امتیاز شما به این مطلب

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی، دارای قابلیت هایی است که هر کدام از این قابلیت ها به طور اختصاصی و یا در کنار هم می توانند باعث بازده هر چه بهتر پیج شما شوند.

کامنت گذاری یکی از این قابلیت ها است که اگر بدانید چطور از این قابلیت استفاده کنید می توانید به اصطلاح با کامنت مارکتینگ اینستاگرام پیج خود را بالا ببرید. در این مقاله می خواهیم بدانیم کامنت مارکتینگ چیست؟ و برای کامنت مارکتینگ به چه چیزی نیاز دارید؟

کامنت مارکتینگ چیست؟

شما در هر شبکه اجتماعی که فعالیت داشته باشید می توانید با قابلیت کامنت گذاری نظر خودتان را در مورد پست هایی که می بینید بیان کنید و متقابلا این اجازه را به بازدید کنندگان خود نیز می دهید که نظرشان را در مورد پست ها و محتواهای شما بیان کنند. در سال های اخیر که الگوریتم های اینستاگرام در جهت دیده شدن پیج های مختلف پیش رفته ،کامنت گذاری یکی از راه های ورود پیج به اکسپلور شناخته می شود.

کامنت مارکتینگ در واقع همان موضوع کامنت گذاری است که در نهایت موجب دیده شدن پیج شما و بالا رفته بازده آن می شود. البته این موضوع فقط شامل کامنت گذاری پیج های دیگر در زیر پست شما نمی شود و اگر شما هم زیر پست های دیگر نظر بدهید بازدید پیجتان بالاتر می رود.

در موضوع کامنت مارکتینگ باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که هر کامنتی که می گذارید باعث دیده شدن پیج شما نمی شود، بلکه کامنت باید به قدری تاثیر گذار باشد که مخاطب به دیدن پیجتان ترغیب شود .

موضوع کامنت گذاری به قدری حائز اهمیت است که بسیاری در کنار خرید فالوور اینستاگرام اقدام به خرید کامنت فیک نیز می کنند که در این مواقع باید به متن کامنت و پیجی که کامنت می گذارد بیشتر از هر موضوع دیگری دقت کنید تا کسی متوجه فیک بودن کامنت شما نشود.

تاثیر کامنت در اینستاگرام

پس از آن که با مقوله کامنت مارکتینگ آشنایی پیدا کردید این سوال ایجاد می شود که اهمیت کامنت کامنت گذاری در اینستاگرام چیست؟

همانطور که میدانید رتبه بندی پست اینستاگرام به کمک یک سری الگوریتم های از پیش تعیین شده انجام می شود که هر کدام از این الگوریتم ها به صورت مجزا بررسی شده و پس از آن رتبه بندی می شوند ؛ هر چقدر یک پست در مقایسه با پست های دیگر رتبه بهتری را کسب کند، ورود آن به اکسپلور کار راحت تری است .

ورود شما به اکسپلو به منزله بالا رفتن بازدید پستتان و در نهایت بالا رفتن بازده پیج شما می شود و این  همان چیزی است که شما به عنوان یک فعال اینستاگرامی یا صاحب یک کسب و کار اینستاگرامی به آن نیازمندید .  برای شناخت بهترین کامنت با توجه به بازده مدنظرتان، نمونه کامنت هایی که زیر پست های موفق گذاشته می شوند را مشاهده کرده و سعی کنید از آن ها الگو برداری کنید . متن کامنت به اندازه تعداد کامنت هایی که دریافت می کنید حائز اهمیت است .

بیشتر بخوانید: از گیمیفیکیشن در اینستاگرام چه می‌دانید؟

اصول کامنت مارکتینگ در اینستاگرام

کامنت گذاری، مثل دیگر قابلیت های اینستاگرام تنها با رعایت یک سری قوانین از پیش تعیین شده باعث بالا آمدن پست شما می شود. در گذشته تنها تعداد کامنت ها بود که برای اینستاگرام اهمیت داشت، اما به مرور زمان و با توجه به رقابت شدید پیج های مختلف بر سر دیده شدن پست هایشان این الگوریتم ها به مرور تغییر کرده و شامل قوانین سفت و سخت تری شدند.

طبق آخرین به روز رسانی های اینستاگرام، تنها کامنت هایی باعث بالا رفتن پست شما می شوند که شامل این مشخصات باشند

  • محتوای کامنت  باید به محتوای پست مربوط بوده و بیش از حد تکرار نشود
  • تعداد کاراکتر های کامنت نه باید خیلی طولانی باشد و نه خیلی بلند
  • کامنت باید برای مخاطب جذاب باشد
  • تا حد امکان کامنت شما لایک بیشتری بگیرد
  • کامنت باید احساسات مخاطب را به خود درگیر کند

اگر در کامنت مارکتینگ به این اصول دقت کنید مطمئن باشید پیج شما در کوتاه ترین زمان بیشترین بازخورد را از مخاطب دریافت خواهد کرد و این یعنی یک سکوی پرش به سمت موفقیت و دیده شدن محتوایتان.

کامنت مارکتینگ در اینستاگرام

کامنت گذاری از قابلیت های اکثر شبکه های اجتماعی است، اما می توانیم به جرات بگوییم  اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی است که مستقیما کامنت گذاری را به عنوان یک معیار سنجش  موفقیت یا عدم موفقیت عملکرد شما در نظر میگیرد. اهمیت مقوله کامنت گذاری تا آنجایی است که خرید کامنت فیک به عنوان یک گزینه دم دستی تلقی می شود که بسیاری از پیج  های بزرگ از آن استفاده می کنند.

البته در مورد خریداری کامنت اینستاگرام باید به این نکته توجه کنید که کامنت ها از طرف پیج فیک نباشند و کامنت گذاری طوری نباشد که مخاطب یا اینستاگرام فیک بودن آن را تشخیص دهد. از آنجایی که همه می دانیم کامنت مارکتینگ برای چیست، بهتر است با خرید کامنت فیک مشخص، بازده پیج خود را پایین نیاورید .

نمونه کامنت مارکتینگ های موفق در اینستاگرام کم نیستند به شکلی که گاها حتی زمانی که به پست های پیج های پر مخاطب مراجعه می کنید، تا چند ده هزار کامنت می بینید که حتی اگر تک به تک آنها را موشکافانه بررسی کنید متوجه فیک بودن آنها نخواهی شد.

این به معنا آن نیست که تمام این  پیج ها از کامنت فیک استفاده میکنند، اما همان تعدادی که از این مقوله کمک می گیرند هم کامنت هایشان را از جای درست خریداری می کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه از ریپورت اینستاگرام خارج شویم؟

باید ها و نباید های کامنت مارکتینگ در اینستاگرام

در آخرین مقوله ما قصد داریم به شما بگوییم که چطور بیشترین بازدهی را از کامنت مارکتینگ دریافت کنید ؟ و نمونه کامنت مارکتینگ های موفق را برایتان شرح بدهیم .

  • اولین نکته که باید به آن توجه کنید،  پاسخ دهی سریع به کامنت گذاران است ؛ یکی از راه هایی که به باعث بالا رفتن بازدهی پست های شما می شود این است که سعی کنید در سریع ترین زمان ممکن پاسخ کامنت گذاران را بدهید . این کار هم باعث بالا رفتن آمار کامنت های پست شما می شود هم با تعاملی که برقرار میکنید دیگر بازدیدکنندگان را نیز تشویق می کنید که برایتان کامنت بگذارند.
  • حتی اگر از سمت مخاطب بازخورد منفی دریافت کردید، آن را پاک نکنید. نکته ای که در مورد کامنت های منفی باید به آن توجه داشته باشید این است که پاک کردن این کامنت ها شما را فردی خودخواه جلوه می کند. توصیه ما به شما این است که  نه تنها کامنت های منفی را پاک نکنید بلکه سعی کنید به این مدل کامنت ها هم بازخورد مثبت نشان دهید.
  • زیر پست های دیگران کامنت بگذارید و سعی کنید خودتان را به آن ها معرفی کنید . معرفی خود در قالب یک کامنت آن هم زیر پست های دیگران یکی از راه های جذب مخاطب به شمار می رود که تجربه ثبت کرده بسیار موفق عمل کرده است. اما در مقوله کامنت گذاری باید دقت داشته باشید که این کامنت ها تاثیرگذار باشند تا مخاطب ترغیب شود به پیج شما مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: چم و خم بلاگر شدن در اینستاگرام

سخن پایانی

کامنت گذاری یکی از قابلیت های اینستاگرام است که به مرور به عنوان یک معیار سنجش برای موفقیت یا عدم موفقیت پیج های مختلف شناخته شد. اهمیت کامنت گذاری در میزان بازدید پیج و بازده آن به قدری بالا است که شما با یک کامنت گذاری درست خواهید توانست پیج خود را به راحتی در اینستاگرام بالا بکشید . امیدواریم با مطالعه این مقاله به اهمیت کامنت مارکتینگ پی برده باشید و بتوانید با عملکردی درست در بازدید پیجتان موفق عمل کنید.

سوالات

  • کامنت گذاری به اندازه موارد دیگر در دیده شدن پست کمک خواهد کرد؟
    امروزه اهمیت کامنت گذاری تا جایی پیش رفته که نه تنها باعث دیده شدن پیج شما می شود، بلکه به عنوان یکی از اساسی ترین معیارهای تشخیص عملکرد موفق نیز به شمار می رود.
  • آیا فقط کامنت هایی که برای ما گذاشته می شوند معیار محسوب می شوند؟
    در زمینه کامنت گذاری هم کامنت هایی که برای ما گذاشته می شوند و هم کامنت هایی که ما برای پست های دیگر می گذاریم معیار موفقیت ما در کامنت گذاری محسوب می شوند.