3.3/5 - (3 امتیاز)

یوتیوب یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی است که میلیون ها کاربر از آن کسب درآمد می کنند. در این مقاله قصد داریم هر آنچه باید در مورد داشبورد یوتیوب را بدانید به شما آموزش دهیم. اگر شما هم به دنبال کسب درآمد دلاری از یوتیوب هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

داشبورد یوتیوب کجاست؟

یکی از چیزهایی که برای فعالیت داخل یوتیوب بسیار اهمیت دارد داشبورد کانال یوتیوب است. دانستن کار با داشبورد کانال یوتیوب بسیار مهم و حیاتی برای هرشخصی است که می خواهد در آینده یوتیوبر موفقی شود. داشبورد یوتیوب در واقع قسمتی است که از صفر تا صد اطلاعات کانال شما مثل ویدئوهای منتشرشده، بازخورد ها و.. را در اختیار شما قرار می دهد. استفاده از داشبورد کانال یوتیوب یک نمای کلی از فعالیت های اخیر شما را در کانال می دهد.

برای باز کردن داشبورد کنترل کانال یوتیوب خود موارد زیر را انجام دهید:

  • در گوشه ی بالای سمت راست در قسمت تنظیمات یوتیوب در صفحه یوتیوب روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید.
  • گزینه YouTube Studio را انتخاب کنید.
    یوتیوب استدیو
  • بعد از کلیک بر روی YouTube Studio چند گزینه که شامل داشبورد، ویدئوها، کامنت ها، آنالیزها و… وجود دارد
    داشبورد یوتیوب

بیشتر بخوانید: چگونه با یوتیوب پولدار شویم؟

در قسمت داشبورد کنترل کانال یوتیوب چند کارت مختلف خواهید دید که شامل:

نمایش عملکرد آخرین ویدئوها

این قسمت تصویری از آخرین عملکرد ویدئویی و یا پخش زنده شما را نشان می دهد. در قسمت پایین آخرین ویدئوی منتشر شده عددی وجود دارد که به شما نشان می دهد ویدئوی شما در بین 10 ویدئوی منتشر شده ی اخیر از لحاظ بازدید در رتبه چندم قرار گرفته است. مثلا اگر 1 از 10 باشد نشان می دهد این ویدئو از لحاظ تعداد بازدید در بین 10 ویدئوی اخیر رتبه اول را دارد. یکی از نکاتی که از این قسمت می توانیم دریافت کنیم با توجه به رتبه بندی ویدئو ها می توانیم بفهمیم کدام ویدئو ها از دیدگاه مخاطبان بهتر و جذاب تر بوده و کدام جذابیت و خواهان چندانی نداشته است و با دانستن همین موضوع می توانید ساخت ویدئو های خود را برای گرفتن بازدید بیشتر بهینه کنید. در قسمت پایین تعداد ویوو ها نشان داده می شود. در پایین ویوو ها تعداد کلیک و قسمت آخر هم میانگین افرادی که ویدئو را دیده اند نمایش داده می شود.

آخرین نظرات
این قسمت مربوط به آخرین نظراتی است که شما دریافت کرده اید.
کامنت کانال یوتیوب

کریتور استدیو

در این قسمت خود اپلیکیشن یوتیوب آموزش های یوتیوب را به صورت زبان انگلیسی برای شما منتشر می کند.

ایده هایی برای کانال

در این قسمت ایده هایی برای بهتر شدن کانال یوتیوب، پیشنهادات شخصی و بهترین روش ها برای کانال را به شما آموزش می دهد. با استفاده از این پیشنهادات می توانید اقداماتی در جهت بهتر شدن کانال یوتیوب خود انجام دهید.

قسمت های جدید اضافه شده در استدیو

این قسمت اهمیت چندانی نداشته و قسمت هایی که جدیدا به استدیو اضافه شده است را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: چرا سابسکرایب‌های یوتیوب می‌ریزه؟

اطلاعات آخرین سابسکرایبرها

این قسمت یکی از مهم ترین قسمت های استدیو است و تعداد افرادی که اخیرا کانال یوتیوب شما را سابسکرایب کرده اند را نشان می دهد. با زدن بر روی قسمت see all تمام سابسکرایبر ها برای شما نمایش دهده می شوند. در این قسمت علاوه بر دیدن همه ی سابسکرایبر ها اطلاعاتی درباره آنها مانند تعداد سابسکرایبر های خود فرد و تاریخ ساسبکرایب کردن فرد را به شما نشان می دهد. در این قسمت می توانید یک بازه زمانی انتخاب کرده و لیست را براساس تعداد سابسکرایبر ها  مرتب کنید.
تعداد سابسکرایبرها

نوتیفیکیشن های مهم

در این قسمت پیام های مهم درباره ی کانال و ویدئو های شما نمایش داده می شود. در حال حاضر انواع اعلان های زیر می توانند در قسمت کارت نوتیفیکیشن های مهم در داشبورد کانال یوتیوب شما ظاهر شوند:

  • کسب درآمد
    این نوتیفیکیشن برای زمانی است که کانال شما تایید شده باشد و یا دیگر واجد شرایط نبوده و برای کسب درآمد تایید نشده است.
  • کپی رایت
    اخطار کپی رایت هنگامی نشان داده می شود که شما از روی ویدئویی نسخه برداری کرده اید.

آنالیتیکس کانال

این هم یکی از مهم ترین کارت ها در قسمت داشبورد کانال یوتیوب است که نشان می دهد که چه اتفاقاتی در کانال ما افتاده است. این قسمت مرور سریع بر ویوو کانال، واچ تایم و سابسکرایبر های شما در 28 روز گذشته است. همچنین در این قسمت می توانید سابسکرایبرها و ویدئوهای برتر خود را ببینید.

 همچنین می توانید از برنامه VidIQ برای آنالیز کانال یوتیوب خود استفاده کنید این برنامه تعداد بازید ها و واچ تایم و سابسکرایبرها را در 7 روز گذشته به شما نشان می دهد.

قسمت ویدئو ها در ویدئو استدیو

با کلیک کردن بر روی قسمت ویدئو در قسمت پایین گزینه داشبورد در ویدئو استدیو ویدئوهایی که منتشر کرده اید را به شما نشان می دهد که با کلیک بر روی آیکون مداد می توانید ویدئوی خود را ویرایش کنید. قسمت بالای آن عنوان ویدئو گذاشته می شود قسمت پایین تر آن توضیحات ویدئو و پایین ترین قسمت آن تگ ها است. یوتیوب یک سری تگ پیشنهادی در قسمت پایین برای شما قرار می دهد که می توانید از آنها استفاده کنید. همچنین رتبه شما در تگ های مختلف را نشان می دهد و از طریق آن می تواند به ویوو گرفتن بیشتر ویدئوهای شما کمک کند.

قسمتی تحت عنوان نمره سئو وجود دارد که می توانید نمره تگ ها، حجم تگ ها، کیبورد های داخل عنوان و… را مشاهده کنید.

در قسمت ویدئو های منتشر شده قسمتی وجود دارد که با چشم نشان داده شده و حالت نمایش ویدئو را با آن تعیین می کنید. با کلیک بر روی آن چند قسمت مختلف می بینید که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

  • قسمت private
    ویدئو فقط برای شما نمایش داده می شود.
  • قسمت Unsated
    ویدئو برای هرکسی که لینک آن را داشته باشد نمایش دهده می شود.
  • قسمت public
    ویدئو به صورت عمومی نمایش داده شود.
  • قسمت schedule
    با انتخاب این قسمت ویدئوی خود را برای هر زمانی که دوست دارید مثلا یک هفته بعد زمان بندی کرده و ویدئوی شما سر یک روز و تاریخ و ساعت مشخص پابلیک شده و منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کانال های یوتیوب برای آموزش زبان

سخن پایانی

کارکردن با یوتیوب و نحوه آنالیز ویدئوها یکی از الزامات مهم برای هرفردی است که می خواهد یک یوتیوبر موفقی شود. در این مطلب سعی کردیم شما را با داشبورد یوتیوب آشنا کنیم. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید سپاسگذاریم. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.