4.5/5 - (2 امتیاز)

گاهی در اینستاگرام می بینید که برخی پست ها، میزان تعامل بسیار زیاد تری نسبت به دیگر پست ها دریافت کرده اند و اصطلاحا آن پست وایرال شده است. احتمالا همه ما دوست داریم که پست هایمان وایرال شوند تا بتوانیم درآمد بیشتری از طریق اینستاگرام داشته باشیم. اما چگونه می توانیم در اینستاگرام وایرال شویم؟ در این مقاله توضیح خواهیم داد.

وایرال اینستا چیست؟

وایرال به معنای ویروسی شدن است. اما در فضای مجازی به معنای انتشار پیدا کردن با سرعت بالاست. هنگامی که از یک ویدیو استقبال می شود و برای دیگران فرستاده می شود به آن ویدیو وایرال می گویند زیرا این ویدیو از نظر کاربران زیبا است و مانند ویروس انتشار پیدا کرده. حتی استوری ها هم می توانند وایرال شوند.

ویدیو های وایرال با سرعت بالایی توسط افراد علاقمند دیده می شوند و این ویژگی ممتازی برای بازاریابی است. وایرال در اینستاگرام هم به همین شیوه می باشد. یعنی پست یا ویدیو ما بازدید بالایی داشته باشد و افراد مختلف تمایل به ارسال آن داشته باشند و در این صورت ویدیو بیشتر دیده می شود.

وایرال اینستا چیست؟

اما وایرال شدن تنها مختص اینستاگرام نیست بلکه در سایر شبکه های اجتماعی مثل توییتر و یوتیوب نیز می توان وایرال شد. تب وایرال شدن برای افزایش فروش و افزایش فالوور است. بسیاری از افراد سعی می کنند با خرید بازدید لایو اینستاگرام و مواردی از این قبیل، پست ها و استوری های خود را وایرال کنند.

چگونه در اینستاگرام وایرال شویم؟

اکنون به نکاتی پیرامون اینکه چطور یک پست را وایرال کنیم می پردازیم، پس تا انتها ما را همراهی کنید.

1. مخاطب خود را درک کنید

شناخت مخاطبان اینستاگرام مهم است و نقش مهمی در وایرال شدن پست های شما دارد. باید به ریزترین اطلاعات و جزئیات توجه داشته باشید از جمله عوامل موثر عبارتند از:

  • سن
  • جنسیت
  • وضعیت اشتغال
  • سطح تحصیلات
  • درآمد سالانه

این اطلاعات کمک بسیاری به شما می کند که بدانید مخاطبان شما به چه چیزی هایی علاقمند هستند.

چگونه در اینستاگرام وایرال شویم؟

2. انتشار پست ها در زمان مناسب

یکی از روش هایی که کمک می کند به وایرال شدن انتشار پست در زمان مناسب است.

انتخاب این زمان باید به گونه ای باشد که در این زمان دنبال کننده های بیشتری آنلاین باشند تا پست را ببینند و با آن تعامل برقرار کنند.

برای این کار می توانید از ابزار insights اینستاگرام استفاده کنید تا شناختی نسبی از مخاطبانتان بدست آورید.

همچنین استفاده از نظر سنجی نیز می تواند ایده خوبی برای پیدا کردن زمان مناسب برای انتشار پست باشد. از جمله راهکارهای دیگری که می توانید از آن استفاده کنید گذاشتن تایمر برای انتشار پست و قرار دادن لینک پست در استوری است.

3. استفاده از هشتگ را فراموش نکنید

یک عامل مهم برای وایرال شدن پست در اینستاگرام را می توان استفاده صحیح و اصولی از هشتگ ها بدانیم.

هشتگ ها می توانند کمک فوق العاده ای به دیده شدن پست کنند. سعی کنید پیش از بارگذاری پست هایتان هشتگ های محبوب و ترند در آن زمینه منحصر به فرد را پیدا کنید و از آنها در زیر پست های خود استفاده کنید تا بتوانید پست خود را برای تعداد افراد بیشتری به نمایش بگذارید.

بهتر است حداکثر از 30 هشتگ در هر پست استفاده کنید چرا که استفاده بیش از حد نه تنها باعث اسپم شدن پست شما می شود بلکه حس بدی به خوانندگان هنگام دیدن متن می‌دهد.

4. پوشش دادن مسائل روز جامعه

به روز بودن و پرداختن به مباحث روز جامعه کمک زیادی به وایرال شدن پست های شما می کند. مسائل روز به دلیل اینکه بازدید زیادی دارند می توانند با گذاشتن محتوایی مرتبط با آن شانس وایرال شدنتان افزایش دهید.

چنانچه بتوانید یک پست با محتوای جذاب و هشتگ‌های مناسب در خصوص رویدادها و ترندهای روز انتشار دهید، به احتمال زیاد آن پست در بخش اکسپلور اینستاگرام قرار خواهد گرفت.

5. خلاقیت کلید موفقیت

محتوا و پستی را برای وایرال شدن انتخاب کنید که خاص و جذاب باشد. زیبایی به همراه چاشنی خلاقیت می تواند مضامین منحصر به فردی در پست های شما ایجاد کند. سعی کنید که در پست‌های خود از مخاطبانتان سوال کنید و با روش‌های مختلف برای آنها سرگرمی ایجاد کنید یا حس کنجکاوی آنها را تحریک کنید.

وایرال شدن با خلاقیت

تصاویر جذاب، محتوای شما را قدرتمندتر می کند و پستی که قدرتمند باشد تعامل بیشتری با خود به همراه دارد.

6. با دیگران در تعامل باشید

از آنجایی که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است پس اهمیت تعامل در آن بسیار زیاد است. تعامل می تواند توسط لایک، کامنت یا بازدید باشد. 

بنابراین به دیگران نشان دهید برای آن ها ارزش قائل هستید و پست ها و نظرات آن ها را می بینید و برای شما ارزشمند است. البته در برقراری ارتباط هوشیار باشید و سعی کنید به کسانی که برای شما کامنت گذاشتند صحبت کنید. در بدو شروع فعالیت خود در اینستاگرام برای افزایش اعتماد مخاطبان می توانید با خرید کامنت سفارشی اعتماد مخاطبان خود را جذب کنید.

7. رقبای خود را دنبال کنید!

یکی از ساده ترین روش های وایرال شدن پست بررسی سایر اکانت ها و الگو برداری از نمونه های موفق است.

البته توجه داشته باشید که گرفتن ایده با کپی برداری متفاوت است. بنابراین همیشه به قانون کپی رایت وفادار باشید اما از گرفتن ایده های موفق که جواب خود را پس داده اند نیز غافل نشوید.

اهمیت هشتگ در وایرال شدن

8. لوکیشن پست‌ را فراموش نکنید

 اضافه کردن لوکیشن و موقعیت جغرافیایی به پست، می‌تواند تا حد زیادی امکان وایرال شدن پست را افزایش دهد. با این کار افراد دیگر که به هر نحوی با آن مکان مرتبط هستند، شما را پیدا خواهند کرد و حتی ممکن است شما را فالو کنند.

همچنین استفاده از لوکیشن در رویدادهای ویژه تاثیر زیادی در جذب فالوور خواهد داشت. به عنوان مثال استفاده از لوکیشن کاشان در فصل گلاب گیری

9. لطفا کپی نباشید!

قطعا شما هم در اینستاگرام، بارها با پیج هایی مواجه شده اید که محتوای آن ها شبیه به هم است یا در اکسپلورر پیج هایی را می بینید که در مورد یک موضوع کاملا مشابه فعالیت می کنند. اگر می خواهید در اینستاگرام وایرال شوید باید خودتان باشید و از کسی کپی نکنید.

سعی کنید برای خود یک چهارچوب ویژه تعریف کنید سپس آن را به عنوان یک اصل در نظر بگیرید. مثلا به نکات زیر توجه کنید :

  • در پست هایتان از قالب مشخصی استفاده کنید
  • در زمان مناسبی پست بگذارید
  • محتوای سرگرم کننده ای به کار ببرید
  • ادبیات خاص خود را داشته باشید
وایرال ویدئو

معنی viral video چیست؟

منظور از وایرال ویدیو، ویدیو هایی هستند که به سرعت در اینترنت پخش شده و دست به دست می‌چرخند. اگر چه همه برندها به دنبال این هستند که ویدیو هایشان در مدت زمان کمی بیش‌ ترین بازدید را داشته باشد اما تنها تعداد معدود موفق به جذب مخاطب خواهند شد.

حال می خواهیم در ادامه به این بپردازیم که چگونه می توان چنین ویدئویی تولید کرد. بهترین راهکار برای وایرال شدن ویدئو، انتخاب ویدیو خوب است؛ اما چه ویدیویی خوب است؟

یک ویدیوی خوب، ویدیویی است که:

  • هم عنوان کوتاهی داشته باشد، هم خود مدت زمان کوتاهی داشته باشد.
  • در قالب یک داستان باشد و جنبه‌ احساسی داشته باشد.
  • شما را به خندیدن وادار کند.
  • المان‌های طنز و تعجب داشته باشد.
  • جنبه عملی داشته باشد و صرفا شعار نباشد.
  • موضوع محتوا باید جذاب باشد.
  • ویدیو با کیفیت منتشر کنید.
  • کاور مناسب برای دیده شدن داشته باشد.
  • از کپشن مناسب استفاده کنید
  • از قرار دادن لینک های زیاد بپرهیزید.
  • برای موتورهای جستجو بهینه باشد.
  • موضوعی پرطرفدار داشته باشد.
وایرال در اینستاگرام

اینکه ویدیو شما وایرال شود، به کیفیت کار خودتان بستگی دارد. بنابراین هر چقدر استاندارد های لازم را بیشتر رعایت کرده باشید، شما در میان کاربران خود بیشتر مورد پسند قرار می گیرید و هر روز کاربران زیادی شما را فالوو می کنند.

اما اکنون بهتر است بدانید یک محتوای وایرال با چه معیاری سنجیده می شود. آیا ویدیو شما شامل این معیار ها می باشد؟؟

معیارهای سنجش برای وایرال شدن محتوا

  • تعداد اشتراک گذاری های یک محتوا
  • تعداد لایک هایی که محتوا دریافت کرده است
  • تعداد کاربرانی که محتوا را مشاهده کرده اند
  • سرعت مصرف محتوا چقدر است
  • مقدار کلیک هایی که روی لینک موجود در محتوا می شود
  • طول عمر مصرف محتوا

در این مطلب با تمامی مراحلی که می توانستید یک محتوای را وایرال کنید، آشنا شدید. اگر راه های دیگری هم برای وایرال کردن وجود دارد که در این مطلب ذکر نشده لطفا آن را با ما و سایر همراهان فالوکمپ به اشتراک بگذارید.

وایرال شدن در اینستاگرام

همچنین یکی از راهکارهای سریع تر وایرال شدن خرید فالوور فوری و خرید لایک اینستاگرام است. پس اگر قصد دارید به سرعت وایرال شدن خود در اینستاگرام بیفزایید از این راهکارهای ساده غافل نشوید.

سوالات متداول

  • وایرال اینستا چیست؟

وایرال به معنای ویروسی شدن است. اما در فضای مجازی به معنای انتشار پیدا کردن با سرعت بالاست. هنگامی که از یک ویدیو استقبال می شود و برای دیگران فرستاده می شود به آن ویدیو وایرال می گویند زیرا این ویدیو از نظر کاربران زیبا است و مانند ویروس انتشار پیدا کرده.

  • معنی وایرال ویدئو چیست؟

منظور از وایرال ویدیو، ویدیو هایی هستند که به سرعت در اینترنت پخش شده و دست به دست می‌چرخند. اگر چه همه برندها به دنبال این هستند که ویدیو هایشان در مدت زمان کمی بیش‌ترین بازدید را داشته باشد اما تنها تعداد معدود موفق به جذب مخاطب خواهند شد.

  • آیا خرید لایک و بازدید در وایرال شدن ویدئو تاثیری دارد؟

بله با افزایش تعامل هر پست در صورتی که خدمات خود را از یک شرکت معتبر دریافت نمایید موجب ورود پست شما به اکسپلور خواهد شد.