امتیاز شما به این مطلب

فالوور ارگانیگ شاید شما هم بعد از تاسیس یک پیج در اینستاگرام به دنبال افزایش تعداد فالوورهای خود باشید. به دست آوردن  فالوور ارگانیک راه آسانی نیست و نیاز است با به کار گیری ترفندهایی افراد را به سمت پیج خود جذب کنید. در این مطلب قصد داریم درباره راه های افزایش فالوور ارگانیک با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

منظور از فالوور ارگانیگ چیست؟

ممکن است این سوال برایتان به وجود بیاید که فالوور ارگانیک چیست و چه فرقی با فالور فیک دارد؟ فالوورهای ارگانیک همان فالوور های هدف شما هستند که بر اساس نیاز خود پیج شما را دنبال می کنند. در واقع هرچه تعداد فالوور های ارگانیک شما بیشتر باشند پیج شما یک پیج پرطرفدار به حساب می آید و فروش و درآمد شما هم بیشتر می شود. ترفندهای زیر برای جذب فالوور ارگانیک به شما کمک می کند.

منظور از فالوور ارگانیک چیست؟

ترفندهای جذب فالوور ارگانیک اینستاگرام

ترفندهای زیادی برای جذب فالوور ارگانیک وجود دارند که شاید شما با برخی از آن ها آشنا باشید و با برخی دیگر نه، در ادامه این مطلب به معرفی مهمترین ترفندها و راهکارهای افزایش فالوور اینستاگرام می پردازیم.

بیو جذاب بنویسید

بیو اینستاگرام اولین چیزی است که فرد از پیج شما می بینید و درمورد آن قضاوت کرده و تصمیمی می گیرد شما را فالو و یا اینکه آنفالوکند.

بنابراین داشتن یک بیوی مناسب در افزایش فالوور ارگانیک بسیار موثر است. درواقع بیوی پیج به مخاطبان نشان می دهد که پیج شما دقیقا چه کاری انجام می دهد و تا حدی می تواند آن ها را درمورد فیک بودن یا نبودن شما مطمئن کند.

ترفندهای جذب فالوور ارگانیک اینستاگرام

 ابتدا یک عکس پروفایل مناسب با کاری که انجام می دهید انتخاب کنید. سعی کنید از عکس هایی که خیلی جاها دیده می شود استفاده نکنید و خودتان عکسی متناسب با برند خود بسازید. در قسمت بیو پیج نام برند و یک توضیح مختصر و واضح درباره کاری که انجام می دهید بنویسید.

 حتما آدرس سایت، شماره تماس، آدرس فروشگاه و..و را در بیو خود درج کنید. در قسمت بیو باید از کلماتی استفاده کنید تا افراد با سرچ آنها سریع تر بتوانند به پیج شما دسترسی داشته باشند. مثلا اگر پیج فروش مانتو دارید حتما کلمه مانتو را در قسمت بیو بنویسید.

اگر نیاز دارید که چند لینک با هم در بیو پیج قرار دهید بهتر است از یک ابزار یک لینک استفاده کرده و تمامی لینک های موردنظر خود را به صورت یک لینک در بیو قرار دهید.


حضور فعال در اینستاگرام برای جذب فالوور ارگانیک

حضور فعال به فالوورها این اطمینان را می دهد که شما واقعی هستید و همین امر موجب افزایش فالوور ارگانیک پیج می شود. به طور منظم استوری بگذارید و هرچند وقت یک بار لایو برگذار کنید.

لایو باعث می شود که شما بتوانید محصولات خود را به صورت زنده به فالوورهایتان نشان دهید و آن ها را از بابت واقعی بودن محصولات مطمئن کنید. همچنین در لایو افراد می توانند به صورت مستقیم سوالات خود رابپرسند و شما جواب دهید.

حضور فعال برای جذب فالوور ارگانیک

در گذاشتن استوری حتما از قابلیت های استوری اینستاگرام استفاده کنید. می توانید با استفاده از قابلیت کوئشن باکس سوالات چالشی از فالوور ها بپرسید و یا از آن ها بخواهید از شما بپرسند. و یا اینکه هرچند وقت یک بار مسابقاتی در استوری برگذار کنید و به اولین نفراتی که درست پاسخ داده اند جوایزی بدهید.

پاسخ دایرکت ها و کامنت ها را تا حد امکان سریع بدهید. این کار موجب افزایش تعامل و افزایش فالوور ارگانیک می شود.

تقویم محتوایی دقیق داشته باشید

استفاده از تقویم محتوایی و برنامه ریزی دقیق می تواند در جذب فالوور ارگانیک برای اینستاگرام بسیار موثر باشد داشتن تقویم محتوایی منظم به شما کمک می کند که بدانید دقیقا در چه زمان ها و روزهایی باید پست بگذارید.

ابتدا برنامه ریزی کنید که آیا می خواهید هر روز پست بگذارید و یا یه روز درمیان و یا دوپست در هفته و… بعد از برنامه ریزی اولیه باید به فکر ساعاتی باشید که افراد بیشتری آنلاین هستند و می توانند پست شما را ببینند. برای دیدن اینکه در چه ساعاتی از شبانه روز تعداد بیشتری از فالوور ها آنلاین هستند می توانید از قابلیت insight اینستاگرام استفاده کنید.

اصول طراحی تقویم محتوایی اینستاگرام
اصول طراحی تقویم محتوایی اینستاگرام

 قبل از گذاشتن پست می توانید به فالوورها خبر دهید که در این ساعت می خواهید پست جدید بگذارید و از آن ها بخواهید با روشن کردن تایمر های خود در ساعت گذاشتن پست انلاین باشند و به محض پست گذاری نوتیفیکشن پست شما را ببینند.


در طراحی پست‌ها سلیقه مخاطبان را در نظر بگیرید

ابتدا باید با استفاده از ابزار های تحلیلی اینستاگرام ببینید کدام پست ها بیشتر توسط کاربران پسندیده شده است. پست هایی که محبوبیت یبیشتری داشته و بیشتر مورد توجه و سلیقه ی کاربران بوده را شناسایی کنید و در طراحی پست های جدید از آن ها الگو بگیرید. پستی که منتشر می کنید حتما باید متناسب با محتوای پیج شما باشد پست های بی ربط می تواند باعث کاهش فالورهایتان شود.

پست هایتان را باید به گونه ای طراحی کنید که حس نیاز در مخاطب را به وجود بیاورد. حتما در طراحی پست ها از افراد متخصص و کاربلد در این زمینه کمک بگیرید. در قسمت کپشن ویژگی های محصول و کارایی های ان را بنویسید. کپشن و محتوا باید به گونه ای باشد تا در مخاطبان ایجاد علاقه مندی کند و مشتاق به خرید محصول شود.

طراحی پست اینستاگرام

هرچه اعتماد افراد به شما بیشتر باشد بیشتر سعی در خرید و معرفی برند شما به دیگران دارند بنابراین طراحی پست هایتان باید به گونه ای باشد تا مخاطبان بتوانند به طور کامل به شما اطمینان داشته باشند.


 بیشتر بخوانید: 23 راهکار بی نظیر برای افزایش بازدید پست اینستاگرام و افزایش تعامل (engagement)

تعامل با کاربران ترفندی کاربردی برای افزایش فالوور ارگانیک

پیج های مرتبط با موضوع پیج خود را شناسایی کنید و با لایک کردن پست ها و کامنت گذاری، تگ کردن آن ها در مکان ها مختلف، اد کردن پست هایشان در استوری، ریپلای استوری و… همواره با آن ها در تعامل باشید.

این کار هم باعث می شود که پیج هدف هم در ازای آن ها شما را لایک کند و کامنت بگذارد و تعامل پیج بالاتر رود و هم باعث می شود که پیج شما در قسمت اکسپلور و یا ساجسشن مخاطبان پیج هدف قرار بگیرد و باعث جذب فالوور ارگانیک می شود.

برای افزایش تعامل فالوور ها در پیج همواره آن ها را به کامنت گذاشتن و یا شرکت در مسابقات تشویق کنید. با پرسیدن سوالات چالشی آن ها را به تعامل وادارید. می توانید با گذاشتن مسابقات اینستاگرامی و تعیین جوایزی افراد را تشویق کنید پست شما را برای دوستانشان ارسال کنند ویا دوستانشان را در زیر پست هایتان تگ کنند.

از دیگر روش‌ های افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام، خرید ریچ و ایمپرشن است.

افزایش تعامل در اینستاگرام

رفتار رقبا را تحلیل کنید

تحلیل رفتار رقبا یکی از راه های خوب برای افزایش فالوور ارگانیک است. پیج افرادی که با موضوع پیج شما مرتبط هستند و فالوورهای زیادی دارند را پیدا کنید سپس به تحلیل رفتار آن ها بپردازید. ببینید در کدام ساعات شبانه روز بیشتر اقدام به پست گذاری می کنند. کدام پست های آن ها بیشتر توسط کاربران لایک شده و کدام پست ها محبوبیت بیشتری داشته است.

ببینید استوری هایی که به اشتراک می گذارد بیشتر در چه مورد است و چگونه مخاطبان را وادار به افزیاش تعامل می کند. باید به این نکته توجه کنید که کپی برداری کامل از پیج های رقیب نه تنها باعث افزایش فالوورهایتان نمی شود بلکه اعتماد افراد دیگر را به شما ازبین می برد.

بنابراین به هیچ وجه به طور کامل از آن ها کپی برداری نکنید بلکه ابتدا رفتار آنها را برای اینکه بدانید فالوورها چه پست ها و استوریی هایی را بیشتر می پسندند آنالیز کنید سپس خودتان اقدام به ساختن پست ها و استوری های جذاب مطابق با سلیقه ی کاربران بکنید.


 بیشتر بخوانید: 22 ابزار حرفه ای آنالیز پیج اینستاگرام

استفاده مناسب از هشتگ ها در اینستاگرام

هشتگ های اینستاگرام در بیشتر دیده شدن پیج و پست های شما و افزایش بازدهی بسیار موثر هستند  ولی اگر به صورت اصولی استفاده نشوند نتیجه برعکس هم دارند. هشتک گذاری های شما نه خیلی کم و نه خیلی زیاد باشد. سعی کنید در هر پست هشتک های جدیدی به کار ببرید.

هشتگ در اینستاگرام

از گذاشتن هشتک های غیرمرتبط با پست خودداری کنید زیرا این کار نه تنها باعث افزایش فالوورهایتان نمی شود بلکه در طولانی مدت باعث کاهش بازدید پیج نیز می شود. ببینید کدام هشتک های مرتبط با موضوع شما بیشتر توسط کاربران سرچ شده اند و بیشتر از همان ها استفاده کنید. می توانید برای پیدا کردن هشتک های متناسب با پیج خود از برنامه های جانبی استفاده کنید.

می توانید یک هشتک جدید با نام برند خود بسازید تا افراد بتوانند با سرچ آن فقط به پست های شما دسترسی پیدا کنند.

به روش های تبلیغی فکر کنید

تبلیغات یکی دیگر از راه های افزایش فالوور ارگانیک است. افرادی که تعداد فالوور بالایی دارند مانند اینفلوئنسرها و بلاگرها می توانند گزینه های مناسبی برای تبلیغ باشند زیرا افراد زیادی آن ها دنبال می کنند و به آن ها اطمینان دارند. اگر هزینه تبلیغات اینفلوئنسری برای شما بالاست می توانید از پیج هایی با فالوورهای کمتر و میکرواینفلوئنسرها برای تبلیغات کمک بگیرید.

تبلیغات در اینستاگرام

همچنین می توانید با پیج هایی تبادل دوطرفه انجام دهید یعنی در ازای تبلیغی که شما برای آن در پیج خود می کنید آن هم شما را در پیج خود تبلیغ کند.علاوه بر اینستاگرام می توانید اگر در سایر شبکه های اجتماعی فعالبت دارید پیج خود را تبلیغ کرده و از افراد بخواهید در اینستاگرام شما را دنبال کنند.


 بیشتر بخوانید: تبلیغات اینستاگرام

در آخر به خرید فالوور اینستاگرام فکر کنید

فالوورها به محض ورود به پیج شما ابتدا به تعداد فالوورهایتان نگاه می کنند و اگر این تعدا کم باشد هرچقدر هم محتوای خوبی تولید کرده باشید اعتماد افراد به شما کمتر خواهد بود. بنابراین خرید فالوور یکی از راه هایی است که می توانید فالوور ارگانیک ایرانی را در پیج خود افزایش دهید.

برای خرید فالوور اینستاگرام باید به سراغ سایت های معتبر در این زمینه بروید. خرید فالوور راهی ارزان تر نسبت به تبلیغات اینفالوئنسری است و هر تعداد فالوور که بخواهید را به شما اضافه می کند.

سخن آخر

افزایش فالوورارگانیک یکی از اهداف هر پیج بیزینسی در اینستاگرام است. حالا که با ترفندهای افزایش فالوورارگانیک آشنا شدید بهتر است با برنامه ریزی های دقیقی آن ها را به کارببرید و شاهد افزایش فالوور و درآمد خود باشید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول

  • منظور از فالوور ارگانیک چیست؟
    فالوور ارگانیک همان فالوورهای هدفمند هستند که براساس نیاز خود شما را دنبال می کنند.
  • آیا خرید فالوور به افزایش فالوور ارگانیک کمک می کند؟
    بله با خرید فالوور می توانید اعتبار خود در چشم کاربران دیگر را بالاتر برده و آنها برای فالوکردن و خرید کردن از شما اطمینان بیشتری داشته باشند.