امتیاز شما به این مطلب

اینستاگرام با داشتن بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه، یک الگوریتم فوق‌العاده هوشمند و هزاران اکانت خلاق، پلتفرمی کاملا رقابتی برای شما می باشد. پس اگر به دنبال افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و کسب درآمد از اینستاگرام هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه فالوور واقعی بگیریم؟

شما از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌توانید محصولات و خدماتتان را به افرادی که نیاز به محصولات و خدمات تان دارند بفروشید. می توانید از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام به یک برند کاملا حرفه‌ای تبدیل شوید.

برای افزایش فالوور اینستاگرام شما باید اصول راه اندازی یک پیج اینستاگرام را بدانید و با توجه به روش هایی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد به دنبال جذب فالوور واقعی در اینستاگرام باشید.

  • انتخاب محتوای مناسب برای پست های پیج خود (داشتن استراتژی محتوا)

بهترین محتوا برای افزایش فالوور در پیج اینستاگرام چیست؟ این سوالی است که دغدغه بسیاری از افراد فعال در این شبکه اجتماعی است. محتوا یکی از نکات و ابزارهایی است که این روزها همه ما به دنبال آن هستیم و کارفرماهای بسیار زیادی در سرتاسر دنیا که دارای کسب و کار شخصی هستند، به دنبال تولید کننده محتوایی هستند که تمام اصول و ضوابط محتوای اینستاگرام را آشنا باشد و بتواند برای آنها تولید محتوا کند.

اما این بدین معنا نیست که شما حتما باید تولید کننده محتوا استخدام کنید و در این راستا هزینه کنید!

فالوور واقعی

برای اشنایی با نحوه نوشتن محتوا یا در اصطلاح کپشن پست می توانید چند ساعتی در اینستاگرام به صورت هدفمند جستجو کنید و از پیج های پربازدید استفاده کنید که قطعا با مشاهده چندین پست می توانید اصول خاص را در این راستا متوجه شوید.

اما اگر از کپشن بگذریم، به محتوای اصلی یعنی تصویر یا ویدیویی هست که در حال به اشتراک گذاشتن آن هستیم، می رسیم.

استراتژی محتوا یا همان Content Strategy، عامل اصلی موفقیت میان راهکارهای متعدد این است که چگونه فالوور واقعی بگیریم. ابتدا لازم است چند سوال پرسیده شود تا محتوای خروجی، به بهترین شکل خود درآید. این سوالات عبارتند از:

  1. محتوا برای چه کسی است؟
  2. محتوا چه زمان برای مخاطبان آماده می‌شود؟
  3. چرا مخاطبان شما باید به این محتوا نیاز داشته باشند؟
  4. چه نوع محتوایی خلق می‌کنید؟

با داشتن استراتژی محتوا، شما محتوای مفید و کاربردی را متناسب با نیاز مخاطب خلق کرده و پس از ارائه، آن را مدیریت می‌کنید. پس از گذشت مدت‌زمان کمی، شما به سلیقه مخاطب پی‌برده و نیاز او را با ارزش برند خود هم سو می‌کنید. برای ایده‌های خود تقویمی ساخته و پس از بررسی بهترین زمان‌ها برای انتشار مطالب‌تان، آن‌ها را در بهترین قالب ثبت می‌کنید. این قالب می‌تواند پست یا استوری باشد که مطابق با معیارها و پرسونای پیج تعیین می‌شود.

تبلیغات در اینستاگرام
  • افزایش فعالیت در اینستاگرام

روش دیگری که برای گرفتن فالوور رایگان در اینستاگرام می توان اجرا کرد ، افزایش فعالیت در اینستاگرام می باشد.

شما با انتشار مطالب جدید در صفحه اینستاگرام خود و همینطور استفاده از هشتگ های پر مخاطب می توانید شانس دیده شدن خود را افزایش دهید. در کنار این فعالیت ها اگر فالوو کردن افراد جدید را در دستور کار خود قرار دهید می توانید به سرعت افزایش فالوور واقعی داشته باشید.

  • مهارت عکاسی و ویرایش عکس ها را داشته باشید

برای افزایش فالوور واقعی، کیفیت تصاویری که پست می کنید خیلی مهم است. این به این معنی نیست که حتماً باید دوره های عکاسی را بگذرانید تا عکس های اینستاگرام خوبی داشته باشید.

یا به این معنی نیست که هفته ها قبل از شروع کار باید تمرین سخت داشته باشید. اما باید با نکات اساسی عکاسی و برنامه های ویرایش عکس  آشنا باشید.

شما می توانید با مطالعه مجله های عکاسی یا مشاهده ویدیو هایی در یوتیوب، مهارت های پایه عکاسی برای پیج را یاد بگیرید و کم کم خود را بهتر کنید.

  • استفاده از هشتگ های پربازدید در کپشن ها

دقیقاً همانند توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی، کاربران اینستاگرام نیز از تگ ها (هشتگ) برای نشان دادن ویدئوها و عکس های خود از هشتگ استفاده می کنند. بنابراین برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام، از هشتگ ها استفاده کنید.

(حداکثر تعداد هشتگی که مجاز به استفاده باشید ۳۰ عدد است) هر هشتگ می تواند پُلی بین شما و گروهی از مخاطبین مرتبط با شما باشد.

ولی به یاد داشته باشید که هشتگ ها باید مرتبط با پست های ارسالی شما باشد و در صورتی که یک گروه هشتگ را به صورت ثابت برای هر پست خود استفاده کنید اینستاگرام شما را Shadow Ban خواهد کرد. پس هوشمندانه و عاقلانه استفاده کنید.

  • از قابلیت های مختلف اینستاگرام برای انتشار محتوا استفاده کنید

به جای پست کردن مداوم عکس در پیج تان، سعی کنید با استفاده از قابلیت های مختلف اینستاگرام تنوعی به محتوا های خود بدهید.

به عنوان مثال می توانید از قابلیت IGTV اینستاگرام استفاده کنید و ویدیو های بالای ۱ دقیقه را در این فرمت برای مخاطبان به نمایش بگذارید.

همچنین با استفاده از قابلیت Reels اینستاگرام ویدیوهای کوتاه ۱۵ ثانیه بسازید تا مخاطبان را شگفت زده کنید. این مسئله باعث می شود محتوا های شما یکنواخت و خسته کننده نباشند و بازدید بیشتری بگیرید تا در نهایت فالوور هایتان افزایش یابند.

انتشار محتوا با قابلیت های مختلف اینستاگرام
  • با پیج هایی که هم حوزه شما هستند تبادل کنید

پیج های هم حوزه با فعالیت خودتان را پیدا کنید و آنها را فالوو کرده و فعالیتشان را پیگیری کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. سعی کنید چند مدت یکبار با این پیج ها تبادل داشته باشید.

این کار امکان اینکه در لیست Suggestion فالوور های آن ها قرار بگیرید را بوجود می آورد و فالوور‌هایتان هرچه سریع‌ تر افزایش پیدا می کنند.

  • ویترین پیج خود را آماده کنید

همانطور که مهمان در بدو ورود به خانه، یک نقطه را زودتر از همه می‌بیند، فالوور شما هم در اولین نگاه، بیو و عکس پروفایل را خوانده و تماشا می‌کند.

همانطور که گفته شد، نمی‌ توان از اهمیت بیوی پیج اینستاگرام غافل شد؛ اما در کنار همه این‌ ها، مهم است بدانیم برای آنکه فالوور واقعی بگیریم، هیچ‌ گاه جای استوری را خالی نگذاریم. مخاطب در بدو ورود به پیج، به شدت تمایل به کلیک روی عکس پروفایل پیج و بازدید استوری‌ها دارد.

این مورد هنگام تبلیغ، بسیار واجب است چرا که مخاطب را سرگرم کرده و احتمال ماندگاری در پیج و فالو کردن را افزایش می دهد.

ویترین پیج شما با چیدمان مناسب پست‌ ها، به تأثیرگذارترین حالت خود می‌رسد. بنابراین ویژگی‌ های بصری جذب‌کننده مخاطب را فراموش نکنید.

به یاد داشته باشید که بیوی پیج شما، سه نکته کلیدی را در بر داشته باشد؛ این سه نکته عبارتند از:

  1. معرفی کسب‌ و کار شما
  2. مزیت رقابتی کسب‌ و کار شما
  3. راه‌های ارتباطی جهت سفارش

همچنین حتما در پروفایل خود، اطلاعات تماس تان و راه های ارتباطی را درج کنید تا مخاطبان بتواند به راحتی به شما پیام دهند.

ویترین پیج فروشگاهی
  • تبلیغات داستان‌محور

همه ما می‌دانیم که هنگام شنیدن داستان از دوستان مان به خوبی جذب آن‌ها شده و با اشتیاق به قصه‌شان گوش می‌دهیم تا بدانیم دقیقاً چه اتفاقی افتاده و از چه چیز صحبت می‌کنند.

این موضوع برای مخاطبی که تبلیغ پیج شما را می‌بیند هم بسیار راه‌ گشا است. شما می‌توانید داستان‌سرایی را در چند اسلاید و حتی یک استوری شروع و تمام کنید. سعی کنید در پایان این ماجراجویی جذاب، مزیت کسب‌ و کارتان را بیان کنید.

  • غیر منتظره باشید

یکی از راهکار هایی که برای جذب فالوور واقعی بسیار موثر است، این است که فالوور هایتان را غافلگیر کنید. غیر منتظره و غافلگیر کننده بودن، برای فالوور هایتان هیجان انگیز است و این هیجان، فالوورهای قدیمی را در صفحه شما نگه می دارد و فالوور های جدیدی به پیج شما اضافه می کند.

به عنوان مثال، شما می توانید بدون اطلاع قبلی، به یک یا چند نفر از کسانی که یک پست خاص را لایک کرده اند، یا استوری شما را دیده اند، جایزه بدهید.

یا اگر بلاگر یا اینفلوئنسر هستید، لایو برگزار کنید و فالوور هایتان را به لایو دعوت کنید تا در لایو شما صحبت کنند. می توانید با خرید بازدید لایو، بقیه مخاطبان را تشویق کنید که بیشتر در لایو شما حضور پیدا کنند.

همچنین می توانید به صورت اتفاقی، با مخاطبان تان تماس تصویری برقرار کنید یا با پین کردن کامنت های جذاب و بامزه، مخاطبان را تشویق کنید که بیشتر برایتان کامنت بگذارند.

تبلیغات در اینستاگرام
  • هزینه تبلیغات خود را به چند بخش تقسیم کنید

همه کسب و کار ها، همیشه مقداری از هزینه را به تبلیغات اختصاص می دهند. برای این که از این هزینه ای که برای تبلیغات کنار گذاشته اید، بهینه تر استفاده کنید، بهتر است این هزینه را به بخش های کوچک تری تقسیم بندی کنید.

به عنوان مثال، به جای این که کل هزینه خود را به یک مگا اینفلوئنسر بدهید که برای شما تبلیغ انجام دهد، این هزینه را تقسیم بندی کرده و به چند میکرو اینفلوئنسر که فکر می کنید مخاطب هدف شما را دارند، سفارش تبلیغ بدهید.

این کار کمک می کند طیف وسیع تری از مخاطبان را از برند خود آگاه کنید و در کنارش، هزینه کمتر و سود بیشتری بکنید.

  • به مخاطبان نشان دهید که برایتان اهمیت دارند

مخاطبان شما، مجموعه ای از رفتار تان را زیر نظر می گیرند. در مسائل مختلف و اتفاقات گوناگون، عملکرد شما را بررسی می کنند و در نهایت تصمیم می گیرند در صفحه شما بمانند یا شما را آنفالو کنند.

زمانی که عملکرد شما، همیشه به گونه ای باشد که مخاطب احساس کند مهم و مورد احترام است، علاوه بر این که به خاطر محتوای شما در صفحه تان می ماند، بلکه یک تعلق خاطر هم به شما پیدا می کند.

دقیقا مثل زمانی که شما کتابی را می خوانید چون به اطلاعاتش احتیاج دارید یا کتابی را می خوانید چون به آن علاقه دارید.

برای نشان دادن این اهمیت و احترام به مخاطب، سعی کنید هنگام پاسخگویی به دایرکت ها و پیام های مخاطبان، حق را به مخاطب بدهید و صمیمانه و صادقانه پاسخگویشان باشید.

مخاطبان اینستاگرام
  • یک رویه پایدار در رفتار خود با مخاطبان داشته باشید

بهتر است که برند شما، تعدادی ویژگی ثابت و داستانی پرمعنا در پس آن داشته باشد. زمانی که شما، با توجه به هدفی که برای کسب و کارتان دارید و حوزه ای که در آن فعالیت می کنید، ویژگی هایی را برای برند خود انتخاب می کنید، از قالب یک شرکت خارج می شوید و به یک شخصیت تبدیل می شوید.

بهتر است ویژگی ها و المان هایی که برای برند تان انتخاب می کنید، در وهله اول هماهنگ با حوزه فعالیت تان باشد.

به عنوان مثال، اگر شما در حوزه چرم فعالیت می کنید، ویژگی شوخ طبعی، مسئله زیادی مهمی برای شما نخواهد بود. در حالی که ویژگی هایی مثل اصیل بودن، کلاسیک بودن یا آداب دان بودن، ویژگی های مناسبی برای برند شما به نظر می آیند.

مسئله دیگر، داستانی است که پشت برند شما قرار دارد. داستانی که بهتر است صمیمانه باشد و عواطف مخاطب را قلقلک بدهد. به عنوان مثال، ممکن است فروشگاه چرم ویزلند را بشناسید. موسس این فروشگاه، داستان پشت برند اش را این گونه شروع می کند:

از بچگی، هر زمان که از من می پرسیدند می خواهی چه کاره شوی، می گفتم کفاش! من عاشق کفاشی بودم و سعی کردم کفاشی را با خلاقیت ادغام کنم. من فکر می کنم که به شغل کفاشی بی مهری شده است، اگر به کودکان مان اجازه کشف و جستجو می دادیم، ممکن بود که خیلی ها کفاشی را انتخاب کنند.

موسس فروشگاه چرم ویزلند
افکت اینستاگرام
  • افکت AR بسازید

حتما شما هم افکت های مختلف را در استوری های کاربران دیده اید. در قسمت سرچ استوری ها، می توانید انواع افکت ها را بیابید و با استفاده از آن ها تغییرات مورد نظرتان را روی تصاویر اعمال کنید.

این افکت ها را، کاربران مختلف می سازند و در صفحه اینستاگرام شان قرار می دهند تا مخاطبان، در صورت تمایل از آن ها استفاده کنند.

ساخت افکت، می تواند یک راه خوب برای افزایش مخاطبان باشد. اگر سعی کنید افکتی بسازید که جذاب و سرگرم کننده باشد، می توانید از طریق آن مخاطب های جدید به پیج تان تزریق کنید.

شما می توانید از مخاطبان بخواهید با افکتی که شما ساخته اید عکس و ویدیو بگیرند و برای شما ارسال کنند و شما بهترین ها را در استوری خود منتشر کنید.

  • صبور باشید

قطعا هر شغل و بیزنسی فراز و نشیب های خاص خود را دارد و با یک شب نمی توان راه چند ساله را پیمود…! از این رو با چند پست ساده نمی توان در طی چند ماه به محبوبیت رسید و شما باید برای ماندگاری خود تلاش کنید.

تلاشی که باید بکنید این است که حتما اصول را آموزش ببینید و بر اساس اصول و ضوابط پایه، پیش بروید تا به مرور زمان به جایگاهی که مدنظرتان است برسید. بهترین راه این است که روزانه چند ساعت بر روی پیج خود وقت بگذارید و به مرور این زحمت را بیشتر کنید.

چگونه فالوور واقعی بگیرم
  • فالوور واقعی بخرید

یکی از راه هایی که به کمک آن می توانید فالوور واقعی بگیرید، این است که این فالوور ها را خریداری کنید. اما چگونه فالوور واقعی بخریم؟ یا خرید فالوور واقعی چه کمکی به ما می کند؟

ویژگی فالوور های واقعی چیست؟
فالوور های واقعی، یعنی اکانت هایی که هم از نظر اینستاگرام و هم از نظر کاربران دیگر، واقعی به نظر می آیند و ویژگی های یک کاربر واقعی را دارند.

این اکانت ها نام های متعارف، عکس پروفایل طبیعی، فالوور و فالویینگ، پست، استوری و… دارند و در پیج خودشان فعالیت می کنند.

البته این اکانت ها درست است که اکانت های واقعی هستند و در پیج خود فعالیت دارند، اما در پیج شما فعالیتی نمی کنند. خرید فالوور واقعی، یعنی شما فقط فالوور می خرید. نه لایک و کامنت و…

در نتیجه بهتر است همیشه در کنار فالوور، با خرید لایک، کامنت، ویو و ایمپرشن کاری کنید که اکانت شما فیک و نامعتبر به نظر نرسد.

آیا خرید فالوور اینستاگرام ارزان می تواند خوب باشد؟

بسیاری به دنبال این هستند که بهترین یا ارزان ترین سایت خرید فالوور را بیابند و بتوانند فالوور ارزان و با کیفیت مناسب خریداری کنند.

سایت فروش فالوور

اولین مسئله ای که باید بدانید، این است که اعتبار سایتی که از آن فالوور خریداری می کنید، بسیار مهم تر از ارزان بودن قیمت فالوور ها است. در نتیجه قبل از هر چیز، سایت های معتبر خرید فالوور را بیابید و خدمات آن ها را با هم مقایسه کنید و سایتی را انتخاب کنید که خدمات بهتری ارائه می دهد.

اما در نهایت اگر دو سایت مختلف را یافتید که خدمات یکسان با قیمت های متفاوت انجام می دهند. قائدتا از سایتی که ارزان تر است خرید می کنید.

سایت فالوکمپ، ارائه دهنده خدمات اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر است. دارای ضمانت خرید و پشتیبانی تمام وقت است و سعی دارد بهترین تجربه را به شما هدیه کند.

همچنین می توانید راهکار های بیشتری را که به افزایش کلی فالوور هایتان کمک می کند در 14 ترفند افزایش فالوور اینستاگرامی بخوانید.

در این مقاله ما تلاش کردیم راهکار هایی را برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام در اختیار شما قرار دهیم. اگر برایتان مفید بود، می توانید آن را برای دوستان تان هم ارسال کنید.

همچنین اگر راهکار دیگری استفاده کرده اید که مفید بوده است، آن را با مخاطبان دیگر سایت به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • لزوم افزایش فالوور چیست؟
    افزایش فالوور به این معناست که افراد بیشتری پیج شما را مشاهده می کنند در نتیجه شما بازار گسترده تری برای ارائه محصول خواهید داشت و درآمد تان از اینستاگرام افزایش می یابد.
  • آیا خرید فالوور، می تواند به افزایش فروش کمک کند؟
    بله. درست است که فالوور های خریداری شده خودشان مشتری شما نیستند. اما می توانند برای شما مشتری جلب کنند چون به ظاهر پیج شما اعتبار می دهند.
  • ویژگی های فالوور واقعی چیست؟
    فالوور های واقعی دارای عکس پروفایل، نام کاربری مفهوم و مشخص، پست، استوری، فالوور و فالویینگ هستند و طبق استاندارد های اینستاگرام هستند.