1.5/5 - (2 امتیاز)

اینستاگرام امروزه به یکی از شبکه های اجتماعی پر تعامل تبدیل شده است. بسیاری به دنبال هک اکانت های پربازدید هستند یا به دلایل شخصی قصد نفوذ به اکانت های سایرین را دارند؛ اما اینستاگرام تمامی راه های نفوذ را بسته و در صورتی که متوجه خطری برای اکانت شما شود درخواست ارسال عکس یا ویدیو برای تایید مالکیت شما می کند. در این مطلب از فالوکمپ قصد داریم برای شما روش ارسال عکس و ویدیو سلفی برای احراز هویت در اینستاگرام را بازگو نماییم؛ با ما همراه باشید.

عکس سلفی احراز هویت یا احراز هویت با چهره

عکس سلفی یکی از روش های احراز هویت در اینستاگرام، به عنوان یک فرآیند تایید اطمینان است. در واقع این تصویر به اینستاگرام می فهماند که شما شخصی واقعی بوده و اکانت توسط ربات هدایت نمی شود. البته از سویی دیگر، این احراز هویت جدید اینستاگرام از ساخت پروفایل های جعلی و تقلبی نیز جلوگیری می کند.

اینستاگرام در آپدیت های تازه خود از کاربران درخواست داشته تا قبل از این که فعالیت رسمی خود را آغاز کنند، به آپلود این عکس یا ویدیو سلفی بپردازند. این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر از آپلود کردن این عکس سرباز زنید، پروفایل شما پس از مدت زمانی از سویی اینستاگرام بسته می شود.

عکس سلفی برای احراز هویت جدید اینستاگرام
عکس سلفی برای احراز هویت در اینستاگرام

اینستاگرام معمولا به دلیل موارد زیر از شما درخواست ارسال تصویر سلفی می کند. این دلایل به شرح زیر هستند:

  • شما نمی توانید وارد اکانت اینستاگرام خود شوید. در این صورت پشتیبانی از شما درخواست می کند تا با احراز هویت، بتوانید رمز عبور خود را بازیابی کنید.
  • در بخش ادیت پروفایل، دستکاری هایی در سنتان انجام داده اید که برای یک بار به زیر 18 سال و بار دیگر به بالای 18 سال تغییر کرده است. اینستاگرام از شما می خواهد تا سلفی را از خود آپلود کنید که سن شما را تایید کند.
  • در صورتی که پروفایلی به سرعت فالوورهای خود را افزایش دهد (در صورتی که تنها چند ساعت از ورودش به این شبکه اجتماعی می گذرد). این پروفایل از نظر اینستاگرام ربات شناسایی شده یا به عنوان پروفایلی تقلبی با فالوور های تقلبی شناخته می شود.

زمانی که شما عکس سلفی خود را برای احراز هویت در اینستاگرام ارسال می کنید، کارشناسان در این مجموعه به بررسی تصویر شما با تصاویری که از خودتان در پیج منتشر شده است، می پردازند و در صورتی که تطابق های لازم صورت گرفت، امکان بازیابی رمز عبور را به شما عزیزان می دهند.

ویدیو سلفی احراز هویت
ویدیو سلفی احراز هویت

ویدیو سلفی احراز هویت

یکی دیگر از روش های احراز هویت جدید اینستاگرام، ضبط ویدیو سلفی و آپلود آن است. ویدیو سلفی احراز هویت بیشتر برای دسته افرادی مناسب است که تغییراتی در چهره خود ایجاد کرده و تا تصاویر آن ها تا حدی با پست های صفحه مورد نظرشان متفاوت است. ویدیو سلفی احراز هویت، این زمینه را برای شما و همچنین پشتیبانان مهیا می کند تا از جوانب مختلف به بررسی و تطبیق چهره و تصاویر بپردازند.

در رابطه با این که اینستاگرام چه زمانی از شما ویدیو سلفی می خواهد، موارد به شرح بالا خواهند بود؛ اما مواردی دیگر نیز در این بین وجود دارد که به شرح زیر است:

  • ورود به اکانت در یک موقعیت مکانی دیگر؛ مانند زمانی که از دور زدن فیلترینگ استفاده می کنید.
  • استفاده چند نفر از یک اکانت در موقعیت‌ های مکانی مختلف؛ مانند آنلاین شاپ هایی که چند ادمین دارند.
  • استفاده از ابزارهایی که منجر به تغییر IP شما می شوند.
  • استفاده از برنامه های جانبی اینستاگرام؛ مانند آنفالویاب ها، سرویس های ارائه دهنده فالوور یا لایک تقلبی.
پیغام position your face in the circle Instagram
پیغام position your face in the circle Instagram

نکته قابل ذکر این است که به ویدیو سلفی احراز هویت در واقع Selfie Captcha نیز گفته می شود. ارور سلفی کپچا با پیغام position your face in the circle Instagram از شما درخواست می کند تا ویدیویی از چهره خود ارسال کنید. شما می توانید از مراحل زیر برای انجام این کار، کمک بگیرید:

  1. چهره خود را مقابل دوربین قرار دهید.
  2. حال اینستاگرام درخواست می کند تا از زاویه های مختلف صورت خود را نشان دهید. این کار باعث می شود تا روند احراز هویت بهتر انجام گیرد.
  3. پس از تکمیل فرآید، روی گزینه Submit کلید کنید.

برای بالا بردن امنیت اکانت خود مطلب چهار روش افزایش امنیت اینستاگرام را حتما مطالعه نمایید.

سایت احراز هویت در اینستاگرام

خوشبختانه اینستاگرام برای احراز هویت تازه ای که مد نظر قرار داده، مراحل را بسیار ساده تر از چیزی که فکرش را بکنید، معرفی کرده است. در این روش جدید احراز هویت در اینستاگرام، شما نیازی نیست تا به سایت خاصی مراجعه کنید؛ در واقع همه مراحل تنها با تلفن همراه شما و اپلیکیشن اینستاگرام انجام می شود.

سایت احراز هویت اینستاگرام
سایت احراز هویت در اینستاگرام

سلفی کپچا بر خلاف پاک کردن اکانت اینستاگرام که نیاز به اینستاگرام وب دارد، در سریع ترین زمان توسط این اپلیکیشن انجام می شود. شما تنها نیاز است که به درستی ویدیو یا عکس سلفی خود را ثبت کرده و سپس برای بررسی اینستاگرام، آن را ارسال کنید. البته در این بین ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید.

به عنوان مثال، خطاهایی مانند مشکل آپلود یا مشکل در فیلمبرداری باعث می شود تا ارور کپچا رفع نشود. به همین خاطر ما در ادامه به ارائه روش هایی برای رفع مشکل احراز هویت در اینستاگرام می پردازیم.

آپلود سلفی تایید

یکی از سوالاتی که معمولا برای کاربران اینستاگرام پیش می آید، این است که ابتدا آپلود سلفی احراز هویت چگونه است و این که از چه طریقی متوجه شویم که به درستی انجام شده است؟ در واقع سلفی احراز هویت جدید اینستاگرام به راحتی انجام می شود.

آپلود سلفی تایید اینستاگرام

به این صورت که اگر شما یک اینترنت با سرعت مناسب داشته باشید، در کسری از ثانیه شاهد آپلود و تایید سلفی احراز هویت خود هستید. حال برای آپلود سلفی تایید مراحل زیرا را دنبال کنید:

  1. وارد اکانت اینستاگرام خود شوید یا اگر به تازگی در این اپلیکیشن ثبت نام کرده اید، صفحه ای را مشاهده خواهید کرد که برای تکمیل فرآیند ثبت نام، از شما می خواهد تا احراز هویت خود را انجام دهید.
  2. حال در صفحه ثبت سلفی، بر روی گزینه Next ضربه بزنیم، سپس تلفن همراه خود را رو به رو صورتتان قرار دهید و طبق دستورالعمل هایی که اینستاگرام می گوید، فیلمبرداری یا عکسبرداری را انجام دهید.
  3. حتما زوایای مختلف را به هنگام عکس یا فیلمبرداری امتحان کنید.

تصویر سلفی شما در اینستاگرام قابل مشاهده نیست و ظرف 30 روز حذف خواهد شد. در واقع این تصویر تنها به پرسنل اینستاگرام کمک می کند تا متوجه شوند که شما واقعا فردی هستید که می خواهید برای اولین بار به اینستاگرام وارد شوید یا اکانت از دست رفته خود را بازگردانید.

این موضوع را در نظر داشته باشید که تایید سلفی احراز هویت برای تغییر سن شما به بالا 18 سال، نیاز به تضمین فالوورهای شما نیز هست. این موضوع به این معناست که شما پس از ارسال عکس احراز هویت، بایستی چند نفر از فالوورهای خود را که از اعضای خانواده تان نیستند، انتخاب کنید که تضمین دهند شما بالا 18 سال سن دارید.

selfie captcha download failed

رفع مشکل احراز هویت در اینستاگرام

گاهی اوقات ممکن است احراز هویت جدید اینستاگرام با مشکل روبرو شوید. این مشکلات به خصوص به دلیل مشکلات اینترنتی، برای کاربران ایرانی به چشم می خورد. به عنوان مثال، مواردی مانند selfie captcha download failed از جمله مشکلاتی هستند که می توان به آن اشاره کرد.

چنانچه به هنگام آپلود تصویر یا ویدیو سلفی خود با مشکل روبرو شدید، از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  1. این موضوع را در نظر داشته باشید که استفاده از اپلیکیشن های تغییر IP می تواند روند آپلود تصاویر و ویدیو را مشکل ساز کند. برای این که بهتر احراز هویت خود را انجام دهید، بهتر است از اپلیکیشن های معتبر با IP ثابت و سرعت بالا استفاده کنید.
  2. تا حد امکان سعی کنید عکس پروفایلتان، تصویری از شما باشد. این موضوع باعث می شود تا احراز هویت جدید اینستاگرام سریع تر انجام شود.
  3. با اینترنتی به اینستاگرام متصل شوید که از سرعت مناسبی برخوردار باشد. این موضوع تاثیر بسیار مهمی در انجام احراز هویت دارد.
 احراز هویت جدید اینستاگرام

با در نظر گرفتن سه روش معرفی شده، می توانید به راحتی احراز هویت در اینستاگرام خود را انجام دهید. نکته حائز اهمیتی که شاید کمتر کسی به آن توجه کند، نور فضایی است که عکسبرداری را انجام می دهید. در صورتی که فضا نور کافی نداشته باشد یا نور بیش از اندازه باشد، ویدیوی به خوبی گرفته نمی شود.

تا حد امکان سعی کنید به هنگام عکس برداری، در جایی نه ایستید که پشتتان پنجره با نور بسیار یا انواع چراغ ها باشد. این موضوع باعث می شود تا تصویر شما بسیار تیره شده و مشکل احراز هویت را با خود به همراه بیاورد. تا حد امکان سعی بر این داشته باشید تا احراز هویت را در مکانی با نورگیری استاندارد انجام دهید.

لزوم ویدیو سلفی احراز هویت در اینستاگرام

ویدیو سلفی احراز هویت در اینستاگرام از تمامی جوانب مزایای بسیاری را با خود به همراه دارد. قطعا تمامی افراد اعم از برندها، اینفلوئنسرها و یا حتی کاربران معمولی اینستاگرام، نیاز به تایید شدن برای ایجاد فعالیت در این اپلیکیشن دارند. در واقع به جای فعالیت جعلی، بایستی در صنعت خود بدرخشید.

همچنین زمانی که روزی بنا بر دلایلی اکانت شما از دسترس خارج شد و شما هیچ راهی برای ورود به آن داشتید، می توانید با استفاده از ویدیو سلفی، احراز هویت خود را انجام داده و مجددا وارد اکانت خود شوید. ویدیو سلفی احراز هویت در اینستاگرام همچنین از هک شدن نیز جلوگیری می کند.

سخن پایانی

احراز هویت در اینستاگرام در یک کلام، باعث افزایش اعتماد کاربران به این اپلیکیشن شده است. در واقع شما تا به این امروز نمی توانید اپلیکیشنی در فضای مجازی بیابید که تا این اندازه به کاربران و نحوه حضور آن ها اهمیت دهد. در کنار قابلیت note اینستاگرام که در سال 2023 طرفداران اینستاگرام را بیش از پیش به این اپلیکشین وفادار کرد ایجاد امنیت بیشتر آن نیز دلگرمی زیادی برای فعالان این اپلیکیشن پرطرفدار ایجاد کرده است.

سوالات متداول

  • چرا احراز هویت در اینستاگرام دارای اهمیت بسیار زیادی است؟
    احراز هویت در اینستاگرام موجب افزایش اعتماد و اعتبار اکانت ها می شود و شما می توانید با خیالی اسوده در فضایی امن مشغول به فعالیت باشید.
  • چرا گاهی اوقات با مشکلاتی در احراز هویت در اینستاگرام رو به رو می شویم؟
    احراز هویت در اینستاگرام برای کاربران ایرانی، گاهی اوقات با مشکلاتی رو به رو می شود که دلیل آن سرعت پایین اینترنت، برنامه های نامطلوب تغییر آی پی یا مطابقت نداشتن عکس پروفایل با عکس آپلود شده است.