1.5/5 - (2 امتیاز)

یوتیوب یکی از شغل های بسیار پر درآمد و رویایی است. این شغل طرفدارن بسیار زیادی دارد و افراد زیادی هستند که خواهان قرار گرفتن در جمع یوتیوبر هایی هستند که به درآمد رسیده اند. در این مقاله به معرفی پولدارترین یوتیوبر جهان می پردازیم.

با پولدارترین یوتیوبر جهان آشنا شوید

اینکه به صورت دقیق بگوییم پولدارترین یوتیوبر جهان کیست واقعا موضوعی سخت است؛ اما ما می توانید به معرفی بزرگترین یوتیوبرهای جهان بپردازیم که قطعا پردرامدترین شان نیز هستند.

  • جفری استار

جفری استار یوتیوبر ثروتمندی است که داستان زندگی غم انگیزی دارد. او ابتدا در صنعت مدلینگ و همچنین میکاپ ارتیستی می گذارند. او در سال دو هزار و نه برای اولین بار ویدیو یوتیوب منتشر کرد. استار می خواست از این راه برای بهتر شدن در موسیقی استفاده کند. اما در سال دو هزار و چهارده ورشکست شد و داشت به طور کامل موسیقی را از دست می داد.

جفری استار تمام پس انداز خود را صرف راه اندازی Jeffrey Star Cosmetics کرد. این ریسک بسیار بزرگی در زندگی او بود. اما او با انگیزه ادامه داد و اکنون از کانال یوتیوب خود استفاده می کنند تا محصولات برند خودش را تبلیغ و ارائه کند. جفری سود بسیار زیادی از برند خود کسب کرده است و به پولدارترین یوتیوبر جهان تبدیل شده است.

جفری استار

کانال او شونزده و نیم میلیون سابسکرایب و دو و نیم میلیارد ویو دارد. ثروت خالص جفری استار دویست میلیون دلار است که او را با اختلاف زیادی نسبت به سایرین در جایگاه نخست پولدارترین یوتیوبر قرار داده است. جفری الان علاوه بر اینکه ثروت بسیار زیادی دارد، بسیار هم محبوب شده و برای دیگران الهام بخش است.

  • فلیکس کیلبرگ

یکی دیگر از افرادی که توانسته از صنعت بازی به ثروت بسیار زیادی دست پیدا کند، فلیکس کیلبرگ است. او یکی از پلیرهای خوب در یوتیوب به حساب می آید. فلیکس هم در مسیر موفقیت سختی هایی را تحمل کرد. او در سال دو هزار و نه دبیرستان خود را به پایان رساند و علی رغم میل خود و با اسرار خانواده به کالج رفت اما در نهایت در سال دو هزار و یازده دانشگاه را رها کرد.

PewDiePie

کانال یوتیوب او در سال دو هزار و ده ساخته شد. کیلبرگ می توانست بسیار سریع تر از این ها به شهرت برسد، اما ممانعت خانواده باعث شد تا پیشرفت او به تاخیر بیفتد.

او قطعا یکی از معروف ترین گیمرهای حال حاضر است و با لقب “پیو دی پای” فعالیت می کند. او صد و ده میلیون سابسکرایبر دارد که در میان یوتیوبر های دیگر عدد بسیار زیادی است و تعداد بسیار کمی از افراد هستند که از مرز صد میلیون مخاطب بتوانند عبور کنند.

او تاکنون ۲۷ میلیارد بازدید داشته است که رقم بسیار زیادی به حساب می آید و تعداد افرادی که توانسته اند، بازدید خود را از بیست میلیارد بیشتر کنند، انگشت شمار هستند. این بازدید بالا باعث پنجاه و دو میلیون دلار ثروت برای او شده است.

توجه داشته باشید بسیاری از یوتیوبرهای معروف در شروع کار و برای جذب مخاطب از سرویس هایی مثل خرید واچ تایم یوتیوب و خرید مشترک یوتیوب نیز استفاده کردند تا افراد را ترغیب به فالو کردن و بازدید ویدیوهای خود نمایند.

  • مارک فیشباخ

یکی از خلاق ترین افراد حاضر در لیست پولدارترین یوتیوبر جهان مارک فیشباخ است. او یکی از فعالان در یوتیوب است که کار خود را درسال دو هزار و دوازده آغاز کرده است. او دو خصیصه مهم دارد که موفقیت خود را مدیون آن دو است. اولین ویژگی او پشتکار او است.

مارک فیشباخ

مارک در بسیاری از سال ها به طور بی وقفه در حال تولید، ویدئو برای یوتیوب بود. افرادی که اندکی سر رشته از تولید محتوا داشته باشند، می دانند که چقدر کار سختی است که مدام در حال تولیدات جدید باشید و حتی مدت کوتاهی نیز این کار را ترک نکنید. بری فعالیت بی وقفه دو چیز بسیار لازم است. اولین تلاش، پشتکار و خستگی ناپذیری است که این موارد در مارک بسیار بارز و مشخص است. دومین لازمه فعالیت بی وقفه داشتن ایده های بسیار زیاد برای تولید محتوا است.

یکی از اصلی ترین معضلاتی که باعث می شود، افراد نتوانند به تولید محتوا به صورت مداوم ادامه دهند، نداشتن ایده برای ساخت محتوای جدید است. اما مارک بسیار ایده پرداز خوبی است و در این زمینه بسیار عالی عمل کرده است. او تاکنون چند کانال داشته و سی و پنج میلیون دلار ثروت کسب کرده است. بازدید کلی او پونزده میلیارد و تعداد سابسکرایب او چیزی حدود بیست و نه میلیون است.

  • دانیل میدلتون

یکی از دیگر افراد لیست پولدارترین یوتیوبر جهان، دنیل میدلتون است. این شخص یکی دیگر از افرادی است که در زمینه گیم فعالیت دارد. او یکی از پلیر های حرفه ای در بسیاری از بازی های شوتر است. او ابتدا در سال دو هزار و نه دو بازی پوکمون و کانتر استریک را به صورت حرفه ای بازی می کرد. اما شروع فعالیت او در یوتیوب به سال دو هزار و دوازده برمی گردد.

DanTDM

همیشه در حوزه گیم بازیکنانی که بازی زیبایی داشته باشند و از مهارت های بالایی خصوصا در تیر اندازی و بازی های تفنگی برخوردار باشند، مورد توجه مخاطبان و دوستدارن گیم قرار می گیرند. دانیل میدلتون یکی از این افراد است که بسیار در بازی های شوتر مهارت دارد و این موضوع باعث شد بتواند به سرعت مخاطبان زیادی به دست آورد.

او بعدها روی بازی ماین کرافت تمرکز کرد که یکی دیگر از بازی های آنلاین پرطرفدار است. او رکورد دار بیشترین بازدید برای یک کانال که فقط مخصوص بازی ماین کرافت است، است. او این رکورد را در گینس هم ثبت کرده است. او سی و پنج میلیون دلار دارایی و چیزی حدود سی میلیون سابسکرایب دارد. بازدید چنل او از هیجده و نیم میلیارد گذشته است.

  • رایان کاجی

در ادامه لیست پولدارترین یوتیوبر جهان به شخصی می رسیم که شاید کم سن ترین فرد حاضر در این لیست باشد. رایان کاجی در سال دو هزار و پونزده فعالیت خود را در یوتیوب شروع کرد. اون سن کمی داشت و در واقع کانال به دست والدین او اداره می شد و آن ها تلاش زیادی برای این کانال یوتیوب انجام دادند. خانواده رایان تلاش بسیار زیادی برای موفقیت او در یوتیوب کردند.

رایان کاجی

آن ها تا حدی پیش رفتند که حتی نام خانوادگی خود را به کاجی تغییر دادند. آن ها تمام تلاش خود را کردند که در یوتیوب موفق شوند. مادر رایان کار خود را رها کرد تا بتواند تمام تمرکز خود را بر روی کانال یوتیوب رایان کاجی بگذارد. حاصل همه این تلاش ها رسیدن به موفقیت بسیار زیاد در یوتیوب بود. اوج موفقیت رایان کاجی در سال دو هزار و بیست بود که او از کانال خود به بیست و نه میلیون درآمد رسید که این رقم بسیار زیادی برای پنج سال فعالیت است.

اما دلیل این رشد تلاش بی وقفه او و خانواده اش برای رشد کانال یوتیوب بود. موضوع و محتوای کانال رایان کاجی بسیار عجیب است و در نگاه اول به نظر نمی رسد که بتوان با چنین موضوعی این همه مخاطب را به خود جلب کرد.

رایان کاجی در کانال خود به برسی، تست و انباکسینگ اسباب بازی های مختلف می پردازد. محتوای پیج او به قدری جذاب است که تمام کودکان علاقه مند به اسباب بازی پیج او را دنبال می کنند و علاوه بر آن حتی بزرگسالان نیز ویدیو های اپ را می بینند.

ابتدا خود پدر و مادر او اسباب بازی ها را تهیه می کردند، اما اکنون با بزرگ ترین شرکت ها و برند های تولید اسباب بازی قرارداد دارند و درآمد بسیار زیادی از بازی کردن با اسباب بازی ها جلوی دوربین به دست می آورد.

او بیشتر از سی و دو میلیون دلار ثروت دارد و چهل و پنج میلیون سابسکرایب دارد. او تا اینجا شصت و یک میلیارد بازدید داشته که میزان بسیار زیادی است.

Rhett & Link
  • رت مک لافلین و چارلز لینکلن

لیست پولدارترین یوتیوبر جهان به شماره شش رسید. در این جایگاه از لیست پولدارترین یوتیوبر جهان دو نفر که به رت و لینک معروف هستند، قرار دارند. این دو نفر انسان های ماجراجو و عجیبی هستند که شهرت و موفقیت آن ها نیز به خاطر همین موضوع است.

این دو نفر از کلاس اول دبستان با یک دیگر آشنا شده اند و در واقع دوستانی قدیمی هستند. این دو نفر راجب آشنایی باهم یک مستند درست کرده اند که این کار شروع فعالیت آن ها در یوتیوب بود. آن ها با خلاقیت زیادی این کار را انجام دادند و توانستند، بازده بسیاری از ساخت این ویدئو بگیرند و همین موضوع باعث شد تا به این کار ادامه دهند.

نکته شایان ذکر این است که هر چه میزان بازدید ویدیوهای شما کم باشد افراد کمتر ترغیب به بازدید ویدیو شما می شود بنابر این خرید بازدید یوتیوب می تواند برای شروع کار برای شما راهگشا باشد.

اسم این مستند به دنبال خانوم لاکلر است. آن ها در انتخاب اسم هم خلاقیت های بسیار جالبی به خرج می دهند و نام کانال و مستند آن ها برگرفته از داستان های جالبی است که این موضوع بسیار برای مخاطبان آن ها جذاب بود.

نام کانال آن ها صبح افسانه ای بخیر است.  این اسم نیز برگرفته از یک اتفاق عجیب برای این دو نفر است که زمانی که روی میز های خود فحش می‌نوشتند دستگیر شده اند و ادامه آن مفصل است. یکی از فعالیت های مهم این دو نفر در یوتیوب ساخت ویدیو های کمدی برای سازمانی به نام Cru است.

آن ها در تولید ویدئو بسیار خلاق هستند و بدون اینکه آموزش خاصی دیده باشند، همین موضوع باعث شده تا این سازمان از آن ها بخواهد که ویدیو کمدی تهیه کنند.

این دو نفر باهم پنج کانال یوتیوب دارند و درآمد بسیاری از این کانال ها به دست آورده اند که باعث قرار گرفتن آن ها در لیست پولدارترین یوتیوبر جهان شده است. دارایی خالص آن ها سی و دو میلیون دلار است و بیست و هشت میلیون دنبال کننده دارند.

Dude Perfect
  • کانال DUDE PERFECT

جایگاه بعدی در لیست پولدارترین یوتیوبر جهان تنها متعلق به یک شخص نیست بلکه به یک گروه متعلق است. DUDE PERFECT نام یک کانال یوتیوب است که داستان تشکیل آن بسیار جالب است.

این کانال یوتیوب در واقع توسط پنج هم اتاقی در کالج ساخته شد و آن ها هیچ وقت تصور نمی کردند که زمانی بتوانند تا این حد پیشرفت کنند. همه اعضای این کانال در دانشگاهی در تگزاس مشغول تحصیل بودند و به صورت اتفاقی باهم هم اتاقی شدند.

آن ها پس از مدتی یک دیگر دوست شده و سپس اقدام به راه اندازی چنل یوتیوب کردند. روزی که این کانال را ساختند اصلا فکر نمی کردند که قرار است یک روز در لیست پولدارترین یوتیوبر جهان قرار بگیرند. نام پنج عضو این کانال کوری و کودی جونز، کوبی کاتن، تایلر تونی و گرت هیلبرت است.

این اعضا همه گیمر های خوب و موفقی هم هستند و در تورنمنت های مختلف شرکت می کنند. آن ها در یکی از اولین اقدامات خود در مزرعه تایلر تونی یک ویدیو آموزشی ضبط می کنند که آن ویدیو با استقبال بی نظیری رو به رو می شود.

به طور شگفت انگیزی آن ویدیو هیجده میلیون بازدید می خورد و پس از آن، شهرت این پنج دوست به سرعت افزایش پیدا می کند. آن ها که علاقه مخاطبان را به ویدیو های خود دیدند، به تولید محتوا ادامه دادند و با سرعت بسیار زیادی پیشرفت کردند. رسیدن به لیست پولدارترین یوتیوبر جهان کار بسیار دور از انتظار و محالی به نظر می رسید، اما این دوستان توانستند به کمک هم این امر سخت را محقق کنند.

این افراد فعالیت های خیرخواهانه نیز انجام می دهند و به ازای رسیدن به هر صد هزار بازدید یک کودک را حمایت می کنند که اقدام بسیار زیبایی است. آن ها بیشتر از پنجاه و شش میلیون دنبال کننده دارند و بازدید آن ها حدود سیزده میلیارد است. دارای این افراد سی میلیون دلار است. 

VanossGaming
  • ایوان فونگ

در ادامه لیست پولدارترین یوتیوبر جهان نام ایوان فونگ به چشم می خورد. او یکی از قدیمی ترین افراد در این لیست به شمار می آید زیرا در سال دو هزار و یازده کانال یوتیوب خود را افتتاح کرده است. ایوان فونگ از اطلاعات عمومی بسیار بالایی برخوردار است و همین موضوع باعث شده تا بتواند در زمینه های مختلفی فعالیت داشته باشد و به لیست پولدارترین یوتیوبر جهان راه پیدا کند.

اون در زمینه موسیقی، گیم، دی جی و موارد این چنینی فعال است و محتوای کانال او هم به چنین موضوعاتی اختصاص پیدا می کند.

او یک ارتیست نیز به حساب می آید و موسیقی تولید می کند. این یکی از بخش های کانال او است. او در زمینه موسیقی هم به واسطه شهرتی که در یوتیوب داشته موفق است و حرف های زیادی برای گفتن دارد.

او یک دی جی نیز است و این موضوع نیز بخش دیگری از فعالیت های چنل یوتیوب آن را تشکیل می دهد. اما این پایان ماجرا نیست، فعالیت دیگر او تفسیر بازی ها است که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد.

VanossGaming

این طیف گسترده از فعالیت های متفاوت باعث شده تا افراد زیادی بتوانند با او ارتباط برقرار کنند و ویدیو های اپ را دنبال کنند.

او نیز برای رسیدن به این جایگاه راه بسیار سختی را پشت سر گذاشته است. زیرا او از همان ابتدا تمام تمرکز خود را بر روی کانال یوتیوب خود گذاشته بود که این موضوع خانواده او را نگران کرده بود و بسیاری از نزدیکان او به او می گفتند که این کار بیهوده است.

اما فونگ ناامید نشد و دست از کار نکشید. اون چهار سال به صورت متداوم فعالیت کرد و تمام وقت خود را صرف ساخت ویدیو، ادیت وو اشتراک گذاری ویدیو در کانال یوتیوب خود کرد.

تلاش های بسیار زیاد او بالاخره در سال دو هزار و پونزده نتیجه داد و تعداد سابسکرایب های او در این سال به ده میلیون سابسکرایب رسید.

او اکنون بیشتر از بیست و پنج و نیم میلیون سابسکرایب دارد و آمار بازدید او از سیزده میلیارد عبور کرده است که آماری خیره کننده محسوب می شود. فونگ به خاطر این آمار بالا به یکی از افراد لیست پولدارترین یوتیوبر جهان تبدیل شده است.  ثروت او بیست و پنج میلیون دلار است.

تایلر بلوینز یا همان نینجا
  • تایلر بلوینز یا همان نینجا

نفر نهم لیست پولدارترین یوتیوبر جهان مسیر بسیار متفاوتی داشته است. تایلر که با لقب نینجا فعالیت می کند و همه او را با نام نینجا می شناسند. یکی از موفق ترین یوتیوبر و استریمر ها در دنیای گیم است.

همان طور که می دانید، یکی از پر طرفدارترین بخش ها در فضای مجازی گیم است. طرفدارن این حوزه بسیار زیاد هستند و همین موضوع باعث شده که افرادی که در این حوزه مشغول به تولید محتوا هستند نیز بسیار بیشتر از دیگر رشته ها باشند.

در واقع در حوزه گیم رقابت بین افرادی که در یوتیوب تولید محتوا می کنند، بسیار زیاد است و معروف شدن و سرشناس شدن در این حوزه کار بسیار سختی است. اما این کار بسیار سخت را نینجا به بهترین نحوه ممکن انجام داده و یکی از موفق ترین و سرشناس ترین افراد در حوزه گیم به حساب می آید.

مسیر زندگی او نیز با دیگران متفاوت بود. او تحصیلات کالج نداشت و با تمام کردن دبیرستان درس را رها کرد. او از همان ابتدا و در سنین کم به گیمر شدن علاقه مند بود و این موضوع باعث شد تا تحصیل را کنار گذاشته و بر روی گیم های آنلاین تمرکز کند.

او پس از گذشت مدتی به یکی از حرفه ای ترین پلیر ها در سبک بازی شوتر تبدیل شد. او برای بیشتر تیم های حرفه ای گیم بازی کرده و در آن ها بسیار خوش درخشیده است.

کانال یوتیوب نینجا

این استعداد زیاد او در این زمینه باعث موفقیت او شد. کانال یوتیوب نینجا بیشتر از بیست و پنج میلیون دنبال کننده دارد و دارایی خالص او نیز از مرز بیست و پنج میلیون دلار عبور کرده است. بازدید یوتیوب او حدود دو و نیم میلیارد است.

نینجا علاوه بر یوتوب و قرار داد داشتن با شرکت ها و تیم های حوزه گیم، از استریم کردن در توییچ هم درآمد کسب می کند. او دارنده رکورد بیشترین بیننده زنده در این پلتفرم با ثبت ششصد و شصت و هفت هزار بیننده در حوزه گیم خود است. او اکنون یکی از شناخته شده ترین افراد در لیست پولدارترین یوتیوبر جهان است.

  • جمیز چارلز

نفر دهم لیست پولدارترین یوتیوبر جهان یوتیوبر جیمز چارلز است. این یوتیوبر برای رسیدن به چنین جایگاهی راه سختی را پشت سر گذاشته است. او در ایالت متحده آمریکا زندگی می کند. در سال دو هزار و پونزده اون کانال یوتیوب خود را افتتاح کرده است.

او در زمینه میکاپ و آرایش فعالیت می کند و همین مهم ترین عاملی بود که مسیر بسیار سختی را گذرانده باشد. بسیاری از افراد او را تحقیر کرده و توهین های زیادی شنیده است، حتی می گویند که تحدید شده تا این کار را کنار بگذارد، اما جمیز به راه خود ادامه داده است.

جیمز چارلز

او دقیقا یک سال پس از افتتاح کانال یوتیوب خود یعنی در سال دو هزار و شانزده به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد. او اولین سفیر مرد Cover Girl شد. این اتفاق کمک زیادی به او برای شناخته شدن و محبوبیت شدن، کرد.

او بیشتر میزان سابسکرایب خود را در سال دو هزار و نوزده جمع کرد و بسیار در این سال موفق بود. او در یوتیوب بیشتر از بیست و پنج میلیون نفر دنبال کننده دارد که آمار بسیار زیادی به حساب می آید.

بازدید جیمز از مرز سه میلیارد گذشته که این رقم بسیار اعجاب انگیز است. این میزان بازید. و دنبال کننده زیاد بسیار کم نظیر است.

دارایی خالص جمیز چارلز بیشتر از بیست و پنج میلیون دلار است. بخش زیادی از این دارایی را پس از شهرت با بستن قرارداد های متفاوت با برند های لوازم آرایشی به دست آورد. او اکنون یکی از افراد لیست پولدارترین یوتیوبر جهان به حساب می آید که موفقیت بسیار بزرگی برای او است.

البته در این راه سختی های زیادی را متحمل شده و بار ها ناامید شده است اما به راه خود ادامه داده است. تقریباً همه افراد علاقه مند به آرایش و لوازم آرایشی جمیز را می شناسند و از آموزش های خوب اپن استفاده می کنند. اکنون جمیز محبوبیت بسیار زیادی میان هواداران خود دارد.

نتیجه گیری

یوتیوب یکی از پلتفرم های معتبر و پر درآمد است که عده بسیار زیادی علاقه به فعالیت در آن را دارند. اما موفق شدن در این حوزه کار بسیار ساده ای نیست و نیاز به زمان، تلاش بسیار زیاد، پشتکار، تداوم و ادامه دادن دارد.

در این مقاله با پولدارترین یوتیوبر جهان و نفرات بعدی لیست پولدارترین یوتیوبر ها آشنا شدید و با بخشی از سختی های این راه آشنا شدید.

سوالات متداول

  1. خردسال ترین و پولدارترین یوتیوبر جهان کدام است؟
    رایان کاجی، خرد سال ترین و پولدارترین یوتیوبر جهان است.
  2. رکورد بیشترین بازدید لایو توییچ از آن کیست؟
    نینجا، رکورد بیشترین لایو توییچ را زده است.