4/5 - (1 امتیاز)

تعداد بازدید استوری اینستاگرام منجر به افزایش ویو اینستاگرام می شود که خود در افزایش فروش و فالوور شما تاثیر زیادی دارد. اما با این حال در شرایطی شما مایل نیستید استوری دیگران را ببینید یا آن ها استوری شما را مشاهده کنند در این حالت یکی از قابلیت های بی نظیر اینستاگرام یعنی، مخفی کردن استوری به کمک شما می آید. برای استفاده از این قابلیت ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

در مطالب پیشین به بررسی 13 روش ساده برای افزایش بازدید استوری پرداختیم اما احتمالا برای شما هم پیش آمده استوری هایی از طرف دوستان خود ببینید که محتوای آن برای شما خوشایند نیست. یا به خاطر بازخورد نامناسب دیگران، نخواهید افراد مشخصی استوری های شما را ببینند. اینستاگرام امکان مخفی سازی استوری را برای تمام کاربران به سادگی فراهم کرده است.

مخفی کردن استوری دیگران

وقتی اینستاگرام را باز می کنید، اولین صفحه ای که مشاهده می کنید، صفحه فید یا همان هوم است. در بالای صفحه فید استوری ها نمایش داده می شوند. به صورت پیش فرض، استوری های تمام افرادی که شما فالوو کرده اید، در صفحه فید شما نمایش داده می شوند. اولویت بندی این استوری ها براساس ارتباط نزدیک تر شما با کاربر و همچنین دنبال کردن استوری های قبلی اوست.

همچنین بخوانید: آموزش جدیدترین ترفندهای اینستاگرام (1400)

تفاوت مهم استوری با پست این است که به صورت اتوماتیک استوری ها جلو می روند. طول یک استوری حداکثر 15 ثانیه است و بعد از آن استوری بعدی نمایش داده می شود.

ممکن است به هر دلیلی شما نخواهید در این نمایش اتوماتیک استوری کاربر خاصی را ببینید. بدون اینکه صفحه او را آنفالوو کنید. مثلا یکی از دوستان خود را به تازگی فالوو کرده اید اما تعداد زیاد استوری های او شما را اذیت می کند.

برای مخفی کردن طبق تصویر بالا باید مراحل فوق را طی کنید :

  1. در صفحه فید اینستاگرام خود استوری شخص مورد نظر را پیدا کنید.
  2. بر روی آن استوری انگشت خود را نگه دارید.
  3. در پنجره ای باز می شود، بر روی گزینه mute ضربه بزنید.
  4. اکنون گزینه mute story را انتخاب کنید.
مخفی کردن استوری دیگران

چگونه استوری مخفی شده را دوباره فعال کنیم؟

  1. به صفحه حساب کاربری مورد نظر بروید.
  2. بر روی عکس پروفایل او ضربه بزنید و وارد استوری او شوید.
  3. در بالا سمت راست، بر روی علامت سه نقطه ضربه بزنید.
  4. گزینه unmute story را انتخاب کنید.
چگونه استوری مخفی شده را دوباره فعال کنیم؟

مخفی کردن استوری خود از دید دیگران

در حالت پیش فرض، اگر استوری را به صورت عمومی منتشر کنید، استوری شما برای تمام فالوورهای پیج نمایش داده می شود. همچنین اگر پیج شما خصوصی نیست، هر کسی که وارد پیج شما بشود می تواند استوری های عمومی شما را مشاهده کند.

گزینه hide در اینستاگرام

مخفی کردن استوری از طریق گزینه گزینه hide انجام می شود. برای اینکه استوری شما به افراد خاصی نمایش داده نشود دو راه ساده وجود دارد:

روش اول: از طریق پروفایل شخص مورد نظر

  1. ابتدا به حساب کاربری شخصی که می خواهید استوری های شما را نبیند بروید.
  2. در بالا سمت راست، بر روی علامت سه نقطه ضربه بزنید.
  3. گزینه Hide your story را لمس کنید.
  4. در پنجره ظاهر شده گزینه Hide را انتخاب کنید.
مخفی کردن استوری خود از دید دیگران

اگر استوری های خود را برای شخصی مخفی کرده اید و می خواهید این تنظیمات را به حالت اول برگردانید کافی است همین مراحل را دنبال کنید. با این تفاوت که گزینه Unhide your story در لیست قرار گرفته و باید انتخاب کنید.

اگر مشکل در گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام دارید یا نمی دانید چگونه مشکل عدم نمایش موزیک در استوری را حل کنید مطالعه مطالب فوق را به شما پیشنهاد می کنم.

روش دوم: از طریق تنظیمات استوری

  1. در صفحه فید خود، از بالا سمت چپ بر روی your story ضربه بزنید.
  2. آیکن سه نقطه (More) را در قسمت پایین سمت راست انتخاب کنید.
  3. بر روی گزینه Story settings ضربه بزنید.
  4. در بخش اول تنظیمات، گزینه Hide story from وجود دارد. در زیر این عبارت تعداد اشخاصی که شما استوری خود را برای آنها مخفی کرده اید نوشته شده.
    گزینه hide در اینستاگرام
  5. بر روی قسمت تعداد ضربه بزنید.
  6. در صفحه جدید باز شده می توانید با سرچ کردن و یافتن نام فالوورهایتان آن ها را انتخاب کنید.
  7. بعد از انتخاب نام افراد، کافی است به عقب برگردید. تنظیمات به طور اتوماتیک ذخیره می شوند و استوری های شما برای افراد انتخاب شده نمایش داده نمی شود.
مخفی کردن استوری اینستا

از کجا بفهمیم هاید استوری شدیم؟

ممکن است مدت زمان زیادی از طرف یک حساب کاربری استوری ای برای شما نشان داده نشود. وقتی به پیج او می روید نیز استوری ای مشاهده نکنید. کنجکاو شده اید که آیا استوری های پیج برای شما مخفی شده یا اصلا استوری ای وجود ندارد.

برای اینکه بفهمیم شخصی استوری های خود را برای ما مخفی کرده است یا نه، راه حل سرراستی وجود ندارد. اما چند روش غیرمستقیم برای حل این مساله وجود دارد:

  • ساختن یک اکانت جدید یا بررسی با اکانت فردی دیگر: به عنوان اولین پیشنهاد، شما می توانید یک اکانت جدید بسازید و با آن پیج مورد نظرتان را دنبال کنید. فرض می گیریم درخواست شما با اکانت جدید پذیرفته شود. در نتیجه با اکانت جدید می توانید به پیج مورد نظر رفته و چک کنید که آیا استوری دارد یا نه. اگر با اکانت جدید استوری های پیج را مشاهده کردید یعنی برای اکانت اصلی شما استوری ها مخفی شده اند.
  • کمک گرفتن از یک دوست: روش دوم برای اینکه بدانیم یک پیج به خصوص استوری دارد یا نه، استفاده از اکانتی است که قبلا آن پیج را دنبال کرده است. با یکی از دوستان تان که فالوور پیج است صحبت کنید و از او درخواست کنید بررسی کند آیا در آن پیج استوری گذاشته می شود یا نه. اگر برای دوست شما استوری های پیج نشان داده می شود، به این معناست که شما هاید استوری شده اید.
از کجا بفهمیم هاید استوری شدیم؟
  • بررسی هایلایت ها: اگر در یک پیج استوری های هایلایت برای شما قابل مشاهده است، پس حتما شما هاید استوری نیستید و اگر می دانید پیج مورد نظر شما، قبلا استوری های هایلایت داشته و اکنون برای شما قابل مشاهده نیست، به احتمال قوی شما هاید استوری شده اید.
  • اگر پیج مورد نظر شما عمومی باشد، بررسی هاید استوری خیلی ساده تر است: برای این کار می توانید از سایت ها یا برنامه های اکانت ناشناس اینستاگرام استفاده کنید. یکی از این سایت ها mystalk است (با ابزار تغییر آی پی وارد این سایت شوید). کافی است آدرس اکانت مورد نظر را تایپ و جستجو کنید. اگر پیج خصوصی نباشد، استوری ها و پست های آن به شما نمایش داده می شود. و می توانید ببینید که آیا استوری دارد یا نه.

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد همچنین شما می توانید با استفاده از قابلیت کلوز فرند اینستاگرام استوری های خود را تنها برای دوستان صمیمی خود نمایش دهید. اما اگر دوست دارید در این شبکه اجتماعی معروف و مشهور شوید می توانید از خدمات خرید رای نظرسنجی استوری و همچنین خرید بازدید استوری استفاده نمایید تا افزایش بازدید استوری و تجربه ورود به اکسپلور را کسب کنید.

سوالات متداول

آیا ویژگی مخفی کردن استوری اینستاگرام از برخی افراد، برای همه کاربران وجود دارد؟

بله این ویژگی مدت زیادی است در اختیار همه کاربران اینستاگرام قرار گرفته است.

چگونه می توان استوری اینستاگرام را از برخی افراد مخفی کرد؟

با وارد شدن به صفحه پروفایل هر کاربر و انتخاب گزینه Hide Your Story از طریق منوی تنظیمات بالا سمت راست، می توانید استوری های خود را از آن کاربر مخفی کنید.

چگونه بفهمیم شخصی استوری های خود را برای ما مخفی کرده است؟

می توانید استوری های پیج طرف مقابل را از طریق ساختن یک اکانت جدید، یا یک شخص سوم که او را فالوو کرده است بررسی کنید.