5/5 - (1 امتیاز)

برای جذب فالوور توییتر، با به کارگیری کمی خلاقیت و ایده های جدید به هدف خود می رسید. در این مطلب با راهکارهای صد در صد تضمینی جذب فالوور توییتر آشنا خواهید شد.

توییتر چیست؟

ابتدا بد نیست بیشتر در مورد این شبکه اجتماعی بدانید. توییتر (Twitter) یک شبکۀ اجتماعی متن‌ محور و محبوب در جهان است که مخاطبان خاص خود را دارد. این شبکۀ اجتماعی در داخل ایران فیلتر است، اما به دلیل این که اکثر اخبار حوزه‌های مختلف و محتواهای طنز کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی و… برای اولین‌بار در توییتر منتشر می‌شود؛ وجود فیلترینگ مانع از کاهش مخاطبان ایرانی آن نشده است.

اگر تا کنون به دنبال راه حلی برای افزایش فالوور در توییتر بوده اید، ما در ادامه شما را با مبحث افزایش فالوور در توییتر آشنا می کنیم.

جذب فالوور توییتر

۲۲ ترفند بی نظیر برای افزایش فالوور توییتر

فالوور زیاد می تواند مشتریان بالقوه خوبی برای پیج شما باشند. پس اگر بتوانید فالوورهای معمولی را به مشتری تبدیل کنید، افزایش فالوور توییتر به شما در افزایش فروش کمک می کند. اما راهکارهای افزایش فالوور چیست؟ و چگونه می توان یک بازدیدکننده را به فالوور تبدیل کرد؟ ادامه این مطلب شرحی بر تمام مسائل مطرح شده است. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

۱. بهترین توئیت ها را پین کنید

باکیفیت ترین و پربازدیدترین توئیت های خود را در معرض دید عموم قرار دهید تا مخاطبان را برای فالو کردن خود ترغیب کنید.

۲. دنبال کردن پیج های الگو و رقیب

بهترین راه برای افزایش فالوور در توییتر، پیگیری و دنبال کردن (فالو کردن) سایر افراد هم فکر در شبکه اجتماعی توییتر است. در حیطه فعالیت خود به دنبال افرادی بگردید و حساب های توییتر آنها را دنبال کنید.

زمانی که شما پیج های رقیب یا پیج هایی که الگو شما هستند را فالو کنید، مزیت هایی برای شما خواهد داشت:

  • در صورتی که پیج های رقیب یا الگو، شما را فالو بک کنند، احتمال زیادی وجود دارد که فالوورهای آن ها با مشاهده لیست Following های آن ها، شما را شناسایی کرده و فالو کنند.
  • لایک و کامنت گذاشتن در زیر توئیت های آن ها، آن هم به عنوان ریتوئیت های اول، انبوهی از فالوورهای پیج آن ها را به سمت شما می کشاند.
  • می توانید ایده های نابی را از این پیج ها دریافت کنید و الگو بگیرید.
فالوور توییتر

۳. بیو خود را برای کاربران تان بهینه کنید

اگر نام کاربری، نام قانونی و یک بیوگرافی معقول نداشته باشید، توییتر صفحه شما را در نتایج جستجوها قرار نمی دهد. اگرچه داشتن حساب کاربری توییتر اجباری نیست، اما بیوگرافی (Bio) اولین بخشی است که کاربران و فالوورهای شما به آن توجه می کنند تا درباره شما یا برندتان اطلاعات کسب کنند. بنابراین مطمئن شوید که بیوگرافی شما غنی و شامل اطلاعات جذب کننده کافی می باشد.

قسمت Bio توییتر توسط موتورهای جستجوگر ایندکس می شود بنابراین اولین نقطه برای برقراری ارتباط با مخاطبان همین قسمت Bio است. سعی کنید در آن خود را به طور کامل معرفی کرده و از کلمات کلیدی مربوط کسب و کارتان استفاده کنید به علاوه می توانید از هشتگ های جذاب در آن استفاده کنید.

اگر کسب و کار شما مختص به یک شهر یا منطقه جغرافیایی می باشد، حتما آن را در Bio ذکر کنید. حتما با اینفلوئنسرها، بیزنس ها و سبلریتی های منطقه خود آشنا خواهید شد و چه بسا که شما را نیز فالو کنند.

ری توییت و افزایش فالوور

۴. اشتراک گذاری

یکی از اصلی ترین راه های جذب فالوور در توییتر اشتراک گذاری مطالب و توئیت های شما می باشد.مطالب، محتوا و توئیت های خود را قربانی اسپمینگ نکنید. با این کار نه تنها همان توئیت شما اسپم تلقی می شود، بلکه ممکن است دیگر توئیت های شما نیز توسط کاربران به همین مورد ربط داده شوند.

بهترین راه کار این است که از به اشتراک گذاری تمام توئیت ها و مطالب خود خودداری کرده و فقط توئیت هایی که ارزش اشتراک گذاری دارند را گلچین کنید. توئیت های منتخب را نیز بیش از حد مجاز منتشر نکنید.

طبق آمار، توئیت هایی که بیشتر از 10 بار در صفحات مختلف ریتوئیت شوند از حالت توئیت های جذاب و اطلاعاتی و خواندنی به حالت توئیت های تبلیغاتی و اسپم تبدیل می شوند. اگر تردید دارید بهتر است همین حالا مطمئن شوید که کاربران از هر قشری که باشند از تبلیغات اسپم تنفر دارند!

۵. استفاده از محتواهای تصویری جذاب و خاص

همه می دانیم که تصاویر و ویدیوها، هرچند کوتاه و کم، چقدر می تواند بر روی مخاطبان و کاربران اثرگذار باشد. در واقع، مطالعات نشان می دهد که توئیت های دارای نوعی محتوای تصویری 150٪ ریتوئیت بیشتری از توئیت های بدون رسانه تصویری دارند، بنابراین مطمئن شوید که از آنها در همه توئیت های خود استفاده می کنید.

۶. پیوستن به ترند ها و هشتگ های مرتبط

در هشتگ های محبوب و معروف توییتر مانند هشتگ FF (اختصاری Follow Friday)، شرکت کنید که یک راه عالی برای افزایش فالوور های توییتر است تا فالوورهای خود را بیشتر کنید و همچنین ممکن است شما جزوی از هشتگ آن ها شوید.

متناوباً، می توانید با استفاده از هشتگ پرکاربردی مانند کرونا یا یا برخی از شخصیت ها را به توئیت های خود اضافه کنید. وقتی سایر کاربران توییتر، هشتگ را جستجو می کنند (یا روی هشتگ موجود در توئیت موجود کلیک می کنند)، توئیت های شما را در لیست مشاهده می کنند.

هشتگ ترند توییتر

۷. فعال بودن

مسلما اشتراک گذاری مطالب و توئیت های شما یکی از اصلی ترین راه های افزایش فالوور در توییتر شما خواهد بود. اما بهترین راه این است که مام مطالب و توئیت های خود را به اشتراک نگذارید و فقط توئیت هایی که ارزش اشتراک گذاری دارند را انتخاب کنید.

توئیت های مورد نظر را بیش از حد مجاز منتشر نکنید.

نکته: اگر می خواهید محتوای شما توسط بیشترین تعداد مخاطب دیده شود زمان ارسال پست بسیار مهم است. بر اساس تحقیقات انجام شده، بهترین زمان مناسب برای ارسال توییتر از ساعت 3 بعدازظهر است.

۸. انتخاب عکس پروفایل مناسب

تصویر پروفایلی که روی حساب کاربری توییتر خود آپلود می کنید نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. تصویر پروفایل باید عکس خود شما باشد. اگر بازخورد مناسب تری می خواهید، بهتر است عکس لوگوی برند یا عکس مناظر را به عنوان عکس پروفایل انتخاب نکنید.

 فالوورهای شما می خواهند که با یک شخص واقعی در ارتباط باشند نه با یک ربات. عکس واقعی شما به جلب اعتماد کاربران کمک می کند.

نکته: اگر عکس خودتان را نگذارید ممکن است به عنوان یک ربات شناخته شوید.

۹. استفاده از هشتگ ها و تگ افراد

یکی از روشهای جذب فالوور در توییتر استفاده مناسب از هشتگ ها است. استفاده کاربردی از هشتگ ها کاری زمان بر و پیچیده می باشد اما در عوض با استفاده از هشتگ ها در توئیت های خود، تعداد زیادی از کاربران را به سوی کسب و کار خود جذب می کنید.

هشتگ ها می تواند به شما کمک کند تا با دیده شدن توئیت شما توسط مخاطبان هدف، فالوورهای بیشتری به دست بیاورید. توئیت های دارای هشتگ به طور کلی دو برابر بیشتر از توئیت های بدون هشتگ مشارکت جذب می کنند.

ترفند افزایش فالوور توییتر

می توانید در هر توئیت به راحتی از افراد نام ببرید(تگ افراد) که باعث می شود بیشتر در معرض دید قرار بگیرید. این نوع تایید از یک کاربر تاثیر گذار توییتر با مخاطب مشابه خودتان، می تواند بسیار سریع برای شما مخاطب جذب کند. فقط باید درست انتخاب کنید که چه کسی را هدف قرار می دهید و افراد نامرتبط را تگ نکنید.

۱۰. ارسال لینک توییتر به سایر حساب های اجتماعی

می توانید در شبکه های اجتماعی دیگر که دارای حساب کاربری هستید، لینک توییتر خود را تبلیغ کنید حساب توییتر خود را به همه آن ها لینک بدهید. با این کار صفحه رسمی شما به طور وسیع تر معرفی معرفی می شود و هرچه کاربران دسترسی بیشتری به توییتر شما داشته باشند، راحت تر پیدا می شوید و احتمال افزایش فالوور توییتر تان بیشتر خواهد شد.

۱۱. شبکه سازی با دیگر اعضا فعال در توییتر

توییتر ابزاری عالی برای ایجاد شبکه با دیگر اعضای فعال در زمینه کاری شما می باشد. از این طریق رهبران و افراد موفق در زمینه کاری خود را دنبال کرده و از راه و روش های آن ها بهره مند شوید.

اگر خوش شانس باشید و آدم های سرشناس و موفقی که شما را فالو کرده اند مطالب شما را ریتوئیت کنند، یا نام شما را در صفحات دیگر قرار دهند (Mention) و یا حتی در زیر توئیت های شما نظر ارسال کنند، شما به عنوان یک منبع مفید و با ارزش شناسایی می شوید و همین امر به شما در جذب فالوور در توییتر، بیشتر کمک می کند.

کمپین های تعاملی نیز می توانید برای این زمینه ایجاد کنید. به این معنی که شما و گروهی دیگر از افراد فعال در توییتر با هم هماهنگ باشید در زمینه اینکه پست های یک دیگر را لایک و ریتوییت کنید .

۱۲. ویترین جذاب برای کاربران خود ایجاد کنید

ری توییت و فالوور نشانه محبوبیت شماست و هر چه میزان این موارد بالا باشد ویترینی جذاب برای مخاطبان خود ایجاد کرده اید تا ترغیب به فالوو و ریتوییت شما شوند.

لایک و فالوور توییتر

فالوور به معنای دنبال کننده است. طبیعتا هرچه تعداد فالوورهای شما بیشتر باشد بدین معنا است که شناخته شده تر و محبوب تر هستید و زمانی که یک توئیت ارسال می کنید احتمال بیشتر دیده شدن و بیشتر لایک خوردن آن توئیت افزایش پیدا می کند.

همچنین اگر کسب و کاری در این شبکه راه اندازی کرده اید، هرچه تعداد فالوور های توییتر شما بیشتر باشد قطعا اعتماد سازی و فروش بیشتری خواهید داشت.

۱۳. به کامنت ها و منشن ها پاسخ دهید

پاسخ دادن به افرادی که در توییتر هستند، نشان میدهد که حساب شما فعال و پاسخگوست و ارزش دنبال کردن را دارد. این روش بهترین شیوه برای برقراری ارتباط با افراد است.

به طور کلی داشتن تعامل با مخاطبان از اهمیت زیادی در جذب مخاطب و افزایش اعتماد مخاطبان برخوردار است شاید به همین دلیل است که بسیاری از پیج های تازه کار در اینستاگرام اقدام به خرید کامنت برای جلب اعتماد مخاطبان خود می کنند.

۱۴. لیست توییتر ایجاد کنید

لیست توییتر یکی دیگر از راه های عالی برای کشف مکالمات مربوط به کسب و کار شما است و سپس از آن مکالمات برای ارتباط با کاربران مرتبط که از دنبال کردن شما سود می برند، استفاده کنید.

شما می توانید لیست خود را ایجاد کنید (و آنرا به صورت عمومی یا خصوصی تنظیم کنید) یا لیست عمومی که شخص دیگری ایجاد کرده را دنبال کنید. استخراج لیست دیگر افراد برای مخاطبان بالقوه جدید نیز راه خوبی برای رشد و پیشرفت شماست.

لایو زنده توییتر و افزایش فالوور

۱۵. برگزاری لایو زنده در توییتر

شاید لایو زنده توییتر همانند اینستاگرام هنوز به جایگاه پربازدیدترین قابلیت توییتر، نرسیده باشد، اما هستند کاربرانی که بر حسب علاقه زیاد به لایو در اینستاگرام، از لایو توییتر نیز بازدید کرده و مشتاقانه منتظر لایوهای توییتری هستند. برای این کار بهتر است ابتدا موضوع جنجالی و کنجکاو کننده ای را برای خود انتخاب کنید تا کاربرانی که تمایلی به حضور در لایوهای توییتری ندارند، مشتاقانه منتظر لایو شما باشند.

این خود یک راه فوق العاده برای افزایش فالوور توییتر است. راه دیگر را می توان خرید بازدید لایو توییتر قرارداد که باعث افزایش بازدید لایو شما می شود و دیگران را ترغیب به شرکت در لایو و دیدن صفحه شما می کند.

بیشتر بخوانید: لزوم ساخت دایره توییتر و چگونگی آن

۱۶. محتوای خود ویرایش کنید

پس از نوشتن محتوای خود، زمانی را به ویرایش آن اختصاص دهید. عجول نباشید و قدم به قدم غلط های گرامری، املایی و غیره را برطرف کنید.

داشتن غلط املایی نظر کاربران را به فالو کردن شما از بین می برد.

۱۷. شناخت علایق مخاطبان

با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل توییتر (Twitter Analytics)، میزان درگیری (Engagement)، رسیدن به دست مخاطب (Reach) و میزان تاثیرگذاری (Impression) محتوای خود را خواهید فهمید. سپس با بررسی آن به علایق و سلیقه مخاطبان خود پی خواهید برد.

شناخت علایق مخاطبان توییتر و فروش

۱۸. در حوزۀ تخصصی خود توئیت کنید

توئیت های ما نباید خارج از چارچوب فعالیت ما باشند و از راه خود خارج شوند. برای مثال اگر اکانت توییتر شما با موضوع کسب و کارتان باشد، نباید از کسب و کارهای دیگر به منظور فروش بیشتر استفاده کرد.

۱۹.  درخواست نشر پست تان را بدهید

از دنبال کننده های خود بخواهید که پستتان را برای دیگران ارسال و به اشتراک بگذارند. توئیت هایی که حاوی این درخواست هستند 4 برابر بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند.

۲۰. تبلیغ کنید

نام کسب و کار و برند خود را در صفحه و بیوگرافی تان ذکر کنید. این کار باعث می شود دیگران از صفحه شما دیدن کرده و در صورت رضایت مندی آنها، شما را دنبال کنند. چه بسا خریدار محصولات شما شوند.

نکته ای که در اینجا حائز اهمیت می باشد این است که به اندازه تبلیغ کنید.

۲۱. کوت کردن توئیت‎های خلاقانه

ممکن است در مناسبت ها و یا رخدادهای خاص برخی از افراد یا صفحات دیگر از توئیت های خلاقانه ای استفاده کرده باشند. می توانید آنها را کوت کنید و نظر خود را نسبت به آن بنویسید. این توئیت‎ها احتمال ریتوئیت شدن بیشتری دارند و موجب افزایش فالوور توییتر می شوند.

کوت کردن توییت های خلاقانه

۲۲. استفاده از ابزار های زمانبندی برای ارسال توییت های منظم  و ثابت

اگر توئیت نکنید، مردم شما را ریتوئیت نمی کنند.

 اما آیا واقعاً به ریتوئیت بیشتری نیاز دارید؟

بله (حداقل اگر سعی می کنید طرفداران خود را افزایش دهید). دریافت ریتوئیت بیشتر به معنای جذب فالوور بیشتر است! بنابراین توئیت ها را افزایش دهید و مطمئن شوید که به طور مداوم توئیت می کنید.

ابزار زمان بندی محتوای Post Planner به شما امکان می دهد توئیت های خود را به صورت فله ایجاد کنید. پست ها را روزها ، هفته ها یا ماه ها از قبل برنامه ریزی کنید. حتی می توانید کتابخانه محتوای Post Planner را برای محتوای تنظیم شده در توئیت مرور کنید.

Post Planner توئیت های شما را به طور خودکار بر اساس برنامه ای که ایجاد می کنید منتشر می کند.

علاوه بر استفاده از راهکار های جذب فالوور توییتر باید از یک سری موارد هم اجتناب کرد تا مانع ریزش فالوورها شد .

مواردی که باید از آنها اجتناب کنید:

  • توئیت کردن خوب است، اما زیاد توئیت کردن برای افراد آزار دهنده است.
  • از توئیت های طولانی خودداری کنید. خواندن توئیت های طولانی ممکن است آزاردهنده باشد بنابراین سعی کنید از مطالب مختصر و مفید استفاده کنید.
  • بیش از حد تبلیغ نکنید زیرا زیاد تبلیغ کردن وجه خوبی ندارد و این می تواند هم مخاطبان جدید را منصرف کند و هم مخاطبان فعلی را آزار دهد. اگر زمان مناسب برای فروش پیدا کردید، این کار را انجام دهید، مانند زمانی که تخفیف ویژه داشتید. اما مطمئن شوید که برای مخاطبان شما ارزشمند است.
  • فالوور تقلبی خریداری نکنید. زیرا آن ها ربات هستند و کاربران دیگر ممکن است متوجه شوند و اعتماد به برند شما را از دست بدهند و شما را از داشتن فالوورهای جدید که ممکن است مشتری شوند محروم کنند.

با رعایت نکاتی که در بالا ذکر کردیم می توانید فالوورهای خود در توییتر را افزایش داده و مشتریان بیشتری برای خود جذب نمایید. قطعا علاوه بر این ۲۲ مورد روش های دیگری نیز برای افزایش فالوور در توییتر شما وجود دارد که باید با شناحت بیشتر فالوورها و علایق و سلایق آنها روش های جدید را کشف کنید و مورد استفاده قرار دهید.

شما هم اگر راهکار های دیگری سراغ دارید آنها را با ما و سایر همراهان فالوکمپ به اشتراک بگذارید.

همچنین به شما توصیه می کنم برای رشد و موفقیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام بسته های افزایش بازدید لایو اینستاگرام و خرید فالوور واقعی ما را نیز مشاهده کنید تا بتوانید با سوشال سیگنال های قوی از شبکه های اجتماعی مختلف برند سازی موفقی در شبکه های اجتماعی و برای وب سایت خود داشته باشید.

سوالات متداول

  • توییتر چیست؟
    توییتر (Twitter) یک شبکۀ اجتماعی متن‌محور و محبوب در جهان است که مخاطبان خاص خود را دارد.
  • واژه توییتر یعنی چی؟
    واژۀ توییتر از نام‌آوای صدای گنجشک در طبیعت گرفته شده است. در فارسی به صدای گنجشک می‌گوییم «جیک جیک» و در انگلیسی می‌گوییم «Twitter». وجود پرنده در لوگوی توییتر هم به همین خاطر است.
  • آیا می توان در توییتر هم فالوور خرید؟
    بله در توییتر هم همانند دیگر شبکه های اجتماعی می توان اقدام به خرید فالوور کرد.