چراغی راه را برای شما روشن می کند.

با انجام این 20 ترفند می توانید پیشرفت چشمگیری را مشاهده کنید. خرید بازدید می تواند راهی میانبر برای موفقیت در اینستاگرام و ورود به اکسپلور باشد اما توجه داشته باشید برای ماندگاری در این شبکه اجتماعی حتما باید الگوریتم های اینستاگرام و تولید محتوای خوب را مد نظر داشته باشید.

آیا شما تا به حال از این ترفند ها استفاده کرده اید؟برای بالا بردن بازدید پیج چه کارهای دیگری می توان انجام داد؟ منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

سوالات متداول

برای بالا بردن بازدید پیج چه کارهایی باید انجام دهم؟

راه قطعی و مطمئنی برای انجام این کار نیست اما ترفندهایی مثل تولید محتوای جذاب، بالا بردن تعامل، استفاده از ابزارهای اینستاگرام و … می تواند کمک شایانی به شما بکند.

آیا پروفایل در بازدید تاثیر دارد؟

داشتن یک پروفایل خوب و کامل و رعایت تمامی نکات مربوط به آن، حرفه ای بودن شما و قابل اعتماد بودن برند شما را نشان می دهد.

آیا خریدن فالوور و ویو تاثیری در موفقیت پیج دارد؟

اگر در کنار رعایت این نکات و ترفندهایی که بیان شد برای سهولت کار از خرید ویو و فالوور استفاده کنید، تایم کمتری را برای به نتیجه رسیدن پیج صرف خواهید کرد.