امتیاز شما به این مطلب

بیو اینستاگرام یکی از پراهمیت ترین استراتژی ها برای جذب مخاطب و معرفی برند است. زیرا اولین موضوعی که توجه مخاطب را به خود جلب می کند بیو پیج است. با خواندن بیو شخص از نحوه کار شما مطلع و با برند شما آشنا می شود و تصمیم می گیرد که شما را دنبال کند. اگر شما هم به دنبال نوشتن یک بیو جذاب برای پیج خود هستید پیشنهاد می کنم این مقاله فالوکمپ را از دست ندهید.

منظور از بیو اینستاگرام چیست؟

منظور از بیو اینستاگرام این است که شما باید در آن به معرفی مختصر برند و نحوه کار خود بپردازید و بخش متنی پروفایل شما را تشکیل می دهد.در این قسمت شما می توانید لینک سایت، شماره تماس، نحوه سفارش، آدرس فروشگاه، نحوه ارسال و شیوه کار خود را برای فالوورها شرح دهید.

در این قسمت شما اطلاعات مربوط به خودتان و کسب و کارتان را قرار می دهید برای مثال فعالیت خود را براب مخاطبان شرح می دهید و آن ها متوجه می شوند که چه انتظاری باید از شما داشته باشند و هرچه معرفی برند و کسب و کار جذاب تر و گیرا تر باشد افراد بیشتری ترغیب به دنبال کردن شما می شوند. همچنین باید نوشتن بیو به گونه ای باشد که افراد بیشتر به شما اعتماد کنند و تصمیم بگیرند محصولات شما را خریداری کنند.

داشتن یک بیو جذاب به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را به فالوورها معرفی کرده و آن ها را متوجه کنید که با چه کسب و کاری روبرو هستند. در بیو اینستاگرام شما همچنین می توانید از هشتک های مخصوص برند خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تمام اصطلاحات اینستاگرام را اینجا یاد بگیرید

بیو اینستاگرام کجاست؟

هنگامی که صفحه ای را باز می کنید در قسمت زیر عکس پروفایل و نام کاربری در بالای صفحه می توانید بیو پیج را مشاهده کنید. برای پیدا کردن و نوشتن بیو برای پیج خودتان باید ابتدا وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید و روی قسمت Edit Profile ضربه بزنید. در صفحه ای که برایتان باز می شود قسمتی به نام Bio وجود دارد که می توانید متن بیو مورد نظر خود را نوشته و سپس گزینه Done را بزنید.

بیو اینستاگرام
بیو اینستاگرام

محدودیت کاراکتر در بیو اینستاگرام

برای نوشتن بیو در اینستاگرام شما فقط می توانید از 150 کاراکتر استفاده کنید. منظور از کاراکتر فقط تعداد حروف نیست و شامل استفاده از علائم نگارشی، شکلک ها اعداد و… می شود. و این بدان معنا نیست که شما دقیقا می توانید از 150 حرف استفاده کنید. استفاده از ایموجی ها فضای بیشتری نسبت به حروف اشغال می کند به گونه ای که هر ایموجی معادل 2 یا 3 حرف است.

برای نوشتن بیو طولانی تر می توانید با استفاده از لینکی آن ها را به صفحه ای دیگر هدایت کرده و بیشتر درباره کسب و کارتان توضیح دهید. همچنین با استفاده کمتر از ایموجی ها می توانید از حروف بیشتری استفغاده کرده و بیو طولانی تری داشته باشید.

گذاشتن شکلک در بیو اینستاگرام

استفاده از شکلک ها در جذاب تر کردن بیو اینستاگرام بسیار مهم است و شما می توانید با توجه به محدودیت استفاده از کاراکترها از آن ها استفاده کنید. ولی همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم فضای بیشتری را نسبت به حروف اشغال می کند.

محدودیت بیو اینستاگرام 150 کاراکتر است ولی اگر شما فقط بخواهید از ایموجی در بیو استفاده کنید این مقدار کمتر خواهد بود.

شکلک در بیو اینستاگرام
شکلک در بیو اینستاگرام

نکات نوشتن بیو اینستاگرام

از آن جایی که نوشتن یک بیو جذاب بسیار در جذب فالوور اهمیت دارد به کار گیری راه های زیر می تواند در جذاب تر نوشتن بیو پیج و جذب بیشتر مخاطبان به شما کمک کند.

با مخاطبان خود صادق باشید

در نوشتن بیو باید هرآن چه که درباره کسب و کار و ارائه خدمات خود می نویسید صادقانه و واقعی باشد. اگر قابلیت های بیشتر از آن چه که شما قرار است ارائه دهید بنویسید مخاطبان هم در همان حد از شما توقع داشته و هنگامی که ببینند شما توقعات آن ها را برآورده نکردید اعتماد خود را نسبت به شما از دست می دهند و به دیگران هم توصیه می کنند از شما خرید نکنند.

بنابراین تمام آنچه که می خواهید ارائه دهید را صادقانه و بدون اغراق بیان کنید و به جای اینکه فقط به دنبال فروش محصولات باشید بیشتر به دنبال جذب اعتماد مشتریان باشید زیرا هرچه افراد بیشتر از خرید خود راضی باشند اعتبار شما بالاتر خواهد رفت و به مخاطبانتان افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 13 ترفند افزایش فروش در اینستاگرام

اطلاعات ضروری را در اختیار فالوورهایتان بگذارید

باید سعی کنید با نوشتن اطلاعات ضروری به مخاطبان این اطمینان را بدهید که برقراری ارتباط با شما و پیدا کردنتان برای آن ها بسیار آسان بوده و در صورت بروز هرگونه مشکلی می توانند راحت به شما دسترسی داشته باشند.

برای مثال شماره تلفن و لینک سایت خود و راه های دسترسی و نحوه سفارش گیری را درقسمت بیو حتما ذکر کنید. اگر نگران این هستید که افراد ممکن است در ساعات غیرکاری با شما تماس بگیرند ساعات پاسخگویی را نیز درکنار شماره تلفن درج کنید و یا تاکید کنید که تماس پاسخ داده نمی شود و پاسخگویی فقط به صورت پیامک در واتس اپ است.

همچنین گذاشتن لینک سایت در قسمت بیو بسیار اهمیت دارد. اگر برای برند خود سایت راه اندازی نکرده اید پیشنهاد می کنیم حتما این کار را انجام دهید زیرا راه اندازی سایت هم اطمینان بیشتری به مشتریان برای خرید می دهد و هم خود شما برای سفارش گیری در زمان خود صرفه جویی می کنید.

اگر فروشگاه حضوری دارید حتما آدرس حضوری خود را در قسمت بیو درج کنید تا در صورت بروز مشکل افراد بتوانند به صورت حضوری خرید خود را انجام دهند.

نوشتن آدرس در بیو اینستاگرام
اضافه کردن آدرس

راه‌های ارتباطی را شفاف بیان کنید

راه های ارتباطی و نحوه سفارش افراد را حتما بیان کنید. مثلا بگویید سفارش گیری فقط از طریق واتس اپ انجام می شود و در دایرکت پاسخگویی نداریم با این کار افراد منتظر پاسخ شما به دایرکتشان نمی شوند و با دیرجواب دادن شما دلسرد نشده و می دانند که باید در واتس اپ ثبت سفارش انجام دهند.

و یا اینکه مثلا اگر سایت دارید نحوه سفارش گیری را در سایت بیان کنید و از افراد بخواهید در سایت اقدام به ثبت سفارش کنند. ولی اگر سایت ندارید می توانید نحوه پاسخگویی خود را از طریق دایرکت بیان کنید و از افراد بخواهید سوالات خود را در دایرکت از شما بپرسند.

به دنبال بهینه کردن ارتباط‌تان با مشتریانتان هستید؟

با خرید دایرکت اینستاگرام فالوکمپ؛ زمان را پشت سر بگذارید.

جذابیت را فراموش نکنید

راه هایی که در جذاب تر کردن بیو به شما کمک می کند را به کار ببرید و یک بیو اینستاگرام جذب کننده بنویسید.از جمله این راه ها می تواند انتخاب یک نام منحصر به فرد برای برندتان باشد. یک عکس پروفایل جذاب با نام برند و متناسب با محتوای پیج خود بسازید.

با استفاده از هایلایت ها بهترین قسمت های برند خود را به اشتراک بگذارید. هایلایت را در زیر بیو پیج نمایش داده می شوند و شما می توانید در این قسمت بیشتر درباره کسب و کار و نحوه عملکرد و تاریخچه کسب و کار خود بنویسید. همچنین هایلایت رضایت مشتری و بهترین استوری هایی که بیشتر مورد توجه بوده اند می تواند در جذاب تر کردن بیو به شما کمک کند. برای هایلایت های خود یک کاور مناسب و متناسب با تم پیج و با نام برند خود طراحی کنید.

با توجه به اینکه در قسمت بیو محدودیت استفاده از کاراکتر دارید می توانید برای معرفی بیشتر و طولانی تر خود آن ها را به سمت هایلات درباره خودتان هدایت کرده و از فالوورها بخواهید برای آشنایی بیشتر آن ها را مطالعه کنند. همچنین می توانید با سرچ در اینترنت جملات مثبت برای بیو اینستاگرام را پیدا کرده و برای جذاب تر کردن بیو استفاده کنید.

استفاده از اموجی در بیو اینستاگرام

توجه کنید که نوشتن صرفا حروف در جذاب تر کردن بیو به شما کمکی نمی کند. ایموجی ها نوشته ها را از حالت خشک بودن رها می کند و ظاهری جذاب تر و دوستانه تر به پیج می دهد.

استفاده بیش از حد از ایموجی ها می تواند نتیجه عکس دهد و جذابیت شما را از بین ببرد. بنابراین در استفاده از آن ها افراط نکنید.

هنگام استفاده از ایموجی ها سعی کنید از ایموجی های مربوط به کسب و کارتان استفاده کنید. مثلا اگر پیج فروش کفش دارید از ایموجی های کفش به جای ایموجی های قلب و گل استفاده کنید.

ایموجی در بیو اینستاگرام
ایموجی در بیو اینستاگرام

هرچند وقت یکبار به بیو خود سر بزنید

بهتر از هرچند وقت یک بار به بیو خود سر زده و آن را آپدیت کنید. مثلا چک کنید آیا لینک هایی که گذاشته اید هنوز کار می کنند یا نه. یا مثلا متن بیو اینستاگرام خود را عوض کرده و جذاب تر کنید، کاور هایلایت ها را آپدیت کنید، عکس پروفایل خود را عوض کنید و اگر خدمات جدیدی اضافه و یا کم شده آن را ذکر کنید.

از کلمات مهم کسب و کارتان در بیو استفاده کنید

کلماتی که در فیلد اسم در بیو درج می کنید قابل جستجو هستند و افراد می توانند با جستجوی آن کلمه به پیج شما دسترسی پیدا کنند این یکی از استراتژی های خوب برای افزایش فالوور و معرفی برند شما به دیگران است. بنابراین حتما در این قسمت کلمه کلیدی کسب و کار خود را بنویسید. مثلا اگر پیج آموزش آشپزی دارید در فیلد اسم آموزش آشپزی و شیرینی پزی را بنویسید با این کار هر فردی به دنبال آمومزش آشپزی باشد با سرچ این کلمه پیج شما برای ان نمایش داده می شود.

کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان که بیشتر مورد جستجو قرار می گیرند را پیدا کرده و در این قسمت ذکر کنید. 

موقعیت مکانی را در بیو مشخص کنید

برای مشخص کردن موقعیت مکانی باید پیج شما حتما به حالت بیزینسی باشد. اگر در کنار فروش آنلاین فروش حضوری هم دارید می توانید با مشخص کردن موقعیت مکانی و نوشتن آدرس و نشانی مغازه خود اعتماد افراد را بیشتر جلب کنید. از آنجایی که در آنلاین شاپ های مجازی امکان کلاه برداری بیشتر وجود دارد و افراد به سختی می توانند اعتماد کنند با درج لوکیشن اعتبار خود را بالاتر برده و باعث می شوید افراد بیشتر به شما اعتماد کند.

برای مشخص کردن موقعیت مکانی ابتدا وارد صفحه خود شده و گزینه Edit profile را انتخاب کنید. سپس گزینه Contact option را انتخاب کرده و در صفحه ای که باز می شود در قسمت Business address آدرس خود را بنویسید و سپس گزینه Done را بزنید.

ثبت لوکیشن در بیو پیج
ثبت لوکیشن در بیو پیج

ترفند نوشتن بیو اینستاگرام

اگر می خواهید بدانید چگونه بیو جذاب تری بنویسید ترفند های زیر به شما کمک خواهد کرد.

چگونه در بیو اینستاگرام کمرنگ بنویسیم

ممکن است که شما هم دقت کرده باشید که عده ای از افراد نوع فعالیت خود را به صورت کمرنگ در بالای بیو نمایش می دهند. برای اینکه شما هم بتوانید نوع فعالیت خود را به صورت کمرنگ بنویسید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد پروفایل خود شده و روی سه خط بالا کلیک کنید.
  • سپس گزینه Account را انتخاب کنید.
  • در صفحه ای که باز می شود گزینه Switch to professional account را انتخاب کنید.
  • سپس بعد صفحه ای باز میش ود که ویژگی های اکانت بیزینسی را برای شما شرح می دهد گزینه Naxt را بزنید و وارد صفحه بعدی شوید.
  • در مرحله بعد از شما می خواهد زمینه فعالیت خود را انتخاب کنید. اگربه عنوان مثال می خواهید در زمینه بلاگری فعالیت کنید گزینه Blogger را انتخاب کنید و گزینه Doneسپس گزینه Display category label را فعال کنید. در انتها زمینه فعالیت شما به صورت کمرنگ در بالای صفحه نمایش داده می شود.

چگونه در بیو اینستاگرام بیشتر بنویسیم

همان طور که قبلا اشاره کردیم در قسمت بیو بیشتر از 150 کارکتر نمی توانید بنویسید. اما راهی وجود دارد که بتوانید بیشتر از این مقدار بنویسید. برای نوشتن بیو طولانی در اینستاگرام ابتدا باید اکانت خود را به اکانت بیزینسی تغییر دهید. سپس :

  • گزینه Edit Profile را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Contact Options کلیک کنید.
  • در مرحله بعد گزینه Business address را انتخاب کنید.
  • در فیلد سوم مکانی برای اضافه کردن کد پستی است و شما می توانید به جای نوشتن کد پستی متن اضافه دلخواه خود را بنویسید.

نحوه تغییر فونت فارسی در بیو اینستاگرام

تغییر فونت بیو می تواند در جذاب تر کردن پیج به شما کمک کند و شما را متفاوت و خلاق نشان دهد. پیج های بیزینسی و بالاگری زیادی هستند که از تغییر فونت در بیو خود استفاده می کنند. پس اگر شما هم می خواهید از این ترند جدید عقب نمانید و فونت بیو اینستاگرام خود را تغییر دهید ترفندهای زیر به شما کمک خواهد کرد.

تغییر فونت فارسی در بیو اینستاگرام
تغییر فونت فارسی در بیو اینستاگرام

تغییر فونت فارسی به نستعلیق

اپلیکیشن های تغییر فونتی وجود دارد که از بین آن ها یکی را انتخاب کرده و دانلود کنید. سپس متن مورد نظر خود را در آن نوشته و کپی کنید و در قسمت بیو پیست کنید. همچنین سایت هایی هم برای تغییر فونت وجود دارند که می توانید بدون دانلود و به صورت آنلاین متن دلخواه خود را در آن ها نوشته و با انتخاب فونت فارسی از بین فونت های پیشنهادی متن را کپی کرده و در مکان دلخواه پیست کنید.

بیو اینستاگرام انگلیسی با فونت خاص

برای نوشتن بیو انگلیسی با فونت خاص می توانید مانند روش های بالا عمل کنید با این تفاوت که به جای انتخاب فونت فارسی فونت انگلیسی را انتخاب کنید.

محدودیت کاراکتر در بیو اینستاگرام چقدر است؟

همان طور که مطالعه کردید بیو اینستاگرام نقش مهمی در جذب مشتریان و افزایش درآمد شما خواهد داشت. به کار گیری این ترفندهای ساده می تواند محبوبیت شما را در بین فالوورها افزایش دهد. ایمدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.اگر شما هم راه های دیگری برای جذاب تر کردن بیو اینستاگرام می شناسید در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.