5/5 - (1 امتیاز)

همانطور که می دانید تعداد سابسکرایب های یوتیوب، یکی از فاکتور های درآمدزایی از طریق این شبکه اجتماعی پرطرفدار است. یکی از سوالات متداولی که بسیاری از کاربران از ما می پرسند، این است که چرا سابسکرایب های یوتیوب می ریزه! در این مقاله با ما همراه باشید تا علت ریزش سابسکرایب های یوتیوب را با هم بررسی کنیم.

علت ریزش سابسکرایب های یوتیوب چیست؟

بسیاری از افراد، از طریق پلتفرم یوتیوب به کسب درآمد مشغول هستند. میزان درآمد این افراد، تحت تاثیر تعداد سابسکرایب ها و تعداد ویو های آن هاست. بنابراین ریزش سابسکرایب ها می تواند تاثیر منفی بر درآمد این افراد داشته باشد. در ادامه 6 تا از دلیل های ریزش سابسکرایب های یوتیوب را ذکر می کنیم، با فالوکمپ همراه باشید.

ip مشترک کابران ایرانی یوتیوب

به این دلیل که شبکه اجتماعی یوتیوب در ایران فیلتر است، افرادی که از ایران قصد دارند وارد یوتیوب شوند، مجبور به استفاده از فیلترشکن هستند. زمانی که شما از فیلتر شکن استفاده می کنید، ممکن است هربار به ip یک کشور متصل شوید. در نتیجه چون کشور شما مدام تغییر می کند، یوتیوب ممکن است شما را ربات تشخیص دهد. اگر یوتیوب تعدادی از سابسکرایبر های یک فرد را ربات تشخیص دهد، آن ها را از کانال یوتیوب آن فرد حذف می کند و در نتیجه شخص با ریزش سابسکرایب مواجه می شود.

علت ریزش سابسکرایب

دیر آپدیت شدن اطلاعات بر اساس الگوریتم یوتیوب

الگوریتم های یوتیوب، هر چند ماه و یا سالی یک بار آپدیت می شوند و تغییرات کوچکی در آن ها ایجاد می شود. اگر شخصی که در این پلتفرم تولید محتوا می کند، اطلاعات خود را درباره آپدیت های یوتیوب به روز نکند، ممکن است دچار مشکل شود و یا محتوا هایی که تولید می کند، کمی با الگوریتم های جدید مغایرت داشته باشد. در نتیجه یوتیوب ممکن است شخص را جریمه کند و سابسکرایب های او ریزش پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: 6 روش بالا بردن سابسکرایب

حذف شدن کابران غیر فعال

سابسکرایبر هایی که فقط کانال یوتیوب شما را سابسکرایب کرده اند، اما نه ویدیو های شما را تماشا می کنند و نه لایک و کامنت برای شما می گذارند و به طور کلی کاملا غیر فعال هستند، به مرور زمان توسط یوتیوب از لیست سابسکرایبر های شما حذف می شوند. در نتیجه بهتر است از دنبال کننده های خود بخواهید ویدیو های شما را لایک کنند و برایتان کامنت بگذارند. همچنین بهتر است زمانی که یک ویدیو جدید در یوتیوب منتشر می کنید، در اکانت های دیگر خود در شبکه های اجتماعی، ویدیو جدید خود را تبلیغ کنید تا افراد بیشتری آن را تماشا کنند.

تنظیمات پرایوسی کاربران

یوتیوب، برای کاربران تنظیمات پرایوسی دارد که به آن ها امکان می دهد برخی از موضوعات یا محتوا هایی را که دوست ندارند، مشخص کنند تا برایشان نمایش داده نشود. به مرور زمان ممکن است برخی سابسکرایبر های شما تنظیمات پرایوسی خود را تغییر داده باشند و محتوا های شما برای آن ها نمایش داده نشود. در نتیجه بعد از مدتی عدم فعالیت آن افراد  در کانال یوتیوب شما، یوتیوب آن ها را از لیست سابسکرایبر های شما حذف می کند.

فعالیت کم و نامنظم

فعالیت کم و نامنظم شما به دو صورت می تواند باعث ریزش سابسکرایب هایتان شود. اولا زمانی که شما مثلا شش ماه یا یک سال هیچ ویدئوی جدیدی در کانال تان پست نمی کنید، تعداد زیادی از مخاطبان از شما ناامید شده و شما را آنفالو می کنند. از طرف دیگر زمانی که شما در کانال خود پستی منتشر نمی کنید، در نتیجه سابسکرایبر ها نیز در کانال شما فعالیت نمی کنند و برای شما لایک و کامنت نمی گذارند. پس یوتیوب نیز تعداد زیادی از آن ها را به علت عدم فعالیت، از لیست سابسکرایب های شما حذف می کند.

علاوه بر فعالیت منظم و خلاقانه، خرید سابسکرایب یوتیوب در کنار خرید واچ تایم، سرعت رشد کانال را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.

تولید محتوای ضعیف

و اما ششمین و آخرین دلیلی که می توانید برای ریزش سابسکرایب های یوتیوب شما وجود داشته باشد، تولید محتوای ضعیف شما است.

تولید محتوای ضعیف در یوتیوب

اگر محتوا هایی که شما تولید می کنید کیفیت مناسب را نداشته باشد و یا موضوعات شما تکراری و غیر جذاب باشند، بسیاری از مخاطبان تان کم کم از شما خسته می شوند و شما را Unsubscribe می کنند. در نتیجه سابسکرایب هایتان به مرور ریزش می کند. در نتیجه باید سعی کنید کیفیت محتوا های خود را روز به روز بهتر کنید و محتوا های مفید و جذاب تولید کنید.
معمولا محتوا های آموزشی در یوتیوب طرفداران بیشتری دارند، در نتیجه سعی کنید اگر مهارتی دارید، آن را به بهترین شکل آموزش دهید و ویدیو های باکیفیت ضبط کنید. همچنین ویدیو های فان و چالش های یوتیوبی نیز، از جمله ویدیو های پرطرفدار هستند.گ

بیشتر بخوانید: چطور با تولید محتوا یوتیوب دیده شوید؟

سخن آخر
در این محتوا سعی کردیم به طور مختصر،  به علت های ریزش سابسکرایب های یوتیوب بپردازیم. برخی از این علت ها قابل جلوگیری هستند و برخی از آن ها نه. به عنوان مثال، نحوه تولید محتوای شما یکی از فاکتور های تحت کنتر شما است که شما می توانید با بهتر کردن و باکیفیت تر کردن آن، نه تنها از ریزش یابسکرایب هایتان جلوگیری کنید، بلکه به افزایش سابسکرایب یوتیوب در کانال یوتیوب خود کمک کنید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید. همچنین اگر علت دیگری برای ریزش سابسکرایب یوتیوب به ذهن تان می رسد، می توانید آن را با کاربران دیگر سایت به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • علت ریزش سابسکرایب های یوتیوب چیست؟
    ریزش سابسکرایب های یوتیوب علت های مختلفی دارد. مانند استفاده از vpn، دیر آپدیت شدن اطلاعات بر اساس الگوریتم یوتیوب، حذف شدن کابران غیر فعال، تنظیمات پرایوسی کاربران، تولید محتوای ضعیف و…
  • چگونه تولید محتوای ضعیف می تواند باعث ریزش سابسکرایب های یوتیوب شود؟
    زمانی که محتوا های شما بی کیفیت و تکراری باشد و یا به طور منظم پست نشود، مخاطبان کم کم از شما خسته می شوند و شما را آنفالو یا آنسابسکرایب می کنند.