امتیاز شما به این مطلب

شرکت متا به تازگی ویژگی ایجاد کانال در اینستاگرام را همانند تلگرام و واتساپ معرفی کرده است. مارک زاکربرگ این ویژگی را از طریق کانال خود، جایی که او قصد دارد اشتراک گذاری های به روز رسانی متا را انجام دهد، آغاز کرد.

برادکست اینستاگرام چیست؟

در آغاز این به روز رسانی، برادکست اینستاگرام تنها برای کاربران آمریکایی در دسترس هستند، اما متا خبر برنامه‌ریزی برای گسترش این ویژگی به کاربران در کشورهای دیگر در ماه‌های آینده را داده است. اگر شما علاقه مند به آشنایی با این ویژگی اینستاگرام قبل از راه اندازی آن در ایران هستید، تا پایان این مقاله با ما بمانید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با برادکست اینستاگرام کار کنید.

قبل از اینکه توضیح دهیم کانال های اینستاگرام چه هستند، توجه داشته باشید که عرضه آنها در حال حاضر محدود است. علاوه بر این، در حال حاضر می توانید از ویژگی کانال ها تنها بر روی گوشی های هوشمند استفاده کنید، زیرا هنوز بر روی وب سایت دسکتاپ در دسترس نیست. با معرفی کانال‌های پخش، متا قصد دارد ارتباط نزدیک تر بین کاربران را از طریق کانال‌ اینستاگرام فعال کند.

کانال‌ اینستاگرام

مانند تلگرام، شما می توانید یک کانال در اینستاگرام ایجاد کنید که در آن شما مدیر هستید و افرادی که به این کانال پیوسته اند تنها ناظر هستند. شما می توانید پیام های خود را از کانال خود ارسال کنید و با اشتراک گذاری پیوند کانال خود در بخش استوری ها عضو جذب کنید. همچنین می توانید نمایه خود را به روز رسانی کنید و پیوند کانال را در بیوگرافی اینستاگرام خود اضافه کنید.

نکته مهم در اینجا این است که کانال فقط برای فالورهای شما قابل دسترسی است. به این معنی که اگر کسی بخواهد به کانال شما ملحق شود، باید اول شما را دنبال کند. تنها در این صورت است که آنها می توانند به برداکست اینستاگرام شما دسترسی داشته باشند.

با مطالعه مطالب ۸ قابلیت آپدیت جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ و قابلیت note اینستاگرام با تمام انکانات اینستاگرام آشنا شوید و از آن ها در تولید محتوای خلاقانه بهره ببرید.

شما می‌توانید پیام‌ها، به‌روزرسانی‌ها و نظرسنجی‌ها را به عنوان یک دنبال‌کننده بخوانید، عکس‌العمل نشان دهید و رای دهید. همان طور که مارک زاکربرگ نشان داده, کانال های پخش بیشتر بر روی انحصار تمرکز خواهند داشت. این به این معنی است که می توانید هنرمندان یا جریان های مورد علاقه خود را با پیوستن به یک کانال دنبال کنید.

سازندگان می‌توانند محتوای انحصاری و به‌روزرسانی‌ها را قبل از اینکه در دسترس باشند در کانال‌هایشان به اشتراک بگذارند. این به این معنی است که می توانید به نظرسنجی های منبع جمعی و محتوای کانال منحصر به فرد مانند متون، عکس ها، فیلم ها و یادداشت های صوتی، در میان دیگران دسترسی داشته باشید.

نحوه پیوستن به کانال اینستاگرام

مراحل زیر را برای عضویت در یک کانال اینستاگرام دنبال کنید تا به راحتی به کانال سازندگان مورد علاقه خود بپیوندید، به شرطی که آنها را در پلتفرم رسانه های اجتماعی دنبال کنید.

اگر کاربر مورد علاقه شما به ویژگی کانال دسترسی داشته باشد، شما یا لینک کانال را در استوری اینستاگرام پیدا خواهید کرد یا از طریق بخش نمایه آنها عضو خواهید شد. همچنین، به عنوان یک فالور، هنگامی که یک کاربر یک کانال پخش جدید ایجاد می کند، شما یک اعلان دریافت خواهید کرد.

پس از کلیک بر روی لینک وابسته، شما به بخش پیام هدایت می شود و درخواست برای پیوستن به کانال داده می­شود. اگر دنبال کننده فعلی نیستید، ابتدا از شما خواسته می شود کاربر را دنبال کنید و سپس وارد کانال آنها شوید.

اگر برای اولین بار در حال پیوستن به یک کانال هستید، اینستاگرام خلاصه ای از قابلیت های این ویژگی را در اختیار شما قرار می دهد. برای ادامه و مشاهده پیام های پخش شده، روی I Understand کلیک کنید.

این اعلان فقط یکبار برای شما خواهد آمد و پس از آن برای شما نمایش داده می شود که در هر بار ملحق شدن به یک کانال این پیام پاپ آپ را مشاهده نخواهید کرد.

هنگامی که به یک برادکست اینستاگرام ملحق شدید، آن در یک زبانه کانال های اختصاصی در کنار سایر پیام ها در صندوق دریافت اینستاگرام شما نمایش داده می شود. همانطور که در بالا ذکر شد، متا به آرامی در حال راه اندازی این ویژگی است و در حال حاضر در دسترس همه نیست.

چگونه یک برادکست اینستاگرام ایجاد کنیم؟

متا در حال حاضر در حال تست کانال ها با تعداد کمی از سازندگان در ایالات متحده است. با این حال، اگر شما یک کاربر هستید که می خواهید به ویژگی کانال های دسترسی داشته باشید و یک گروه در اینستاگرام ایجاد کنید، می توانید فرم دسترسی اولیه را پر کنید و روی دکمه دسترسی سریع درخواست کلیک کنید. هنگامی که این ویژگی در حساب شما فعال شد، تاییدیه ای را دریافت خواهید کرد.

پس از دسترسی، می توانید یک کانال پخش از صندوق دریافت اینستاگرام خود راه اندازی کنید. بعد از ایجاد کانال با پر کردن آن با جزئیات لازم، می توانید اولین پیام خود را برای مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. همانطور که در بالا ذکر شد، ارسال اولین پیام پخش یک اعلان به دنبال کردن کانال شما به دنبال کنندگان شما ارسال می کند.

پس از پخش کانال شما، می توانید پیوند ملحق شدن به کانال را در استوری های خود به اشتراک بگذارید یا پیوند کانال را به نمایه خود الصاق کنید. کاربران پیوند کانال پخش را تحت توصیف نمایه شما مشاهده خواهند کرد.

سخن پایانی

به عنوان سازنده یک کانال اینستاگرام، شما دو گزینه مختلف برای ایجاد یک کانال دارید. اگر می خواهید کانال خود را به روی همه افرادی که از شما دنبال می کنند باز نگه دارید، مخاطبین کانال را روی همه دنبال کنندگان در تنظیمات کانال پخش تنظیم کنید. اگر می خواهید محتوای انحصاری را در کانال خود به اشتراک بگذارید، اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که کانال خود را محدود به دنبال کنندگان خاص کنید.