امتیاز شما به این مطلب

واقعیت امر این است که اینستاگرام یکی از جذاب ترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی شناخته شده برای کاربران و کسب و کارها است. یکی از قابلیت های این برنامه، استفاده از تماس تصویری است تا ارتباط با دوستان راحت تر صورت گیرد. برای یادگرفتن نحوه برقراری تماس تصویری اینستاگرام مطالب زیر را دنبال کنید.

تماس تصویری اینستاگرام چیست؟

برخی قابلیت ها مثل ریپلای و کوئیک ریپلای در اینستاگرام جزو قابلیت های جدید اینستاگرام هستند اما تماس ویدئویی اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و به آن ها اجازه می دهد که با یکدیگر از طریق تماس ویدئویی ارتباط برقرار کنند.

استفاده از تماس تصویری اینستاگرام یک راه ساده ارتباطی با دوستان و آشنایان است که از طریق دایرکت صورت می گیرد. با معرفی این قابلیت به کاربران، بسیاری از افراد از این ویژگی به شدت استقبال کردند و از تماس تصویری برای برقرای ارتباط با دوستان و آشنایان خود استفاده کردند.

بیایید مراحلی را که باید برای اولین چت ویدیویی خود در اینستاگرام دنبال کنید، بررسی کنیم.

تماس تصویری در اینستاگرام

چگونگی تماس تصویری در اینستاگرام

خبر خوب این است که استفاده از قابلیت تماس تصویری اینستاگرام، در خود اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد و شما نیازی به دانلود یک برنامه اضافه یا جانبی نخواهید داشت. شما همچنین نیازی به تغییر روش استفاده از شبکه اجتماعی ندارید.

همانند بسیاری دیگر از قابلیت های مختلف اینستاگرام، استفاده از این گزینه بسیار ساده است. کافی است تا با دقت مراحل زیر را پشت سر هم انجام دهید:

  1. برنامه اینستاگرام را باز کنید و به قسمت Instagram Direct بروید و مخاطب مورد نظرتان را پیدا کنید و روی آیکون ویدئو در بالای صفحه چت سمت راست ضربه بزنید.
  2. اگر مخاطب مورد نظر شما تماس را قبول کند، اکنون در حال تماس ویدیویی با دوست خود هستید.
  3. در نهایت با ضربه زدن روی نماد ضربدر در بالای گوشی سمت راست به تماس خود پایان دهید.
مراحل تماس تصویری در اینستاگرام

استفاده از تماس تصویری اینستاگرام یکی از ساده ترین روش های برقراری ارتباط با دیگران بدون نیاز به دانستن شماره تلفن آن ها است. در نظر داشته باشید که شما هیچ محدودیتی در خصوص مدت زمان تماس تصویری نخواهید داشت.

همه چیز درباره هایلایت اینستاگرام (همراه با ۲۰ ایده برای هایلایت اینستاگرام)

افزودن دوستان به تماس تصویری اینستاگرام

تماس تصویری اینستاگرام محدود به یک نفر نیست و شما می توانید به صورت یک گروه ۶ نفره با یکدیگر همزمان تماس تصویری برقرار کنید. اگر در حال حاضر در یک چت ویدیویی در حال انجام هستید، روی نمادی که چندین نفر را نشان می دهد ضربه بزنید تا فرد دیگری را به چت اضافه کنید.

تماس تصویری اینستا

علاقمند به پیوستن به یک تماس موجود هستید؟ فقط باید چت ویدیویی را با افرادی که می خواهید با آنها صحبت کنید باز کنید. اگر آنها از قبل در یک چت ویدیویی هستند، متوجه خواهید شد که نماد دوربین آبی شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی آن کلیک کنید تا خود را به چت اضافه کنید.

منشن کردن در اینستاگرام چیست؟ (همه چیز در مورد تگ اینستاگرام)

چگونه در تماس تصویری اینستاگرام عکس یا ویدئو ارسال کنیم؟

اگر قصد دارید هنگامی که در حال مکالمه ویدئویی با دوستانتان در اینستاگرام هستید برای آن ها عکس یا ویدئو ارسال کنید و پیرامون آن ها صحبت کنید به راحتی روی ایکون مشخص شده در تصویرضربه بزنید و تصاویر یا ویدئوهای مورد نظر خود را ارسال نمایید.

ارسال عکس یا ویدئو در تماس تصویری اینستا

سخن پایانی

برقراری تماس تصویری اینستاگرام یکی از روش هایی است که باعث می شود افراد بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در بالا سعی کردیم به نکات مهمی در این خصوص بپردازیم. شما نیز اگر نکته ای در این زمینه می دانید با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

چه کار کنم تا کسی با من تماس تصویری در اینستاگرام برقرار نکند؟

باید فرد مورد نظر را بلاک کنید یا اینکه نوتیفیکیشن های او را بی صدا کنید. اگر خواستید بخش تماس تصویری خود را کلا غیر فعال کنید کافی است از بخش تنظیمات اینستاگرام خود و از بخش Notification، قسمت تماس تصویری را غیر فعال کنید.

آیا تماس های تصویری گرفته شده در اینستاگرام ضبط می شوند؟

خیر. خود اپلیکیشن اینستاگرام به دلیل حفظ حریم خصوصی افراد، تماس های تصویری را ضبط نمی کند با این حال اگر خودتان و دوستانتان علاقمند به ضبط تماس تصویری خود در اینستاگرام بودید، می توانید از برنامه هایی مانند Screen Recorder‌ استفاده کنید.

مصرف اینترنت در هنگام تماس تصویری اینستاگرام چقدر است؟

به طور کل، برنامه اینستاگرام حجم نت زیادی مصرف می کند. حجم نت مصرفی شما در هنگام استفاده از تماس تصویری تقریبا ۴۵ کیلوبایت در ثانیه است.