امتیاز شما به این مطلب

برای بسیاری از پیج ها در اینستاگرام پیش می آید که بدون خرید فالوور اینستاگرام با ریزش فالوور مواجه می شوند و تعداد زیادی از فالوور هایشان آن ها را آنفالو می کنند.

این مسئله به خصوص برای پیج های کسب و کار می تواند مضر باشد. ما در این مقاله قصد داریم 5 روش تظمینی برای آنفالو نشدن در اینستاگرام به شما معرفی کنیم. پس اگر شما هم با این مشکل روبرو شده اید، با ما همراه باشید.

دلیل کم شدن فالوور

کم شدن یا ریزش فالوور در اینستاگرام، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. جدا از خرید فالوور فیک از جمله دلایل کم شدن فالوورر اینستاگرام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد شدن حاشیه
    خیلی از اوقات ما شاهد این هستیم که پیج یا شخصی در اینستاگرام، وارد حاشیه می شود و فالوور های آن پیج ریزش می کنند.

به عنوان مثال، ممکن است پیج دیگری بر علیه شما تبلیغات منفی انجام داده باشد یا شما رفتار حاشیه ای انجام داده باشید که فالوور هایتان را ناراحت کرده است.

بیشتر بخوانید: چگونه از ریپورت اینستاگرام خارج شویم؟

آنفالو شدن در اینستاگرام
  • تغییر کاربری پیج
    فرض کنید شما یک پیج آموزش آشپزی دارید که فالوور های زیادی دارد. اگر شما پس از مدتی تصمیم بگیرید که پیج خود را به شخص دیگری بفروشید و یا کاربری آن را تغییر دهید؛ مثلا آن را به پیج فروش لوازم آرایشی تبدیل کنید، قطعا با ریزش زیاد فالوور در اینستاگرام مواجه خواهید شد.

چرا که مخاطبانی که یک پیج آموزش آشپزی را دنبال می کنند، به دنبال محتوای آشپزی هستند نه محتوای آرایشی و بهداشتی. پس زمانی که ببینند محتوای مورد نظرشان را دریافت نمی کنند، شما را آنفالو خواهند کرد.

در نتیجه برای آنفالو نشدن در اینستاگرام، سعی کنید به هیچ وجه در پیج کاری خود تغییر کاربری ایجاد نکنید و اگر قصد دارید شغل خود را (مثلا از آموزش آشپزی به فروش لوازم آرایشی) تغییر دهید، بهتر است یک پیج جدید برای شغل جدید خود ایجاد کنید و برای افزایش فالوور پیج جدید تان، آن را در پیج پر فالوور خود تبلیغ کنید.

استفاده از ربات اینستاگرام

خرید فالوور از ربات ها یا سایت های غیر معتبر
یکی دیگر از دلایلی که باعث ریزش فالوور های شما در اینستاگرام می شود و کاربران شما را آنفالو می کنند، این است که شما از ربات ها یا سایت های غیر معتبر فالوور خریداری می کنید.


معمولا کاربرانی که از طریق ربات شما را فالو کرده اند، کاربرانی هستند که به دنبال افزایش امتیاز خود در ربات بوده اند، در نتیجه پس از مدتی پیج تان را آنفالو خواهند کرد. از طرفی بسیاری از سایت های نامعتبر، هنگامی که به شما فالوور می فروشند، ریزش زیادی در فالوور های نهایی شان وجود خواهد داشت.
در نتیجه بهتر است برای آنفالو نشدن در اینستاگرام، به سراغ سایت های معتبر مانند فالوکمپ برای خرید فالوور اینستاگرام بروید.

  • فعالیت نکردن در پیج
    اگر شما فعالیت خیلی کمی در پیج تان داشته باشید یا اینکه به طور کل پیج تان را رها کرده باشید و هیچ تولید محتوایی در آن انجام ندهید، مخاطبان شما کم کم شما را فراموش کرده و یا پیج تان را آنفالو می کنند و شما با ریزش زیادی مواجه خواهید شد.

روش فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام

برای این که بفهمید چه کسانی شما را در اینستاگرام آنفالو کرده اند، می توانید از اپلیکیشن هایی که به اپلیکیشن های آنفالویاب مشهور اند استفاده کنید.

در این اپلیکیشن ها، شما یوزرنیم و پسورد اینستاگرام خود را وارد می کنید و هر روز می توانید از طریق آن بررسی کنید و متوجه شوید که چه کسانی شما را آنفالو کرده اند یا چه کسانی در پیج شما فعالیت کمی دارند و…

بیشتر بخوانید: راهنمای تصویری اتصال کلاب هاوس به اینستاگرام

روش فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام

ما در ادامه دو تا از این اپلیکیشن ها را به شما معرفی می کنیم:

  • برنامه آنفالویاب اینستاگرام
    این اپلیکیشن آنفالویاب، قابلیت های این برنامه شامل: آمار و نمودار تغییر روند فالور ها و فالوینگ ها، پشتیبانی از ورود با چند اکانت، پشتیبانی از ورود با تایید دومرحله ای اینستاگرام، نمایش تمامی اطلاعات مربوط به تعداد فالورها و فالوینگ ها، نمایش تعداد افرادی که شما را بلاک کرده اند، دریافت خودکار اطلاعات به صورت یک بار در روز، جدا سازی اشخاصی که فالو بک نکرده اند، جدا سازی اشخاصی که متقابلا شما را فالو کرده اند، نمایش لیست پرلایک ترین و پر کامنت ترین پست های شما، نمایش لیست کسانی که بیشترین لایک یا کامنت گذاشته اند ، نمایش لیست کسانی که هیچوقت عکس های شما را لایک نکرده یا کامنت نگذاشته اند و…
  • برنامه Followers & Unfollowers
    این برنامه نیز مانند برنامه قبلی که معرفی کردیم علاوه بر نمایش دادن لیست کسانی که شما را در اینستاگرام آنفالو کرده اند، قابلیت های دیگری نیز دارد.

از جمله: نمایش نمودار و آنالیز پیج شما، کسانی که در پیج شما بیشترین فعالیت را می کنند، کسانی که کمترین فعالیت را در پیج شما می کنند، فالوور هایی که با پیج شما تعامل ندارند، فالوور هایی که به شما فالو بک داده اند، پست هایی که بیشترین و کمترین لایک یا کامنت را داشته اند، آمار پست ها و…

برنامه فالو و آنفالو

چه کار کنیم آنفالو نشویم؟

همانطور که گفتیم، کم شدن فالوور ها در اینستاگرام به خصوص برای کسب و کار ها و کسانی که به نوعی از اینستاگرام کسب درآمد می کنند، می تواند باعث ضربه زدن به پیج و درآمد شان شود. در نتیجه ما در ادامه راهکار هایی را برای شما آورده ایم که به آنفالو نشدن در اینستاگرام کمک می کنند :

  • تمرکز روی یک موضوع
    همانطور که قبلا هم گفتیم، تغییر کاربری پیج می تواند پیج شما را با ریزش فالوور شدید مواجه کند. علاوه بر آن، گاهی پیش می آید که شما به طور کامل در پیج تان تغییر کاربری نمی دهید، اما در پیجی که به عنوان مثال درباره آشپزی است، مطالب طنز، آرایشی و… منتشر می کنید.

این مسئله یعنی شما از هدف اصلی پیج تان که آموزش نکات آشپزی است فاصله گرفته اید. این کار باعث می شود که پیج شما زیاد حرفه ای به نظر نیاید یا مخاطبان از مطالبی که شما به اشتراک می گذارید کلافه شوند. چرا که این افراد پیج شما را فالو کرده اند که نکات آشپزی را یاد بگیرند نه اینکه جوک بخوانند یا مطالب دیگر را مشاهده کنند.
در نتیجه برای آنفالو نشدن در اینستاگرام، بهتر است بر روی موضوع اصلی پیج خود تمرکز کنید و درصورتی که می خواهید کاربری پیج تان را گسترش دهید، به سراغ موضوعاتی بروید که مربوط و نزدیک که پیج شما است. مثلا اگر آموزش آشپزی دارید، می توانید در کنارش موکبانگ یا معرفی رستوران های خوب را نیز انجام دهید.

بیشتر بخوانید: از گیمیفیکیشن در اینستاگرام چه می‌دانید؟

موضوع پیج اینستاگرام
  • افزایش تعامل با کاربران
    شبکه های اجتماعی همانطور که از نام شان مشخص است، بر روی تعامل اجتماعی استوار اند. در واقع هر چه شما تعامل بهتری با کاربران دیگر داشته باشید، موفقیت بیشتری در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی خواهید داشت.
    برای افزایش تعامل خود با مخاطبان می توانید این روش ها استفاده کنید: به موقع به دایرکت ها و کامنت های مخاطبان پاسخ دهید در با لحنی صمیمانه و مودبانه با آن ها صحبت کنید، در صورتی که پیج شما یک پیج کسب و کار است و تعداد پیام های خیلی زیاد است، حتما برای صفحه تان ادمین استخدام کنید تا پاسخگوی دایرکت ها باشد و سفارش مشتریان را ثبت کند، از مخاطبان تان درباره کارتان و یا محصولات نظر سنجی کنید، گاهی اوقات تصاویری از خودتان در حین کار به اشتراک بگذارید تا مخاطبان خود شما را بهتر بشناسند و با شما احساس نزدیکی کنند و…
  • داشتن یک تقویم محتوایی منظم
    اگر شما قصد کسب درآمد از اینستاگرام را دارید، در نتیجه باید به عنوان یک شغل تمام وقت یا پاره وقت به آن نگاه کنید و هر روز فعالیتی را برای آن انجام دهید.
    داشتن یک تقویم محتوایی و تولید محتوای منظم، به آنفالو نشدن در اینستاگرام کمک می کند.
تقویم محتوایی اینستاگرام
  • زیاده روی نکردن در پست گذاشتن
    همانطور که منتشر نکردن منظم پست و کم فعالیت کردن در پیج می تواند به پیج شما ضربه بزند، فعالیت بیش از حد نیز مخاطب شما را خسته می کند.

به عنوان مثال اگر شما روزانه 20 استوری یا بیشتر می گذارید یا مثلا 5 پست در پیج تان منتشر می کنید، به احتمال زیاد مخاطبان شما را میوت یا آنفالو می کنند. حتی اگر هم شما را میوت یا آنفالو نکنند، فرصت نمی کنند که همه محتوا های شما را مشاهده کنند در نتیجه اینگیجمنت پست ها و استوری هایتان نیز پایین می آید.

  • تمرکز بیشتر در استوری
    استوری اینستاگرام، فضایی صمیمانه تر و قابلیت های بیشتری برای تولید محتوا های متنوع نسبت به پست دارد. در نتیجه بهتر است تمرکز بیشتری بر روی تولید محتوا در استوری بگذارید و محتوا های استوری را ساده و صمیمانه تولید کنید.

همچنین می توانید از قابلیت های بی نظیر استوری مانند نظرسنجی، کوئسشن باکس، گیف و… برای جذاب تر شدن محتوا هایتان و تعامل بیشتر با مخاطبان استفاده کنید.

برای افزایش مشارکت کاربران نیز می توانید در استوری های خود از مسابقه یا طرح سوال استفاده کنید و از مخاطبان بخواهید که به آن پاسخ دهند و در نهایت به قید قرعه به یکی از کسانی که پاسخ درست داده است جایزه دهید.

استوری اینستاگرام

بیشتر بخوانید: کدام برنامه ها شبیه اینستاگرام طراحی شده اند؟

سخن آخر

در این مقاله درباره علت های آنفالو شدن و روش های فمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام صحبت کردیم و راهکار هایی را برای آنفالو نشدن در اینستاگرام به شما ارائه دادیم.

البته درست است که این راهکار ها تا حد بسیار زیادی از کم شدن فالوور های شما در اینستاگرام جلوگیری می کند.

اما اتفاقات غیر منتظره همیشه پیش می آیند و ممکن است به هر دلیلی پیج شما دچار ریزش فالوور شود. با این حال اگر نکاتی که به شما گفتیم را رعایت کنید، می توانید از ضرر دیدن پیج تان تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، آن را برای دوستان خود نیز ارسال کنید. همچنین می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید.