امتیاز شما به این مطلب

با توجه به تعدد زیاد دوربین ها در بازار پیدا کردن دوربینی که با آن بتوان محتوا های جذاب تولید کرد شاید کمی دشوار باشد. از آنجایی که تولید محتوای جذاب و با کیفیت یکی از راه های موفقیت در هر کسب و کاری است بنابراین داشتن یک دوربین مناسب اولین قدم برای موفقیت در تولید محتواست. در این مطلب قصد داریم مناسب ترین دوربین برای تولید محتوا را برای شما شرح دهیم. پس با ما همراه باشید تا بهترین دوربین برای تولید محتوا را معرفی کنیم.

ویژگی دوربین فیلمبرداری خوب برای تولید محتوا

ممکن است شما هم به دنبال راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام باشید. بنابراین باید بهترین دوربین برای تولید محتوا در اینستاگرام را بشناسید و برای تولید محتوا های باکیفیت از آن استفاده کنید. مناسب ترین دوربین برای تولید محتوا باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

 کیفیت عکاسی بالا

مهم ترین عامل در خرید هر دوربین فیلم برداری داشتن کیفیت مناسب و بالا برای عکاسی است. اگر به دنبال ارزانترین دوربین برای تولید محتوا هستید باید حتما علاوه بر قیمت به کیفیت دوربین هم توجه داشته باشید.

بسیاری از گوشی های هوشمند از کیفیت Full HD و 4K پشتیبانی می کنند و افراد ترجیح می دهند با موبایل خود عکاسی کنند. ولی نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که دوربین موبایل نمی تواند نور کافی را جذب کند و شما نباید توقع یک عکس یا فیلم باکیفیت از آن داشته باشید.

 کیفیت عکاسی بالا

قابلیت فیلمبرداری 4K

4K به معنای 4000 پیکسل در پهنای تصویر است و یکی از استاندارها برای نشان دادن کیفیت بالای دوربین به شمار می رود.

در کیفیت 4K شما تصاویر را با جزئیات بیشتر نسبت به سایر کیفیت ها مشاهده می کنید. اگر می خواهید عکاسی ها و فیلمبرداری های حرفه ای انجام دهید و به دنبال بهترین دوربین فیلم برداری برای تولید محتوا هستید حتما باید از دوربینی استفاده کنید که قابلیت فیلمبرداری 4K داشته باشد. با این کیفیت شما می توانید لحظه های حساسی مثل خاموش شدن شمع را با کیفیت بالا ثبت کنید.

ورودی میکروفن

میکروفن هادر دوربین مسئول ضبط صدای باکیفت و یکسان و یکنواخت و بدون نویز هستند. دوربین های حرفه ای انواع استدیو های دیافراگمی بزرگ دارند و قادرند صدا ها را در فیلم با کیفیت بالا و بدون نویز ثبت کنند.

اگر می خواهید عکس ها و فیلم های باکیفیتی ثبت کنید در کنار داشتن یک دوربین حرفه ای برای تولید محتوا بهتر است در لیست تجهیزات خود یک میکروفون هم داشته باشید.

میکروفون ها انواع مختلفی دارند و شما باید با توجه به نوع کار خود و هزینه ای که می خواهید بپردازید آنها را خریداری کنید. دوربین های حرفه ای دارای یک پورت میکروفون هستند که می توان میکروفون های حرفه ای را روی آن نصب کرد.

بیشتر بخوانید: چطور با تولید محتوا یوتیوب دیده شوید؟

ورودی میکروفن

قابلیت فوکوس خودکار

یکی از قابلیت های مهم دردوربین های عکاسی داشتن فوکوس خودکار برای ثبت عکس های باکیفیت بالا است. فوکوس خودکار با تاباندن نور به سوژه و بازتاب آن به دوربین فاصله سوژه تا دوربین را محاسبه می کند.

هنگامی که فاصله را تشخیص دهد لنز را برای فوکوس عکس تنظیم می کند. این قابلیت می تواند در شرایط نور کم هم عکس های باکیفیتی ایجاد کند. رایج ترین سیستم های فوکوس خودکار به شرح زیر است:

  • فوکوس خودکار تشخیص کنتر CDAF
  • فوکوس خودکار تشخیص فاز PDAF
  • فوکوس خودکار دوال پیکسل
  • فوکوس خودکار لیزری LAF
  • فوکوس خودکار ترکیبی یا هیبریدی HAF
قابلیت فوکوس خودکار

نمایشگر چرخان

قابلیت داشتن نمایشگر چرخان در دوربین های فیلم برداری به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بسیاری از محدودیت هایی که هنگام عکاسی برای شما به وجود می آید را از میان بردارید و بتوانید انعطاف پذیری بیشتری هنگام کادربندی و ترکیب بندی داشته باشید.

قابلیت لرزش گیر دوربین

قابلیت لرزش گیر دوربین یکی از ابزارهایی برای گرفتن عکس های صاف و ثابت است. لرزش دست هنگام گرفتن عکس موجب می شود از کیفیت عکس کاسته شده و یا لرزش زیاد دست موجب خراب شدن کامل عکس می شود.

لرزش گیر دوربین به شما این امکان را می دهد که بتوانید عکس های باکیفیت و صاف علی رغم لرزش دست خود به ثبت برسانید. لرزش گیر دوربین مسیر حرکت سوژه را از لنز تا سنسور دوربین هدایت می کند.

هنگامی که هنگام گرفتن عکس دست شما بلرزد لنز دوربین در خلاف جهت لرزش دست شما حرکت می کند تا عکس به صورت صاف و ثابت ثبت شود. سه نوع لرزش گیر موجود در بازار شامل:

  • لرزشگیر داخلی دوربین In Body Image Stabilization یا IBIS
  • لرزشگیر تصویر اپتیکال OIS
  • لرزشگیر تصویر دیجیتال.

اگر به فکر خرید بهترین دوربین برای تولید محتوا هستید، ویژگی لرزش‌گیر را حتما مورد توجه قرار دهید.

قابلیت لرزش گیر دوربین

وزن دوربین

یکی دیگر از موضوعات مهمی که باید در انتخاب بهترین دوربین برای تولید محتوا به آن توجه کنید وزن آن است. هرچه ابعاد و وزن یک دوربین کمتر و قابلیت های آن بیشتر باشد آن دوربین مناسب تر است.

توجه کنید اگر دوربینی که استفاده می کنید در دست شما سنگینی کند شما قادر نخواهید بود عکس های باکیفیتی به ثبت برسانید. بنابراین انتخاب وزن دوربین بستگی به خود شما هم دارد ولی هرچه وزن آن کمتر باشد مناسب تر است.

بهترین دوربین برای تولید محتوا

برای انتخاب بهترین دوربین برای تولید محتوا ابتدا باید ویژگی های آن را که در بالا اشاره کردیم همچنین امکانات فنی و کارایی های آن را مدنظر قرار دهید.

اگر شما قصد تولید محتوا در خارج از استدیو را دارید بهتر است دوربین های کوچک با وزن کم را انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی با خود حمل کنید و هنگام عکس برداری و یا فیلم برداری راحت تر در دستان شما جا بگیرد.اما اگر قصد فیلم برداری و عکاسی در استدیو را دارید وزن دوربین نسبت به سایر ویژگی ها از اهیمت کمتری برای شما برخوردار است.

بهترین دوربین برای تولید محتوا

در ادامه می توانید با دنبال کردن راهنمای خرید دوربین برای تولید محتوا که برای شما آماده کردیم بهترین دوربین مدنظر خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

انتخاب بهترین دوربین بستگی به هدف و نیاز های شما دارد. در ادامه مطلب ما قصد داریم چند دوربین مناسب و ارزان ترین دوربین برای تولید محتوا را به شما معرفی کنیم.

 دوربین اسمو DJI Pocket 2 Gimbal

دوربین های ورزشی اسمو پاکت از دوربین های حرفه ای برای ثبت تصاویر بدون لرزش هستند با استفاده از این دوربین می توانید در هنگام دویدن عکس های باکیفیت و بدون لرزش به ثبت برسانید.

یکی از مزیت های این دوربین این است که به راحتی در جیب، کیف و دست جا می شود و از لحاظ حمل و نقل بسیار آسان است بنابراین یکی از ویژگی های مثبت آن داشتن وزن کم 117 گرم تلقی می شود.

این دوربین قابلیت های ضبط با کیفیت HDR ، کنتراست بالای رنگ، پانوراما، داستان، تایم لپس و ویرایشگر هوش مصنوعی را دارا است. با قابلیت پانوراما می توانید سلفی های بسیار باکیفیت با چرخش 180 درجه به ثبت برسانید. با استفاده از قابلیت داستانی می توانید فیلم های کوچک و جذاب با داشتن الگو های ویدئویی و موسیقی بسازید.

اگر دنبال بهترین دوربین برای تولید محتوا، حواستان به دوربین اسمو DJI Pocket 2 Gimbal باشد.

 دوربین اسمو DJI Pocket 2 Gimbal

با قابلیت تایم لپس دوربین می تواند با حرکت به صورت Motion و Hyper امکان ثبت هرگونه عکس و فیلمی را در طول زمان مورد نظر برای شما فراهم کند.

با استفاده از قابلیت هوش مصنوعی این دوربین می توانید کلیپ هایی همراه با موسیقی برای تولید محتوا های باکیفیت و جذاب بسازید.

همچنین این دوربین با بسیاری از نرم افزار های کامپیوتر سازگار است. قدرت صوتی بالای این دوربین باعث شده تا درکنار فیلم برداری و عکاسی حرفه ای صداها به وضوح و با کیفیت ثبت شوند.

رشد کانال یوتیوب‌تان به دغدغه‌تان تبدیل شده؟

به بسته خرید سابسکرایب یوتیوب هم فکر کنید.

دوربین سونی A6400

دوربین سونی A6400 یک کامپیکت 24 مگاپیکسلی و بدون آینه است. این دوربین دارای سنسور APS-C و لنز قابل تعویض است و طراحی آن به گونه ای است که برای تمامی عکاسان از جمله تازه واردان و عکاسان حرفه ای مناسب است. کیفیت بالا و وزن کم از جمله ویژگی های مثبت آن تلقی می شود. این دوربین دارای سیستم پردازش تصویر است.

دوربین سونی A6400

سیستم اتو فوکوس در آن علاوه بر عملکرد مناسب و با سرعت بالا کارایی بسیارآسانی دارد. قسمت این دوربین در زمان عرضه حدودا 900 دلار و در قالب کیت دوربین همراه لنز 16-50mm حدودا 1000 دلار است. از جمله ویژگی های دیگر آن شامل:

  • قابلیت فیلمبرداری 4K
  • دارای میکروفون داخلی
  • دارای پردازشگر تصویر Bionz X
  • دارای سیستم آتوفوکوس 425 نقطه‌ای
  • قابلیت عکاسی به صورت پیوسته تا 11 فریم بر ثانیه
  • دارای سیستم آتوفوکوس با قابلیت تعقیب سوژه‌ی لحظه‌ای
  • قابلیت اتصال به وای فای، بلوتوث و NFC

دوربین CANON M50

به دنبال بهترین دوربین برای تولید محتوا هستید؟ دوربین CANON M50 یک دوربین نیمه حرفه ای است و کارکردن با آن بسیار ساده می باشد بنابراین مناسب افرادی است که دوست دارند بدون آموزش اقدام به عکاسی و تولید محتوا بکنند.

دروبین CANON M50

از قابلیت های آن توانایی فیلمبرداری در حالت عمودی، دارای سیستم اتوفوکوس و توانایی ارسال تصاویر زنده به یوتیوب به شرط اتصال به وای فای است. از دیگر قابلیت های آن شامل:

  • دارای صفحه لمسی و چرخان
  • قابلیت اتصال به وای فای و بلوتوث
  • قابلیت تبدیل به وب کم
  • قابلیت ثبت 305 شات بعد از شارژ کامل باتری
  • دارای سرعت عکاسی 7.5 فریم بر ثاینه همراه با اتوفوکوس
  • دارای سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C

دوربین فیلمبرداری سونی SONY FDR-AX43

این دوربین یکی از دوربین های مناسب برای فیلم برداری های باکیفیت به شمار می رود. دارای سنسور Exmor R CMOS Sensor با اندازه 1/2.5 همراه با قابیلت لرزش گیر از ویژگی های این دوربین به شمار می رود. با استفاده از این دوربین شما می توانید فیلم هایی با کیفیت 4K همراه با ضبط صدا با کیفیت بالا ثبت کنید.

سونی SONY FDR-AX43

داشتن لنزهایی با بزرگ نمایی نوری ZEISS Vario-Sonnar T * 20x قابلیت فیلم برداری در نور کم همراه با جزئیات بالا را برای شما فراهم می کند.

با داشتن ضبط نرخ بیت بالا در قالب XAVC-S و قابلیت فوکوس خودکار و هوشمند حتی تصاویر متحرک را می تواند به وضوح ثبت کند. این دوربین دارای 3 میکروفون است که باعث می شود صدا را از پنج جهت ضبط کند و بتواند صدای واضح تر با حذف نویز تولید کند.

دوربین اکشن GoPro HERO 9 Black

گوپرو همواره در لیست برندهای بهترین دوربین برای تولید محتوا قرار دارد. دوربین کوپروهیرو 9 بلک دارای رزولوشن ۲۳.۶ مگاپیکسل می باشد ک هاستفاده از آن امکان فیلم برداری با رزولوشن 5K را برای شما فراهم می کند که بالاترین رزولوشن در بین دوربین های اکشن است. در بخش جلویی این دوربین نمایشگر دوم ایجاد شده است که نسبت به دوربین های قبلی این کمپانی پیشرفته تر است.

GoPro HERO 9 Black

در مدل های قبلی افراد تنها می توانستند تظیمات دستگاه و وضعیت آن را مشاهده کنند اما در این دوربین به دلیل وجود صفحه بزرگ 1.4 اینچی می توانید از این صفحه به عنوان live view استفاده کنید. بنابراین مناسب ترین دوربین برای تولید محتوا و بلاگرها محسوب می شود. ضمن آنکه استفاده از آن بسیار راحت است.

دوربین سونی Sony ZV-1 Digital

از ویژگی های قابل توجه این دوربین اندازه بسیار کوچک و قابل حمل بودن آن در کنار ثبت تصاویر با کیفیت با جزئیات و وضوح زیاد است.

صفحه نمایش این دوربین از نوع LCD است و 7.5 سانتی متر می باشد. در پشت دوربین رینگ کنترل برای تنظیم سرعت شاتر و دیافراگم وجود دارد. اگر شما هم قصد دارید با دوربین خود هم عکاسی و هم فیلمبرداری کنید اما نمی خواهید دو دوربین جداگانه خریداری کنید و دوست دارید هزینه کمتری بپردازید پیشنهاد ما خرید دوربین سونی Sony ZV-1 Digital است.

از جمله قابلیت های این دوربین شامل:

  • دارای سنسور تصویر ۲۰٫۱ MP 1”-type Exmor CMOS
  • دارای لنز ZEISS® ۲۴-۷۰ mm
  • قابلیت پردازنده قدرتمند BIONZ X
  • دارای میکروفن داخلی
  • دارای صفحه نمایش چرخشی
  • گریپ ارگونومیک
  • قابلیت فوکوس خودکار

دوربین Sony ZV-E10

این دوربین یکی از دوربین های مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام و یوتیوب به شمار می رود. این دوربین یک دوربین بدون آینه و دارای نمایشگر چرخان است که برای فیلم برداری و ضبط بسیار مناسب است.

قابلیت فوکوس لمسی و امکان فیلم برداری به کیفیت 4K این دوربین را به یکی از دوربین های قدرتمند برای تولید محتوای با کیفیت تبدیل کرده است.

Sony ZV-E10

بدنه کوچک و وزن کم آن از دیگر ویژگی های مثبت این دوربین به شمار می رود. از قابلیت های دیگر آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای لرزش گیر دوربین.
  • دارای نمایشگر چرخشی با چرخش 180 درجه.
  • قابلیت استریم زنده با استفاده از خروجی USB-C
  • دارای قابلیت تولید فیلم های عمودی برای استفاده در شبکه های اجتماعی
  • امکان گرفتن 440 شات همچنین امکان ضبط پیوسته تا 80 دقیقه
  • امکان فیلم برداری با کیفیت 4K با سرعت 24 فریم بر ثانیه
  • قابلیت فوکوس خودکار در حالت ویدئویی

دوربین Osmo Pocket

این دوربین یکی از دوربین هایی با اندازه کوچک و وزن کم است و می توانید به راحتی آن را با خود حمل کنید.

Osmo  جیبی شامل سنسور 1/2.3 اینچ و دیافراگرم f/2.0  با زاویه لنز 80 درجه است و شما قادر خواهید بود تصاویر را با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه ثبت کنید.

Osmo Pocket

ویژگی های آن شامل:

  • امکان اتصال به گوشی های هوشمند اندروید و iOS با داشتن سیم USB
  • دارای سیستم خنک کننده برای از بین بردن گرمای باتری
  • امکان ضبط 140 دقیقه ویدئو با کیفیت 1080p
  • دارای لوازم جانبی مثل فیلتر های ND، دسته جمع شونده، جعبه ضد آب و کیت لوازم جانبی

دوربین Canon EOS M50 Mark II

این دوربین یکی از دوربین های بدون آینه ای و کوچک است و به راحتی قابل حمل و نقل می باشد. کیفیت تصاویر این دوربین نسبت به مدل های قبلی بهتر است و قیمت آن بسیار نسبت به کارایی آن مناسب است.

این دوربین مجهز به سنسور 24MP APS-C، دارای قابلیت فوکوس خودکار، قابلیت فیلم برداری عمودی و لایو استریم است و بی‌شک جزء بهترین دوربین برای تولید محتوا محسوب می‌شود.

Canon EOS M50 Mark II

دوربین Canon EOS M50 Mark II می تواند عکس های JPEG را با کیفیت و رنگ مناسب ثبت کند و شما می توانید حتی در نور کم عکس های باکیفیت به ثبت برسانید. از قابلیت های دیگر می توان به توانایی فیلم برداری با کیفیت 4K اشاره کرد.

دوربین Sony Alpha a7C

این دوربین کوچکترین دوربین بدون آینه تمام فریم در دنیا است و توانایی گرفتن 740 عکس را تنها با یک با ر شارژ کردن دارا می باشد. این دوربین به دلیل داشتن ابعاد کوچک و وزن کم طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

قیمت مناسب در مقایسه با قابلیت های آن، امکان گرفتن تصاویری با کیفیت 4K و وضوح و جزئیات زیاد، کنترل هوشمند میزان و شدت نور، افزایش انعطاف پذیری در زمان فیلم برداری از جمله مزایای این دوربین همه کاره به شمار می رود.

Sony Alpha a7C

به دلیل داشتن قابلیت لرزش گیر شما می توانید عکس های باکیفت و ثابت علی رغم لرزش دستان خود به ثبت برسانید. با داشتن قابلیت فوکس خودکار شما می توانید با لمس سوژه مورد نظر بر صفحه نمایشگر سوژه خود را تشخیص داده و دوربین به صورت خودکار بر روی آن فوکوس خواهد کرد.

سخن آخر

با دانستن ویژگی های یک دوربین خوب و بررسی دوربین های موجود در بازار می توانید بهترین دوربین را برای تولید محتوا انتخاب کرده و محتواهای با کیفیتی خلق کنید. از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید سپاسگذاریم. اگر شما هم تجربه خرید هریک از این دوربین ها را دارید با ما در میان بگذارید.