4.2/5 - (4 امتیاز)

هر اپلیکیشنی فارغ از تمام امکانات و قابلیت هایی که دارد ممکن است گاهی با خطا ها و باگ هایی مواجه شود؛ اینستاگرام نیز از این قائده مستثناء نیست. اما بد نیست بدانید برخی از خطاهای اینستاگرام را خودتان می توانید رفع کنید ولی برخی دیگر خطاها و باگ های برنامه نویسی اینستاگرام است و تیم پشتیبانی باید این خطاها را رفع نماید.

قطعا اینستاگرام نیز همچون سایر شبکه های اجتماعی محبوب دنیا راه های ارتباطی بسیاری برای ارتباط با تیم پشتیبانی خود در نظر گرفته است که شما می توانید از طریق این راه ها مشکلات خود را مطرح نمایید.

در این مطلب قصد داریم انواع خطاهای اینستاگرام را که ممکن است با آن مواجه شوید را بیان کنیم و راه حل های کارآمدی را برای رفع آنها پیشنهاد دهیم.

آنچه در این محتوا می خوانید: عدم نمایش
1 ۲۰ مورد از انواع خطاهای اینستاگرام

۲۰ مورد از انواع خطاهای اینستاگرام

مشکلات و خطاهای اینستاگرام ممکن است در بخش های مختلف این برنامه برای شما به وجود بیایند اما علت عمده آن استفاده از خدمات ربات ها به جای استفاده از خرید فالوور واقعی منطبق با الگوریتم های اینستاگرام بروز می کند. اما در ادامه به دلایل دیگر و راهکارهای حل خطاهای اینستاگرام می پردازیم.

۱- خطا هنگام ورود به اینستاگرام یا login

گاهی اوقات وقتی کاربران می خواهند وارد اکانت اینستاگرام خود شوند با ارورهایی مواجه می شوند. بسیاری با مشکل ورود به اینستاگرام را با نمایش پیغام Sorry There Was a Problem With Your Request مواجه می شوند اما علت آن چیست؟!

sorry there was a problem with your request

معنی این پیام این است که: متاسفیم! درخواست شما با مشکل روبرو شده است.

برخی از دلایلی که موجب بروز این مشکل می شوند عبارتند از:

  • سرعت اینترنت کم
  • اختلال در سرورهای برنامه اینستاگرام
  • مشکل ip (بلاک شدن آی پی شما به دلیل نقض کردن مکرر قوانین اینستاگرام)
  • و…

راهکارهای حل مشکل ورود به اینستاگرام

همان گونه که قبلا بیان کردیم بسیاری از خطاها و مشکلات اینستاگرام را شما به راحتی می توانید حل کنید که در اینجا به بررسی روش های حل ارور های هنگام ورود به اینستاگرام می پردازیم.

  1. تغییر اینترنت
    اتصالات اینترنت خود را بررسی کنید و اینترنت را از مودم به تلفن همراه یا بالعکس تغییر دهید. گاهی اینترنت شما قطع است که به راحتی می توانید با چک کردن مرورگر یا سایر اپلیکیشن ها متوجه این امر شوید. مورد دیگر در مورد اینترنت این است که گاهی آنقدر سرعت اینترنت شما کند است که اینستاگرام قادر به نمایش داده های خود به شما نیست از این رو به راحتی با مراجعه به سایت speed test می توانید متوجه شوید آیا این خطا به دلیل سرعت کم اینترنت شما است یا نه.
    سایت speedtest
    با این حال ممکن است مشکل شما و راه حل آن هیچ کدام از موارد بالا نباشد پس سایر مراحل را مطالعه نمایید.
  2. رعایت قوانین اینستاگرام برای جلوگیری از اعمال محدودیت
    هنگامی که از هر اپلیکیشنی استفاده می کنید باید قوانین آن شبکه اجتماعی را رعایت کنید چرا که هر یک از این شبکه های اجتماعی راهکارهایی برای جریمه و حتی جلوگیری از ادامه فعالیت اکانت های خاطی در نظر می گیرند. اینستاگرام با استفاده از قانون شادوبن اکانت های خاطی را جریمه و محدود می کند و در صورت تکرار نقض قوانین آن توسط افراد خاطی از حضور چنین افرادی در اینستاگرام جلوگیری می کند.
    شاید یکی از این قوانین که بسیاری با آن اشنایی نداشته باشند ایجاد اکانت های متعددد توسط یک اکانت و یک ip ‌است. در چنین شرایطی اینستاگرام ip فرد خاطی را بلاک می کند در چنین حالتی بهترین راهکار استفاده از ابزارهای تغییر ip است.
    نکته: محدود شدن ip تنها برای همان دستگاهی اعمال می شود که اکانت های زیاد و متعددی را ایجاد کرده است.
    آپدیت کردن اینستا
  3. آپدیت کردن برنامه اینستاگرام
    گاهی ممکن است این مشکل به علت آپدیت نبودن برنامه رخ دهد. این مورد یکی از رایج ترین موارد است چرا که شاید نتها در هنگام ورود به اینستاگرام این ارور را مشاهده نمایید بلکه ممکن است بسیاری از قابلیت های جدید اینستاگرام که به تازگی به آن افزدوه شده اند برای شما قابل نمایش نباشد.
  4. غیرفعال کردن موقتی حساب کاربری شما در اینستاگرام
    گاهی ارورهایی که هنگام ورود به اینستاگرام با آن مواجه می شوید ناشی از باگ های اینستاگرام است و برخی مواقع با دی اکتیو و اکتیو کردن مجدد اکانت خود این باگ به راحتی مرتفع می شود.
    بنابراین به سایت رسمی اینستاگرام مراجعه نمایید و پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود می توانید به طور موقت حساب خود را غیرفعال و دوباره برای ورود به آن از طریق اپلیکیشن اینستاگرام اقدام کنید.
    ایجاد نسخه کپی از اینستاگرام
  5. ایجاد نسخه کپی از اینستاگرام (clone)
    گاهی اوقات نیاز هست که همزمان با یک نسخه از اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی از نسخه دیگری از آن نیز استفاده کنیم. قطعا می دانید امکان چینین امری در حالت عادی ممکن نیست اما با استفاده از نرم افزارهایی مثل cloner شما می توانید از یک برنامه دو نسخه در گوشی خود داشته باشید که این راهکار گاهی برای رفع ارور راهگشا خواهد بود.
    اگر دوست دارید از این اپ در گوشی همراه اندروید خود استفاده کنید می توانید آن را از اینجا دانلود کنید و اگر گوشی شما آیفون است می توانید آن را از اینجا دانلود کنید.
    login with facebook instagram
  6. با فیس بوک وارد اکانت اینستاگرام خود شوید
    قطعا می دانید مالکیت اینستاگرام از فیس بوک است. اگر مشکلی در ورود به اینستاگرام خود دارید می توانید و قبلا اکانت اینستاگرام و فیس بوک خود را به هم متصل کرده اید می توانید از طریق اکانت فیس بوک خود وارد اکانت اینستاگرامتان شوید.
    از این روش بی نظیر به خصوص در زمانی که رمز اینستاگرام خود را فراموش کرده اید می توانید استفاده نمایید.
    نکته: از قابلیت اتصال فیس بوک بخصوص برای تجاری کردن اکانت خود غافل نشوید این قابلیت بی نظیر به شما امکانت ایجاد فروشگاه در اینستاگرام و تبلیغات تجاری اینستاگرام را می دهد.
    مراحل اتصال اکانت اینستاگرام به فیسبوک
    1. وارد قسمت تنظیمات اینستاگرام شوید
    2. در پنجره باز شده گزینه setting را انتخاب نمایید.
      گزینه Settings
    3. سپس وارد قسمت accounts center شوید
      گزینه  accounts-cente
    4. روی گزینه Logging in with accounts ضربه بزنید
       گزینه Logging in with accounts
    5. گزینه Add accounts را انتخاب کنید
      گزینه Add accounts
    6. اکنون اگر قبلا اکانت اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کردید اینجا مشخص می شود و شما می توانید از این طریق وارد اکانت اینستاگرامی خود شوید. اما اگر متصل نکرده بودید یا می خواستید به یک اکانت فیس بوک اتصال دهید اکانت اینستاگارمی خود را گزینه continue را انتخاب نمایید و در غیر این صورت گزینه create account را انتخاب نمایید تا از طریق فیس بوک، یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.

۲- خطای update نشدن فید اینستاگرام

یکی دیگر از انواع خطاهای اینستاگرام زمانی رخ می دهد که شما در حال گشت و گذار در اکسپلور هستید. در این حالت،پست ها برای شما نمایش داده نمی شوند و حتی با بروز رسانی (refresh صفحه) نیز با پیام couldn’t refresh feed مواجه می شوید. 

خطا couldn’t refresh feed

زمانی که این مشکل به وجود بیاید، اکانت های دیگر دسترسی به محتواهای پیج نخواهند داشت و هیچ گونه لایک و کامنتی برای این حساب ثبت نمی شود. حتی ممکن است در پیام های دایرکت نیز با خطا روبرو شوید.

راهکار رفع خطای آپدیت نشدن feed

مهم ترین دلیل این مشکل را می توان خرابی اتصالات اینترنت دانست.پس در گام اول،سرعت اینترنت و متصل بودن دستگاه به شبکه اینترنت را بررسی کنید.

برای بررسی تنظیمات اینترنت در تلفن همراه به روش زیر اقدام کنید:

  • ابتدا از سایت هایی که سرعت اینترنت را چک می کنند استفاده کنید تا از کند بودن یا دیگر مشکلات اینترنت خود مطمئن شوید.یکی از این سایت ها speed test است.
  • در قدم بعدی، ساده ترین راه فعال کردن حالت هواپیما و غیرفعال کردن دوباره آن است.
  • اگر باز هم مشکل اتصال شما برطرف نشد، نقطه دسترسی در تنظیمات اینترنت تلفن همراه خود را بررسی کنید.
نقطه دسترسی در تنظیمات اینترنت تلفن

تلفن های همراه از طریق پردازش اطلاعات این بخش، اتصال میان دستگاه شما و اپراتور اینترنت را برقرار می کنند و نوع اپراتور و مسیر را تعیین می کنند.

برای تغییر تنظیمات نقطه دسترسی یا apn می توانید مراحل زیر را طی کنید:

  1. به تنظیمات گوشی همراه خود مراجعه کنید
  2. بر روی گزینه mobile networks کلیک کنید
  3. گزینه Access Point Names را باز کنید
  4. گزینه Add a New APN را پیدا کرده و یک apn جدید وارد کنید
    یک apn

نکته:طبق اپراتور سیم کارت خود، نام و apn را تنظیم کنید.

نکته دوم: اگر اپراتور سیم کارت شما شرکت ایرانسل است:

  • درقسمت نام–  Name: Irancell-GPRS
  • در قسمت ای پی ان —  APN: mtnirancell

اگر اپراتور سیم کارت شما شرکت همراه اول است:

  • درقسمت نام – Name: MCI-GPRS
  • در قسمت ای پی ان– APN: mcinet

اگر پس از بررسی تنظیمات apn، باز هم مشکل feed پست های اینستاگرام را داشتید، می توانید با بررسی حافظه کش و پاک کردن آن مشکل را برطرف کنید.

دستگاه اندرویدی:

  • به قسمت تنظیمات دستگاه خود بروید
  • گزینه apps را انتخاب کنید
  • برنامه مورد نظر خود را جستجو کنید
  • وارد آیکون برنامه شوید و گزینه storage را انتخاب کنید
    گزینه apps
  • گزینه clear cache را انتخاب نمایید

دستگاه ios:

  • وارد قسمت تنظیمات شوید
  • گزینه general را انتخاب نمایید
    گزینه general 
  • صفحه جدیدی باز می شود که در پایین آن گزینه iPhone storage را انتخاب می کنیم
  • برنامه اینستاگرام را از بین سایر برنامه ها پیدا و روی آن ضربه می زنیم
    گزینه iPhone storage
  • گزینه offload app را انتخاب می کنیم)

راهکار نهایی برای حل این مشکل

حذف فایل هایی کش ذخیره شده در برنامه اینستاگرام یکی از بهترین راه هایی است که توصیه می کنیم همیشه و به صورت مکرر این اقدام را انجام دهید حتی اگر اینستاگرام شما دچار مشکل نیست چرا که این کار به بهبود عملکرد گوشی و اپلیکیشن اینستاگرام کمک می کند.

توجه داشته باشید که اینستاگرام برخلاف سایر اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی مبتنی بر تصویر و ویدئو است پس حجم زیادی از داده را در حافظه پنهان خود ذخیره می کند.

مراحل پاک کردن cache اینستاگرام

  1. وارد قسمت تنظیمات گوشی خود شوید
  2. در قسمت apps گزینه manage apps را انتخاب نمایید
  3. اکنون اینستاگرام را در میان سایر اپ ها پیدا نمایید
  4. گزینه storage را انتخاب کنید
    گزینه storage
  5. اکنون گزینه clear data را انتخاب کنید و از پنجره باز شده clear cache را انتخاب کنید
    گزینه clear data
  6. اکنون به قسمت مدیریت اینستاگرام بروید و گزینه force stop را انتخاب نمایید.

۳- عدم ارسال کد تایید توسط اینستاگرام

برخی از دلایلی که ممکن است اینستاگرام از ما رمز عبور برای تایید هویت بخواهد عبارتند از:

  1. اگر فعالیت شما در اینستاگرام به شکلی باشد که باعث مشکوک شدن الگوریتم به پیج شود و فکر کند که این پیج توسط ربات اداره می شود، یک رمز شش رقمی برای شما پیامک یا ایمیل می شود تا هویت شما برای اینستاگرام احراز شود. 
  2. گاهی ممکن است دستگاه دیگری برای ورود به اکانت شما تلاش کند که در این صورت هم باز کد احراز هویت برای شما ارسال می شود تا مطمئن شود که شخص صاحب اکانت با یک دستگاه دیگر قصد ورود به این حساب را دارد.
  3. حتی در مواقعی که رمز ورود خود به حساب کاریتان را فراموش کرده اید نیز اینستاگرام از این کد شش رقمی استفاده می کند.
 کد شش رقمی

راهکارهای حل مشکل عدم ارسال کد تایید

اگر هر یک از این مراحل، هیچ گونه کدی از طرف اینستاگرام برای شما پیامک یا ایمیل نشد، می توانید مراحل زیر را یکی پس از دیگری بررسی و مشکل را رفع کنید:

  • در مرحله اول، زمانی که شما رمز خود را فراموش کرده اید می توانید از روش شماره تلفن یا ایمیل استفاده نمایید.
  1. اگر برای ایمیل شما هیچ پیامی ارسال نشد، در گام نخست تنظیمات ایمیل خود را بررسی کنید. گاهی ممکن است، حساب ایمیل اینستاگرام برای شما بسته باشد که در این صورت باید به بخش SPAM ایمیل خود وارد شوید.
    حساب ایمیل اینستاگرام
  2. اگر از شماره تلفن همراه برای ورود به اکانت استفاده می کنید، پیامک احراز هویت برای شماره تلفن ثبت شده در مشخصات حساب اینستاگرام ارسال می گردد. 

برخی از کاربران طبق تجربه خود گزارش هایی را ارسال کرده اند که در صورت وجود پیامک های قبلی اینستاگرام در صندوق دریافت پیام ها، پیام جدیدی برای احراز هویت در گوشی همراه شما دریافت نمی گردد. 

این مورد فقط بر طبق تجربه دیگر کاربران بیان شده است و ممکن است برای کاربران زیادی صدق نکند؛ اما بهتر است برای اطمینان قبل از شروع فرآیند، باکس پیام های اینستاگرام را خالی کنید.

  • یکی دیگر از راه ها، تغییر ip دستگاه است. 

راحت ترین روش برای تغییر ip، استفاده از ابزارهای تغییر آی پی است.

نکته: اگر از رمز عبور دو مرحله ای اینستاگرام استفاده می کنید، برای تایید رمز عبور باید حتما پیامک احراز هویت برای شما ارسال گردد. 

کد two factor authentication

در صورتی که پیامک برای شما ارسال نشد می توانید از طریق رمز های یکبار مصرفی که در بدو فعال کردن این قابلیت در اختیار شما قرار گرفته است، استفاده کنید.

برای فعال کردن قابلیت رمز عبور دو مرحله ای می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات اینستاگرام خود شوید.
  • گزینه SECURITY را انتخاب کنید.
    بخش امنیت اینستا
  • گزینه Two-Factor Authentication را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
    گزینه Two-Factor Authentication
  • دو انتخاب برای شما نمایش داد می شود:
    1. Authentication App
    2. Text Message
  • در صورت انتخاب گزینه اول، اینستاگرام سیستم عامل شما را بررسی می کند تا از وجود برنامه ای برای استفاده به منظور رمز عبور دو مرحله ای مطمئن شود و اگر چنین برنامه ای پیدا نشد، به شما برنامه هایی را پیشنهاد می دهد.
  • در صورت انتخاب گزینه دوم، در هر بار ورود به اکانت ، اینستاگرام پیامکی حاوی رمز عبور شش رقمی را برای شما ارسال خواهد کرد.

به help center اینستاگرام مراجعه کنید

شاید تمام موارد گفته شده را طی کنید اما مشکل شما حل نشود، اکنون این راهکار را امتحان کنید و به بخش help center اینستاگرام مراجعه کنید.

help center
رفع خطاهای اینستاگرام از help center

مرکز راهنمایی اینستا به تمام سوالات متداول شما و سایر کاربران اینستاگرام پاسخ می دهد. در این بخش یک سری سوالات متداول وجود دارد که اکثر کاربران با ان مواجه می شوند و شاید شما بتوانید در این قسمت پاسخ سوال خود را بیابید اما اگر نتوانستید می توانید سوال خود را از طریق ایمیل پشتیبانی اینستاگرام با تیم پشتیبانی این اپ به اشتراک بگذارید.

اما برای دسترسی به بخش help center اینستاگرام مراحل زیر را طی نمایید:

  1. به اپلیکیشن اینستاگرام خود مراجعه نمایید
  2. در صفحه ورود به اینستاگرام (log in) گزینه get help logging in را انتخاب نمایید
  3. در پایین این صفحه گزینه need more help وجود دارد، این گزینه را انتخاب نمایید تا صفحه help center برای شما باز شود.

۴- خطا در هنگام ثبت نام یا همان sign up

برخی از کاربران ممکن است در همان مراحل اول با یکی از رایج ترین خطاهای اینستاگرام مواجه شوند.

برای اولین ورود به حساب کاربری در این شبکه، شما باید رمز عبور و نام کاربری مخصوص خود را داشته باشید که در قسمت username  و password اینستاگرام ثبت می شود.

صفحه instagram login

سپس برای مواقع ضروری باید یک شماره تلفن همراه یا ایمیل که به آن دسترسی کامل دارید را وارد کنید تا برای اتفاقاتی از قبیل احراز هویت دوباره یا فراموشی رمز عبور از آن استفاده کنید.

راهکارهای حل خطای sign up

گاهی در طی این فرآیند با خطایی مواجه می شوید به نام sign up blocked که می توانید از روش های زیر برای رفع آن کمک بگیرید:

  • بررسی اتصالات اینترنت: ضعیف بودن اینترنت ممکن است باعث به وجود آمدن خطا در فرآیند ثبت نام شود.راحت ترین راه، چک کردن اتصال بقیه برنامه ها به اینترنت است.
  • استفاده از دستگاهی دیگر برای ساخت اکانت: ممکن است ip دستگاهی که از آن برای ساخت اکانت استفاده می کنید مثل ipهای مربوط به کشور ایران توسط اینستاگرام بلاک شده باشد. به منظور برطرف کردن این مشکل می توانید از یک دستگاه دیگر برای ساخت اکانت استفاده کنید.

نکته: اگر دستگاه دیگری در دسترس شما نبود می توانید با خارج شدن از برنامه و روشن کردن فیلتر شکن دوباره مراحل را انجام دهید و در این اپلیکیشن ثبت نام کنید.

آپلود نشدن محتواهای ویدئویی

۵- خطا در آپلود نشدن محتواهای ویدئویی

برنامه اینستاگرام یک اپلیکیشن مبتنی بر تصویر است؛ پس بروز این دسته از خطاها می توانید عادی باشد.گاهی ممکن است در طی فرآیند آپلود محتوای ویدئویی با پیام video wasn’t posted مواجه شوید.

برخی از دلایل بروز این خطا به شرح زیر است:

  1. کند بودن سرعت اینترنت 
  2. کمبود فضای ذخیره سازی در گوشی همراه
  3. وجود مشکل در فرمت ویدئو:
    • نکاتی که درباره فرمت ویدئو باید رعایت شود عبارتند از:
      1. فرمت باید  mp4 باشد
      2. حداکثر سایز یک ویدئو باید MB15 باشد
      3. وضوح تصویر بیشتر از 1080P نباشد
  4. اینستاگرام برای اداره فضای اپلیکیشن، قوانین سفت و سختی را اجرا می کند تا بتواند کنترلی بر روی کاربران داشته باشد.
قوانین اینستاگرام

در هنگام ورود به اینستاگرام، تمامی کاربران با لیستی از قوانین اینستا مواجه می شوند که در صورت پذیرش آن می توانند در این فضا فعالیت داشته باشند.

بیشتر بدانید: ۶ راهکار رفع مشکل صدای فیلم در اینستاگرام

اگر قوانین اینستاگرام توسط کاربری زیرپا گذاشته شود، اینستاگرام برای این اکانت جریمه هایی را درنظر می گیرد؛ یکی از این جریمه ها، جلوگیری از انتشار محتوا است.

برخی از فعالیت های خلاف قوانین عبارتند از:

  • فالو کردن تعداد بالایی از اکانت ها در یک روز
  • آنفالو کردن بیش از حد مجاز در یک روز
  • قرار دادن کامنت اسپم 
اکشن بلاک اینستا

تنظیم تاریخ و ساعت تلفن همراه تان

راهکار دیگری که برای رفع برخی خطاهای اینستاگرام می توان در نظر گرفت، تنظیم تاریخ و ساعت گوشی همراه است.

برخی از اپلیکیشن ها برای اینکه عملکرد بهتری ارائه دهند نیازمند دسترسی به ساعت و تاریخ دارند.

برای تنظیم این مورد مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. در قسمت date and time ساعت و تاریخ گوشی را تنظیم نمایید.
    گزینه date and time
  3. در همین قسمت گزینه automatic را فعال نمایید تا پس از اتصال دستگاه به اینترنت، تاریخ و ساعت به روزرسانی شود.
    گزینه automatic

بیشتر بدانید: چگونه پخش خودکار ویدیو اینستاگرام را متوقف کنیم؟

ارسال درخواست رفع مشکل به پشتیبانی اینستاگرام

گاهی ممکن است تمام مراحل فوق را برای رفع خطاهای اینستاگرام طی کرده باشید اما مشکل شما حل نشود در این حالت شما باید با تیم پشتیبانی اینستاگرام در تماس باشید چرا که ممکن است اکانت شما دچار یک مشکل فنی یا باگ اینستاگرامی شده باشد.

برای تماس با تیم پشتیبانی اینستاگرام مراحل زیر را طی نمایید:

  1. وارد منو اینستاگرام در صفحه پروفایل خود شوید
  2. گزینه help را انتخاب کنید
  3. اکنون روی گزینه report a problem ضربه بزنید
    گزینه help
  4. در لیست نمایش داده شده گزینه report a problem را انتخاب نمایید
     گزینه report a problem
  5. اکنون می توانید مشکل خود را با واحد پشتیبانی اینستاگرام مطرح نمایید و توصیه می کنیم برای رفع سریع تر و بهتر مشکل خود از خطا، ارور و … که با آن مواجه شدید عکس هم بگیرید و ضمیمه درخواست خود ارسال نمایید.
  6. در پایان روی گزینه submit ضربه بزنید تا پیام شما ارسال شود
    گزینه submit

بررسی سطح دسترسی اعطا شده به اپ اینستاگرام

اگر مشکل شما با ارسال ویدئو در اینستاگرام است بعد نیست سطح دسترسی که به اپ اینستاگرام اعطاء کردید را مجدد بررسی نمایید.

اینستاگرام برای اینکه بتواند به فیلم هایی که در گوشی شما هست دسترسی داشته باشد برای ارسال و بازنشر آن در اینستا نیاز به مجوز دسترسی دارد اما برای اینکه از این موضوع مطمپن شوید مراحل زیر را طی نمایید:

  1. وارد قسمت setting تلفن همراه خود شوید
  2. به قسمت Apps مراجعه نمایید
    قسمت Apps
  3. گزینه manage apps را انتخاب نمایید
  4. اکنون اینستاگرام را انتخاب کنید
  5. در قسمت permissions گزینه app permissions را انتخاب کنید
    اینستاگرام
  6. وارد قسمت storage شوید.
    قسمت storage
  7. گزینه allow را فعال نمایید
    گزینه allow

۶- محدود شدن پیج توسط اینستاگرام یا شادوبن

راه هایی که می توان محدود شدن پیج را شناسایی کرد عبارتند از:

  • کامنت شما در زیر پست های افراد دیگر نمایش داد نمی شود.
  • پیام هایی که در دایرکت ارسال کرده اید، علیرغم این که توسط شخص مورد نظر دیده شده است شما از آن مطلع نیستید.
  • وضعیت آنلاین بودن افراد دیگر برای شما غیرفعال است.
  • امکان فالو یا آنفالو کردن سایر اکانت های اینستاگرامی را ندارید

به این محدود شدن که جز جدیدترین قابلیت های اینستاگرام است، شادوبن می گویند.

در صورتی که از این قابلیت برای یک اکانت استفاده کنید، شخص مورد نظر از آن مطلع نخواهد شد.

اگر کامنتی برای شما قرار دهد، در صورت تایید شما برای دیگر کاربران نیز نمایش داده می شود.

restrict اینستا

اصلی ترین استفاده این قابلیت، محدود کردن افرادی است که قصد انتشار محتواهای توهین آمیز در صفحه شما را دارند.

۷- اختلال در سرورهای اپلیکیشن اینستاگرام

یکی از رایج ترین خطاهای اینستاگرام که در سایر اپلیکیشن ها نیز اتفاق می افتد اختلال در سرور های اینستاگرام یا ان شبکه اجتماعی است و در این صورت عملکرد کاربران اینستاگرام دچار مشکل می شود این اتفاق زمانی بروز پیدا می کند که حمله های سایبری اتفاد افتاد باشد یا سرور های دچار اختلال فیزیکی شده باشند.

راهکارهای حل اختلال در سرور اینستاگرام

در چنین شرایطی کاری از دست شما برای حل مشکل بر نمی آید؛ تنها راه چند ساعت صبر برای رفع اختلال توسط خود اینستاگرام است.

مشکل در security code یا کد امنیتی

۸- مشکل در security code یا کد امنیتی

یکی دیگر از رایج ترین خطاهای اینستاگرام مشکل در ارسال کد امنیتی است. این مشکل زمانی اتفاق می افتد که اینستاگرام به طور موقت اجازه فعالیت در پیج اینستاگرام تان را به شما نمی دهد و از شما در خواست احراز هویت مجدد می کند.

اکنون تا زمانی که اهراز هویت نکنید، نمی توانید به فعالیت خود در این شبکه اجتماعی ادامه دهید.

معمولا این اتفاق زمانی بروز پیدا می کند که اینستاگرام به اکانت شما مشکوک شود که ربات هست یا فالوور واقعی؟!

گاهی نیز هنگامی که به اکانت اینستاگرام خود از طریق اپلیکیشنی دیگر وارد می شوید با این خطا مواجه می شوید.

راهکارهای حل مشکل کد امنیتی

اگر مشکل فوق برای شما هم پیش امد از طریق یکی از روش های ارسال ایمیل یا کد از طریق پیامک اهراز هویت نمایید تا مشکل شما مرتفع شود.

مشکل Device is not Compatible

۹- علت مواجه شدن با ارور Device is not Compatible هنگام دانلود برنامه اینستاگرام

یکی دیگر از انواع خطاهای اینستاگرامی این ارور است. این ارور زمانی نمایش داده می شود که در حال دانلود اپلیکیشن اینستاگرام از گوگل پلی یا اپ استور هستید. مشکل جایی است که دستگاه از هر لحاظ قادر به پشتیبانی از اپلیکیشن اینستاگرام است.

راهکارهای رفع خطای Device is not Compatible

برای رفع این ارور، پاک کردن دیتا یا اطلاعات گوگل پلی یا اپ استوری می تواند یک راهکار موثر باشد. اما برای پاک کردن اطلاعات گوگل پلی استور مراحل زیر را طی نمایید:

  1. گام اول مراجعه به بخش تنظیمات گوشی اندروید شماست
  2. گزینه app یا applications را انتخاب نمایید
  3. تب all در بالای صفحه را انتخاب نمایید
  4. اکنون گزینه google play store را انتخاب نمایید
    گزینه google play store
  5. در صفحه باز شده گزینه clear data را انتخاب کنید و اطلاعات گوگل پلی خود را پاکسازی و حذف نمایید.
     گزینه clear data

۱۰- خطای مسدود شدن اکانت یا غیر فعال شدن آن

اگر هنگام لاگین شدن به اکانت خود پیغامی مشاهده کردید که به شما اطلاع میداد اکانت شما مسدود یا غیرفعال شده است که حاوی کلمه Disabled است این پیغام نمایش دهنده این موضوع است که اکانت شما قوانین اینستاگرام را نقض کرده است.

راهکارهای رفع خطای مسدود شدن اکانت

برای رفع این مشکل هیچ راهکاری وجود ندارد متاسفانه اکانت شما برای همیشه حذف شده است.

خطای مسدود شدن اکانت

۱۱ – خطای عدم امکان حذف کامنت در اینستاگرام

شاید در ابتدا فکر کنید اکانت شما در اینستاگرام محدود شده است اما حقیقت این است که عموما علت نمایش چنین خطایی ذخیره شدن پیام در حافظه کش اپلیکیشن اینستاگرام است و در حقیقت پیام از سرورهای اینستاگرام حذف شده است.

راهکار خطای عدم امکان حذف کامنت

برای حل این مشکل برنامه اینستاگرام را ریست نمایید.

۱۲- خطا هنگام ثبت کامنت در اینستاگرام

دوازدهمین مورد از خطاهای اینستاگرام، خطای ثبت کامنت در اینستاگرام است. که دلیل آن می تواند یکی از ۳ مورد زیر باشد:

  • در یک کامنت بیش از پنج منشن را انتخاب نمایید.
  • بیشتر از ۳۰ هشتگ در یک کامنت قرار داده اید.
  • ارسال یک کامنت مشابه در زیر یک پست اینستاگرامی
  • بروز اختلال یا مشکل در سرورهای اینستاگرام که منجر به ثبت نشدن کامنت شما می شود
خطاهای مربوط به کامنت اینستاگرام

راهکار رفع خطای ارور هنگام ثبت کامنت

اگر مشکل در سرور اینستاگرام باشد تنها راهکار شما صبر کردن است. برای سایر موراد هم باید قوانین اینستاگرام را بدانید و رعایت کنید تا با خطاها و محدودیت های ان مواجه نشوید.

۱۳- ارور هنگام مراجعه به فتومپ (photo map) در اینستاگرام

یکی از رایج ترین خطاهای اینستاگرام اروری است که هنگام مراجعه به فوتومپ اینستاگرام به نمایش در می آید.

معمولا این خطا در نسخه های قدیمی اینستاگرام به نمایش در می آید و در آپدیت های بعدی این مشکل مرتفع شده است.

راهکار رفع ارور photo map

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم راهکار رفع این خطا آپدیت و به روز رسانی مرتب اپلیکیشن اینستاگرام است.

۱۴- خطای You can’t follow any more people on Instagram

این پیغام زمانی به شما نمایش داده می شود که شما ۷۵۰۰ نفر را فالو کرده باشید و در حال حاضر امکان فالو کردن افراد بیشتری را ندارید.

You can’t follow any more people on Instagram

راهکار رفع مشکل شما نمی توانید افراد بیشتری را در اینستاگرام فالو کنید

برای فالو کردن افراد بیشتر یک اکانت جدید اینستاگرامی ایجاد کنید. به طور کلی انجام فالوو و انفالو زیاد طی یک روز را اصلا توصیه نمی کنیم چرا که خلاف قوانین اینستاگرام است و رفتار شما شبیه به رفتار ربات ها در اینستاگرام است. در نهایت انجام فالوو و انفالو زیاد اکانت شما شادوبن و در مرحله بعدی بسته خواهد شد.

برای افزایش مطمئن فالوور های خود می توانید از خدمات خرید فالوور فیک فالو کمپ استفاده نمایید که کاملا منطبق با الگوریتم های اینستاگرام است.

۱۵- خطای switching private account to business account

گاهی با این خطا مواجه می شوید که به احتمال زیاد یک باگ معمولی اینستاگرام است که با انجام راهکارهای ذکر شده در زیر می توانید این مشکل را حل کنید.

بیزینس اکانت

حل مشکل تغییر حساب کاربری خصوصی به تجاری

  1. برنامه اینستاگرام را نصب و مجدد نصب کنید.
  2. گوشی را خاموش کنید و روشن کنید.

اکنون بررسی کنید آیا حساب کاربری اینستاگرام شما به فیسبوک لینک دارد یا خیر؟

اگر جواب شما بله است، اولین مرحله قطع ارتباط آنها است.

نکته: توجه داشته باشید که حساب کاربری تجاری به حساب خصوصی قابل تغییر نیست.

۱۶- مشکلات مربوط به استوری

معمولا مشکلات استوری اینستاگرام دلایل مختلفی دارد. بیشتر این مشکلات برای کاربران آیفون اتفاق می افتد و یا کاربرانی که چندین اکانت اینستاگرامی دارند.

مشکلات مربوط به استوری

راهکار حل خطاهای مربوط به استوری اینستاگرام

  • یکی از راهکارهای پیشنهادی ما restart کردن گوشی شماست.
  • نکته بعدی اینکه توجه داشته باشید شما باید برای بازنشر یک استوری از سوی منتشر کننده استوری اجازه بازنشر آن را داشته باشید.
  • گاهی شما قادر به دیدن هیچ یک از استوری های دوستان خود و اخرین پست های آن ها نیستند. برای حل این مشکل مراحل زیر را طی کنید:
    • برنامه اینستاگرام را توقف اجباری کنید.
    • حافظه کش را پاک کنید.
    • برنامه را حذف و مجددا نصب کنید.
    • اینستاگرام را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.
    • بررسی کنید که مشکل شما در وب سایت و برنامه اینستاگرام وجود دارد یا خیر؟
خطاهای مربوط به استوری اینستاگرام

پس از انجام این مراحل اگر همچنان مشکل رفع نشده مراحل زیر را انجام دهید:

  • حالت Power Saving را خاموش کنید.
  • ساعت و تاریخ گوشی را بررسی نمایید.
  • بررسی کنید که مشکل اینترنتی نداشته باشید.
  • اینترنت گوشی خود را تغییر دهید از وای وای به دیتای گوشی یا بلعکس.

۱۷- خطای نمایش تصاویر بومرنگ اینستاگرام در استوری

برخی از کاربران اینستاگرام مشکل در نمایش تصاویر بومرنگ اینستاگرام دارند، برای حل آن روش های زیر را انجام دهید:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را حذف و مجدد نصب کنید.
    اپلیکیشن اینستاگرام را حذف و مجدد نصب کنید
  • توجه داشته باشید این خطا بیشتر برای کاربران ios اتفاق می افتد، به طور کلی ساده ترین روش برای اشتراک گذاری عکس های زنده در استوری اینستاگرام، تبدیل آن ها به بومرنگ است.
    با وجود این شما تنها می توانید این کار را با Live Photos گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته انجام دهید.

همچنین توجه داشته باشید که اینستاگرام فقط به کاربران اجازه می دهد ویدئوهای بیش از 3 ثانیه را بارگذاری کنند.

۱۹- مشکل مشاهده نکردن و خرابی دایرکت اینستاگرام

پیش تر در مطلب صفر تا صد دایرکت اینستاگرام به تمام مطالب مربوط به دایرکت اینستاگرام پرداخته ایم اما اگر می خواهید اکانت شما شامل جریمه های اینستاگرام نشود توصیه می کنیم از خدمات خرید کامنت سفارشی اینستاگرام برای ارسال کامنت های دلخواه خود زیر پست های دلخواهتان استفاده نمایید.

مشکل فالو کردن اکانت دیگران

۲۰- مشکل فالو کردن دیگران در اینستاگرام

بیشتر اوقات کاربران قادر به فالو کردن دیگران نیستند، این مشکل در بیشتر موارد مربوط به اینستاگرام نیست، بلکه یک محدودیت روزانه برای افراد در فالو وجود که تنها قادر به فالو کردن ۲۰۰ نفر در روز هستند.

جمع بندی 

اینستاگرام نیز همانند تمامی برنامه هایی که در زمینه شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، با وجود امکانات زیاد گاهی دچار مشکلات و اختلالاتی می شود. برخی از این مشکلات از سمت خود کاربران است که با جستجوی دقیق در این باره می توان آن ها را رفع کرد. اما برخی دیگر اختلالات خود اینستاگرام است که نیاز است درباره ان ها با تیم پشتیبانی اینستاگرام از طریق ایمیل در تماس باشید.

اما ایا شما نیز با این خطاها مواجه شدید ؟! اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه شدید چه راهکار و ترفندی را برای حل این اختلالات در پیش گرفتید؟ راهکارهای خود را با ما و دیگر همراهان سایت فالوکمپ به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-چرا کد امنیتی احراز هویت برای من ارسال نمی شود؟

باکس spam ایمیل خود را چک کنید. در صورتی که از شماره تلفن برای ورود استفاده می کنید، پیام های قبلی اینستاگرام را حذف و دوباره اقدام کنید.

2-چگونه می توان ip دستگاه را تغییر داد؟

می توانید از برنامه های تغییر ip استفاده کنید یا قبل از ورود به اپلیکیشن اینستا، فیلترشکن خود را روشن کنید.