امتیاز شما به این مطلب

برای همه ما بارها این اتفاق افتاده است که می‌خواهیم یک پیام را به صورت انبوه برای تعداد زیادی از مخاطبان در واتس اپ  ارسال کنیم ولی به دلیل اینکه باید مخاطبان را تک به تک انتخاب نماییم، وقت زیادی از ما می‌گیرد. اما ما در این مطلب راهکاری به نام برودکست واتساپ را برای شما معرفی می‌کنیم که مانند ارسال پیام انبوه واتساپ باعث می‌شود شما در یک لحظه بتوانید یک پیام را برای هر تعداد مخاطبی که در نظر دارید ارسال کنید. پس با ما همراه باشید.

برودکست واتساپ چیست؟

فرض کنیم که سال نو از راه رسیده و شما می‌خواهید برای تمامی دوستان و همکاران خود یک پیام تبریک ارسال کنید. اگر بخواهید به صورت جداگانه این پیام را برای هر مخاطب بفرستید، واقعاً وقت‌گیر بوده و شما را کلافه می‌کند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ برودکست واتساپ بروید.

بنابراین برودکست واتساپ یک قابلیت بسیار عالی در این شبکه مجازی است که کمک می‌کند شما بتوانید به صورت همزمان پیامی را برای تعداد زیادی از افراد ارسال کنید.

کافی است که نام این افراد را در لیست برودکست خود قرار داده و بعد از بسته شدن لیست، پیام را برای همه آن‌ها ارسال کنید.

چطور در واتساپ برودکست بسازیم؟

اکنون که با این قابلیت برودکست آشنا شدید، حتماً هیجان‌زده‌ هستید که یکبار این قابلیت را امتحان کنید. بنابراین باید بدانید که نحوه ساختن برودکست واتس اپ  چگونه است. هیچ دردسری برای این منظور وجود ندارد تنها کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید:

–     ابتدا برنامه واتس اپ  را باز کنید.

–     در قسمت بالای برنامه، سمت راست، سه نقطه عمود بر هم را مشاهده می‌کنید. این سه نقطه را فشار لمس کنید تا صفحه‌ای برای شما باز شود. سپس گزینه  new broadcast را لمس کنید

بیشتر بخوانید: پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در سال 2021
نیو برودکست

–      شما در این زمان می‌توانید لیست مخاطبان مدنظر خود را در برودکست انتخاب نمایید. حتی در صورتی که بعد از بسته شدن لیست تصمیم گرفته‌اید برخی از مخاطبان را حذف کنید، باز هم چنین امکانی برای شما وجود دارد. کافی است که نام مخاطب را با انگشت نگه داشته و آن را حذف کنید.
انتخاب مخاطبین

نحوه ساخت برودکست در گوشی آیفون

–     ابتدا برنامه واتس اپ  را باز کنید.

–     در قسمت بالای برنامه، سمت چت گزینه ای تحت عنوان Broadcast Lists وجود دارد را انتخاب کنید.
نیو برودکست آیفون

–     در صفحه ای که باز می شود با انتخاب گزینه New List لیست مخاطبانی که می خواهید برای آنها پیام ارسال کنید را انتخاب کرده و سپس گزینه create را لمس کنید.
انتخاب مخاطبین

در پایان، شما لیستی از مخاطبان را در اختیار دارید که می‌توانید پیام خود را برای همه آن‌ها ارسال کنید. بنابراین شما به همین سادگی توانسته‌اید به صورت همزمان، با تعداد زیادی از مخاطبان خود در ارتباط بوده و پیام مدنظر خود را برای آن‌ها ارسال کنید بدون اینکه نیاز باشد به صورت تک به تک وارد صفحه آن‌ها شویم و پیام را برای آن‌ها بفرستید.

فرق گروه و برودکست در واتساپ

شاید این تصور برای شما به وجود آمده باشد که برودکست در واقع همان کار گروه را در واتس اپ  برای ما انجام می‌دهد. در صورتی که دو تفاوت عمده میان این دو وجود دارد:

1-     زمانی که شما یک گروه در واتساپ  تأسیس می‌کنید، تمامی اعضای آن می‌توانند از لیست مخاطبین شما در داخل گروه مطلع شوند در صورتی که چنین قابلیتی در برودکست وجود ندارد.

به این معنا که مخاطبین در برودکست،از دید همه افراد پنهان بوده و هیچ یک از افرادی که در لیست شما حضور دارند، متوجه نخواهد شد که این پیام همزمان برای چه اشخاص دیگری ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری ساخت بارکد اینستاگرام


ارسال پیام به تعداد زیاد

2-     تفاوت دیگر گروه با برودکست واتساپ این است که وقتی شما پیامی برای لیست مخاطبین خود در برودکست ارسال می‌کنید، اگر هر یک از افراد بخواهند پیام شما را پاسخ دهند، این پیام به صورت جداگانه خارج از لیست برودکست برای شما ارسال خواهد شد.

در نتیجه باز هم مخاطبین شما متوجه نمی‌شوند که چه کسانی پیامی را برای شما ارسال کرده‌اند. اما در گروه چنین محدوده شخصی وجود ندارد و اگر کسی برای شما پیامی ارسال کند، تمامی اعضای گروه می‌توانند آن پیام را بخوانند.

امکانات برودکست

در دنیای امروز که حضور در شبکه‌های مجازی به منظور بازاریابی دیجیتال یک برگ برنده به حساب می‌آید، آشنایی با قابلیت هر کدام از این شبکه‌ها، به پیشرفت کاری شما کمک می‌کند.

فرقی نمی‌کند که شما می‌خواهید از برودکست واتساپ  برای امور کاری استفاده کنید و یا اینکه تصمیم دارید در آموزش‌های آنلاین، با کمک برودکست، از دانش‌آموزان یا دانشجویان خود امتحان بگیرید بدون اینکه هر یک از افراد متوجه شوند این امتحان برای فرد دیگر نیز برگزار می‌شود. از جمله مهم ‌ترین قابلیت ‌های برودکست واتساپ  عبارتند از:

  • همانگونه که گفته شد، بعد از بسته شدن لیست برودکست باز هم این امکان برای شما فراهم خواهد بود که برخی از مخاطبین را از لیست حذف و یا اینکه افراد دیگری را به آن اضافه کنید.


اضافه کردن مخاطبان

  • شما هر بار می‌توانید ۲۵۶ مخاطب را به لیست برودکست خود اضافه کنید و این موضوع در زمینه کاری واقعاً ارزشمند است چون نیازی نیست که هر بار تعداد زیادی برودکست ایجاد کنید.
  • یکی دیگر از قابلیت‌های برودکست واتساپ این است که شما از طریق این قابلیت واتس اپ  می‌توانید مطمئن شوید که مخاطبین شماره شما را ذخیره کرده‌اند. مسلما در زمینه کاری، ذخیره کردن شماره شما توسط کاربران باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند پیام‌های شما در وضعیت یا همان استاتوس را نیز مشاهده کنند.

بنابراین شما باید مخاطبان را تشویق کنید که شماره شما را در گوشی خود ذخیره داشته باشند. از طریق برودکست  واتس اپ می‌توانید از این موضوع نیز مطمئن شوید.

تعداد برودکست واتس اپ

مسلماً کسانی که در بازاریابی دیجیتال از واتس اپ استفاده می‌کنند، با تعداد زیادی از کاربران و مشتریان در ارتباط بوده و اگر بخواهند از قابلیت برودکست واتساپ استفاده کنند، قطعاً تمایل دارند که تمامی مخاطبان در لیست برودکست قرار گیرند.

همان گونه که گفته شد شما در هر بار ساختن برودکست می‌توانید ۲۵۶ مخاطب را وارد لیست کنید. بنابراین اگر تعداد مخاطبان شما بیش از تعداد نام برده است، می‌توانید تعداد برودکست های واتس اپ را افزایش دهید.

محدودیتی برای شما در این زمینه وجود ندارد بنابراین بدون نگرانی از این بابت می‌توانید از همان ابتدای کار، چند برودکست برای خود آماده کرده و زمانی که می‌خواهید پیام‌های تبلیغاتی را ارسال کنید، از این لیست برای ارتباط پنهان با مخاطبان خود استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: بک چنل کلاب هاوس (Backchannel) چیست؟‌(آموزش کامل و تصویری)

ایجاد چند برودکست واتساپ

برودکست واتساپ روی کامپیوتر

یکی از اقداماتی که کارفرمایان در راستای استفاده از واتس اپ باید انجام دهند این است که حتماً اپلیکیشن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنند. برای ارسال محصولات و خدمات و ارتباط بیشتر با کاربران، استفاده از واتس اپ  روی کامپیوتر راحت‌تر خواهد بود چون همزمان می‌توانید اطلاعات را به راحتی از روی سایت خود برای کاربران انتقال دهید.

همچنین با استفاده از برودکست واتساپ روی کامپیوتر، شما بهتر می‌توانید خدمات مشاوره برای کاربران ارائه کنید. کسانی که از واتساپ روی کامپیوتر خود استفاده می‌کنند می‌خواهند از قابلیت برودکست واتس اپ  روی کامپیوتر نیز بهره ببرند.

برای این منظور نیز محدودیتی برای شما وجود ندارد. کافی است که لیست برودکست را از طریق گوشی خود ایجاد کرده و سپس برای ارسال پیام‌ها از واتس اپ  کامپیوتر استفاده کنید چون این برودکست بر روی واتساپ کامپیوتر نیز قابل مشاهده است.

برودکست در واتساپ بیزینس

یکی از رایج‌ترین کاربردهای برودکست واتساپ،  استفاده از این قابلیت برای امور کاری است. مسلماً شما با استفاده از برودکست در واتساپ  بیزینس می‌توانید ارتباط خود با کاربران و مشتریان را مدیریت نمایید. برای مثال گاهی اوقات کارفرمایان می‌خواهند یک پیام تبلیغاتی را به صورت جداگانه و برای کاربران و مشتریان خود ارسال کنند.
یکی از روش‌های پرکاربرد که در این زمینه، استفاده از‌ ایمیل مارکتینگ است یعنی شما پیام را در به آدرس ‌ایمیل کاربران ارسال کنید. در این صورت هر کاربر به صورت جداگانه به این پیام دسترسی داشته و این تصور را دارد که شما به صورت شخصی برای او وقت گذاشته‌اید. همین مسأله باعث می‌شود که اعتماد بیشتری به شما داشته باشند.

اما همه مشتریان و کاربران شما، آدرس ایمیل ندارند در نتیجه بهتر است از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. بنابراین می‌توانید از قابلیت برودکست در واتساپ بیزینس استفاده نمایید.

اگر برخی از مشتریان شما بدانند که جزء مشتریان وفادار شما شناخته شده و شما توجه ویژه‌ای به آن‌ها دارید، این مشتریان همانند بازاریاب برای شما عمل خواهند کرد که این اتفاق یک فرصت طلایی برای شما به حساب می‌آید چون از یک سو باعث شده‌اید مشتری همچنان نسبت به شما متعهد بماند و از طرف دیگر به دلیل اینکه اعتماد او را جلب کرده‌اید، از خدمات شما در بین دوستان و آشنایان تعریف خواهند کرد.

بنابراین استفاده از برودکست در واتس اپ بیزینس یک روش بسیار عالی برای ارتباط نزدیک‌تر با مشتریان وفادار و جلب اعتماد آن‌ها شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: 10 بازی در کلاب هاوس (جذاب و پرطرفدار )

واتساپ بیزینس

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم نحوه ارسال پیام با برودکست واتساپ و مزایای آن را برای شما شرح دهیم. امیدواریم که مورد توجه شما قرار گرفته باشد. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.