5/5 - (1 امتیاز)

تمامی برنامه ها از محدودیت ها و نواقصی برخوردار هستند که اینستاگرام نیز جدا از آنها نیست. یکی از معروفترین محدودیت های اینستا که کاربران زیادی از آن شاکی هستند، محدودیت فالو می باشد .در این مقاله قصد داریم این محدودیت را برای شما توضیح داده و نکات مربوط به آن را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با محدودیت های اینستاگرام (قوانین اینستاگرام)

انواع مسدودی یا بن در اینستاگرام

در ابتدا، بهتر است با انواع مسدودی در پلتفرم اینستاگرام آشنا شوید.
مسدود شدن فعالیت های کاربر و حساب کاربری وی از سه شیوه می باشد:

  • اکشن بن(Action Ban): اگر شما با اکانت اینستاگرام خود، یک فعالیت را چندین مرتبه یا چندین کار مشابه را به حالت اسپم انجام دهید، الگوریتم اینستاگرام پیج شما را اکشن بن می کند.با شروع این مسدودیت، پیج شما را اسمپر نامیده و فعالیت های شما در این بستر برای مدت زمان مشخصی محدود خواهد شد.
  • شادوبن (Shadow Ban):این حالت مسدودسازی با انجام چندین کار برای پیج اعمال خواهد شد. استفاده از ربات یابرنامه برای خدمات اینستاگرامی مثل افزایش فالوور و لایک و … که احتمالا شناسایی الگوریتم را بالا می برد، یکی از مواردی است که شادوبن را به همراه دارد.
    یکی دیگر از فعالیت هایی که باعث شادوبن شدن پیج می شود، استفاده از هشتگ های مشابه برای چندین پست پشت سر هم است.
    به کارگیری هشتگ های مسدود شده و مشکوک نیز احتمال شادوبن را به همراه دارد.
  • فول بن (Full Bann): زمانی که شما قوانین اساسی اینستاگرام را زیر پا بگذارید، الگوریتم محدودیت فول بن را بر روی پیج شما اعمال خواهد کرد.
    پیجی که فول بن شده باشد را باید از دست رفته در نظر گرفت و متاسفانه هیچ راهی برای حخروج پیج از این شرایط وجود ندارد.

نکته: اینستاگرام حتی یوزرنیمی (نام کاربری) که برای پیج در نظر گرفته بوده اید را نیز بن می کند.اگر اینستاگرام به طور جدی پیگیر این فول بن اجرا شده بر روی پیج شما باشد، حتی ممکن است دسترسی ip اپلیکیشن موبایل یا حتی وب را نیز مسدود کند.

محدودیت فالو در اینستاگرام چیست؟

یکی از مشکلات اینستاگرام که کاربران زیادی از آن شاکی هستند؛ محدودیت تعداد فالو است. اینستاگرام دلیل این محدودیت را جلوگیری از اسپم(spam) بیان کرده است.

عددی که اینستاگرام برای سقف این محدودیت تعیین کرده است، تعداد 7500 فالو در روز است. درصورتی که تعداد فالو شما در روز از این عدد تجاوز کند، اینستاگرام پیغامی مبنی بر زیر پا گذاشتن قوانین اینستاگرام برای شما ارسال می کند و درصورتی که ادامه دهید، پیج توسط اینستا بلاک می شود.

محدودیت فالو باعث ایجاد فاصله بین شما و رقبا خواهد شد.برای جبران این فاصله می توان از روش هایی مثل خرید فالوور استفاده کرد.

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که امکان فالو این تعداد اکانت برای شما وجود ندارد؛ اما پیج های فعالی در این پلتفرم هستند که احتمال نزدیک شدن آنها به این عدد وجود داشته باشد.
این عدد یک مقدر کلی است و مهم نیست که این تعداد را در یک روز فالو کرده اید یا در چندسال.اگر تعداد پیج هایی که فالو کرده اید به این عدد نزدیک شده است، پیشنهاد می کنیم لیست پبج هایی که دنبال می کنید را باز بینی کرده و پیج های غیرفعال را آنفالو کنید تا بتوانید پیج های مفید و آموزنده را جایگزین نمایید.

قوانین اینستاگرام
قوانین اینستاگرام

البته اینستاگرام محدودیت دیگری برای فالو کردن نیز اعمال کرده است که به صورت روزانه یا ساعتی محاسبه می شود.به زبان ساده، شما نمی توانید در یک ساعت، بیشتر از 60 پیج را در اینستاگرام فالو کنید.

نکته: اینستاگرام محدودیتی برای افرادی که پیج شما را فالو می کنند، تعیین نکرده است و هر چقدر تعداد فالوور شما در اینستاگرام بیشتر شود، هیچ محدودیتی بر روی پیج شما اعمال نخواهد شد.

محدودیت لایک در اینستاگرام

یکی دیگر محدودیت های عددی اینستاگرام، تعداد لایک است. این محدودیت به صورت ساعتی اعمال شده است و حداکثر تعداد لایک در یک ساعت، 350 عدد است. یعنی شما در هر ساعت تنها می توانید 350 پست را لایک نمایید. اگر تعداد لایک هایی که شما برای پست های دیگر زده اید از این عدد عبور کند، حساب کاربری شما بلاک یا قفل می شود.

البته این تعداد لایک در یک ساعت بسیار زیاد است و هر کاربری نمی توانید این تعداد لایک را در این مدت محدود انجام دهد؛ مگر این که یک حساب کاربری بین چند نفر مشترک باشد یا از ابزارهای جانبی مثل ربات استفاده کرده باشند که به طور خودکار محتواهای دیگر را لایک کنند.

محدودیت لایک در قوانین اینستاگرام

محدودیت #هشتگ در اینستاگرام

متاسفانه قوانین اینستاگرام برای تعداد هشتگ ها نیز محدودیت دارد. البته بعضی از کاربران اینقدر از هشتگ ها به روش اشتباه استفاده می کنند که خدا را شکر این ابزار محدودیت تعداد استفاده دارد. هر کاربری برای هر پست می تواند تنها از 30 هشتگ استفاه نماید.

نکته: نیازی نیست از تمامی این 30 هشتگ برای محتواهای خود استفاده کنید. اصولی ترین روش هشتگ گذاری، استفاده از 5 الی 10 هشتگ مرتبط با موضوع است.
برای آشنایی بیشتر با اصول و انواع هشتگ در اینستاگرام، خواندن مقاله انواع هشتگ در اینستاگرام خالی از لطف نیست.

قوانین هشتگ اینستاگرام

محدودیت تعداد کاراکتر کامنت یا کپشن در اینستاگرام

یکی از بدترین محدودیت ها و قوانین اینستاگرام برای بخش هایی است که شما ممکن است در آنها از کلمات یا ایموجی ها استفاده نمایید.این محدودیت بر روی تعداد کاراکتر است. برای مثال؛ شما عبارت “متولد اردیبهشت” را در نظر بگیرید که 14کاراکتر دارد: 13 حرف و یک فاصله. در اینستاگرام، کلمه، خط تیره، فاصله، هشتگ، ایموجی و هر چیزی که بتوان با کیبورد اضافه کرد را جز کاراکترها محاسبه می کند.

  • تعداد کاراکترهای نام کاربری شما نمی‌تواند از ۳۰ کاراکتر عبور کند.
  • تعداد کاراکترهای  نوشته بیوی شما (Bio) نباید بیشتر از ۱۵۰ کاراکتر باشد.

محدودیت فالو آنفالوی اینستا

اینستاگرام تعداد فالو و آنفالو را جمعا یک عدد در نظرمی گیرد و اهمیتی به کم یا زیاد بودن هریک از آنها نمی دهد.شما در طول یک شبانه روز تنها می توانید 150 اکانت را فالو یا آنفالو نمایید.
اگر پیج شما تازه ایجاد شده باشد، این عدد برای شما 100 اکانت است.

محدودیت پست و استوری

خوشبختانه قوانین اینستاگرام برای تعداد پست و استوری ها هیچ محدودیتی وجود ندارد.
نکته:برای ذخیره کردن استوری ها در قسمت هایلایت نیز هیچ محدودیتی اعمال نشده است.

محدودیت در تعداد پیام های دایرکت

خبر بدی که برای پیج های کسب و کار در اینستاگرام داریم، وجود محدودیت در تعداد پیام های دایرکت است. بر اساس قوانین اینستاگرام هر اکانتی در این پلتفرم تنها می تواند در هر 24ساعت به 50 الی 100 اکانت پیغام دهد.اگر از این تعداد بیشتر شود، اکانت شما برای یک بازه زمانی محدود خواهد شد.

محدودیت دایرکت در قوانین اینستا

محدودیت نوع پست در اینستاگرام

اینستاگرام بر روی اجرای قوانین خود بسیار پایبند است و تمامی محتواهای منتشر شده در این فضا را نیز چک می کند.از جمله محدودیت هایی که اینستاگرام بر نوع محتواها اعمال کرده است، عبارتند از:

  • محدود شدن محتواهایی که در آنها نژاد پرستی ترویج داده شود
  • محدودیت برای پست هایی که در آنها، کاربران به سوء استفاده از حیوانات ترغیب شوند
  • اعمال محدودیت بر روی پست هایی که در آن، خشونت امری طبیعی نشان داده شده باشد
  • محدودیت پست برای پیج های که از جرایم سازمان یافته و تروریسم حمایت می کنند
  • محدود شدن محتواهایی که خدمات جنسی غیرمجاز را تبلیغ می کنند
  • و…

محدودیت خرید و فروش اکانت در اینستا

با افزایش روز افزون محبوبیت پلتفرم اینستاگرام، خرید و فروش حساب های کاربری رونق گرفت.
اینستاگرام برای جلوگیری از این تجارت، آن را غیرقانونی خواند و محدودیت هایی را پیج هایی که مورد خرید و فروش قرار می گیرند، اعمال کرد.
این پیج ها بالافاصله فول بن خواهند شد!

سخن پایانی

اینستاگرام مثل تمامی برنامه ها، هر ساله آپدیت هایی را ارائه می دهد که ممکن است به تعداد این محدویت ها اضافه یا از آنها کاسته شود. در این مطلب تلاش کردیم تا به این تاریخ، تمامی محدودیت ها و قوانین اینستاگرام را برای شما مطرح کنیم. اگر محدودیتی را فراموش کرده ایم یا تازه به این پلتفرم اضافه شده است آن را با ما و سایر همراهان فالوکمپ به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا برای تعداد پیام های دایرکت نیز محدویتی وجود دارد؟

بله در هر 24 ساعت شما تنها می توانید برای 50 الی 100 اکانت پیام ارسال نمایید.

زیر پا گذاشتن قوانین اینستاگرام چه عواقبی در پی دارد؟

ساده ترین تنبیه اینستا، شادوبن و اکشن بلاک است. در بدترین شرایط نیز احتمال بسته شدن همیشگی پیج وجود دارد.