4.2/5 - (4 امتیاز)

افزایش فالوور در اینستاگرام یکی از دغدغه های این روز های هر کسب و کاری است. در این مقاله قصد دارم شما را با راهکار های تضمینی افزایش فالوور اینستاگرام آشنا کنم تا بتوانید به درآمد خوبی از طریق اینستاگرام برسید.

در این مطلب فرض را بر این میگذارم که مخاطب من در این مطلب ادمین پیج اینستاگرام است. خواه مالک پیج، خواه برای پیج تحت مدیریت خود به دنبال روش های افزایش فالوور اینستاگرام باشد.

قبل از هر چیز لازم است بدانید که الزاما هر روشی که دوستان فعال شما در اینستاگرام را به موفقیت رسانده، نمی تواند شما را نیز به موفقیت برساند.

ترفند های افزایش فالوور در اینستاگرام

در این قسمت به ارائه ترفند ها و راهکار هایی می پردازیم که با استفاده از آن ها می توانید فالوور های پیج خود را افزایش دهید و به بالا بردن درآمد خود از اینستاگرام کمک کنید.

ساده ترین روش افزایش فالوور

1. روش فالو آنفالو

این روش جذب فالوور، بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت که شما شروع به فالو کردن تعدادی از اکانت ها در اینستاگرام می کنید تا آن ها به شما فالوبک بدهند. پس از مدتی آن اکانت ها را آنفالو می کنید.

به این صورت فالوور های شما بالا می رود اما تعداد فالویینگ های شما، پایین می ماند. اما هنگام استفاده از این روش بهتر است به چند نکته دقت کنید:

  • هنگامی که می خواهید تعدادی اکانت را فالو کنید، بهتر است این اکانت ها را از بین فالوور های پیج های رقیب تان انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر پیج شما مربوط به فروش لوازم آرایش است، می توانید به سراغ فالوور های پیج های فروش لوازم آرایشی یا بلاگر های آرایشی بروید چرا که فالوور های این پیج ها علاقمند به محتوای شما خواهند بود.
  • در یک روز تعداد زیادی را فالو آنفالو نکنید چرا که اینستاگرام چنین فعالیتی را ربات گونه تشخیص داده و شما را شادوبن می کند (اکانت تان محدود می شود)
  • به این دلیل که شما اکانت های فالو شده را پس از مدتی آنفالو می کنید، ممکن است با ریزش فالوور زیادی روبرو شوید.
افزایش فالوور با خرید فالوور

2. خرید فالوور، یکی از ساده ترین راه های افزایش فالوور

خرید فالوور، یکی از راه های بسیار سریع و آسان برای بالا بردن تعداد فالوور و دیده شدن پیج است. در این روش برعکس روش قبلی ریزش فالوور بسیار کم است و هر تعداد فالووری که بخواهید می توانید خریداری کنید.

100 فالوور
1000 فالوور
10000 فالوور

سایت های زیادی هستند که خدمات فروش فالوور را انجام می دهند اما بهتر است از سایتی خرید کنید که پشتیبانی پاسخگو و بسته های با کیفیت دارد.

همچنین نماد الکترونیکی سایت را چک کنید تا از اعتبار سایت مطمئن شوید. سایت فالوکمپ، یکی از سایت هایی است که با فروش فالوور واقعی رشد پیج شما را تضمین می کند.

3.اشتراک گذاری پست ها در دیگر شبکه های اجتماعی

پست های خود را در دیگر شبکه های اجتماعی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری پست شما را ببینند. برای این کار، به پست مورد نظر مراجعه کرده و سه نقطه بالا و سمت راست را لمس کنید.

افزایش فالوور با خرید فالوور

سپس گزینه share to را انتخاب کرده و سپس یکی از شبکه های اجتماعی را از میان گزینه های موجود برای بازنشر پست تان انتخاب کنید.

4. اتصال رسانه های مختلف اجتماعی به یکدیگر برای جذب بالای Follower

یکی از ساده ترین راه های بالا بردن تعداد دنبال کننده ها که باعث صرفه جویی در زمان هم می شود، لینک دادن شبکه های مختلف اجتماعی به یک دیگر است. با این کار می توان کاربران را به صفحه اینستاگرام کشاند.

اتصال شبکه های اجتماعی مختلف

5. نشان دادن واقعیت و ماهیت خود به کاربران

قبل از هر اقدامی در راستای افزایش فالوور در اینستاگرام، پروفایل خود را استاندارد کنید.

در اولین گام، انتخاب یک نام کاربری مناسب را به شما پیشنهاد می کنم. حتی المقدور از اعداد در نام کاربری یا Username استفاده نکنید.

نام کاربری کوتاه و به یادماندنی، مرتبط با فعالیت شما و همراه با نام برند از موارد مهمی است که در زمان ثبت نام در اینستاگرام باید به آن توجه نمود.

پیج خود را به Business Profile تبدیل کنید. امکان بررسی آمار پیج، برجسته ترین مزیت پروفایل Business (تجاری) می باشد. شما با تبدیل اکانت خود به Business به امکانات آماری زیر دسترسی خواهید داشت:

  • امکان مشاهده تعداد بازدید کنندگان از پروفایل شما
  • امکان مشاهده آمار مربوط به پست های شما
  • اطلاع از بهترین زمان های انتشار پست جدید
  • اطلاع از جامعه آماری دنبال کنندگانتان شامل (ملیت، جنسیت، رده سنی)
بیو و افزایش فالوور

اگر تحت برند شخصی در حال استفاده از اینستاگرام هستید، تصویر با کیفیت و جذابی از خودتان را بعنوان عکس پروفایل برگزینید و در غیر اینصورت، از لوگو یا هر اِلِمانی که معرف برند تجاری شماست، استفاده کنید.

معرفی یا Bio (بایو) که اختصار واژه Biography است و برخی به اشتباه آن را “بیو” بیان می کنند، قسمت مهم دیگریست که باید به آن اهمیت داد. خود یا کسب و کارتان را به بهترین شکل ممکن و کاملا مختصر معرفی کنید.

انتخاب نام مناسب علاوه بر اینکه معرف برند شخصی یا تجاری شما می باشد، به بهینه سازی موتور جستجوی اینستاگرام نیز کمک می کند. در صورت امکان در کنار نام، یکی از برجسته ترین محصولات یا خدمات خود را نیز عنوان کنید.

در این صورت چنانچه کاربری محصول یا خدمتی را در قسمت جستجوی داخلی اینستاگرام (Search) جستجو کند، احتمال قرار گرفتن پیج شما در لیست جستجو افزایش می یابد و به دلیل علاقه وی به خدمات و محصولات شما، احتمال فالو کردن پیجتان توسط ایشان افزایش می یابد.

افزایش فالوور با تولید محتوا

بیشتر بخوانید: برای افزایش فالوور، یک بیوگرافی حرفه ای در اینستاگرام بنویس!

6. هدفمند سازی محتوا برای افزایش فالوور

پس از ایجاد یک پروفایل استاندارد، مهم ترین عاملی که باعث جذب مخاطب برای پیج شما در اینستا می شود، تولید محتوا است.

محتوایی که تولید می کنید می بایست به علایق جامعه هدف شما نزدیک باشد. همیشه قبل از تولید محتوا خوب فکر کنید.

وجه تمایز شما با صدها هزار پیج موجود در اینستاگرام چیست که مخاطب، شما را از بین آن همه پیج انتخاب و فالو کند؟ این سوال را همواره از خود بپرسید.

خیلی ها توصیه کرده اند که از قالب های گرافیکی برای پست های خود استفاده کنید. من این توصیه را رد می کنم و پیشنهاد می کنم بجای استفاده از قالب ها، از تصاویر واقعی استفاده کنید و گوشه ای از تصویر نشانه یا واتر مارکی از خودتان قرار دهید.

کامنت و افزایش فالوور

کاربران اینستاگرام از تصاویر گرافیکی کمتر از تصاویر طبیعی استقبال می کنند. در عوض یک قالب مشخص را برای متن کپشن خود انتخاب کنید.

متن کپشن کمک بسزایی به افزایش فالوور در اینستاگرام می کند. هر چه متنی که می نویسید کوتاه تر و صمیمانه تر باشد، احتمال جذب فالوور را افزایش می دهد.

7. ایجاد تعامل با کاربران

برای کاربران همیشه در دسترس باشید. ارتباط دو نفره با بازدید کننده باعث می شود تا به شما اعتماد کند. پس هر زمان سوالی از شما توسط کاربر پرسیده می شود به سرعت و کامل پاسخ دهید.

اگر خودتان فرصت این کار را ندارید می توانید شخصی را به عنوان ادمین پیج خود استخدام کنید تا پاسخگوی سوالات و پیام های مخاطبان باشد.

همچنین برای افزایش تعامل کاربران با پیج شما می توانید از خرید کامنت سفارشی استفاده کنید.

خرید 10 کامنت سفارشی ایرانی
خرید 20 کامنت سفارشی ایرانی
خرید 30 کامنت سفارشی ایرانی
تعامل با کاربران اینستاگرام

8. برگزاری مسابقه

برای ایجاد انگیزه در کاربران مسابقه برگزار کنید. طراحی و برگزاری مسابقات با جوایز ارزشمند نرخ تبدیل را به سرعت بالا می برد و تعداد زیادی از فالوور های شما را تبدیل به مشتری می کند.

برای اینکه انگیزه بیشتری در مخاطبان ایجاد کنید، می توانید برای انتخاب جوایز مسابقه از آن ها نظرسنجی کنید.

9. استفاده از هشتگ های مناسب برای جذب فالوور

هشتگ معجزه اینستاگرام است. با رعایت قوانین و اصول هشتگ گذاری می توانید برای پست خود هشتگ هایی مرتبط انتخاب کنید و فالوور های خود را افزایش دهید.

در هشتگ گذاری دو موضوع مهم وجود دارد:

  • هشتگ ها را در اولین کامنت قرار دهید.
  • از هشتگ هایی که به محتوای شما مرتبط اند استفاده کنید.
هشتگ و افزایش فالوور

10. فعالیت مداوم در اینستاگرام

بهتر است فعالیت شما در اینستاگرام مداوم و مستمر باشد برای اینکه مخاطبان دائما با شما درگیر باشد و شما را فراموش نکند.

به عنوان مثال اگر شما یک پیج فروش کفش داشته باشید، اگر هر روز جلوی چشم مخاطب تان باشید، زمانی که او قصد خرید کفش را داشته باشد، اولین گزینه ای که به ذهنش می آید، شما هستید.

اما حواستان باشد که این فعالیت شما در اینستاگرام بیش از حد نشود چرا که مخاطب خسته شده و شما را آنفالو یا میوت می کند.

11. استفاده از Insight Instagram

با استفاده از اینسایت اینستاگرام می توانید از بیشترین ساعات فعالیت فالوورها، علایق کاربران و پست های جذاب از نظر آن ها آگاه شوید.

اینسایت اینستاگرام

این ابزار تحلیل قدرتمند که خود اینستاگرام در اختیار شما قرار داده است، می توانید برنامه ریزی بهتری برای تولید و انتشار محتوا در اینستاگرام داشته باشید و بازخورد بهتری از مخاطبان دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: Insight Instagram چیست و چه کاربردی دارد؟

12. منحصر به فرد بودن

از پیج های بزرگ ایده بگیرید ولی کپی برداری نکنید چرا که این امر باعث سلب اعتماد مخاطب از شما می شود. پس با تولید محتوای متفاوت، خود را در دید بازدید کننده خاص تر کنید.

تقلید کردن از دیگران، نه تنها شما را محبوب نمی کند بلکه باعث خراب شدن تصویر برند تان در نظر مخاطب می شود.

13.رسمی نبودن صفحه

استفاده از لحن خشک و رسمی، مخاطب را خسته می کند. اینستاگرام غالبا یک پلتفرم سرگرمی است که ویژگی های خاص خودش را دارد.

حتی اگر تولید محتوای علمی یا تخصصی می کنید، بهتر است این محتوا را با زبانی ساده و صمیمی به مخاطب ارائه دهید تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

14. ارسال کامنت برای دیگران

ارسال نظر و کامنت برای دیگران باعث می شود تا شانس دیده شدن شما افزایش پیدا کند. پس به پیج همکاران بزرگ رفته و کامنت بگذارید تا مخاطبان شان با دیدن کامنت شما، به صفحه تان سر بزنند.

سعی کنید از ارسال کامنت های تبلیغاتی نظیر (به پیج من سر بزنید) پرهیز کنید. بهتر است کامنت شما جذاب و جلب توجه کننده باشد تا مخاطبان بدون اینکه شما مستقیما دعوت شان کرده باشید، به پیج شما بیایند.

به عنوان مثال، ارسال یک کامنت طنز یا ارسال نظر تخصصی و اطلاعات علمی تان درباره یک موضوع می تواند باعث جلب توجه مخاطبان شود.

افزایش فالوور با لایک

15. از اشکال مختلف تولید محتوا در پیج خود استفاده کنید

یشترین محتوا در اینستاگرام را تصاویر شکیل داده اند. در طول سال های اخیر اینستاگرام راه های مختلفی را برای اشتراک گذاری محتوا ارائه کرده است که استفاده ترکیبی از آن ها از بهترین راه های افزایش فالوور است زیرا باعث می شود تا با طیف وسیعی از افراد ارتباط برقرار کنید.

توجه داشته باشید که الگوریتم اینستاگرام محتواهایی را بیشتر به نمایش می گذارد که کاربران بهتر با آن ارتباط برقرار کرده باشند.

هر نوع محتوا در اینستاگرام مزایایی دارد به عنوان مثال Instagram Reels جدید ترین نوع محتوا است که در سال 2020 راه اندازی شد و دارای مزیت منحصر به فرد خود است و یا قابلیت IGTV که برای ویدیو های طولانی مناسب می باشد و انواع دیگری از محتوا.

تولید محتوا و افزایش فالوور

16. تبلیغات هدفمند برای پیج

بسیاری از افراد هستند که برای پیج خود سفارش تبلیغ می دهند اما تبلیغات شان آنطور که باید بازدهی ندارد. برای این که تبلیغاتی پربازده داشته باشید، اولا به پیج هایی تبلیغ دهید که با وجود داشتن فالوور بالا، زیاد تبلیغات نمی کنند.

پیج هایی که زیاد از حد تبلیغات انجام می دهند، مخاطب را خسته می کنند و محتوا های تبلیغاتی شان عملا دیده نمی شوند. پس بهتر است به اینفلوئنسر هایی تبلیغات بدهید که محتوای تبلیغاتی کمتری منتشر می کنند.

همچنین می توانید به عنوان مثال به جای سفارش تبلیغ به یک اینفلوئنسر با ۱۰۰هزار دنبال کننده، به دو اینفلوئنسر با ۵۰ هزار دنبال کننده تبلیغ بدهید. این کار باعث می شود گستره وسیع تری از مخاطبان تبلیغ شما را ببینند.

تبلیغات و افزایش فالوور

17. برگزاری لایو پرسش و پاسخ با دنبال کنندگان

برگزاری لایو و پاسخ دادن به سوالات مخاطبان، باعث افزایش صمیمت شما با آن ها می شود. همچنین انجام این کار، سوالات و ابهامات بوجود آمده برای آن ها را از بین می برد.

مثلا اگر شما یک فروشگاه پوشاک دارید، مخاطبان می توانند درباره دغدغه هایشان برای خرید لباس سوال بپرسند و شما با پاسخ به سوالات شان، خیال شان را از بابت خرید کردن از پیج خود راحت کنید.

همچنین می توانید با خرید بازدید لایو اینستاگرام، اینگیجمنت پیج خود را بالاتر ببرید.

خرید 100 بازدید لایو اینستاگرام
خرید 200 بازدید لایو اینستاگرام
خرید 300 بازدید لایو

18. استوری های پرسشی بگذارید

استوری های پرسشی موجب تعامل شما با فالوور هایتان می شود، در واقع شما آنها را وادار می کنید به سوال شما پاسخ دهند و یا در نظر سنجی شرکت کنند. استفاده از پرسش و پاسخ های چالشی موجب می شود، افراد استوری شما را برای دیگران هم ارسال کنند.

افزایش فالوور و زمان اشتراک پست

سخن آخر

با مطالعه مطالب بالا دریافتید افزایش فالوور در اینستاگرام امری ناممکن نیست و با چند تکنیک ساده به آسانی می توانید به رشد پیج خود کمک کنید. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.  

سوالات متداول

  • آیا امکان افزایش فالوور توسط ربات اینستاگرام وجود دارد؟
    با به روزرسانی الگوریتم های اینستاگرام امکان استفاده از ربات های اینستاگرام وجود ندارد زیرا اینستاگرام متوجه افزایش غیرطبیعی فالوور می شود.
  • چه نوع محتوا هایی در اینستاگرام به افزایش فالوور کمک می کنند؟
    هر نوع محتوا دارای ویژگی های مختلفی است که در میان آنها  Instagram Reel و  Instagram TV (IGTV)  از کاوش بیشتری برخوردار هستند.
  • تجزیه و تحلیل رفتار کاربران چه تاثیری در افزایش فالوور دارد؟
    با تجزیه و تحلیل رفتار کاربران متوجه میشوید که چه چیزهایی برای کسب و کار شما مفید است و باعث افزایش فالوور های شما می شود.