2/5 - (1 امتیاز)

بهترین شغل اینستاگرام و آشنایی با آن یکی از سوالاتی است که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کند. علت آن این است که شما به راحتی می توانید با اندک سرمایه و حتی به صورت رایگان می توانید باعث ایجاد شغلی پردرآمد برای خود می شوید. اگر شما نیز علاقه مند هستید تا در خصوص بهترین شغل های اینستاگرام اطلاعاتی کسب کنید، با ما همراه باشید.

بهترین کسب و کار های اینستاگرامی

طریقه کسب درآمد از اینستاگرام، برای هرکس با توجه به امکانات و تخصصی که دارد، می تواند متفاوت باشد. ما در ادامه تعدادی از شغل های اینستاگرام که درآمد خوبی می توانند داشته باشند را به شما معرفی می کنیم.

۵ مورد از بهترین شغل های اینستاگرامی

۱- بلاگری و واینر شدن

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بدون سرمایه در منزل خود با استفاده از برنامه اینستاگرام و اینترنت قادر به این هستید که در ماه چیزی بالغ بر سی میلیون تا یک میلیارد درآمد از تبلیغات و… در اینستاگرام داشته باشید؟

بله درست شنیدید. امروزه اینستاگرام به برنامه‌ ای تبدیل شده که عده زیادی آن را صرفاً پلتفرمی برای اشتراک عکس و فیلم نمی دانند و از آن درآمدزایی می کنند.

 شما هم قطعاً در اینستاگرام افرادی را دیده اید که آن ها را  بلاگر یا واینر می نامند این افراد فالوورها و مخاطبان زیاد و چند هزارتایی تا میلیونی دارند اما کار این افراد چیست؟

در حقیقت بلاگرها روزمرگی های خود را با مردم به اشتراک می گذارند و واینرها کلیپ های طنز می سازند.

تفاوت بلاگر و واینر

این افراد با تولید محتوا های کاربردی، طنز و از این قبیل محتوا ها مخاطبان زیادی جذب می کنند و سپس به رسانه ای برای تبلیغات کسب و کار های دیگر تبدیل می شوند.

گرفتن تبلیغات در اینستاگرام درآمد بسیار بالایی دارد به طوری که پیچ های خیلی پرمخاطب برای هر استوری تبلیغ ده ها میلیون هزینه می گیرند. اگر شما هم می خواهید بلاگری که یکی از بهترین شغل های اینستاگرام است را انتخاب کنید، به نکاتی که در ادامه می گوییم توجه فرمایید.

نکاتی در مورد بلاگر شدن

بلاگری برخلاف ظاهری که دارد و غالب مردم آن را جنبه تفریح و سرگرمی می دانند حرفه ای سخت و پیچیده است که زمان زیادی را از فرد بلاگر می گیرد بنابر این پیش از اینکه تصممیم بگیرید وارد این حوزه کاری شوید بد نیست در مورد آن اطلاعات کامل و جامعی بدست آورید و به نکات زیر توجه لازم را مبذول داشته باشید.

  • برای بلاگر شدن ابتدا شما نیاز به پیجی با مخاطب زیاد دارید. اگر مخاطبان شما زیاد نبود بسته به موضوع پیج خود و محتوای پیج خودتان سعی کنید محتوای خوب و همه پسند تولید کنید تا مخاطبین پیج شما افزایش یابد.
بهترین شغل های اینستاگرام

اگر هم خیلی عجله داشتید می‌توانید از خرید فالوور استفاده کنید یا اینکه به پیج بلاگر های دیگر، سفارش تبلیغ بدهید.

  • به این نکته هم توجه داشته باشید که فقط داشتن فالوور ملاک نیست، شما برای اینکه رضایت مخاطبین خود را جلب کنید باید به تولید محتواهای با کیفیت و جذاب بپردازید تا مخاطبین خود را از دست ندهید و همچنین مخاطبین جدید جذب کنید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام، می توانید مقاله استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را بخوانید.

  • نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که یک بلاگر باید همیشه در دسترس باشد و با مخاطبان خود تعامل داشته باشد.
  • به روز بودن ویژگی دیگر یک بلاگر هست بنابر این همیشه باید نسبت به مسائل روز دنیا و بخصوص حوزه فعالیت بلاگری خود آگاه و واقف باشید.
  • سعی کنید برای بلاگر شدن پای در راهی بگذارید که در آن استعداد دارید. برای مثال اگر شما طنز پرداز و بازیگر خوبی هستید به تولید فیلم طنز بپردازید یا مثلاً اگر فن بیان خوبی دارید می توانید به تولید دکلمه بپردازید.
وظایف ادمین پیج

۲- ادمین اینستاگرام

یکی از پردرآمد ترین شغل های اینستاگرام ادمینی اکانت های اینستاگرام است. بیشتر افرادی که در اینستاگرام پیج هایی با مخاطب زیاد یا آنلاین شاپ دارند قادر به پاسخ دهی و ارتباط با همه مخاطبین پیج خود نیستند. پس این افراد برای اداره اکانت خود نیاز به یک ادمین یا account manager دارند تا به پاسخ دهی و ارتباط با مخاطبان بپردازد.

 از این رو این افراد با استخدام یک ادمین کار خود را راحت می کنند.  البته ناگفته نماند ادمین پیج فقط کار ارتباط با مشتری و جواب دهی به آنها را عهده دار نیست و گاها در بعضی از پیج ها ادمین ها وظایفی همچون پست گذاری و تولید محتوای موثر و ارتباط موثر با مشتری را نیز انجام می دهند.

 افرادی که با بازاریابی آشنایی دارند در این کار موفق تر خواهند بود. اگر بخواهیم به درآمد این کار اشاره کنیم بستگی به تعداد مخاطبان پیج و تعداد وظایف شما در آن پیج دارد.

هرچه تعداد مخاطبان آن پیج بیشتر باشد قاعدتاً به شما حقوق بیشتری تعلق می گیرد. همچنین هرچه وظایف بیشتری را به عنوان ادمین عهده دار باشید، درآمد بیشتری خواهید داشت. همچنین شما می توانید به طور همزمان، ادمین چند پیج اینستاگرامی باشید.

ادیتور فیلم در اینستاگرام

۳- ادیتور فیلم

افرادی که در اینستاگرام به تولید محتوا می پردازند برای اشتراک گذاری فیلم های خود نیاز به یک ادیتور دارند تا فیلم های آن ها را ویرایش کند. مثلاً روی فیلم موسیقی بگذارند یا تکه ای از فیلم را برش دهد، افکت های جذاب روی آن قرار دهند و از این قبیل کارها.

بسیاری از تولید محتوا کننده های اینستاگرام، نمی توانند فیلم های خود را ادیت کنند و ترجیح می دهند این کار را به یک ادیتور حرفه ای بسپارند. پس اگر در این کار مهارت دارید، می توانید با انجام ادیت بر روی فیلم ها، درآمد خوبی داشته باشید.

فروش محصول در اینستاگرام

۴- فروش محصولات

فروش محصولات در اینستاگرام یکی دیگر از شغل های اینستاگرام است که می‌توان از طریق آن به درآمد زیادی رسید اما این کار برخلاف کارهایی که قبل تر به شما معرفی کردیم مستلزم سرمایه است.

به این صورت که شما سرمایه ای دارید با آن محصول خریداری می کنید (یا خودتان تولید می کنید) و با گذاشتن آن محصول برای فروش در پیج و تبلیغ محصول تان باعث سودآوری و کسب درآمد می شود.

 درآمد این کار بستگی به فروش محصول تان دارد و نمی توان برای آن رنج قیمتی مشخص کرد. طبق تحقیقاتی که انجام شده است محصولاتی که در اینستاگرام فروش بیشتری داشته‌اند بدلیجات، اسلایم، کیف و کفش، لباس و ساعت هستند.

طراح گرافیک در اینستاگرام

۵- طراح گرافیک

اگر شما با طراحی تصاویر و ادیت عکس آشنایی دارید توصیه ما به شما طراحی گرافیکی برای پیچ های اینستاگرامی است. پیج های پرمخاطب برای پروفایل خود یا مثلاً شرکت ها برای لوگوی شرکت یا بلاگر ها برای کاور پست های خودشان نیاز به طرح گرافیکی دارند. اگر شما با طراحی آشنایی داشته باشید می توانید با این کار درآمد خوبی دریافت کنید.

سخن پایانی

در این مطلب از فالوکمپ تعدادی از بهترین و پردرآمدترین شغل های اینستاگرام را به شما معرفی کردیم. اگر قصد کسب درآمد از اینستاگرام را دارید، با توجه به استعداد و توانایی های خود می توانید یکی از این شغل های اینستاگرامی را انتخاب کنید.

اما در پایان اگر سوالی در مورد اینکه با توجه به استعدادهای خود بهترین شغل های اینستاگرام برای شما کدامند و چه نوع پستی برای شروع کسب و کار انتخاب نمایید دارید حتما در قسمت کامنت از تیم پشتیبانی ما در فالوکمپ مشورت بگیرید.

سوالات متداول در مورد بهترین شغل های اینستاگرام

بیشترین درآمدی که می توان از اینستاگرام داشت چقدر است؟

همانطور که گفتیم بعضی از بلاگرها با گرفتن تبلیغات حتی تا ماهی چند میلیارد هم کسب درآمد داشته اند.

پیجی با مخاطب کم دارم آیا می توانم با گرفتن تبلیغات درامد کسب کنم؟

هرچه پیج مخاطب بیشتری داشته باشد درآمد بیشتر است. پس اگر پیج شما مخاطب کمی داشت انتظار درآمد زیاد از گرفتن تبلیغ نداشته باشید. اگر پیج شما مخاطب کمی داشته باشد اصلاً کسی برای تبلیغ به شما پیام نمی دهد.

چرا باید از اینستاگرام برای کسب درآمد استفاده کنم؟

اینستاگرام به عنوان پلتفرمی که همواره در دسترس بسیاری از مخاطبان قرار دارد، هر روز مخاطبان بیشتری نیز به خود جذب می کند از طرفی شما به راحتی می توانید در منزل بنشینید و با تولید محتوای درست و اصولی به درآمد بالا برسید.