5/5 - (1 امتیاز)

ریلزها سری جدید ویدیوهای اینستاگرام هستند که امروزه بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این ویدیوها که توسط کاربران اینستاگرام با انواع موزیک ها و موارد این چنینی شخصی سازی می شوند، می توانند بازدید بسیاری، علی الخصوص برای اکانت های بیزینسی دریافت کنند. در مواقعی که فرد به اشتباه ریلز آپلود شده در اینستاگرام خود را پاک می کند، روش هایی وجود دارد که به برگرداندن ریلز پاک شده فرد کمک می کند

چگونه اقدام به برگرداندن ریلز پاک شده از اینستاگرام کنیم؟

خبر خوب این است که شما می توانید به راحتی از طریق اپلیکیشن اینستاگرام به بازگرداندن ریلز پاک شده خود بپردازید. هر ریلزی که شما در اینستاگرام خود پاک می کنید، به مدت 30 روز در سطل آشغال اینستاگرام می ماند. اگر در این مدت نظر شما عوض شد، به راحتی می توانید ریلز خود را باز گردانید. برای انجام این کار، کافیست مراحل زیر را طی کنید.

  1. ابتدا به پروفایل خود مراجعه کرده و بر روی سه خط افقی بالای صفحه، سمت راست کلیک کنید.
    قسمت instagram your activity
  2. حال از بین گزینه های ارائه شده، گزینه Your Activity را انتخاب کنید.
  3. حال منتقل به صفحه ای می شوید که در آن انواع گزینه های مختلف وجود دارد. در این صفحه بایستی بر روی گزینه Recetly Deleted کلیک کنید.
    قسمت instagram  Recetly Deleted

پس از ورود به این صفحه، مشاهده می کنید که پست ها، استوری و ریلزهایی که در 30 روز گذشته پاک شده اند، در این بخش وجود دارند. اگر قصد برگرداندن هر یک از آن ها را دارید، کافیست روی گزینه برگرداندن ریلز کلیک کنید. برای برگرداندن ریلز کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • ریلز پاک شده را انتخاب کنید.
  • در پایین صفحه سه نقطه وجود دارد، آن ها را لمس کنید.
  • روی گزینه Restore کلیک کنید.
    قسمت restore

به همین سادگی! ریز پاک شده شما مجددا به پروفایلتان برگشت.

اگر ریلز در سطل آشغال اینستاگرام نباشد چه؟

گاهی اوقات مدت زمان زیادی از پاک شدن ریلز شما می گذرد و به همین دلیل است که دیگر از طریق سطل آشغال اینستاگرام نیز نمی توانید آن را بازگردانید. در این طور مواقع، معمولا شانس شما برای دست یابی به ریلز تا حد زیادی کاهش می یابد، مگر این که گزینه ذخیره شدن آن در تلفن همراهتان از پیش روشن بوده باشد.

اگر این گزینه روشن باشد، هر ریلزی که در اینستاگرام پست می کنید، در تلفن همراه شما نیز ذخیره می شود. حال حتی اگر از گوشی موبایل خود نیز آن را پاک کرده باشید، به راحتی می توانید مموری خود را ریکاوری کرده و ریلز مورد نظر خود را بازگردانید. البته این موضوع را در نظر بگیرید که این روش تنها بر روی تلفن های همراهی پاسخگو است که از مموری جداگانه برای تلفن همراه خود استفاده می کنند که امکان بازیابی را می دهد.

ریلز در آرشیو اینستاگرام
برگرداندن ریلز پاک شده

آیا ریلز پاک شده از بخش Archive نیز پاک می شود؟

بخش Archive اینستاگرام یکی از بهترین بخش های این اپلیکیشن برای بررسی و دستیابی به محتواهایی است که در سال های پیش آن ها را در اینستاگرام آپلود کرده است. برای دسته افرادی که این سوال برایشان پیش آمده است که آیا ریلز پاک شده از این بخش نیز حذف می شود، بایستی گفت که بله!

نه تنها ریلز پاک شده، بلکه هر محتوای دیگر که به شکل استوری یا پست بوده و از پروفایل شما حذف شده باشند، از این بخش نیز به طور کامل حذف می شوند. پس این بخش در رابطه با برگرداندن ریلز پاک شده تا حد زیادی ما را نا امید می کند L اما چه کار کنیم که نخواهیم با استفاده از این روش ها به بازگرداند ریلز پاک شده بپردازیم؟

چگونه ریلز پاک شده از اینستاگرام را بدون در نظر گرفتن اطلاعات فوق برگردانیم؟

از قدیم گفته اند که پیشگیری بهتر است درمان است! این ضرب المثل برای برگرداندن ریلز پاک شده از اینستاگرام نیز صدق می کند! اگر محتویات ریلزهایی که آپلود می کنید برای شما اهمیت بسیاری دارد، پس بهتر از همواره یک نمونه کپی از آن ها در تلفن همراه خود ذخیره کنید.

آرشیو کردن ریلز اینستاگرام

از سویی دیگر، اگر قصد دارید ریلزی را از پروفایل خود حذف کنید و برای انجام این کار شک دارید، به جای استفاده از گزینه Delete، از گزینه Archive استفاده کنید. این گونه ریلز شما از پیجتان حذف می شود، اما هر زمان که بخواهید می توانید دوباره آن را با همان تعداد بازدید و کامنتی که از پیش داشت، برگردانید.

سوالات متداول

چگونه ریلز پاک شده از اینستاگرام را بازگردانیم؟ برای برگرداندن ریلز پاک شده از اینستاگرام، کافیست به فولدر Recently Deleted در بخش ستینگ رفته و آن را دوباره به اکانت خود بازگردانید.

چگونه بدون مراجعه به فولدر Recently Deleted ریلز پاک شده خود را بازگردانیم؟

می توانید زمانی که قصد پاک کردن ریلز را دارید، آن را به جای دلیت، آرشیو کنید تا هر زمان که می خواهید، به راحتی آن را به اکانت خود بازگردانید.