5/5 - (1 امتیاز)

استوری یکی از مهم ترین بخش های اینستاگرام است. گذاشتن یک استوری جذاب و تاثیر گذار می تواند باعث افزایش مخاطب و بازدید از پیج شما شود. استوری چند قسمتی از انواع استوری هایی است که می تواند تنوع زیادی را در استوری های شما ایجاد کند و مخاطب را به دیدن استوری های شما ترغیب کند. ما در این مقاله به آموزش گذاشتن استوری چند قسمتی که شامل تصویر و ویدئو است می پردازیم پس با همراه باشید.

قطعا شما هم می دانید یکی از قسمت های پربازدید اینستاگرام استوری است که اگر به خوبی بر روی تولید محتوای آن برنامه ریزی کنید منجر به افزایش بازدید و اگر پیج شما فروشگاهی باشد منجر به افزایش فروش شما خواهد شد اما بسیاری در شروع راه اندازی پیج اینستاگرامی و شروع فعالیت خود هستند و نمی توانند صبر کنند تا با روش های افزایش بازدید استوری ، افزایش بازدید استوری خود را به صورت طبیعی شاهد باشند؛ بنابراین به سراغ خرید بازدیدکننده استوری می روند.

خرید بازدید استوری اگر در کنار تولید محتوای خوب برای آن باشد منجر به افزایش اینگیجمنت و در نتیجه افزایش بازدید و فالوور واقعی خواهد شد که تمام این موارد نتیجه ای جز افزایش بازدید و فروش برای شما نخواهد داشت.

بنابر این برای آموزش داشتن استوری جذاب به وسیله layout این مطلب را تا انتها دنبال نمایید.

1. استوری چند قسمتی با استفاده از قابلیت layout اینستاگرام

برای استفاده از این قابلیت ابتدا وارد قسمت استوری اینستاگرام خود شوید سپس:

  1. روی آیکون layout در سمت چپ صفحه کلیک کنید
  2. در این قسمت می توانید تعداد پنجره های ایجاد شده توسط layout را انتخاب کنید
  3. حال در هر قسمت کلیک کنید و تصویر مورد نظرتان را از گالری یا دوربین انتخاب کنید
  4. اکنون روی علامت تیک پایین صفحه بزنید
    استوری چند قسمتی اینستا
  5. برای انتشار استوری یکی از دو گزینه close friend یا your story را انتخاب کنید
layout‌در اینستاگرام

2. استوری چند قسمتی با استیکر اینستاگرام

یکی دیگر از ابزار های اینستاگرام که می توانید با استفاده از آن استوری چند قسمتی بگذارید استفاده از استیکر اینستاگرام است برای استفاده از این قابلیت وارد صفحه استوری اینستاگرام خود شوید سپس:

  1. وارد قسمت create story شوید
  2. بر روی آیکون استیکر در بالای صفحه ضربه بزنید
  3. روی استیکر نشان داده شده در تصویر کلیک کنید
  4. تصویر اول برای استوری را انتخاب کنید
  5. برای گذاشتن تصویر دوم در استوری یک بار دیگر مراحل بالا انجام دهید به این تربیت می توانید استوری چند قسمتی بسازید
استوری چند قسمتی با استیکر

3. ساده ترین روش گذاشتن استوری چند قسمتی در اینستاگرام

یکی از ساده ترین روش های گذاشتن استوری چند قسمتی بدون استفاده هیچ ابزار یا برنامه ای، گذاشتن چند استوری به صورت جداگانه و پشت سر هم است.

برا این کار اولین استوری را که منتشر کردید منتظر بمانید تا به طور کامل آپلود شود. بعد از آپلود شدن استوری اول بار دیگر این روند را تکرار کنید تا استوری دوم آپلود شود. شما می توانید هر تعداد استوری که می خواهید را با این روش و به صورت جداگانه و پشت سر هم تکرار کنید.

علاوه بر تصاویر چند قسمتی، شما می توانید ویدیو های چند قسمتی را نیز در استوری اینستاگرام منتشر کنید. همانطور که می دانید، هر استوری در اینستاگرام فقط 15 ثانیه زمان دارد. اما شما می توانید با انتشار استوری چند قسمتی، ویدیو های طولانی تری را برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

استوری چند قسمتی اینستا

گذاشتن فیلم در استوری اینستاگرام به چه شکل است؟

برای گذاشتن فیلم در استوری اینستاگرام دو راه وجود دارد. اول اینکه فیلم از طریق دوربین اینستاگرام ضبط شود و دوم اینکه فیلم موجود در گالری را استوری کنیم.

گذاشتن فیلم در استوری با استفاده از ضبط اینستاگرام

شما برای اینکه بخواهید فیلمی را از طریق خود دوربین اینستاگرام ضبط کنید و به اشتراک بگذارید باید مراحلی را طی کنید. البته باید توجه داشته باشید ویدئو ضبط شده بیشتر از یک دقیقه نباشد و اگر ویدیو شما بیشتر از یک دقیقه باشد ضبط ویدئو خود به خود متوقف می شود. برای ضبط ویدیو در استوری در ابتدا باید:

  1. وارد صفحه استوری اینستاگرام شوید.
  2. دستتان را روی آیکون ضبط نگه دارد تا زمانی که ضبط ویدئو پایان نیافته است دستتان را از روی آیکون ضبط برندارید (می توانید با استفاده از ابزار boomerang رنگ و افکت های جذابی به فیلم تان اضافه کنید تا زیباتر شود)
  3. بعد از پایان ضبط ویدئو گزینه next را بزنید
  4. سپس برای انتشار ویدئو گزینه share را بزنید

نکته: برای اینکه نخواهید انگشتتان را تا پایان ویدئو روی آیکون ضبط نگه ندارید می توانید از گزینه handsfree در سمت چپ صفحه کمک بگیرید.

گذاشتن فیلم در استوری اینستاگرام

گذاشتن ویدئو در استوری از طریق گالری

گاهی پیش می آید که شما بخواهید ویدیو موجود در گالری تان را به شکل استوری به اشتراک بگذارید. برای این کار همانگونه که گفته شد باید دقت داشته باشید که ویدیو مورد نظر بیشتر از یک دقیقه نباشد.

اگر ویدیو شما بیشتر از یک دقیقه باشد اینستاگرام فقط یک دقیقه از آن را به صورت چهار اسلاید 15 ثانیه ای پوشش می دهد و ادامه آن را نمایش نمی دهد. در این قسمت به آموزش آپلود ویدیوهای یک دقیقه ای در استوری می پردازیم.

برای گذاشتن فیلم در استوری از طریق گالری ابتدا:

  1. وارد صفحه استوری اینستاگرام شوید.
  2. روی آیکون گالری ضربه بزنید.
  3. ویدیو مورد نظر را انتخاب کرده و روی گزینه next بزنید (ویدیو نباید بیشتر از یک دقیقه باشد)
  4. با آیکون افکت می توانید رنگ و افکت های متنوعی رو ویدیو اعمال کنید که باعث جذابیت استوری شما می شود. 
  5. بعد از انجام این مراحل روی گزینه your story کلیک کنید و منتظر بمانید تا ویدیو شما به طور کامل آپلود شود.
گذاشتن فیلم از گالری در استوری
انتشار ویدیو های بیشتر از 1 دقیقه در استوری اینستاگرام

همان طور که گفتیم ویدیوهای منتشر شده از طریق استوری اینستاگرام نمی توانند بیشتر از 1 دقیقه باشد که آن هم به صورت 4 اسلاید 15 ثانیه ای پشت سر هم آپلود می شود. پس برای انتشار ویدیوهای طولانی در استوری اینستاگرام باید چه کاری انجام دهیم؟

ما در اینجا به شما ترفندی را آموزش می دهیم که با انجام آن می توانی ویدیوهایی با مدت زمان زیاد در استوری اینستاگرام آپلود کنید.

  1. برای انجام این کار باید در ابتدا ویدیوی مورد نظرتان را به قسمت های 15 ثانیه ای تقسیم کنید.
  2. برای انجام این کار می توانید از اپلیکیشن های مختلفی از جمله story cutter یا Inshot استفاده کنید.
    نرم افزار انتشار ویدئو در استوری
  3. بعد از انجام این کار به راحتی می توانید ویدیوتان را به صورت استوری های 15 ثانیه ای پشت سر هم منتشر کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله روش آپلود استوری چند قسمتی را به شما آموزش دادیم. همانطور که می دانید گذاشتن استوری های جذاب و دیدنی تاثیر زیادی روی پیج شما و دیده شدن تان در اینستاگرام دارد. اما اگر ئیج شما فروشگاهی است و یا سایتی دارید می توانید از طریق قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام فالوورهای خود را به راحتی به سوی درگاه پرداخت یا سایت خود هدایت نمایید. امیدوارم که این مطالب برای شما مفید باشد. منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

سوالات متداول

چگونه استوری چند قسمتی در اینستاگرام آپلود کنیم؟

با استفاده از دو ابزار اینستاگرام با نام layout و استیکر 

گذاشتن فیلم در استور اینستاگرا به چه شکل است؟

گذاشتن فیلم در استوری اینستاگرام از دو راه ممکن است: 1. از طریق ضبط دوربین اینستاگرام  2. از طریق گالری

برای گذاشتن فیلم های طولانی در استوری چه کاری باید انجام دهیم؟

باید ویدیوی را به بخش های 15 ثانیه ای تقسیم کنید و بعد این ویدیو های یک دقیقه ای را به ترتیب در استوری اینستاگرام آپلود کنید.