5/5 - (2 امتیاز)

پریدن اینستاگرام مشکلی است که بسیاری از افراد تا به حال حداقل یک بار آن را تجربه کرده اند. اگر شما جزو افرادی هستید که زیاد با این مشکل مواجه می شوید، این مقاله را از دست ندهید. چرا که قصد داریم به شما آموزش دهیم برای حل مشکل پریدن اینستاگرام چه کنید. با سایت خدمات اینستاگرام فالوکمپ همراه باشید.

پریدن اینستاگرام به چه معناست؟

پریدن اینستاگرام، زمانی اتفاق می افتد که شما در موبایل خود در حال گشتن در اینستاگرام و کار کردن با این برنامه هستید. اما ناگهان بدون اینکه شما دکمه ای را لمس کنید یا برنامه را ببندید، موبایل شما خود به خود از اینستاگرام خارج می شود یا به اصطلاح اینستاگرام تان می پرد.

گاهی اوقات این اتفاق آنقدر زیاد پیش می آید که شما نمی توانید زیاد از برنامه اینستاگرام تان استفاده کنید چرا که به محض اینکه چند دقیقه در اینستاگرام می مانید، اینستاگرام تان می پرد و مجبور هستید آن را دوباره از اول باز کنید. وجود این مشکل می تواند برای شما کلافه کننده باشد بنابراین شما باید به فکر برطرف کردن آن باشید.

پریدن اینستاگرام

دلایل پریدن اینستاگرام

دلایل پریدن اینستاگرام می تواند عوامل متعددی باشد. از جمله:

  • پر شدن حافظه کش اینستاگرام
  • پر شدن حافظه خود موبایل شما
  • مشکل در اتصال اینترنت
  • آپدیت نبودن برنامه اینستاگرام در موبایل شما

با اینکه راهکار هایی برای حل این مشکل وجود دارند اما معمولا علت اصلی پریدن اینستاگرام شناسایی نمی شود و شما مجبور هستید همه راهکار های موجود را امتحان بکنید تا یکی از آن ها برای شما راهگشا باشد.

بیشتر بخوانید: چهار روش افزایش امنیت اینستاگرام

ترفند های جلوگیری از پریدن اینستاگرام

در ادامه ما ترفند هایی را که می توانند به رفع مشکل پریدن اینستاگرام کمک کنند برای شما شرح داده ایم شما می توانید همه آن ها را امتحان کنید تا متوجه شوید مشکل اصلی دقیقا از کجا بوده است.

ترفند های جلوگیری از پریدن اینستاگرام
  • بستن تمامی برنامه های باز موبایل
    اولین کاری که برای حل مشکل بیرون پریدن اینستاگرام باید انجام دهید، این است که تمام برنامه های باز را بر روی گوشی خود ببیندید و پس از چند دقیقه دوباره وارد اینستاگرام شوید و بررسی کنید که آیا مشکل رفع شده است یا خیر.
  • راه اندازی مجدد گوشی همراه
    راهکار دیگری که برای پریدن اینستاگرام وجود دارد، راه اندازی مجدد یا Restart کردن موبایل تان است. موبایل خود را یک بار خاموش و روشن کنید و سپس یک بار دیگر وارد اینستاگرام شوید و مشکل را بررسی کنید.

برای آشنایی بیشتر با اینستاگرام، خواندن مقاله سیر تا پیاز؛ آموزش کامل اینستاگرام را به شما توصیه می‌کنیم.

  • پاک کردن کش اینستاگرام
    گاهی اوقات، بیرون پریدن اینستاگرام  به خاطر پر شدن حافظه کش برنامه اینستاگرام است. به همین دلیل پاک کردن حافظه کش، می تواند برای حل این مشکل تاثیر گذار باشد. برای این کار در گوشی های اندروید، ابتدا وارد قسمت تنظیمات (settings) موبایل تان شوید و پس از آن گزینه apps را لمس کنید.
    در مرحله بعد وارد app manager شوید و از میان لیست اپلیکیشن ها، اینستاگرام را انتخاب کنید.
    در نهایت دکمه clear cache را لمس کنید تا حافظه کش اینستاگرام شما پاک شود.
    در گوشی های آیفون، شما نمی توانید از طریق خود گوشی حافظه کش را پاک کنید. در نتیجه برای اینکه حافظه کش اینستاگرام تان پاک شود باید این نرم افزار را حذف کرده و بار دیگر نصب کنید یا اینکه از نرم افزار های جانبی مانند imyfone برای این کار استفاده کنید.
حل مشکل پریدن اینستاگرام
  • ریست کردن برنامه اینستاگرام
    برای ریست کردن برنامه اینستاگرام، ابتدا وارد تنظیمات موبایل خود شوید، سپس به قسمت apps بروید و در مرحله بعد app manager را انتخاب کنید. در اینجا اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب کرده و در نهایت دکمه clear data را انتخاب کنید.
    البته برای ریست شدن برنامه اینستاگرام در گوشی های اندروید و آیفون، می توانید از پاک کردن و نصب کردن مجدد برنامه اینستاگرام نیز استفاده کنید.
  • اینستاگرام تان را آپدیت کنید
    خیلی از اوقات پریدن اینستاگرام یا بسیاری از باگ های دیگری که در اینستاگرام شما به وجود می آید، به این دلیل است که نسخه ای از اینستاگرام که شما استفاده می کنید قدیمی است و نیاز دارید که آن را آپدیت کنید. در نتیجه با آپدیت کردن اپلیکیشن اینستاگرام تان به آخرین نسخه این برنامه، احتمالا مشکل شما حل خواهد شد.
پریدن اینستاگرام
  • ریست کردن تنظیمات شبکه تلفن همراه
    گاهی اوقات علت اینکه اینستاگرام شما می پرد به این دلیل است که مشکلی در اتصال اینترنت شما وجود دارد. بنابراین نیاز است که شما تنظمیات شبکه تلفن همراه یا وای فای خود را بررسی کنید.
    اگر مشکل از شبکه اینترنت شما باشد، با ریست کردن تنظمیات شبکه می توانید پریدن اینستاگرام را حل کنید. برای ریست کردن تنظیمات شبکه در گوشی های اندروید:
    1. ابتدا وارد قسمت تنظیمات (settings) موبایل خود شوید.
    2. سپس به قسمت General management بروید
    3. در اینجا گزینه Reset را انتخاب کنید.
    4. در پایان با لمس کردن گزینه Reset network settings تنظیمات شبکه شما ریست می شود و مشکل شما حل خواهد شد.

نکته: در گوشی های آیفون برای ریست کردن تنظیمات شبکه باید این مسیر را دنبال کرد: ابتدا وارد تنظیمات (settings) تلفن همراه تان شوید. سپس گزینه General را لمس کنید. در مرحله بعد به قسمت Reset بروید و در نهایت Reset network settings را لمس کنید.

  • حافظه موبایل تان را خالی کنید
    پر بودن حافظه موبایل می تواند باعث شود که برنامه ها به خوبی کار نکنند یا بپرند. بنابراین اگر حافظه گوشی همراه شما پر شده است، آن را با حذف کردن فایل های بلا استفاده و یا منتقل کردن فایل ها به لپ تاپ و کامپیوتر، خالی کنید. خالی کردن حافظه موبایل می تواند کمک زیادی به حل مشکل پریدن اینستاگرام بکند.

گاهی اوقات شما همه این کار هایی که گفته شد را انجام می دهید اما مشکل پریدن اینستاگرام تان حل نمی شود و یا برنامه های دیگر تان نیز دچار این مشکل می شوند که مدام بیرون می پرند و شما را کلافه می کنند. در چنین مواقعی ممکن است گوشی تلفن شما خراب شده یا دچار مشکلی باشد که باید آن را به یک متخصص یا نمایندگی نشان دهید.

پریدن اینستا

از طرف دیگر، گاهی مشکل پریدن به نرم افزار اینستاگرام شما ختم نمی شود و «پیج» اینستاگرام شما می پرد. به طوری که پیج تان از دسترس خارج شده و در گوشی خودتان یا حتی گوشی دیگران نمی توانید آن را پیدا کنید. این مسئله یک مشکل مجزا است که می توانید در مقالات دیگر این سایت درباره آن مطالعه کنید.

سخن آخر

در این مقاله درباره علت های پریدن اینستاگرام صحبت کردیم و راهکار هایی را برای رفع مشکل پریدن اینستاگرام به شما ارائه دادیم. اگر شما هم زیاد با این مشکل مواجه می شوید، این مقاله می تواند برایتان مفید باشد.

این مقاله را برای دوستان خود نیز ارسال کنید و اگر در حین انجام راه حل های گفته شده با مشکل مواجه شدید، می توانید در قسمت نظرات مشکل خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

  • پریدن اینستاگرام به چه معناست؟
    پریدن اینستاگرام، زمانی اتفاق می افتد که شما در حال گشتن در اینستاگرام هستید. اما ناگهان بدون اینکه شما دکمه ای را لمس کنید یا برنامه را ببندید، موبایل شما خود به خود از اینستاگرام خارج می شود.
  • چگونه مشکل بیرون پریدن اینستاگرام را حل کنیم؟
    با راهکارهایی مانند: بستن تمام برنامه های باز موبایل، پاک کردن حافظه کش اینستاگرام، ری استارت کردن موبایل، ریست کردن تنظیمات شبکه، ریست کردن اینستاگرام، حذف و نصب مجدد اینستاگرام و…