امتیاز شما به این مطلب

در حال حاضر بین شبکه های اجتماعی یکی از پرطرفدارترین آن ها اینستاگرام می باشد، علی الخصوص در ایران که بیشتر اپلیکیشن های سوشیال نتوورک، فیلتر می باشند. یکی از قابلیت های چند سال اخیر اینستاگرام، Nametag بوده که الان به QR Code تبدیل شده است. سوالاتی که در رابطه با این بخش مطرح می شود، این است که اسکن اینستاگرام کجاست و بارکدخوان اینستاگرام کجاست، در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعاتی درمورد آموزش ساخت بارکد اینستاگرام به دست آورید.


اسکن اینستاگرام کجاست؟


از قابلیت های چند سال اخیر اینستاگرام بخش QR Code آن می باشد که با آن می توانید یک کد برای خود بسازید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید تا با اسکن این کد به صورت مستقیم وارد پیج شما شوند.

آموزش ساخت بارکد اینستاگرام

اسکن اینستاگرام کجاست؟ سوالی که باید به آن جواب داده شود تا بتوانیم یک کد QR برای خود بسازیم و همچنین کد QR فرد دیگری را اسکن کنیم. برای ورود به بخش QR Code اینستاگرام باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در پایین صفحه اینستاگرام آیکون تصویر شما دیده می شود، با کلیک بر روی آن می توانید وارد بخش پروفایل کاری خود شوید.
  2. در این صفحه باید شما روی گزینه منو یا سه خط بالا گوشه صفحه کلیک کنید.
  3. حال وارد صفحه منو شده اید و باید گزینه QR code را انتخاب کنید.آموزش ساخت بارکد اینستا
  4. در حال حاضر صفحه ای را مشاهده می کنید که کد اسکن شخصی شما در آن وجود دارد. با گزینه های Emoji و Color می توانید تم پس زمینه صفحه QR Code خود را تغیر بدهید و به نوعی سفارشی کنید.
  5. پس از اعمال تغییرات در این مرحله باید روی آیکون شیر بالای صفحه کلیک کنید، سپس بر روی یکی از نرم افزارهای اجتماعی همچون واتساپ یا تلگرام برای به اشتراک گذاری QR Code خود ضربه بزنید.ساخت بارکد اینستاگرام
    تا به اینجا آموزش ساخت بارکد اینستاگرام را یاد گرفتید اما برای اسکن بارکد یک فرد دیگر در اینستاگرام باید چه کاری انجام داد؟ در ادامه همراه ما باشید تا جواب این سوال را بگیرید.
  6. زمانی که فردی برای شما بارکد اینستاگرام خود را ارسال کرد، شما باید عکس بارکد او را ذخیره کنید یا از آن اسکرین شات تهیه کنید.
  7. پس از تهیه اسکرین شات یا عکس بارکد به اینستاگرام خود بروید.
  8. در پایین صفحه اینستاگرام آیکون تصویر شما دیده می شود، با کلیک بر روی آن می توانید وارد بخش پروفایل کاری خود شوید.
  9. در این صفحه باید شما روی گزینه منو یا سه خط بالا گوشه صفحه کلیک کنید.
  10. حال وارد صفحه منو شده اید و باید گزینه QR code را انتخاب کنید.
  11. پس از انتخاب گزینه QR Code صفحه بارکد شخصی خود را مشاهده می کنید، در پایین صفحه گزینه ای بنام Scan QR Code وجود دارد که باید بر روی آن کلیک کنید.
  12. در حال حاضر وارد صفحه اسکن می شوید که می توانید کد QR از روی گوشی دیگران یا کاغذ چاپ شده و … را اسکن کنید، یا اینکه عکسی که در گالری ذخیره دارید را برای اسکن انتخاب کنید.اموزش ساختن بارکد اینستا
  13. برای انتخاب عکس ذخیره شده در گالری روی مربع کوچکی که در بالای صفحه وجود دارد، ضربه بزنید.
  14. حال عکس مورد نظر را انتخاب کنید تا اسکن شود. سپس با کلیک بر روی گزینه view profile می توانید وارد صفحه فرد مورد نظر شوید.

حرفه ای ها در اینستاگرام، با تمامی نکات مربوط به تنظیمات اینستاگرام آشنا هستند.

مزایای QR Code چیست؟

تا قبل از این که تکنولوژی بارکد در اینستاگرام فعال شود، تنها راه یافتن افراد استفاده از یوزرنیم آن ها بود. شاید تا بحال برای شما هم پیش آمده است که بخواهید یوزرنیم اینستاگرام خود را به دوستانتان یا شخصی بدهید تا شما را فالو کند.
هنگام گفتن یوزرنیم خود به افراد ممکن است اشتباه کنید، زیرا در اینستاگرام نام های کاربری زیادی وجود دارد و شما اگر یک نقطه یا خط فاصله را جا بگذارید، افراد به اشتباهی کس دیگری را فالو می کنند. بارکد یک راه سریع و بدون اشتباه برای پیدا کردن، پیج های دوستانتان و افراد مختلف می باشد، بنابراین یادگیری آموزش ساخت بارکد اینستاگرام، ضروری می باشد.
QR Code در اینستاگرام برای افرادی که چندین اکانت مختلف دارند، یک ابزار ضروری است؛ زیرا هر فردی چندین یوزرنیم که دارای اعداد بسیار و نقطه و خط فاصله است را نمی تواند حفظ کند.

آموزش اصولی بارکد اینستاگرام

بارکد یک راه جذب فالوور هم می باشد، اگر شما بارکد پیج اینستاگرام خود را بسازید، سپس می توانید آن را در شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارید، در این صورت افراد با کلیک بر روی لینک یا با اسکن بارکد شما می توانند وارد صفحه اینستاگرام شما شوند و از پست هایتان دیدن کنند.
بارکد اینستاگرام برای افرادی که نام کاربری مشابهی با افراد مشهور یا دیگر افراد دارند، الزامی می باشد زیرا پیدا کردن یوزرنیم آن ها کار سخت تری خواهد بود. اگر فردی هستید که علاقه دارد همگام با تکنولوژی روز دنیا حرکت کند، کیو آر کد همان تکنولوژی روز دنیا محسوب می شود.
ساخت بارکد اینستاگرام برای کارت ویزیتبارکد اینستاگرام راه بسیار خوبی برای افزایش فالوور است، یکی از موارد استفاده بارکد اینستاگرام، کارت ویزیت است. اگر آموزش ساخت بارکد اینستاگرام را دیده اید، بهتر است به سراغ چاپ بارکد بر روی کارت ویزیت بروید. یکی از مواردی که در حال حاضر در جامعه باب شده است، استفاده از بارکد بر روی کارت ویزیت است و افراد برای این که بیشتر دیده شوند و پیج اینستاگرام آن ها فالوور بیشتری داشته باشد این کار را انجام می دهند.

آموزش  کامل ساخت بارکد اینستاگرام

بارکد ها در ظاهر همه شبیه هم هستند و در باطن همه با هم متفاوت هستند و به مانند اثر انگست هستند، در واقع هر اکانت یک بارکد منحصر به فرد دارد که یک بارکد خوان می تواند اطلاعات آن را جستجو کند. چرا بر روی کارت ویزیت از بارکد استفاده می کنند و از نام کاربری استفاده نمی کنند؟ نام کاربری یک متن به حساب می آید و بارکد یک تصویر به حساب می آید، مطالعات نشان داده است که افراد به سمت محتوای تصویری بیشتر جذب می شوند، بنابراین بارکد از یوزرنیم جذاب تر است.
همانطور که گفته شد بارکد از نام کاربری جذاب تر است در نتیجه اگر می خواهید کارت ویزیت شما جذاب تر شود، بهتر است از بارکد بر روی آن استفاده کنید. کیو آر کد ها برای کارت های ویزیت بسیار مناسب هستند زیرا در کیو آر کد لینک سایت و شبکه های اجتماعی و آدرس و شماره همراه و … قرار دارند. اگر قرار باشد تمامی این اطلاعات را در کارت بنویسید، به دلیل کمبود فصای کارت ویزیت، کارت ویزیت شلوغ می شود و از زیبایی آن کاسته خواهد شد.
استفاده از QR code ها در کارت ویزیت به مسائلی همچون سلیقه طراح و شما و نوع طراحی بستگی دارد، در این موارد بهتر است سلیقه خود را کنار بگذارید و از سلیقه طراح که تجربه بیش تر در چاپ کارت ویزیت دارد، استفاده کنید.


بارکد اینستاگرام راهی برای افزایش فالوور

در حال حاضر در جهان همه افراد به دنبال راحتی هستند و سعی می کنند، کاری را انجام دهند که راحت تر است. یافتن افراد از طریق کیو آر کد در اینستاگرام بسیار ساده تر از سرچ کردن یوزرنیم یا نام کاربری آن ها می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا راه های استفاده از بارکد را برای جذب فالوور به شما بگوییم:

بارکد اینستاگرام


  • استفاده از بارکد در شبکه های اجتماعی دیگر
    اگر دقت داشته باشید اکثر اینفلوئنسر ها در اینستاگرام از بارکد پیج خود در شبکه های اجتماعی دیگر استفاده می کنند، شما نیز می توانید از بارکد خود در شبکه های اجتماعی همچون توئیتر، فیسبوک، تلگرام، واتساپ و … استفاده کنید.
  • استفاده از بارکد در استوری های اینستاگرام
    استوری های اینستاگرام روزانه بیش از چند صد میلیون بازدید کننده دارد، پس یکی از بهترین راه ها، قرار دادن بارکد پیجتان در استوری های خود یا دیگران است. بارکد ها زیبایی بصری فراوانی دارند، به همین دلیل افراد زیادی جذب آن می شوند و ممکن است در استوری ها بر روی این بارکدها کلیک کنند و سپس وارد پیج شما شوند.
  • استفاده از QR Code اینستاگرام در رویداد های زنده
    همانطور که می دانید یادگیری آموزش ساخت بارکد اینستاگرام به تنهایی کافی نیست و باید بتوانید از آن در مکان های مختلف مجازی و واقعی استفاده کنید. سعی کنید برند تجاری کسب و کار خود را در جلسات مختلف همانند سخنرانی ها بیان کنید، در این صورت شرایطی برای شما محیا می شود که از کیو آر کد اینستاگرام خود استفاده کنید و آن را در معرض نمایش افراد گذاشته تا با اسکن کردن آن وارد پیج شما شوند. اگر در رویدادی مانند نمایشگاه هستید که دارای غرفه می باشد، سعی کنید بارکد اینستاگرام خود را بر روی یک پوستر چاپ کنید و آن را در محلی قرار دهید، مطمئنا زمانی که افراد مختلف از آنجا رد می شوند این پوستر را می بینند و در بیشتر مواقع توجه شان را جلب می کند و آن ها شروع به اسکن بارکد شما خواهند کرد.
  • چاپ بارکد اینستاگرام
    شما پس از اینکه آموزش ساخت بارکد اینستاگرام را دیدید سعی کنید آن را بر روی مواردی همچون بنر و کارت ویزیت و لباس و بروشور و اشیای فیزیکی و کوله پشتی و … چاپ کنید. به طور کلی می توانید این بارکد روی اکثر وسیله ها چاپ کنید، خجالتی نباشید زیرا هرچه این بارکد در معرض دید افراد بیشتری باشد کسب و کار شما رونق بیشتری خواهد گرفت و افراد بیشتری شما را فالو خواهند کرد.
  • استفاده از بارکد در امضای ایمیل
    شما به راحتی می توانید، بارکد اینستاگرام خود را در امضای ایمیل خود قرار دهید. و هنگام رد و بدل کردن پیام توسط ایمیل خود، امضای ایمیل خود را در پایان پیام های خود قرار دهید.

سریعترین روش افزایش فالوور برای تمامی کسب و کارها، خرید فالوور است که باید از وب سایت های معتبری مثل فالوکمپ صورت گیرد.

سخن پایانی
یادگیری آموزش ساخت بارکد اینستاگرام در حال حاضر امری ضروری است، زیرا دیگر راه پیدا کردن افراد در اینستاگرام از طریق یوزرنیم یا نام کاربری نیست. افراد مختلف در اینستاگرام با بارکد به راحتی می توان پیدا کرد و در بارکد هیچ گونه اشتباهی رخ نمی دهد اما در یوزرنیم کمبود یک نقطه یا خط فاصله یا زیادی یک نقطه یا خط فاصله، منجر به اشتباه می شود. بارکد در حال حاضر در اینستاگرام تبدیل به یک برند برای افراد شده است و هر اکانت بارکد مخصوص به خودش را دارد‌.

بارکد در اینستاگرام چه مزایایی نسبت به یوزرنیم دارد؟

اگر بخواهیم افراد را از روی یوزرنیم پیدا کنیم، ممکن است اشتباه کنیم، اما با بارکد اشتباهی رخ نمی دهد. پیدا کردن افراد با یوزرنیم نسبت به پیدا کردن افراد با بارکد، زمان بیشتری صرف می شود.

نام اولیه QR Code چه بود؟

در اوایل اینستاگرام اسم این قابلیت را Nametag گذاشته بود، اما در حال حاضر نام آن به QR Code تغیر کرده است و در منوی پروفایل خود می توانیم آن را ببینیم.