4/5 - (1 امتیاز)

سوال بسیاری از کاربران اینستاگرام این است که چگونه متوجه شویم که کسی در اینستاگرام آنلاین است یا نه؟ چراغ سبز کنار پروفایل راهی برای تشخیص آنلاین بودن در اینستاگرام است. حال به موقعیتی فکر کنید که نمی­خواهید کسی بداند که شما در اینستاگرام آنلاین هستید. این مقاله را بخوانید تا وضعیت حذف آنلاین بودن در اینستاگرام را بیاموزید. ما به شما آموزش می دهیم که چگونه در اینستاگرام پنهان شوید.

در اینستاگرام آنلاین بودن چگونه مشخص می­شود؟

همانطور که می‌دانید، اینستاگرام مانند سایر شبکه­های اجتماعی، امکاناتی را برای کاربران خود فراهم می‌کند تا به راحتی از آن استفاده کرده و آنلاین بودن خود را پنهان کنند. ویژگی لست سین اینستاگرام یکی از این ویژگی‌ها است. اما با وجود تمام این تفاسیر، غیرفعال کردن این روند اینستاگرام یکی از چالش­های کاربران این برنامه است!

روش پنهان کردن آنلاین بودن در اینستاگرام

مخفی کردن انلاین بودن در اینستاگرام

اینستاگرام به کاربران خود امکان این را داده است که وضعیت فعالیت خود را مخفی کنند، یعنی آنلاین بودن را از دنبال کنندگان و کاربران دیگر پنهان کنند. این شرکت ویژگی وضعیت فعالیت یا چراغ سیز کنار پروفایل را در سال 2018 به کاربران خود معرفی کرد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد آخرین باری که فردی آنلاین یا فعال بوده است را ببینند.  

اگر چه دانستن زمانی که افراد آنلاین هستند می‌تواند مفید باشد، برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند که این ویژگی را نداشته باشند. به همین دلیل است که اینستاگرام تنظیماتی را ایجاد کرده است که می­تواند برای پنهان کردن آنلاین بودن شما و همچنین زمان آخرین بازدید استفاده شود.

اینستاگرام یک نرم‌افزار به اشتراک گذاری عکس است و به دلیل ویژگی‌هایش، تبدیل به یک شبکه اجتماعی تمام عیار شده‌است. در حال حاضر این شرکت متعلق به شرکت متا است و این مجموعه در تلاش برای بهبود ویژگی‌های اجتماعی خود و ارائه پشتیبانی جامع تر است. اما برخی از ویژگی‌ها مانند آنلاین شدن در همان زمان ممکن است برای همه مناسب نباشد و ممکن است حریم خصوصی کاربر را به خطر بیندازد. زیرا به افراد کمک می­کند تا زمان آنلاین بودن سایر افراد را بدانند. خوشبختانه، اینستاگرام راه حلی پیدا کرده است که توسط آن این ویژگی می تواند به طور کامل غیر فعال شود.

امکان نمایش وضعیت آنلاین کاربران در اینستاگرام به طور پیش فرض روشن است. این به این معنی است که افرادی که کاربر آنها را دنبال می‌کند می‌توانند ببینند که کاربر آنلاین است یا خیر. این موضوع برای افرادی که در لیست پیام یا Direct هستند نیز صادق است. پس از غیرفعال کردن این ویژگی، کاربران دیگر نمی توانند مشاهده کنند که فرد موردنظر آنلاین است یا خیر.

با مطالعه مطلب حالت روح اینستاگرام چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟ می توانید کاری کنید که کاربران حتی با دریافت پیام از شما قادر به دیدن وضعیت آنلاین بودن شما نباشند

همچنین، ویژگی «active now»، که با یک دکمه سبز نشان داده می‌شود، با خاموش کردن این گزینه ناپدید می‌شود.

  • برای انجام این کار، باید برنامه ایستاگرام را باز کنید.
  • از سمت راست و پایین صفحه به بخش نمایه‌تان بروید.
  • بر روی سه خط افقی از بالا و راست صفحه کلیک کنید تا گزینه های نمایش برای شما نمایش داده شود.
  • سپس روی «تنظیمات» ضربه بزنید.
  • پس از آن، به بخش حریم خصوصی وارد شوید.
  • اکنون روی گزینه وضعیت فعالیت کلیک کنید.

در اینجا 2 گزینه وجود دارد. گزینه اول نمایش وضعیت فعالیت است. هنگامی که این گزینه خاموش شود، هیچ کس نمی‌تواند بداند کاربر چه زمانی آنلاین است یا حتی آخرین باری را که آنلاین بوده‌اند مشاهده کند.

گزینه دوم عبارت است از «نمایش زمانی که با هم فعال هستید» که کمی متفاوت است. این گزینه به کاربر اجازه می دهد تا در چت آنلاین در حالی که طرف دیگر آنلاین است، ظاهر شود. این گزینه به‌طور کلی از «وضعیت فعالیت» مستقل و متمایز است و کاربر می‌تواند آن را در حالی که غیرفعال کردن گزینه اول است، فعال کند.

متاسفانه، شبکه‌های اجتماعی مکانی امن برای کودکان نیستند و به همین دلیل، اینستاگرام گزینه‌های بیشتری را برای کنترل والدین، امنیت و حریم خصوصی در نظر گرفته است که می‌تواند برای ایجاد یک حساب اینستاگرام به عنوان یک حساب امن برای هر چه بیشتر استفاده شود.

روش پنهان کردن آنلاین بودن در اینستاگرام

چگونگی مخفی کردن آنلاین بودن از فردی خاص

در تکنیک قبلی، ما غیرفعال کردن آنلاین در اینستاگرام برای همه مردم را اجرا کردیم. اکنون ممکن است بخواهیم آنلاین بودن در اینستاگرام را فقط از شخص خاصی پنهان کنیم. برای انجام این کار، لازم است که ویژگی restrict account اینستاگرام را برای او فعال کنید.

اینستاگرام علاوه بر پنهان کردن آنلاین بودن در اینستاگرام، کاربر را از انجام برخی کارها محدود می‌کند. غیرفعال کردن آخرین فعالیت یا لست سین اینستاگرام یکی دیگر از مزایای حساب محدود شده است. به عنوان مثال، اگر کاربری که ویژگی restrict account اینستاگرام برای او فعال شده است، یک نظر را در زیر یکی از پست های شما قرار می دهد، نظر او تنها برای شما و او قابل مشاهده خواهد بود.

نکات مهم در این رابطه:

  1. توجه داشته باشید که برخی از کاربران ممکن است گزینه آنلاین را در تنظیمات حساب خود غیر فعال کرده باشند. در این صورت، متوجه نمی شوید که آنها آنلاین هستند.
  2. به منظور مشاهده اینکه آیا افراد در اینستاگرام آنلاین هستند یا خیر، گزینه وضعیت نمایش باید برای حساب کاربری شما فعال شود.

سخن پایانی

شما به راحتی می­توانید آنلاین بودن خود را از دیگران با استفاده از تنظیمات در اینستاگرام پنهان کنید، اما توجه داشته باشید که شما همچنین نمی­توانید بفهمید که آنها آنلاین هستند یا نه. با غیرفعال کردن این، حریم خصوصی شما بهبود می یابد و افرادی که دنبال می کنید نمی­توانند آخرین وضعیت فعالیت شما را مشاهده کنند. اما با فعال کردن این ویژگی، می‌توانید جدیدترین وضعیت فعالیت دوستان و دوستانتان را مشاهده کنید و آخرین وضعیت فعالیت شما نیز قابل رویت است.