5/5 - (1 امتیاز)

یکی از روش هایی که به شناخت پست های محبوب و بالا رفتن فالوور می انجامد تحلیل Insight است. اگر می خواهید با اینسایت اینستاگرام آشنا شوید و به راحتی آن را تفسیر کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

insight Instagram قابلیتی است که به صاحبان پیج های کسب و کار در اینستاگرام این امکان را می دهد تا بتوانند بر روی پست ها و پروفایل خود تحلیل داده داشته باشند.

از اطلاعاتی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد می توانید بفهمید مخاطب شما به چه چیزهایی بیشتر علاقه نشان داده و با آن ارتباط برقرار می کنند، تا استراتژی لازم برای پیشرفت پیج، در آینده نزدیک را تدوین کنید.

در ادامه به شما خواهیم گفت اینستاگرام چه اطلاعات مهم و به درد بخوری را در این بخش در اختیار شما قرار می دهد و چگونه باید از این اطلاعات و آمارها استفاده کرد.

Insight Instagram

اینسایت اینستاگرام برای چه کاربرانی فعال است؟

اگر پیج شما شخصی (personal) باشد، قابلیت Instagram insights برای آن فعال نیست. اینسایت فقط برای پیج های کسب و کار (business account) و همچنین پیج های کریتور (Creator account) فعال است.

بنابراین یا باید یک پیج کسب و کاری یا کریتور جدید راه اندازی کنید. یا اگر پیج شما شخصی است و می خواهید آن را به یک پیج کسب و کار یا کریتور تبدیل کنید، قابلیت insights فقط برای محتواهایی که بعد از تغییر نوع پیج، پست می کنید قابل مشاهده است.

بخش اینسایت برای پیج کسب و کاری و پیج کریتور تقریبا شبیه هم است و تفاوت های اندکی بین آن ها وجود دارد که قابل چشم پوشی است. بنابراین در ادامه، بحث را بر اساس یک پیج کسب و کاری پیگیری می کنیم، اما صحبت هایی که می کنیم برای پیج کریتور نیز قابل استنتاج و اجرا است.

توجه داشته باشید که اگر پیج کسب و کاری یا کریتور خود را به پیج شخصی تبدیل کنید، تمام اطلاعات مربوط به insights پیج کاری شما از بین خواهد رفت.

چگونه اینسایت اینستاگرام را فعال کنیم؟

اینستاگرام برای پیج های با کاربری کسب و کار امکانات ویژه ای را در نظر گرفته که شاید مهم ترین آن ها همین Insight باشد. اگر تا کنون پیج شما کاربری شخصی داشته است، برای تبدیل آن به یک پیج کسب و کاری مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا باید به این نکته توجه کنید که پیج کسب و کار نمی تواند یک پیج خصوصی (private) باشد و حتما باید به حالت عمومی (Public) دربیاید.
  2. به هوم پیج صفحه خود بروید و بر روی علامت سه خط در بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید. سپس به این مسیر بروید: Setting » Account » Switch to Professional account

    ساخت اکانت تجاری در اینستاگرام
  3. در مرحله بعد توضیحاتی درباره مزایای تبدیل شدن به یک حساب کاربری حرفه ای برای شما ارائه می شود. با رد کردن آن ها به قسمتی می رسید که باید حوزه کاری خود را مشخص کنید.

    مثلا در حوزه آموزش فعالیت می کنید، موزیسین هستید، فروشنده اید یا هر هدف دیگری دارید، این بخش را با دقت انتخاب کنید. چرا که اینستاگرام با توجه به این انتخاب شما، شما را در فید خود به افراد مرتبط پیشنهاد می دهد.
  4. در مراحل بعدی می توانید تنظیمات پیج خود را تکمیل کنید، مثلا آدرس سایت یا شماره تماس و اطلاعات دیگر که قبلا نمی توانستید، به پیج خود اضافه کنید.
    تبریک می گویم! حساب کاربری شما حرفه ای شد.
اکانت تجاری اینستاگرام

چگونه به Instagram insights دسترسی پیدا کنم؟

از سه طریق می توانید اطلاعات اینسایت را مشاهده کنید:

  1. اینسایت هوم پیج: اگر می خواهید تحلیل اینسایت را به صورت کلی ببینید، به صفحه اصلی پیج خود بروید. گزینه insights بالای پست های شما در یک کادر به شما نشان داده می شود. بر روی آن ضربه بزنید.
  2. اینسایت پست: اگر می خواهید تحلیل اینسایت را فقط برای یک پست بررسی کنید، ابتدا پست مورد نظر را انتخاب نموده، سپس گزینه View Insights را در گوشه سمت چپ، پایین عکس بزنید.
  3. اینسایت استوری: برای مشاهده اینسایت استوری، استوری را باز کرده و سپس گوشه سمت چپ پایین، بر روی اسامی ضربه بزنید.
دسترسی به اینسایت اینستاگرام

در ادامه مطلب، هرکدام از این insight ها را مفصل بررسی خواهیم کرد.

اینسایت هوم پیج

وقتی از طریق صفحه اصلی پیج خود اینسایت را انتخاب می کنید، اینستاگرام خلاصه ای از محتوایی که شما طی ۷ روز گذشته پست کرده اید را نشان می دهد.

می توانید بازه زمانی بررسی را تغییر و آن را تا سه ماه افزایش دهید. در این صفحه تمام اطلاعات آماری لازم به شما نمایش داده می شود.

معنی اطلاعات آماری اینستاگرام

اطلاعات آماری که در صفحه اینسایت قابل مشاهده اند، اگر به درستی تفسیر شوند، کمک قابل توجهی به رشد صفحه کاری اینستاگرام شما خواهند کرد. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • میزان و نوع تعامل کاربران با هرکدام از محتواهای پیج
  • تعداد مشاهده پست ها و استوری ها
  • تعداد بازدیدها از هوم پیج
  • تعداد بازدیدها از شماره تماس، ایمیل یا سایت مربوط به پیج
  • رشد یا افت تعداد فالوورها
  • توزیع سنی، جنسیت و محل زندگی کاربران دنبال کننده پیج
  • توزیع زمانی مشاهده محتواها به وسیله کاربران و …

هرکدام از این آمارها معنی و نتیجه خاص خود را دارند که باید از آن ها برای تدوین روند کاری پیج خود استفاده کنید. در ادامه هر یک از این موارد را به تفکیک توضیح خواهیم داد.

بخش Insights Overview

در این بخش اطلاعات کلی و جزئی درباره بازدید کاربران از پست های شما ارائه شده است. این بخش از دو زیرمجموعه تشکیل شده است:

  • Accounts reached
  • Content interactions

بخش Accounts reached :reach در اینستاگرام به چه معناست؟

در قسمت Accounts reached ، تعداد کل کاربران منحصر به فردی که پیج اینستاگرام شما را در بازه زمانی مشخص شده، دیده اند نشان داده می شود (یعنی اگر کاربری چند بار به پیج شما سر زده باشد، فقط یک بار حساب می شود).

Reach به معنای دست یافتن است و در اینجا به معنای نظر کاربرهایی است که پیج شما جلب کرده است. به عنوان مثال، در تصویر کاربران مختلفی که به پیج سر زده اند را نشان می دهد. اگر بر روی Accounts reached ضربه بزنید صفحه جدیدی مانند زیر نشان داده می شود.

بخش Accounts reached در اینستاگرام

اطلاعات بالای این صفحه نشان می دهد که از کل بازدیدکنندگان منحصر به فرد چه تعداد فالوورهای قبلی پیج بوده اند و چه تعداد از این افراد فالوور پیج نبوده اند.

تعداد فالورهای شما در اینستاگرام یکی از فاکتورهای نشان دهنده اعتبار پیج شماست. درست شبیه تعداد مشتری های یک فروشگاه. در مقاله ی تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام در کسب و کار اهمیت این موضوع را شرح داده ایم.

تعداد بازدید از صفحه اینستاگرام

تعداد بازدید از صفحات و محتواهای مختلف شما در اینستاگرام، با عدد Accounts reached تفاوت دارد. تعداد کل بازدیدها با عنوان impressions نشان داده می شود. این اطلاعات را در همان قسمت Accounts reached می توانید ببینید. دو بخش دیگر در این صفحه وجود دارند:

  • قسمت Impressions: نشان می دهد چند بار محتواهای پیج شما مشاهده شده است (تکرارها هم حساب می شوند بنابراین عدد آن تقریبا همیشه از عدد accounts reached بالاتر است).
  • قسمت Profile Activity: در این قسمت فعالیت هایی که بر روی پیج اصلی پروفایل شما انجام شده است بررسی می شود. مثلا قسمت Profile Visits به شما می گوید چند نفر پروفایل شما را دیده اند. یا اگر دکمه فعالی در پیج خود گذاشته باشید (مانند شماره تماس) در این قسمت می توانید ببینید که چند بار این دکمه توسط کاربران زده شده است تا اطلاعات آن را ببینند.
تعداد بازدید از صفحه اینستاگرام
تفسیر اطلاعات و آمار بخش accounts reached

مجموع اطلاعات این بخش به شما کمک می کند تا براساس تاکتیک ها و تبلیغاتی که برای پیج خود در روزهای اخیر انجام داده اید، میزان اثر بخشی فعالیت های خود را بسنجید و برای ادامه فعالیت های خود تصمیم مناسب بگیرید.

به عنوان مثال قالب پست های خود را جدیدا عوض کرده اید و می توانید با مقایسه رشد دنبال کنندگان پیج یا تعامل مخاطبان، نسبت به قبل، بررسی کنید که آیا قالب جدید موفق بوده است یا نه.

یا به عنوان مثالی دیگر، شما در یک پیج تبلیغ نموده اید و می خواهید ببینید این تبلیغ چقدر در افزایش بازدید پیج شما موثر بوده است. از آمار impression و reach می توانید در مورد موفقیت تبلیغات خود تصمیم گیری کنید.

دقت کنید که وقتی آمار impression نسبت به reach بالا می رود به این معناست که کاربران محتوای شما را چندین بار دیده اند.

نسبت ریچ به ایمپرشن

با یادگیری کامل اینسایت اینستاگرام، افزایش فروش اینستاگرام را تضمین کنید.

بخش Content interactions

یکی دیگر از بخش های صفحه اصلی Instagram insights قسمت Content interactions است. در این قسمت تعامل کاربران با پیج شما مورد بررسی قرار گرفته است.

بر روی آن ضربه بزنید تا آمارهای آن را مشاهده کنید. تعامل کاربران شامل لایک کردن، کامنت گذاشتن، ذخیره کردن پست، بازنشر پست و ریپلای کردن است. این تعامل برای محتواهای مختلف پیج شما به صورت جداگانه فهرست شده اند:

  • پست
  • استوری
  • ویدیوی IGTV
  • ویدیوی لایو

برای هرکدام از این دسته ها، نرخ تعامل کاربران و برترین محتوا (top) نیز مشخص شده است. برترین پست ها براساس بیشترین تعداد لایک، برترین استوری ها براساس بیشترین تعداد ریپلای، برترین ویدیوهای IGTV براساس بیشترین لایک و برترین ویدیوهای لایو براساس بیشترین تعداد کامنت، فهرست شده اند که با ضربه زدن بر روی علامت فلش کوچکی که روبروی هر کدام است می توانید آن ها را مشاهده کنید.

بخش Content interactions

اگر کسب و کاری دارید که با ویدیوی لایو با مخاطبان خود تعامل می کنید، برای این که ویدیوهای لایو شما بازدید بیشتری داشته باشند می توانید از طریق خرید بازدید لایو، تعامل خود با مخاطبان را افزایش دهید.

تفسیر اطلاعات و آمار بخش Content interactions

اطلاعات این بخش به شما کمک می کند محتوای مورد علاقه مخاطب خود را دقیق تر شناسایی کنید. علاوه بر اینکه می توانید رشد تعامل مخاطب را نسبت به قبل ببینید، می توانید در هر بخش جداگانه عمیق بشوید.

به عنوان مثال با بررسی پست هایی که بیشترین لایک را گرفته اند، می توانید بفهمید مخاطب شما به چه محتوایی علاقه بیشتری نشان داده و در آینده بر روی آن مانور بیشتری بدهید.

اگر بخواهیم دقیق تر بررسی کنیم، برخی از پیج های کسب و کاری، علاوه بر فروش محصولات یا خدمات، بخشی از فعالیت پیج خود را نیز به آموزش اختصاص می دهند.

علاوه بر اینکه می توانید محصولاتی که مخاطب بیشتری دارد را به این ترتیب شناسایی کنید، همچنین محتواهای آموزشی محبوب تر را نیز می توانید به این روش پیدا و سلیقه مخاطب تان را شناسایی کنید.

بخش Your Audiences

این بخش فقط از یک قسمت تشکیل شده که اطلاعاتی درباره کاربران دنبال کننده پیج ارائه می دهد.

Total Followers

همانطور که گفتیم این قسمت نشان دهنده تعداد کل فالوورهای پیج شماست. اگر بر روی آن ضربه بزنید اطلاعات دقیق تری در یک صفحه جدید نشان داده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فالوور و انواع آن مطالعه مطلب فالوور چیست و انواع فالوورهای اینستاگرامی را به شما توصیه می کنیم.

  • Growth

در قسمت اول می توانید رشد پیج خود را مشاهده کنید. گزینه های آن به ترتیب میزان رشد فالوورهای شما (Overall)، تعداد افرادی که اخیرا پیج شما را فالوو کرده اند (Follows) و تعداد افرادی که اخیرا پیج شما را آنفالوو کرده اند (Unfollows) را نشان می دهد.

از آنجا که افزایش فالوور اینستاگرام، همواره دغدغه صاحبان پیج کسب و کاری است، این قسمت به شما خیلی کمک می کند. در زیر این بخش نیز رشد کاربران پیج به صورت نموداری نشان داده شده است.

  • Top locations

در این قسمت درصد کاربران پیج شما را براساس فراوانی نشان می دهد. دو گزینه در این بخش وجود دارد که می توانید با ضربه زدن بر روی آن، انتخاب کنید. گزینه Countries درصد مخاطبان پیج شما را براساس کشور محل زندگی و گزینه Towns/Cities درصد مخاطبان پیج را براساس شهر محل زندگی به ترتیب نشان می دهد.

Top locations
  • Age range

فراوانی مخاطبان پیج شما را براساس رده سنی و نیز به تفکیک جنسیت نشان می دهد. می توانید با انتخاب گزینه های Men ، Women یا All ، فراوانی رده های سنی مخاطبان خود را به ترتیب برای آقایان، خانم ها و همه مخاطبان مشاهده کنید.

Age range
  • Gender

در این بخش شما می توانید مخاطبان پیج خود را به تفکیک جنسیت، به صورت نموداری و درصدی مشاهده کنید.

  • Most activity times

در این بخش، زمان فعالیت مخاطبان پیج را به صورت یک نمودار میله ای می توانید مشاهده کنید. اگر گزینه Hours فعال باشد، می توانید برای بازه های زمانی سه ساعته ببینید بیشترین تعامل مخاطب با پیج شما در چه زمان هایی از یک روز بوده است.

اگر گزینه Days فعال باشد، نرخ تعامل مخاطبان پیج شما براساس روزهای هفته به نمایش درمی آید.

Most activity times
تفسیر اطلاعات و آمار بخش Total Followers

دانستن ترکیب مخاطبان از نظر رده سنی، ملیت، شهر سکونت، جنسیت و … به شما کمک می کند تا نوع محتوای خود را براساس علاقه مخاطب تان تنظیم کنید.

به عنوان مثال فرض کنید شما یک پیج کسب و کاری در حوزه پوشاک آقایان دارید. اما در ترکیب مخاطبان پیج خود مشاهده می کنید که درصد بیشتری از مخاطبان پیج خانم ها هستند.

این به این معناست که شما باید محتوای خود را برای خانم هایی که می خواهند برای پدر، همسر و … لباس خریداری کنند و فالوور پیج شما هستند، تنظیم کنید. به همین ترتیب رده سنی مخاطبان عمده پیج شما می تواند در هدف گذاری محتوا و محصولات موثر باشد. ببینید آیا برای مخاطبان جوان باید هدف گذاری کنید، مخاطبان میان سال یا …

بخش آخر این قسمت نیز که در مورد زمان فعالیت مخاطبان پیج شماست بسیار مهم است. این بخش در واقع نشان می دهد چه ساعت هایی و چه روزهایی در هفته، مناسب گذاشتن محتوای جدید است.

تفسیر اطلاعات بخش Total Followers
بخش Contact you shared

در این بخش می توانید به تفکیک، وضعیت آخرین پست ها، استوری ها و بقیه محتواهایی که تولید کرده اید و تعامل کاربران را ببینید.

می توانید هرکدام از محتواها را جداگانه انتخاب نموده و گزینه view insights را برای آن به صورت اختصاصی بررسی کنید. برای بررسی دقیق تر تک به تک پست ها و استوری ها، در ادامه نحوه ی انجام کار را توضیح خواهیم داد.

اینسایت پست

همانطور که قبلا اشاره کردیم، می توانید در زیر هریک از پست های پیج خود، گزینه view insights را برای تحلیل دقیق تر تعامل کاربران انتخاب کنید.

با زدن این گزینه اینستاگرام به شما نشان می دهد که نحوه تعامل کاربران با این پست شما چگونه بوده است. تعداد لایک، کامنت، بازنشر و یا ذخیره پست در سطر اول نشان داده می شود.

در قسمت دوم و زیر بخش interactions، نیز نشان می دهد که این پست، چند کاربر منحصر به فرد را به سمت بازدید پیج شما هدایت کرده است.

اینسایت پست
Discovery

قسمت Discovery بسیار مهم است. در بخش اول آن یک عدد وجود دارد که زیر آن عبارت Account reached قرار گرفته است. همانطور که قبلا گفتیم این عدد نشان دهنده تعداد کاربران منحصر به فردی است که از پست شما بازدید کرده اند.

در قسمت دوم عبارت Impressions را داریم، که عدد روبروی آن نشان دهنده کل بازدیدهای پست (با احتساب تکرار) است. یکی از مهم ترین بخش های اینسایت همین جاست.

در زیر این گزینه، مسیرهای مختلفی که کاربران از طریق آن به پیج شما رسیده اند را نشان می دهد.

  • From Hashtags نشان می دهد که چه تعداد کاربر از طریق جستجوی هشتگ های مرتبط، پست های شما را پیدا کرده و دیده اند.
  • From Profile نشان می دهد چه تعداد کاربر از طریق پروفایل اینستاگرام، وارد پیج شما شده و پست های شما را دیده اند.
  • From Home به شما می گوید چه تعداد از کاربران از طریق هوم پیج خود، وارد پست های شما شده اند (فالوورها).
ایمپرشن پست اینستاگرام
تفسیر اطلاعات و آمار بخش Discovery

چند نکته مهم در تحلیل این آمار وجود دارد:

  • آمار ورودی هشتگ

هشتگ گذاری در جذب مخاطب اینستاگرامی بسیار بااهمیت است. اگر آشنایی کافی با این بحث ندارید پیشنهاد می شود مقاله ” ترفندهای هشتگ گذاری در اینستاگرام ” را بخوانید.

تعداد افرادی که از طریق هشتگ به پیج شما وارد شده اند نشان می دهد چقدر هشتگ گذاری شما صحیح بوده است. باید سعی کنید با اصلاح هشتگ های خود و آزمون و خطا، این آمار را بالا ببرید.

این روش جذب مخاطب، ساده ترین، بی دردسرترین و البته بهترین راه حل مجانی برای جذب مخاطبان جدید است.

  • آمار ورودی پروفایل

آمار افرادی که از طریق پروفایل وارد پیج شما شده اند، نشان می دهد پیج شما چقدر قابلیت جذب افراد جدید را دارد.

طرح صفحه اول پست های شما، معرفی پیج، عکس پروفایل، اطلاعاتی که در صفحه اول برای معرفی کسب و کار خود، در اختیار کاربران قرار می دهید، همگی فاکتورهایی هستند که کاربران را ترغیب می کنند تا به سمت بازدید از پست های شما جذب شوند.

پس اگر این آمار پایین است، لازم است بر روی ظاهر پیج و پروفایل خود تجدید نظر کنید.

آمار ورودی پروفایل
  • آمار ورودی هوم پیج

این آمار از چند جهت قابل بررسی است. اول اینکه نشان می دهد چند درصد از فالوورهای پیج شما فعال هستند و شما در هوم پیج آن ها دیده می شوید.

سیاست جدید اینستاگرام این است که اگر فالووری بر روی پست شما توقف نکند و یا مدت زمان زیادی با پیج شما تعامل نداشته باشد، محتواهای شما به او نشان داده نمی شود (یا خیلی کمتر نشان داده می شود).

پس اگر این آمار پایین است یعنی شما تعامل خوبی با فالوورهای قدیمی پیج ندارید و به اصطلاح مشتری های خود را راضی نگه نداشته اید.

برای یک پیج کسب و کاری، مهم تر از جذب مخاطب جدید، حفظ رضایت و تعامل مخاطبان قدیمی است. چرا که مشتری های قدیمی و ثابت، اعتبار پیج هستند. آن ها هستند که محتواها را دنبال می کنند.

آنها هستند که برای شما کامنت می گذارند و همان ها هستند که می توانند بهترین بازاریاب شما در فضای واقعی باشند. حتما برای خود شما هم پیش آمده که یک پیج کسب و کاری در اینستاگرام را به دوستان تان معرفی کنید و بگویید که مشتری ثابت آن هستید.

آمار ورودی هوم پیج

بیشتر بخوانید: چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم

اینسایت استوری

اگر صفحه استوری خود را بالا بکشید، گزینه اینسایت را می توانید گوشه سمت چپ پایین استوری ببینید. اینسایت استوری از دو بخش تشکیل شده است:

  1. Interactions
    در بخش Interactions میزان تعاملی که به واسطه این استوری با پیج شما صورت گرفته است نشان داده شده است. به عنوان مثال در تصویر پایین 3 تعامل صورت گرفته که آمار ریز آن در خط های بعدی آمده است.
    1 کاربر استوری را ریپلای نموده و دو نفر نیز از طریق این استوری، از پروفایل پیج بازدید کرده اند. هرچقدر این آمار بالاتر باشد یعنی استوری شما موفق تر بوده است.

    اینسایت استوری
  2. Discovery
    بخش Discovery تعداد دفعاتی که استوری (بدون محاسبه تکرار توسط یک کاربر) بازدید شده است را نشان می دهد.
  • روبروی گزینه Impressions، تعداد کل دفعاتی که استوری مشاهده شده است را نشان می دهد (با تکرار)
  • عدد روبروی Follows نشان می دهد چند نفر بعد از دیدن این استوری پیج را فالوو کرده اند
  • Navigation تعداد کل واکنش هایی که به استوری شما صورت گرفته است را نشان می دهد. این واکنش ها شامل موارد زیر است:
    • تعداد ضربه کاربران برای دیدن عکس یا ویدیوی بعدی در استوری (Forward)
    • تعداد ضربه ها برای دیدن عکس یا ویدیوی قبلی در استوری(back)
    • تعداد ضربه ها برای رفتن به استوری بعدی (Next story)
    • تعداد ضربه ها برای ترک کردن استوری شما (Exited) را نشان می دهد

واضح است که دو فاکتور آخر یعنی Exited و Next story هرچقدر عدد کمتری را نسبت به دو فاکتور اول یعنی Back و Forward نشان بدهند، یعنی استوری شما بهتر بوده و کاربران علاقه بیشتری به آن نشان داده اند.

به عبارتی، وقتی کاربران استوری شما را می بندند یا رد می کنند، یعنی تعامل آن ها با پیج شما منفی است. اما اگر کاربران استوری های قبلی و بعدی را مشاهده کردند به معنای اثر گذاری مناسب استوری شما بر روی آن ها است.

بخش Discovery در استوری اینستاگرام

جمع بندی

اگر یک اینفلوئنسر یا صاحب کسب و کار هستید و می خواهید در فضای اینستاگرام بازاریابی دیجیتال انجام دهید، بدون استفاده از اطلاعات آماری بخش Insight اینستاگرام، کار خیلی سختی برای رشد پیج خود خواهید داشت. زیرا بدون این آمار نمی توانید به خوبی نیاز و علاقه مخاطب خود را شناسایی کنید.

آمار اینسایت اینستاگرام باید به صورت هفتگی، ماهانه و حتی سه ماهه بررسی شود و یک استراتژی دقیق براساس آن تدوین شود.

به جای انبار کردن اجناس مختلف و کشف نیاز مشتری ها، با یادگرفتن استفاده از ابزارهای ساده فضای دیجیتال مارکتینگ، به راحتی می توانید با هزینه خیلی کم، نیاز مشتری های خود را کشف کنید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شما می توانید سوالات و نظرات خود را در قسمت ارسال دیدگاه، با ما به اشتراک بگذارید.

اینسایت پیج اینستاگرام

پاسخ به سوالات متداول

  • تفاوت ریچ (reach) و ایمپرشن (impression) چیست؟
    به طور خلاصه می توان گفت، ریچ به کاربران منحصر به فردی که محتوا یا پیج را مشاهده کرده اند اشاره دارد در حالی که ایمپرشن کل دفعاتی که محتوا نشان داده می شود را شمارش می کند. عدد ایمپرشن همیشه بزرگتر از ریچ است چون ممکن است کاربران یک محتوا را چندبار دیده باشند.

  • کاربری بیزینس (Business) و کریتور (Creator) برای چه مواردی قابل استفاده اند؟
    کاربری بیزینس معمولا برای کسب و کارها، برندهای تجاری و بازاریابی محصولات یا خدمات مناسب است، اما کاربری کریتور بیشتر برای اینفلوئنسرها، سلبریتی ها و تولید کنندگان محتوا مانند مجلات علمی، فرهنگی، سرگرمی و … مفید است.

  • آیا اینسایت اینستاگرام در مورد نتیجه تبلیغات یا هشتگ گذاری نیز اطلاعات می دهد؟
    بله. از طریق آمارهای اینسایت می توانید تبلیغاتی که بر روی پیج خود صورت داده اید، استفاده از ربات ها، هشتگ گذاری و موارد دیگری که استراتژی شما برای رشد پیج تان تعیین کرده، را نتیجه گیری کنید.