5/5 - (1 امتیاز)

سابسکرایب مهم ترین کلمه در سرویس یوتیوب است؛ چرا که آینده تجاری هر کانال در این بستر به تعداد سابسکرایب های آن بستگی دارد. اگر شما هم قصد کسب درآمد دلاری از یوتیوب را دارید، با ما همراه باشید تا 6 روش طلایی بالابردن میزان سابسکرایب یوتیوب را به شما همراهان عزیز معرفی کنیم.

سابسکرایب در یوتیوب چیست؟

اگر اهل گشت و گذار در یوتیوب باشید، احتمالا با جمله (فراموش نکنید دکمه اشتراک را بزنید) که در بین یوتیوبرها بسیار معروف است، برخورد کرده اید.کلمه انگلیسی سابسکرایب subscribe در زبان فارسی به معنای دنبال مشترک شدن یا اشتراک در یک کانال است که به طور عمومی تر به دنبال کنندگان یک کانال در فضای یوتیوب می گویند.

سابسکرایب کردن یک کانال به شما کمک می کند تا در صورت انتشار محتوای جدید در این برنامه از طرف این کانال، شما از اولین افرادی باشید که نوتیفیکیشن آن را دریافت می کند.

هرچه میزان سابسکرایب یک کانال در یوتیوب بیشتر باشد، تعداد بازدیدهای دریافتی محتواها نیز افزایش پیدا کرده و احتمال مانیتایز شدن( به درآمد رسیدن) کانال بالاتر می رود.به همین علت است ک یوتیوبرها به دنبال روش بالا بردن سابسکرایب کانال خود هستند.

سابسکرایب در یوتیوب
سابسکرایب در یوتیوب

در صورتی که سابسکرایب های شما زنگوله پیج را فعال کرده باشند، روزانه به محض آپلود شدن ویدیوی شما اعلانی برای آن ها در نوار نوتیفیکیشن نشان داده می شود.

از طرفی، هرچه میزان بازدید یک محتوا در ساعات اولیه بالاتر باشد، تاثیر زیادی در رنک کانال در بین رقبا و همچنین درآمدزایی آن دارد.

فایده سابسکرایب برای شما چیست ؟

یوتیوب نیز مانند اینستاگرام با کمک هوش مصنوعی به نام الگوریتم اداره می شود. زمانی که شما یک کانال را در این فضا سابسکرایب می کنید، سیگنال هایی را به الگوریتم ارسال می کنید.

این سیگنال های نشان می دهند که شما در این فضا به دنبال چه نوع محتوایی هستید و چه موضوعاتی مورد پسند شما هستند.

پس الگوریتم با توجه به این پیام هاف محتواهای هم رده و هم موضوع را در فید یوتیوب به شما نمایش می دهد تا در صورت رضایت از محتواها، کانال های تولید کننده را سابسکرایب نمایید.

افزایش سابسکرایب یوتیوب

۱- انتخاب اسم برای کانال یوتیوب

یوتیوب یک پلتفرم قدیمی و جهانی است که هرساله میلیون ها کانال جدید در این پلتفرم به منظور کسب درآمد از این برنامه ایجاد می شوند.اولین راه جلب نظر کاربران این فضا، انتخاب یک نام مناسبت است.

نامی که برای کانال خود انتخاب می کنید، باید با توجه به جامعه هدفتان در این برنامه و موضوع کانال باشد. اگر شما محتواهای بسیار جذابی تولید کنید، اما نام کاربری شما در یوتیوب جذاب نباشد، هیچ کاربری به دیدن محتواهای کانال شما ترغیب نخواهد شد. پس از تاثیر نام کاربری ساده و در عین حال جذاب و مرتبط با حوزه فعالیتتان غافل نشوید.

دومین موردی که برای انتخاب یک نام مناسب باید در نظر داشته باشید، راحتی به خاطر سپردن نام است.نمونه موفق این استراتژی در بین یوتیوبرهای ایرانی، سوگنگ است که به راحتی این نام در ذهن کاربران هک می شود که می توان آن را بهترین روش بالا بردن سابسکرایب یوتیوب دانست؛ چرا که مخاطبان در صورت رضایت از محتواهای شما می توانند به راحتی کانال شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی نمایند و شما سابسکرایب بالاتری بگیرید.

ترفند افزایش فالوور یوتیوب

شما می توانید از نام و نام خانوادگی خودتان یا تلفیقی از این اسم استفاده کنید. از طرفی، داشتن یک نام تجاری می تواند فعالیت شما را در این بستر حرفه ای تر نشان دهد. برخی از کاربران فعال این فضا از نام های مستعاری مثل نعنا و … استفاده می کنند.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که نام اکانت شما باید تجاری سازی شود و نظر مخاطبان نیز در آن لحاظ شود؛ اسم کانال آشپزی شما باید تفاوت های خیلی زیادی با اسم کانال یک اسباب بازی فروش داشته باشد. 

۲- عنوان جذاب برای ویدئوها

بزرگترین هدف یک یوتیوبر برای رسیدن به درآمد دلاری از یوتیوب، جلب توجه کاربران و کسب بالاترین میزان بازدید ممکن است.یکی از بهترین روش های بالا بردن سابسکرایب کانال یوتیوب، استفاده از ترفند طلایی تامبنیل و تیتر است.

کاربرانی که به حوزه فعالیتی شما در یوتیوب علاقمند هستند، در قسمت فید این اپلیکیشن با محتواهای مرتبط با علاقه خود مواجه می شوند. بزرگترین شانس هر کانال برای بالا بردن سابسکرایب خود، جلب توجه محتواهایشان در بین تعداد کثیری از محتواهای نمایش داده شده در این بخش است.

افزایش سابسکرایب یوتیوب
راهکار افزایش سابسکرایب یوتیوب

از دیگر موارد اهمیت استفاده از عنوان جذاب، کمک به سئوی ویدئوها برای ارسال سیگنال به الگوریتم یوتیوب است تا این محتواها به تعداد بیشتری از کاربران نمایش داده شده و بازدیدهای بالاتری را کسب کنید.

 نکته برای جذاب تر شدن عنوان یوتیوب

عنوان ها در یوتیوب به راحتی می توانند بر روی نظر کاربران برای بازدید از یک محتوا و یا سابسکرایب کردن کانال تولید کننده تاثیر بگذارند.برخی از ترفندهای کاربردی که یوتیوبرهای قدر در این فضا استفاده می کنند، عبارتند از:

  • به کارگیری پسوندترین

این پسوند می تواند حس کنجکاوی را در مخاطب زنده کند و عدد بازدید شما را به طور چشمگیری افزایش دهد. برای مثال، استفاده از پسوند ترین بعد از کلمه پولدار می تواند چشمان مخاطبان را به خود جذب کند.با در نظر داشتن موضوع ویدیویتان از پسوند های ترین استفاده کنید ( بهترین، زیبا ترین، ارزان ترین )

  • استفاده از بازه زمانی

 در این دوره زمانی، کاربران به دنبال کوتاه ترین راه برای رسیدن به هدف خود هستند. اگر اهل تماشای تلویزیون باشید، احتمالا با تبلیغات زیادی درباره کنکور و رسیدن به پزشکی در سه ماه مواجه شده اید. درج بازه زمانی برای هر موضوع می تواند مخاطب را به سمت دیدن محتوا بکشاند.

به عنوان مثال ویدیویی برای رژيم و لاغری آپلود کرده اید، نام بردن از زمان تقریبی که قرار است اثر کار دیده شود را ذکر کنید.( لاغری در ۳ ماه با هر روز تمرین )

بالا بردن سابسکرایب
ترفند بالا بردن سابسکرایب یوتیوب
  • پرسیدن سوال

بزرگترین سلاح شما برای موفقیت در این برنامه، استفاده از نقاط ضعف و حس کنجکاوی کاربران است.با پرسیدن سوال مربوط به موضوع ویدیو کنجکاوی مخاطب را برانگیزید تا بازدیدهای ویدئو را تا جای ممکن افزایش دهید.

درنظر داشته باشید که سوال را به جذاب ترین شکل ممکن مطرح کنید تا ذهن کاربران برای پاسخ دادن به آن درگیر شده و برای پیدا کردن پاسخ سوال، به دیدن محتوای منتشر شده روی بیاورند.

  • عدم استفاده از تیتر دروغ

بزرگترین سرمایه هر تولیدکننده محتوایی در فضای مجازی، اعتماد مخاطبان است. پس با تیترهای دروغ سعی در جذب مخاطب نکنید؛ چرا که مخاطبان قبلی خود را نیز از دست خواهید داد. بدترین کار در حق مخاطب، استفاده از تیتر دروغ است، شاید از این کار نتیجه بگیرید؛ اما این ترفند تنها در مدت زمان کوتاهی برای شما جواب می دهد و پس از آن از عرش به فرش خواهید آمد؛ چرا که دیگر مخاطبان به محتواهای شما اعتماد نمی کنند و به اصطلاح، دیگر حنای شما رنگی نخواهد داشت.

افزایش سابسکرایب در یوتیوب

درج اطلاعات و تیترهای دروغین حتی می تواند منجر به گرفتن دیس لایک شود که این عمل، کانال درآمدزای شما را نابود خواهد کرد.

اگر تیتر دروغ باشد به مرور زمان برایتان نتیجه منفی خواهد داشت و روش مناسبی برای بالا بردن سابسکرایب نمی باشد! این ترفند را می توان بدترین روش بالا بردن سابسکرایب یک کانال در بستر یوتیوب دانست.


۳- ساخت پلی لیست های موضوعی

اکثر کاربران مبتدی در فضای یویتوب، با شنیدن اسم پلی لیست، داشتن لیستی از آهنگ های مورد علاقه در ذهنشان شکل می گیرد؛ اما باید بدانید که یکی از اصول ترین روش های بالا بردن سابسکرایب یوتیوب استفاده از این قابلیت جذاب است. با کمک این قابلیت می توانید ویدئوهای خود را سازماندهی کرده و از پلی لیست خود برای جذب مخاطبان جدید استفاده نمایید.

وقتی که پلی لیستی برای ویدیوهای خود درست می کنید، با یک حقه ساده می توانید بازدیدهای سایر ویدئوهای خود را نیز افزایش دهید.

داشتن پلی لیست باعث می شود کاربری که یک ویدیو را برای تماشا باز کرده است، در ادامه به بقیه ویدیوهای مرتبط شما دسترسی داشته و پس از پایان هریک از ویدئوها به سرعت محتوای دیگری از این پلی لیست برای کاربر به نمایش درآورید.

سابسکرایب یوتیوب

حتی می توانید برای نظم دادن به ویدیو هایی در یک موضوع و جدا از هم آپلود کرده اید، پلی لیست موضوعی درست کنید که با سرچ آن موضوع در چنل شما پلی لیست آن نشان داده شود.

۴- شناخت دقیق مخاطبان

موفقیت در بستر مجازی نیاز به مشص کردن جامعه هدف دارد؛ چرا که تمامی فعالیت های شما در این فضا، به علاقه مندی ها و موضوعات جذاب از نظر جامعه هدف شما بستگی دارد.

اگر مخاطب خود را به درستی انتخاب نکنید و سعی در راضی نگه داشتن تمامی طیف های مخاطب در این فضا کنید، به زودی شکست خواهید خورد؛ چرا که بازدیدها و واکنش های ثبت شده برای هر محتوا به مخاطب شما بر می گردد. اگر شما با یک هدف مشخص کار خود را شروع کردید، نیاز های مخاطبان واضح است.

رده سنی آنها و دلیل وجودشان در چنل شما چیزی است که باید روی آن سرمایه گذاری کنید.اگر به قصد شروع تجارت خاصی در یوتیوب فعالیت می کنید، مخاطبان شما نیز محدود به همان تجارت می شوند.

مخاطب هدف یوتیوب

 به عنوان مثال اگر در زمنیه آموزش طراحی و نقاشی محتوا تولید می کنید، دنبال کنندگان شما به هنر علاقه دارند و کاربر فعال در این زمینه را به پیج خود جذب خواهید کرد. ولی اگر بلاگر هستید کار کمی پیچیده می شود؛ زیرا شما ویدیوهایی از صحبت های خود و کارهای روزمره خود پست می کنید و مخاطبانتان میتوانند از همه رده سنی و با هر علاقه ای باشند!

اما باید توجه داشته باشید که با بالا رفتن اطلاعات کاربران وسطح دغدغه های آنها و نیازهایشان از یک برنامه، کانال های تولید کننده محتوای زرد، به زودی از دور خارج خواهند شد. چرا که برنامه ها به سمت مهارت محوری پیش می روند و کاربران هدفمند در این بستر روز به روز در حال افزایش هستند.

۵- تبلیغ کانال یوتیوب

وجود تعداد زیاد کانال های تولید کننده محتوا و انتشار روزانه میلیون ها محتوا در این فضا سبب شده تا پای تکنیک های تبلیغاتی نیز به این فضا باز شود.تبلیغات کانال یکی از روش های بالا بردن سابسکرایب یوتیوب است که می توان با کمک شیوه های زیر آن را انجام داد:

  • اسپانسری کانال هایی که بازدید محتوایشان بالاست

اگر کسب و کار خاصی در بستر یوتیوب دارید، می توانید از چنل های بزرگ تر دقیقه ای تبلیغ خریداری کنید و آنها در ویدیوهای خود به آن بپردازند.

راهکار افزایش سابسکرایب
  • از همکاران خود در زمینه فعالیتتان کمک بگیرید
    از آنها بخواهید تا باهم به تولید محتوا بپردازید تا با این روش دنبال کنندگان هدفمند با کانال های شما آشنا شوند.برای این کار می توانید از برچسب هایی بر روی ویدئو استفاده کنید.همانند هر بستر دیگری استفاده از برچسب مخصوص برند خودتان، جستجو را برای فیلم های شما برای افراد ساده تر خواهد کرد.

۶- بهترین روش بالابردن سابسکرایب با خرید دنبال کننده

اگر دنبال راهی سریع و آسان برای افزایش سابسکرایب های کانال خود هستید، می توانید به راحتی با استفاده از خرید سابسکرایب یوتیوب، اینکار را انجام دهید.

داشتن حداقل هزار سابسکرایب یکی از شرط های اولیه مانیتایز شدن یک کانال در یوتیوب است که انجام این کاربه طور طبیعی، یک پروسه حداقل دوازده ماهه است. بهترین روش بالا بردن سابسکرایب در کوتاه ترین زمان ممکن خرید آن از وب سایت های معتبری مثل فالوکمپ است.

سابسکرایب یوتیوب

درست است که با خریدسابسکرایب پروسه جذب مخاطب را در مدت زمان بسیار کوتاهی سپری خواهید کرد؛ اما در نظر داشته باشید که اگر این کار از روش درست انجام نشود، الگوریتم یویتوب به سرعت متوجه آن خواهد شد و کانال شما برای همیشه از این فضا پاک می شود.

بهترین روش استفاده از وب سایت است؛ چرا که با دانستن قوانین سختگیرانه یوتیوب و زیر و بم الگوریتم های آن، با بالاترین سرعت ممکن و دقت، سابسکرایب های خریداری شده را به کانال اضافه می کند.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با بهترین روش بالا بردن سابسکرایب و ترفند های مکمل آن آشنا کنیم. اگر شما هم تجربه فعالیت در این بستر را دارید،با ما و همراهان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

عناوینی که ویدیو شما را جذاب تر می کنند چیست ؟

عدم استفاده از تیتر دروغ ، استفاده از اعداد و پسوند ترین نقش پررنگی در جذب مخاطب از طریق عناوین دارند.

معنای سابسکرایب چیست ؟

کسانی که شما را در بستر یوتیوب دنبال می کنند تا ویدیوهای شما به روز به دستشان برسد سابسکرایب های شما هستند.