5/5 - (2 امتیاز)

اینستاگرام با آپدیت های همیشگی خود به اپلیکیشن محبوب کاربران تبدیل شده است. این اپ برای جذب بیشتر تمامی کاربران و کسب رضایت بالای آنها قابلیت های جدید بسیار اضافه کرده که گل سرسبد آن، قابلیت مشارکت پولی یا Paid Partnership می باشد.در این مقاله قصد داریم این قابلیت را برای شما شرح دهیم و تمامی نکات آن را بیان کنیم.

قابلیت Paid Partnership یا همان مشارکت پولی، امکان تفکیک پست‌های تبلیغاتی و دارای اسپانسر را از پست‌های معمولی برای کاربران فراهم می کند.با کمک این قابلیت، برندها بهتر و خلاقانه تر به کاربران فضای مجازی معرفی می شوند. این ویژگی در سال 2017 به اینستاگرام اضافه شد تا این پلتفرم بیش از پیش جنبه تجاری پیدا کند.

قابلیت Paid Partnership اینستاگرام بیشتر برای بلاگرها و اینفلوئنسرها قابل استفاده است. با کمک این قابلیت می‌توان اسپانسر و شریک تجاری را در پست ها تگ کرده و از این طریق آن را به فالوورهای خود معرفی کرد. به طور خلاصه می توان گف که اضافه شدن این قابلیت، مسیر رشد برندها در پلتفرم اینستاگرام را راحت تر و هموارتر کرده است.

در ادامه، با ما همراه باشید تا ضمن توضیح درباره اهمیت و مزیت قابلیت Paid Partnership، نحوه استفاده آن را برای شما مخاطبان عزیز بیان کنیم.

 paid partnership

مزیت‌های استفاده از مشارکت پولی اینستاگرام

استفاده از Paid Partnership مزایایی را برای سه گروه برند، اینفلوئنسر و کاربران به دنبال دارد.

برندها

این قابلیت به برندها کمک می کند تا بتوانند به نرخ تعامل و اینسایت پیج های اینفلوئنسری که تبلیغات آنها را انجام می دهند، دسترسی داشته باشند تا اطلاعات و آماری دقیق درباره نحوه عملکرد آنها جمع‌آوری کنند. این مورد باعث می‌شود که برندها برای تبلیغات آینده خود تصمیمات بهتری بگیرند. این اطلاعات به آ«ها کمک می کند تا موثرترین اینفلوئنسرها در زمینه تبلیغات را پیدا کنند و همکاری خود را با بهترین های حوزه کاری خود ادامه دهند.

برای مدیریت بهتر اکانت نحوه فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام، خواندن این مقاله خالی از لطف نیست.

میزان دیده شدن (view) و تعامل با پست‌ها (engagement) دو فاکتور مهمی هستند که برندها تا 14 روز مهلت دارند تا به عنوان بازخورد هر تبلیغ به آن توجه می کنند؛ پس معیارهایی مانند لایک، کامنت‌ها، ریچ (Reach)، ریپلای‌ها، رد کردن استوری، بازگشت به استوری قبلی و خروج از استوری چک می‌شوند.

قابلیت Paid Partnership اینستاگرام به برندها این امکان را می دهد تا با استفاده از گزینه « Partner Approval»، قبل از انتشار پست تگ شده در پیج اینفلوئنسر بتوانند شراکت مالی را تأیید یا رد کنند.

قابلیت paid partnership

اینفلوئنسرها

قابلیت Paid Partnership سبب می شود که رابطه بین اینفلوئنسر و مخاطب شفاف تر باشد و اعتماد مخاطب به فرد محبوبشان بیشتر شود.

از طرف دیگر، این قابلیت به اینفلوئنسر کمک می کند تا رزومه جذاب و پرباری برای تبلیغات و همکاری با سایر برندها داشته باشد و در نتیجه، نرخ تبلیغات آنها بیشتر شود.

بیشتر بدانید: ۸ قابلیت آپدیت جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

مخاطبین

مخاطبان با کمک این قابلیت می توانند پست های عادی را از پست های تبلیغاتی تفکیک کرده و زمان خود را مدیریت کنند.

قابلیت paid partnership برای  اینفلوئنسرها

چگونگی استفاده از قابلیت Paid Partnership اینستاگرام

برندها

استفاده از این قابلیت برای برندها به صورت زیر است:

مرحله اول: partner approvals را برای محتوای برنددار اضافه کنید.

  1. پس از دسترسی برند شما به ویژگی partner approval، باید تنظیمات مربوط به این قابلیت را انجام دهید.
  2. در بخش Options، تنظیمات کسب ‌و ‌کار (Business Settings) را پیدا و کلیک کنید. بعد صفحه را به سمت پایین اسکرول کرده و روی گزینه Branded Content Approvals ضربه بزنید.مرحله اول تنظیمات قابلیت paid در اینستا
  3. گزینه Branded Content Approvals غیرفعال است، آن را فعال کنید.
  4. اگر قصد دارید اکانت‌های کریتور (سازنده) بیشتری را برای تأیید پیدا کنید، در زیر دکمه Approvals می‌توانید آنها را اضافه کنید.
  5. تمامی اکانت‌های تأیید شده در قسمت قرار دارند.
  6. پس از تأیید شدن آنها، این قسمت خالی می‌شود.مرحله دوم تنظیمات قابلیت paid

مرحله دوم: اعلانات مربوط به تگ

پس از انتشار پست یا استوری تبلیغاتی، نوتیفیکیشنی برای برند مربوطه ارسال می شود.برند درصورت تمایل می تواند نام خود را از محتوا حذف کند.

مرحله سوم: تنظیمات مربوط به محتوای تبلیغاتی برنددار (اختیاری)

قبل از انتشار هرگونه محتوای تبلیغاتی مطمئن شوید که دقیقا محتوا با نظر شما یکی باشد. به قسمت مدیریت تبلیغات رفته و تبلیغ جدید درست کنید.در بخش Creative، لیستی از پست‌ها و استوری‌های برند‌ دار را می توان مشاهده کرد.پست‌ها و استوری‌ها این لیست را تشکیل می دهند که اکانت کریتور مجوز تبلیغشان را صادر کرده است.برای نهایی کردن تبلیغ خود روی گزینه تایید کلیک کنید.

مرحله چهارم: عملکرد محتوای تبلیغاتی برند را اندازه‌گیری کنید.

پس از انتشار محتوای برنددار، پیج برند مورد نظر می‌تواند اینسایت‌ها را در نوار محتوای برند دار در قسمت اینسایت فیسبوک مشاهده کند.

در نظر داشته باشید که شرکی تجاری شما باید برای بیزینسی کردن اکانت خود، در فیسبوک نیز اکانتی داشته باشند. یکی دیگر از راه های بررسی اینسایت‌های مربوط به Paid Partnership را در تب Branded Content از گزینه های Measure and Report می باشد.

اینفلوئنسرها

مرحله اول: تگ کردن شریک تجاری در پست(آموزش ساخت اکانت تجاری در اینستاگرام)

  1. در مرحله آخر انتشار پست، روی advanced settings (تنظیمات پیشرفته) ضربه بزنید.
  2. tag business partner (تگ کردن شریک تجاری) را انتخاب کرده تا پیج جستجو باز شود.استفاده از قابلیت paid در پست
  3. پیج برند مورد نظر را سرچ کنید. شرکای تجاری که هنوز تایید نشده اند، با رنگ خاکستری و به صورت جداگانه نمایش داده می‌شوند.
  4. با انتخاب گزینه شریک تجاری موردنظر، نام او به پست اضافه می‌شود.

مرحله دوم: تگ کردن یک شریک تجاری در استوری‌های محتوای برنددار

  1. در مورد استوری‌ها باید پس از انتخاب عکس یا فیلم و قبل از انتشار آن به نوار ابزار آیکون بروید.
  2. با انتخاب آیکون لینک، می توانید شریک تجاری خود را در استوری تگ نمایید. برخی از پیج ها، امکان افزودن URL در استوری را نیز دارند. برند شریک خود را جستجو کنید و اکانت برند را در استوری خود تگ کنید.قابلیت paid partnership در استوری

چگونگی استفاده از قابلیت Paid Partnership اینستاگرام

استفاده از قابلیت Paid Partnership برای اینفلوئنسر و بلاگرها به شرح زیر است:

  • استفاده از قابلیت Paid Partnership در پست:

اگر قصد استفاده از این قابلیت در پست ها را دارید، ابتدا باید یک کپشن مناسب همراه با عکس متناسب با زمینه کاری برند مورد تبلیغ انتخاب کنید.سپس بر روی گزینه Advanced Settings کلیک کرده تا صفحه جدیدی برایتان باز شود.در این مرحله، گزینه Branded Content و سپس tag business partner را انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: آموزش تصویری ساخت بارکد اینستاگرام

حال می توانید شریک کاری خود را انتخاب کنید. برای این کار باید در کادر سرچ بالای صفحه، آیدی پیج برند موردنظرتان را وارد کنید.سپس بر روی پیج ضربه زده تا درخواست شریک کاری برای برند ارسال گردد. در این مرحله شما باید منتظر تایید برند باشید.

پس از تایید درخواست شریک مالی توسط برند، پست شما منتشر خواهد شد.با مشاهده پست متوجه می شوید که نام کاربری برند در اینستاگرام، در بالای پست حک شده است.

قابلیت paid در پست اینستاگرام
  • استفاده از قابلیت Paid Partnership در استوری:

اینستاگرام امکان استفاده از این قابلیت در استوری ها را نیز فراهم کرده است. در استوری، پس انتخاب محتوای موردنظر و اعمال تغییرات لازم بر روی آن، نماد لینک در بالای تصویر انتخاب کنید تا صفحه مربوط به این قابلیت برایتان باز شود.

با باز شدن صفحه جدید، قسمت Branded Content را انتخاب کرده و گزینه tag business partner را فشار دهید.برای انتخاب شریک مالی این محتوا نیز مانند پست عمل می کنیم. نام کاربری برند را سرچ کرده و سپس بر روی پیج موردنظر کلیک می کنیم تا درخواست شریک مالی برای آنها ارسال شود.پسص از تایید شدن درخواست توسط برند، استوری با تگ paid partner ship منتشر خواهد شد.

نکاتی کاربردی در رابطه با قابلیت Paid Partnership اینستاگرام

استفاده از این قابلیت نیاز به دانستن چندین نکته کاربردی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

نکته اول در استفاده از این قابلیت، داشتن برنامه است. قابلیت مشارکت پولی به برندها این امکان را می دهد تا موثرترین بلاگرها در زمینه فعالیت خود را شناسایی کنند و برای تبلیغات با بازدهی بالا با آنها همکاری داشته باشند.

نکات ویژگی paid partnership

نکته دوم، برای اینفلوئنسرهایی است که قصد استفاده از این قابلیت را برای شفاف سازی تبلیغات خود در این بستر را دارند. باید در نظر داشت که این تبلیغات در کارنامه کاری شما ثبت می شوند؛ پس بهتر است با برندهایی که کار کنید که اعتبار شما را در نظر مخاطب خراب نکنند.

نکته سوم که باید در نظر داشته باشید این است که برای شروع تبلیغات با پیج های میکرو اینفلوئنسر پیش بروید تا به برندتان به یک اعتبار نسبتی برسد و سپس، همکاری با پیج های مطرح و معروف در زمینه کاری خود را در نظر داشته باشید.

سخن پایانی

قابلیت Paid Partnership اینستاگرام با هدف شفاف سازی رابطه بین اینفلوئنسرها و برندها ایجاد شد و مسیر تبلیغات در اینستاگرام را هموار کرد.استفاده از این قابلیت نیاز به فعال سازی دارد که سعی کردیم در این مقاله با زبانی ساده آن را برای شما مخاطبان عزیز بیان کنیم.

سوالات متداول

ویژگی paid partnership چه دسترسی هایی را برای برندها فعال می کند؟

دسترسی برندها به نرخ تعامل و اینسایت پیج هایی که برای تبلیغات با آنها همکاری می کنند، با کمک این قابلیت فعال می شود.

چرا قابلیت paid partnership برای پیج من فعال نیست؟

این قابلیت به مرور برای تمامی اکانت ها فعال می شود.