5/5 - (1 امتیاز)

ویدیو های چالشی، یکی از جذابیت های اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی هستند. چالش های اینستاگرام می توانند باعث دیده شدن ما شوند. در این مقاله قصد داریم درباره جذب فالوور با راه اندازی چالش اینستاگرامی صحبت کنیم. پس اگر دوست دارید بیشتر درباره چالش های اینستاگرامی بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

چالش اینستاگرامی چیست؟

چالش اینستاگرامی، از نوع ویدیو ها یا عکس هایی هستند که ترند می شوند و به صورت فراگیر، کاربران اینستاگرام شروع به تقلید از آن عکس یا ویدیو می کنند.

به عنوان مثال، یکی از چالش هایی که مدتی پیش در اینستاگرام فراگیر شد، چالش عکس با لبخند بود. کاربران عکس های با لبخند خود را با هشتگ چالش لبخند در صفحات اینستاگرام شان منتشر می کردند.

یا چالش های دیگری نظیر عکس سیاه و سفید، عکس های ده سال قبل و ده سال بعد، چالش سطل آب یخ، چالش پانتومیم و…

چالش اینستاگرامی

چالش اینستاگرامی برای افزایش فالوور

هدف از چالش اینستاگرامی، معمولا سرگرمی است و محتوا هایی فان و سرگرم کننده هستند. اما برخی از چالش ها هم هستند که هدف های دیگری داشته باشند و در پی رساندن پیامی به مخاطب باشند.

اگر شما کسی باشید که یک چالش اینستاگرامی را راه می اندازد، می توانید مخاطبان بسیاری جذب کنید و در اینستاگرام دیده شوید.

همچنین بخوانید:‌ بهترین ابزارهای افزایش فالوور اینستاگرام

البته همه چالش ها نمی توانند باعث دیده شدن یا افزایش فالوور شوند. بنابراین اگر قصد دارید چالشی راه اندازی کنید، باید کاملا حرفه ای و فکر شده جلو بروید. حتی اگر خودتان چالشی در اینستاگرام ایجاد نکرده اید، با پیوستن به چالش های پیج های دیگر، می توانید مخاطبان آن پیج ها را نیز به پیج خودتان جذب کنید.

به عنوان مثال بسیاری از خوانندگان چالش هایی راه می اندازند و از مخاطبان شان می خواهند بر روی موزیک آن ها دابسمش اجرا کنند و این ویدیو های دابسمش را در پیج شان به اشتراک می گذارند. بدین ترتیب افرادی که در این چالش دابسمش شرکت کرده اند، در پیج یک شخص معروف دیده می شوند و فالوور هایشان افزایش می یابد.

چالش اینستاگرامی برای افزایش فالوور

روش چالش گذاشتن در اینستاگرام

برگذاری چالش اینستاگرامی، روش خاص یا قانون خاصی ندارد. شما می توانید هر ایده ای که به نظرتان جالب می آید را به یک چالش تبدیل کنید و از مخاطبان خود بخواهید آن چالش را انجام دهند و عکس ها و فیلم های آن را به اشتراک بگذارند یا برای شما بفرستند.

برای اینکه چالش اینستاگرامی شما بیشتر دیده شود می توانید ایده های زیر را به کار گیرید:

  • تعیین جایزه برای شرکت کنندگان چالش
    شما می توانید برای افرادی که چالش اینستاگرامی شما را انجام می دهند، جایزه تعیین کنید. به عنوان مثال، پس از دو هفته، از میان کسانی که در چالش شرکت کرده اند، بهترین عکس یا ویدیو را انتخاب کنید و به صاحب آن، جایزه دهید. یا اینکه به قید قرعه به تعدادی از افرادی که در چالش شرکت کرده اند جایزه دهید.
  • با بلاگر ها همکاری کنید
    چالشی که شما ایجاد می کنید، می تواند نوعی تبلیغ برای شما به حساب بیاید. شما می توانید در ازای پرداخت مبالغی، از تعدادی بلاگر بخواهید که با شما همکاری کنند و چالش شما را انجام داده و در صفحه شان به اشتراک بگذارند و صفحه شما را تگ کنند. به این ترتیب، شما در پیج بلاگر ها تبلیغ کرده اید، اما به شیوه ای خلاقانه و متفاوت.
روش چالش گذاشتن در اینستاگرام

چالش سوال و جواب برای استوری

سوال و جواب کردن در استوری، یکی از پرطرفدار ترین چالش ها در اینستاگرام است که به صورت های مختلفی انجام می شود.

بلاگر ها و اینفلوئنسر های زیادی این چالش را انجام داده اند و معمولا مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. چالش سوال و جواب به صورت کوئسشن باکس است و ما در ادامه 3 نمونه از چالش های سوال و جواب یا کوئسشن باکس در استوری را به شما معرفی می کنیم:

  • چالش سوالات خصوصی
    یکی از سوالاتی که مخاطبان همیشه دوست دارند از بلاگر مورد علاقه شان بپرسند، سوالات خصوصی است. به طور کلی افراد دانستن مسائل خصوصی دیگران را دوست دارند و برایشان هیجان انگیز است.
    بنابراین چالش اینستاگرامی پرسیدن سوالات خصوصی می تواند یکی از چالش های جذب کننده مخاطبان باشد. از مخاطبان تان بخواهید سوالاتی که درباره شما دارند را در دایرکت یا کوئسشن باکس از شما بپرسند و شما تا جایی که می توانید در یک ویدیو یا در استوری ها به سوالات شان پاسخ دهید.
چالش سوال و جواب برای استوری
  • چالش اسکرین شات
    چالش اسکرین شات نیز یکی دیگر از چالش های سوال و جواب در اینستاگرام است که بسیار طرفدار دارد. به این صورت است که شما با استفاده از کوئسشن باکس از مخاطبان تان می خواهید که محلی در موبایل شما را نام ببرند و شما هم باید از آن قسمت اسکرین شات بگیرید و آن اسکرین شات را استوری کنید.
  • چالش سوالات حرفه ای
    شما می توانید از مخاطبان خود بخواهید سوالات تخصصی و حرفه ای شان که در حوزه تخصص شما است را بپرسند و شما به سوال آن ها به طور کامل و شفاف پاسخ دهید. انجام این کار می تواند برای افراد تازه کاری که قصد دارند به حرفه شما وارد شوند مفید باشد. در نتیجه می تواند باعث جلب نظر مخاطبان زیادی شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ فرمول جادویی برای تولید محتوا در اینستاگرام (آپدیت ۱۴۰۰)

چالش معما برای اینستا با جواب

چالش معما نیز از جمله چالش های جذاب و پرطرفدار اینستاگرام است. بسیاری از پیج ها سوال یا معمایی را استوری می کنند و از مخاطبان شان می خواهند به آن معما پاسخ دهند. در نهایت افرادی که پاسخ درست داده باشند، جایزه کوچکی دریافت می کنند.

چالش معما برای اینستا با جواب

این چالش نه تنها برای مخاطبان هیجان انگیز و جالب است، بلکه دادن جایزه می تواند تمایل مخاطبان به شرکت در آن را چندین برابر کند. به طور کلی افراد در مسابقه شرکت کردن و برنده شدن را دوست دارند و چالش معما نوعی مسابقه و رقابت برایشان به حساب می آیدو

شما می توانید مدت زمان محدودی (مثلا 1 روز) را برای ارسال پاسخ های معما در نظر بگیرید و پس از یک روز پاسخ درست را به مخاطبان بگویید. در ادامه چند مثال برای چالش معمایی با پاسخ آن ها برای شما آورده ایم:

  • آن چیست که متعلق به شماست اما اطرافیانتان بیشتر از شما از آن استفاده می کنند؟
    پاسخ: نام شما
  • شخصی بدون اینکه صدمه دیده باشد و یا بیمار باشد، سه روز در بیمارستان بوده است اما بعد از مرخص شدن از بیمارستان باید او را حمل کنند، چرا؟
    پاسخ: شخص تازه متولد شده است

بیشتر بخوانید: چگونه 10k فالوور به دست آوریم با سایت فالوکمپ؟

استفاده از چالش ترند اینستا

گاهی در اینستاگرام و تیک تاک یک آهنگ خاص ترند می شود و افراد بنا به سلیقه خود برای آن موسیقی فیلم تهیه می کنند که به این کار استفاده از چالش ترند اینستا می گویند.

استفاده از چالش ترند اینستا

حسن این چالش این است که چون با توجه به موضوعات و موسیقی های ترند روز دنیا است فراگیری و جذابیت بیشتری دارد بنابراین شما می توانید به راحتی از دیگران ایده بگیرید و با یک موسیقی جذاب ترند هر چه سریع تر مشهور شوید.

سخن آخر

در این مقاله درباره جذب فالوور با راه اندازی چالش اینستاگرامی صحبت کردیم. اگر شما ایده ای برای راه اندازی چالش دارید، تردید نداشته باشید و ایده خود را پس از کمی بررسی پیاده سازی کنید چرا که اغلب به دیده شدن بیشتر شما کمک می کند.

شما می توانید سوالات خود را درباره چالش های اینستاگرام در قسمت نظرات از ما بپرسید. اگر این مقاله برای شما مفید بود، آن را برای دوستان خود ارسال کنید.

سوالات متداول

  • چالش اینستاگرامی چیست؟
    چالش های اینستاگرامی، ویدیو ها یا عکس هایی هستند که به ترند می شوند و به صورت فراگیر، کاربران اینستاگرام شروع به تقلید از آن عکس یا ویدیو می کنند.
  • چالش اینستاگرامی چگونه باعث افزایش فالوور می شود؟
    شما می توانید برای دیده شدن بیشتر چالش تان و جذب فالوور بیشتر، به افرادی که در چالش اینستاگرامی شما شرکت می کنند به قید قرعه جایزه دهید. یا اینکه از بلاگر ها بخواهید در ازای دریافت مبلغی، در چالش شما شرکت کنند و مخاطبان شان را نیز تشویق به این کار کنند.