4/5 - (1 امتیاز)

امنیت اپلیکیشن های ما و فعالیتی که در فضای مجازی داریم، یکی از مهم ترین مواردی است که هر فرد بایستی آن را اولویت خود قرار دهد. بسیار از اپلیکیشن ها که افراد سر و کار بسیاری با آن ها دارند، مانند اینستاگرام یا تلگرام، امروزه پخش پرایوسی یا همان امنیت خود را به ویژگی ای به نام رمز دو مرحله ای یا  Two Step Verification مجهز کرده اند.

اصلا رمز دوم تلگرام چی هست؟

شاید برایتان سوال پیش آید که اصلا روز دوم تلگرام چیست و چه تاثیری بر امنیت اکانت ما دارد. بگذارید این موضوع را در قالب یک مثال به شما معرفی کنیم.

زمانی که از اکانت تلگرام خود خارج می شود یا به اصطلاح Log Out می کنید، برای این که دوباره وارد آن شوید، نیاز است که شماره خود را در آن وارد کنید. در این مرحله، از سوی پشتیبانی تلگرام یک اس ام اس یا تماس دریافت خواهید کرد که در آن رمزی وجود دارد که باعث ورود شما به اکانت می شود.

رمز تلگرام

این رمز، درصد پایینی از امنیت را ارائه داده و افرادی که در حوزه هک و موارد این چنینی با تجربه هستند، به راحتی می توانند اکانت شما را هک کرده و وارد آن شوند. تیم تخصصی پشتیبانی تلگرام برای این که درصد هک شدن اکانت شما را تا حد زیادی به صفر نزدیک کند، رمز دو مرحله را در اختیار شما قرار می دهد.

به این صورت که هر زمانی که شما قصد ورود به اکانت خود را داشته باشید، علاوه بر این که رمز ارسال شده را بایستی وارد کنید، رمز دوم خود را نیز در مرحله بعد وارد می کنید و سپس اجازه ورود به اکانت را خواهید داشت. حال که با این رمز آشنا شدید، به سراغ نحوه بازیابی آن می رویم.

بیشتر بخوانید: تفاوت انواع گروه در تلگرام؛ گروه، سوپر گروه و کانال

نحوه بازیابی رمز دوم تلگرام

اگر شما روزی رمز دوم تلگرام خود را فراموش کنید، دیگر اجازه ورود به اکانت خود را نخواهید داشت! البته نگران نباشید؛ زیرا تلگرام روش های مختلفی را برای بازیابی رمز عبور شما ارائه می دهد که می توانید با انجام آن ها به راحتی آن را بازگردانده و به اکانت خود وارد شوید.

بازیابی رمز دوم تلگرام با ایمیل

روش اول بازیابی رمز دوم تلگرام: ارسال ایمیل

این روش بسیار ساده است؛ کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی کنید. البته اگر شرط زیر را رعایت کردید، به سراغ مراحل بازیابی رمز بروید!

شما بایستی زمانی که در حال ساخت رمز دوم خود بودید، ایمیلی را به عنوان ایمیل پشتیبانی وارد کرده باشید تا بتوانید از این روش استفاده کنید.

  1. نرم افزار تلگرام را باز کرده و شماره خود را وارد کنید.
  2. پس از این که رمز اول توسط سرور تلگرام برای شما ارسال شد، با وارد کردن آن از این مرحله عبور کرده و وارد مرحله رمز دوم شوید.
  3. گزینه forgot password را انتخاب کنید.
  4. حال رمز دوم شما یا لینک بازیابی و تغییر آن به همان ایمیل پشتیبانی که در ابتدا در تلگرام وارد کرده اید، ارسال خواهد شد.
  5. وارد ایمیل شوید و کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کادر مخصوص در اپلیکیشن تلگرام کنید.

پس از انجام این مراحل، به راحتی می توانید وارد اکانت تلگرامتان شوید.

رمز دوم تلگرام با ریست کردن اکانت

روش دوم بازیابی رمز دوم تلگرام: ریست کردن اکانت

روش دوم بازیابی رمز دوم تلگرام، ریست کردن کل اکانت است. در صورتی که به هر دلیلی شما در ابتدا ایمیل پشتیبانی را وارد نکرده باشید یا در حال حاضر به آن ایمیل دسترسی نداشته باشید، می توانید از این روش برای دسترسی به اکانت تلگرام خود اقدام کنید.

بعد از این که شماره خود را وارد کرده و کد ورود اولیه را از سوی سرور تلگرام دریافت کرده و به مرحله بعد یعنی وارد کردن رمز دوم رسیدید:

  1. بر روی گزینه forgot password تپ کنید.
  2. با انتخاب این گزینه، گزینه reset my account ظاهر می شود؛ آن را انتخاب کنید.
  3. تلگرام شما باشد می شود.

در نظر داشته باشید که با انتخاب این گزینه، تمامی چت ها، عکس ها و فیلم و به طور کلی هر چیزی که در اکانت فعلی شما بوده، پاک شده و به نوعی انگار برای اولین بار وارد تلگرام شده و اکانتی تازه ساخته اید. البته اگر به هیچ عنوان ایمیل پشتیبانی را وارد نکرده یا دسترسی به آن ندارید، این روش تنها راه شما برای فعالیت دوباره در تلگرام است.

سوالات متداول

  • چگونه رمز دوم تلگرام را بازیابی کنیم؟
    می توانید از تلگرام بخواهید تا کد را به ایمیل پشتیبانیتان وارد کند یا به طور کل اکانت خود را ریست کنید.
  • اگر ایمیل پشتیبانی نداشته باشیم، برای بازیابی رمز دوم تلگرام باید حتما ریست اکانت را انجام دهیم؟
    متاسفانه بله! اگر ایمیل پشتیبانی ای در کار نباشد، به هیچ عنوان نمی توانید وارد اکانت خود شوید؛ مگر این که ریست اکانت را انجام داده که در پی آن تمامی اطلاعات اکانت شما حذف می شوند.