5/5 - (2 امتیاز)

یکی از راه های افزایش بازدید پست و نرخ تعامل (engagement)، انتشار پست های جذاب و دانستن نکات کلیدی در مورد آن است. اما اینکه چگونه تعامل پست خود را بالا ببریم که منجر به افزایش بازدید پست و ورود به اکسپلور شود نکاتی است که در این مطلب به شرح آن می پردازیم.

اگر از آن دسته از کاربران اینستاگرام هستید که از این اپلیکیشن محبوب برای فروش و تجارت استفاده می کنید؛ قطعا می دانید اینستاگرام چیزی فراتر از یک شبکه اجتماعی برای انتشار عکس و … است. در حقیقت یک ابزار بی نظیر برای برندسازی و ارتباط آنلاین با مخاطبانتان است.

وجود مخاطبان زیاد این شبکه اجتماعی به صورت بالقوه پتانسیل رشد کسب و کار شما را دارد اما آن چیز که اینجا مهمتر از افزایش مخاطب است، افزایش تعامل و مشارکت بیشتر مخاطبان شماست.

هر چه نظرات، اشتراک گذاری ها، سیو پست، لایک ها و … بیشتر باشد نشان می دهد پست شما توانسته ارتباط بیشتری با مخاطبان برقرار کند.

اما چه راه هایی برای افزایش بازدید پست و در نتیجه تعامل بیشتر مخاطبان با پست منتشر شده وجود دارد؟ این سوال و نکاتی بیشتر را در ادامه این مطلب خواهید خواند.

افزایش تعامل پست اینستاگرام
آنچه در این محتوا می خوانید: عدم نمایش
1 ۲۳ راهکاری افزایش بازدید پست اینستاگرام

۲۳ راهکاری افزایش بازدید پست اینستاگرام

۱- مخاطبان خود را بشناسید

شناسایی مخاطبان مهمترین گام برای انتشار محتوای پربازدید است. شناسایی مخاطبان کمک می کند تا انتخاب بهتری برای تم و رنگ پیج داشته باشید. همچنین سبک نگارش محتوا، زمان انتشار (روز و ساعت) و … را تعیین می کند.

اما برای شناسایی مخاطبان ابزارهای زیادی وجود دارند که بهترین آن ها ابزار اینسایت اینستاگرام است که تنها در اختیار پیج های تجاری قرار داده است.

نکته قابل توجه در اینجا این است که حتما پست های متنوع با سبک های مختلف و در زمان های متفاوت منتشر کنید تا اطلاعات آماری زیادی بدست آورید و در نتیجه بررسی شما با توجه به جامعه آماری وسیعی باشد.

در اینستاگرام معتبر باشید

۲- معتبر باشید

انتشار پشت صحنه کارتان کمک می کند به مخاطبانتان که بهتر به شما اطمینان کنند. همچنین در انتشار پست های اینستاگرامی خود حقیقت را به اشتراک بگذارید و اگر جایی اشتباهی کردید مسئولیت اشتباه خود را بپذیرید.

۳- انتشار ویدئو و تصویر با کیفیت و خلاقانه

بازنشر یک عکس از فردی دیگر یا نداشتن خلاقیت در ایجاد پست سبب می شود مخاطبان شما کم کم دلسرد شوند و نه تنها پست های شما را لایک نکنند بلکه از فالو کردن اکانت شما نیز پشیمان شوند. 

با توجه به امکانات بی شماری که امروزه در اختیار همه وجود دارد به راحتی بدون اینکه علم دانش زیادی در زمینه عکاسی داشته باشید می توانید عکس ها و ویدئو های حرفه ای ایجاد کنید؛ پس ابزارهای حرفه ای تولید محتوا را بشناسید!

پست اسلایدی اینستاگرام

۴- در انتشار پست های خود تنها به یک ابزار بسنده نکنید!

اینکه پست هایی که منتشر می کنید با ابزارهای متنوع باشد خلاقیت شما را در تولید محتوا افزایش می دهد و محتوای پیج شما برای مخاطبان یکنواخت و کسل کننده نیست.

به عنوان مثلا انتشار عکس به صورت ویدئویی، صوتی و یا اسلایدری شاید برای برخی از مخاطبان از جذابیت بیشتری برخوردار باشد تا انتشار یک عکس ساده یا یک ویدئو اسلایدی.

بر طبق تحقیقات انجام شده توسط Hootsuite پست های اسلایدری به طور میانگین 1.01 % برابر بیشتر از پست های معمولی تعامل مخاطبان را به خود جذب می کند.

شاید این موضوع به خاطر این باشد که بر طبق الگوریتم های اینستاگرام این نوع پست ها مجدد به فالوورهایی که با پست شما تعامل برقرار نکرده اند نمایش داده می شود تا شاید برای بار دوم یا سوم تاثیر خود را روی آن ها بگذارد. (در حقیقت اینستاگرام به این نوع پست ها شانس بیشتری برای دیده شدن می دهد)

محتوای ویدئویی منتشر کنید

۵- محتوای ویدئویی منتشر کنید

قطعا دیدن ویدئو و ارتباط برقرار کردن با آن برای اکثر مخاطبان راحت تر است تا سایر انواع انتشار پست و دلیل آن آمار و ارقامی است که تحقیقات نشان می دهد.

بر اساس گزارش های ارائه شده توسط hootsuite پست های حاوی ویدئو حدود 38 درصد بیشتر از تصاویر تعامل مخاطبان را به سوی خود جذب می کند.

نکته برای انتشار محتوای ویدئویی : در انتشار محتوای ویدئویی خودتان باشید. نیاز نیست پست های ویدئویی شما خیلی رسمی و بدون هیچ تپق و اشکالی باشد چرا که اصالت رمز موفقیت در شبکه های اجتماعی است.

زیرنویس ویدیو اینستاگرام

۶- برای پست های ویدئویی زیرنویس بگذارید

اغلب ساعت فراغت افراد که به بررسی پست های اینستاگرامی می پردازند انتهای شب است. بهترین راهکار برای اینکه تمام افراد در هر موقعیت زمانی و مکانی بتوانند از ویدیو های شما بهره ببرند قرار دادن زیرنویس برای آن ها است.

۷- کپشن های کوتاه ولی قدرتمند بنویسید

سعی کنید در کپشن از نوشتن توضیحات زیاد پرهیز کنید چرا که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای سرگرم کردن افراد است و آن ها فرصت و حوصله زیادی برای مطالعه کپشن ندارند.

درست است که اینستاگرام شما را در نوشتن کپشن محدود نکرده است و شما می توانید تا 30 هشتگ و 2200 کاراکتر در کپشن استفاده کنید اما در کپشن های خود تنها به توضیحات ضروری و درخواست تعامل از مخاطبان بسنده کنید و بگذارید عکس یا محتوای ویدئویی شما با مخاطبانتان حرف بزند!

محتوایی ارزشمند برای ذخیره کردن خلق کنید

۸- محتوایی ارزشمند برای ذخیره کردن خلق کنید

قطعا می دانید مهمترین فاکتور در ورود به اکسپلور ذخیره پست شما توسط مخاطبانتان است. اما چه پستی ارزش سیو کردن را دارد؟

معمولا مخاطبان اینستاگرامی از پست های طنز و آموزشی برای سیو کردن و مشاهده مجدد بیشتر استقبال می کنند.

اگر پیج فروشگاهی دارید حتما به این نکته توجه داشته باشید که اینستاگرام برای سرگرمی و تفریح ایجاد شده بنابراین بیشتر پست های خود را آموزشی و تفریحی و در ارتباط با حوزه کاری خود منتشر کنید. 

همچنین از اهمیت برگزاری مسابقات اینستاگرامی برای ذخیره و بازنشر پست خود غافل نشوید.

۹- استوری اینستاگرام گامی بزرگ برای بهتر دیده شدن

بازنشر محتوا در استوری اینستاگرام یکی از مهمترین رازهای افزایش بازدید پست اینستاگرامی شما است.

حتما شما هم می دانید که مخاطبان کمتر رغبت به دیدن فید اینستاگرام و مراجع به صفحه تک تک فالووینگ های خود دارند اما استوری اینستاگرام فرق می کند! 

اشتراک گذاری پست در استوری

اکثر افراد حتی اگر فرصت کافی نداشته باشند استوری های اینستاگرام را مشاهده می کنند بنابراین حتما پست های خود را در استوری بازنشر کنید و از مخاطبان بخواهید آن را مشاهده و بازنشر کنند.

همان گونه که قبلا گفتیم با برگزاری مسابقات اینستاگرامی و نظرسنجی می توانید علاوه بر جذب بازدید بیشتر پست، از نظرات و سلایق مخاطبانتان آگاه شوید.

به عنوان مثال از آن ها بخواهید بگویند چه نوع پستی را بیشتر می پسندند و یا در رابطه با چه موضوعی بیشتر دوست دارند محتوای منتشر کنید.

۱۰- داشتن استوری تعاملی

با داشتن استوری های تعاملی با پیج هایی که در یک حوزه کاری هستید می توانید اقدام به تبلیغ پست یک پیج دیگر و تبلیغ پست خود در استوری دیگری نمایید.

این کار دو مزیت دارد:

  1. افزایش بازدید استوری
  2. افزایش فالوور اینستاگرامی
کمک از اینفلوئنسرها و بلاگرها برای تبلیغات ا

۱۱- کمک از اینفلوئنسرها و بلاگرها برای تبلیغات اینستاگرامی

برای بیشتر دیده شدن پست های خود می توانید از اینفلوئنسر هایی که در حیطه کاری شما فعالیت می کنند کمک بگیرید.

این مورد نیز همانند استوری های تعاملی کمک به افزایش بازدید پست اینستاگرامی شما دارد و همچنین افزایش فالوور را نیز به همراه خواهد داشت.

بنابراین کدام پست را باید تبلیغ کنید؟

در اینجا یک راه سریع برای انتخاب یک پست خوب برای تبلیغ وجود دارد:

  1. در اپلیکیشن موبایل به Insights اینستاگرام خود بروید (بر روی تب پروفایل و سپس نماد نمودار میله ای ضربه بزنید).
    Insights اینستاگرام
  2. به قسمت Accounts reached بروید.
    قسمت Accounts reached
  3. در بخش «پست‌های برتر» روی «See More» ضربه بزنید.
    پست‌های برتر اینستاگرام
  4. روی «Impressions» در بالا ضربه بزنید (یک پنجره بازشو باید اعمال شود تا بتوانید فیلترهای آمار خود را تنظیم کنید).
    قسمت Impressions
  5. برای اولین فیلتر، می‌توانید «همه»، «عکس‌ها» یا «ویدیوها» را با توجه به اولویت خود انتخاب کنید.
    تنظیم پست، عکس، ویدیو
  6. برای فیلتر دوم، “Engagement” را انتخاب کنید.
  7. برای فیلتر سوم، “7 روز” را انتخاب کنید.
  8. شما پست های برتر خود را بر اساس تعامل در هفت روز گذشته خواهید دید. از آنجا، می توانید بهترین پست را برای تبلیغ انتخاب کنید.
    برترین پست ها در هفت روز گذشته

از آنجایی که این پست‌ها بیشترین تعامل را از طرف فالوورهای شما دریافت کرده‌اند، احتمالاً با افرادی که به آنها تبلیغ می‌کنید نیز طنین‌انداز می‌شوند (با فرض اینکه افرادی مانند دنبال‌کنندگان خود را هدف قرار داده‌اید).

۱۲- خرید بازدید اینستاگرام

اگر در شروع کار هستید و یا می خواهید برای برند خود کسب اعتبار کنید چاره ای جز خرید بازدید اینستاگرام ندارید چرا که افرادی که پست شما را مشاهده می کنند وقتی می بینند پست شما بازدید کمی داشته معمولا کمتر ترغیب می شوند تا پست شما را مشاهده کنند و یا شما را فالو کنند.

خرید کامنت اینستاگرام

۱۳- خرید کامنت اینستاگرامی

با خرید کامنت در اینستاگرام می توانید اکانت خود را پرطرفدار نشان دهید همچنین به سوالات متداول مخاطبانتان در قالب کامنت پاسخ دهید.

از سویی دیگر به اعتبار و محبوبیت اکانت خود نزد مخاطبانتان بیفزایید.

۱۴- محتوای مخاطبان خود را پست کنید

انتشار پست هایی که مخاطبان شما به عنوان رضایت محصول یا معرفی شما با مخاطبانشان به اشتراک گذاشته اند یا یک عکس از پیام های تشکر و پرسش و پاسخ در دایرکت اینستاگرامتان می تواند ضمن جلب اعتماد مخاطبانتان پاسخگوی برخی سوالات احتمالی آن ها نیز باشد.

۱۵- گروه پاد اینستاگرام (گروه های تعامل اینستاگرامی)

اینستاگرام به پست ها و پیج هایی که تعامل بیشتری را به خود جذب می کنند اهمیت زیادی می دهد بخصوص اگر این جذب تعامل در ساعات اولیه انتشار محتوا باشد.

اینستاگرام پاد

بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی زیاد اهمیتی به لایک یا کامنت گذاشتن حتی برای پست های محبوب خود نمی دهند همین امر سبب می شود پست ها و محتواهای پیج شما برای دیگران کمتر به نمایش گذاشته شود و حتی شانس کمتری برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام را داشته باشد.

گروه های تعاملی یا پاد اینستاگرام، گروه هایی هستند که کاربران اینستاگرام با هم متحد می شوند و تعامل پیج های یکدیگر را به صورت هدفمند و مرتب افزایش می دهند.

هر چه تعداد لایک یا کامنت شما بلافاصله روی یک پست بیشتر باشد، به اینستاگرام بیشتر نشان می دهید که محتوای شما جذاب است. بنابراین دفعه بعد که پست می کنید، محتوای شما به طور خودکار به تعداد بیشتری از دنبال کنندگان شما ارائه شود.

افزایش تعداد فالوورها و جلب مشارکت برای پست‌ها می‌تواند کار دلهره‌آوری به نظر برسد، بنابراین پادها به عنوان یک راه جذاب برای افزایش تعداد تعامل پست شما در نظر گرفته می‌شوند.

قطعا توصیه ای که می کنیم این است که به فکر تولید محتوای جذاب و تعامل با مخاطبانتان به صورت ارگانیک باشید و به بررسی و آنالیز پیج خود بپردازید .

گروه های تعاملی اینستاگرام

اما برای شروع کار و جلب توجه مخاطبان راهی جز استفاده کوتاه مدت از گروه های تعاملی و البته در کنار آن خرید فالوور واقعی اینستاگرام و لایک نیست؛ چرا که تا یک ویترین جذابی نداشته باشید کسی تمایل و اعتماد به فالو کردن پیج شما نخواهد داشت.

توجه داشته باشید در اکثر شبکه های اجتماعی اعداد به جای شما صحبت می کنند و می گویند چقدر محبوب و قابل اعتماد هستید.

۱۶ – با مخاطبان خود در تعامل باشید

به سوالات و نظرات مخاطبان خود اهمیت دهید. برای همه ارزشمند است که شما آن ها را نادیده نمی گیرید و فرصت کافی برای بررسی دغدغه ها و سوالات آن ها دارید.

با مخاطبانتان در تعامل باشید و به پیج آن ها سر بزنید. در نظر گرفتن جوایز و تخفیف ویژه برای افرادی که فالوور فعال پیج شما هستند می تواند یک انگیزه و تشویقی بیشتر برای آن ها باشد.

تخفیف های ویژه اینستاگرام

به عنوان مثال می توانید در قالب یک پست برای افرادی که تا یک ماه مانده به عید پست های شما را لایک و سیو کرده اند یک تخفیف و عیدی ویژه در نظر بگیرید.

۱۷ – انتشار پست در زمان های پربازدید

همانگونه که در مطالب پیشین بیان کردیم پیدا کردن بهترین زمان برای انتشار پست نیازمند آنالیز پست های مختلفی است که در ساعات مختلف و روزهای مختلف منتشر کرده اید و سپس بررسی آن با ابزارهای مختلفی از جمله اینسایت اینستاگرام است.

توجه داشته باشید این کار نیازمند انتشار چندین پست در ساعت مختلف یک ماه حداقل است. بنابراین تنها با انتشار چند پست در یک هفته تصمیم گیری نکنید؛ چرا که با توجه به جامعه آماری کوچکی قصد تصمیم گیری دارید و نتیجه آن جز پشیمانی نخواهد بود.

۱۸- استفاده از هشتگ های مفید و کاربردی

گام مهم برای پیدا کردن مخاطب هدفمند و ورود به اکسپلور استفاده از هشتگ های پربازدید و مرتبط با پست شما است.

سایت hashtagify

اما ترفندهای هشتگ گذاری در اینستاگرام چگونه است؟ بهترین راهکار بررسی رقبا و در کنار آن استفاده از ابزارهای زیر استفاده نمایید:

توجه داشته باشید حتما از هشتگ برند خود نیز برای برندسازی استفاده کنید. 

۱۹- داشتن تقویم محتوایی

برای اینکه نظم در انتشار محتوا داشته باشید و همیشه آماده باشید برای پست های مناسبتی بهترین راهکار داشتن تقویم محتوا اینستاگرام است.

تقویم محتوایی اینستاگرام

با استفاده از این تقویم موارد زیر را تجربه خواهید کرد که کمک شایانی به افزایش بازدید و تعامل پست شما خواهد کرد:

  • نظم در انتشار محتوا
  • انتشار محتوا با ابزارهای مختلف
  • انتشار محتوا با موضوعات متنوع
  • انتشار محتواهای آموزشی
  • غافل نشدن از تعامل با مخاطبان و پاسخ دایرکت ها و کامنت ها 
  • و …

به طور کلی داشتن تقویم و برنامه ریزی کمک شایانی به نظم دادن امور می کند و قطعا برنامه ریزی داشتن در هر کاری لازمه موفقیت است.

گوگل ترندز

۲۰ – از موضوعات ترند روز برای پست های پربازدید بهره بگیرید

اگر در زمینه خوراک، پوشاک یا لوازم بهداشتی فعالیت می کنید و موضوع ترند روز کرونا است با استفاده از ارتباط دادن محصولات و خدمات خود با موضوع ترند روز پستی منتشر کنید و از هشتگ کرونا هم در کنار آن استفاده کنید.

۲۱- call to action یا دعوت به نظر دادن یا سوال پرسیدن

دعوت به نظر دادن در محتوای تصویری شما یا کپشن باعث می شود که افراد بیشتر ترغیب به کامنت گذاشتن شوند اما فراموش نکنید با ترفندهایی جذاب مخاطبان را وادار کنید تا برای شما نظرش را بازگو کند.

تمام نکات بالا نیازمند تولید محتوای جذاب و ایجاد صمیمیت با مخاطبانتان است که باز متناسب با هر نوع مخاطب و حرفه ای قطعا متفاوت باید عمل کنید.

ارسال پست به دایرکت

۲۲- دعوت به مشاهده پست از طریق دایرکت

ارسال پست به دایرکت مخاطبانتان نه به صورت روتین و تنها برای پست های جذاب سبب می شود  آن ها بیشتر ترغیب به مشاهده پست شما و تعامل با آن شوند.

در میان انبوه استوری ها و پست هایی که در فید اینستاگرام به نمایش گذاشته می شود ممکن است پست شما کمتر دیده شود از سویی بازنشر روتین و زیاد پست شما سبب می شود مخاطبانتان اذیت شوند و ممکن است شما را آنفالو کنند بنابراین از این ترفند تنها برای برخی پست ها که یا جذاب هستند یا شامل تخفیف و مسابقه ای ویژه هستند بهره بگیرید.

۲۳ – کمتر پست کنید

مایکل استلزنر هنگام توضیح الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی ، بازاریاب‌ها را تشویق کرد تا در استراتژی انتشار پست و آماده کردن آن تجدید نظر کنند.

Rethink کلمه کلیدی این حرف است به معنای دوباره فکر کردن و تجدید نظر کردن. در استراتژی پست خود در رسانه های اجتماعی تجدید نظر کنید.

کمتر در واقع بیشتر است!

به این معنا که کمتر پست کنید و بیشتر فالوور جذب کنید. این حرف نتیجه بالا بردن کیفیت محتوا و پست منتشر شده است نه کمیت آن.

خانم Sue B. Zimmerman

Sue B. Zimmerman نیز توصیه مشابه ای را برای بازاریابانی که می خواهند بر الگوریتم اینستاگرام غلبه کنند ارائه کرد.

اگر واقعاً می خواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، بهتر است به جای ۲۰ تصویر با تاثیر گذاری متوسط، یک عکس شگفت انگیز را به اشتراک بگذارید. 

Sue B. Zimmerman

بنابراین دفعه بعد، قبل از اینکه پست را منتشر کنید، لحظه ای وقت بگذارید و در نظر بگیرید که چگونه این محتوا به برند شما کمک می کند، و آیا فالوورهای شما را به مشارکت تشویق می کند و سپس برای اشتراک گذاری کلیک کنید.

این در واقع بهینه کردن تخصیص منابع و زمان شماست. به جای انتشار 20 پست در هفته، از منابع و زمان مشابه فقط برای یک یا دو پست استفاده کنید و آنها را عالی کنید.

محتوا با کیفیت اینستاگرام

محتوای با کیفیت، شانس بیشتری برای دریافت پاسخ مثبت از سوی فالوورهای شما دارد که می تواند به پست های شما کمک کند تا در فید دنبال کنندگان شما رتبه و جایگاه بهتری داشته باشند.

سخن پایانی

در این مطلب به تمامی راهکارهای افزایش بازدید پست و افزایش تعامل پست پرداختیم اما شما چه راهکارهای دیگری در این زمینه می شناسید که کمک به جذب تعامل و بیشتر دیده شدن در اینستاگرام کند؟ 

لطفا نظرات و دیدگاه های خود را در قسمت کامنت با ما و سایر همراهان فالوکمپ به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین ابزار برای بررسی و آنالیز پست و پیج اینستاگرام کدام است؟

قطعا ابزار خود اینستاگرام یعنی اینسایت که البته تا کنون تنها برای پیج های تجاری  فعال است.

موثرترین راهکارها برای بالا بردن میزان تعامل و افزایش بازدید پست اینستاگرام کدام است؟

بهترین راه تولید محتوای جذاب و در کنار آن خرید فالوور برای داشتن ویترینی جذاب که مخاطبانتان را ترغیب له فالو و تعامل با پیج شما کند است.