امتیاز شما به این مطلب

اکانت بیزینس اینستاگرام یکی از ابزارهای مفید اینستا برای پیج های کاری در این شبکه اجتماعی است. با استفاده از قابلیت اینسایت در اکانت بیزینس اینستا، شما می توانید به راحتی پیج خود را رصد کنید و با تحلیل درست گام های محکمی در رشد پیج اینستاگرامی خود بردارید.

اکنون که با مزایا و قابلیت های اکانت بیزینس آشنا شدید بد نیست در مورد نحوه ایجاد این نوع اکانت و مزایا و معایب احتمالی آن نیز اطلاعات بیشتری کسب نمایید؛ تا قبل از شروع راه اندازی کسب و کارتان در این شبکه اجتماعی اولین و مهمترین آموزش را در این راستا ببینید. همراه ما باشید…

تبدیل پیج شخصی به بیزینس اکانت

ممکن است بسیاری از افراد هنوز تفاوت میان اکانت بیزینس اینستاگرام و اکانت معمولی آن را ندانند. بنابراین پیش از اینکه به سراغ آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به سراغ اکانت بیزینس برویم، توضیح مختصری درباره تفاوت این دو اکانت اینستاگرامی به شما ارائه می دهیم.

بیزینس اکانت

اکانت بیزینس یا اکانت تجاری، همانگونه که از نامش پیداست، برای پروفایل هایی استفاده می شود که مربوط به کسب و کار ها، شرکت ها و فروشگاه ها هستند در حالی که اکانت معمولی می تواند صرفا یک اکانت شخصی باشد که شما تصاویر خصوصی خودتان را در آن نشر می دهید. در ادامه ما مزایای استفاده از بیزینس پروفایل را برای شما شرح خواهیم داد تا بیشتر با تفاوت این دو اکانت آشنا شوید.

بیشتر بدانید: آموزش ساخت اکانت اینستاگرام

مزایای اکانت بیزینس اینستاگرام

بیزینس پروفایل اینستاگرام نسبت به پروفایل های معمولی مزایایی دارد که شامل:

  1. بیزینس پروفایل اینستاگرام، به شما امکان می دهد که راه های ارتباطی بیشتری با مخاطبان تان داشته باشید. مثل وجود گزینه های Call وEmail  یا حتی آدرس وب سایت یا کانال تلگرام که می تواند به صورت یک لینک در بایو پروفایل شما قرار بگیرد.
  2. اکانت های تجاری قابلیتی به نام Insight  دارند به این معنا که می توانند فعالیت کاربران در پیج خود شان را بررسی و آنالیز کنند. به عنوان مثال متوجه شوند که هر پست توسط چند کاربر ذخیره (Save) شده است یا چند نفر از کاربران استوری آن ها را برای دوستان شان فرستاده اند و…
    بخش Insight اینستاگرام
  3. نوشته خاکستری رنگی در زیر قسمت نام (Name) پیج شما نمایش داده می شود که زمینه فعالیت شما را به کاربران نمایش می دهد.
  4. اکانت های بیزینسی می توانند از تگ قیمت بر روی پست های خود استفاده کنند تا مخاطبان به راحتی به قیمت محصولات موجود دسترسی داشته باشند.
  5. افرادی که پیج بیزینسی دارند، می توانند با استفاده از گزینه Promote به اینستاگرام سفارش تبلیغ دهند تا پست هایشان بیشتر دیده شوند.
  6. علاوه بر قابلیت هایی که خود اینستاگرام در اختیار اکانت های بیزینسی قرار می دهد، داشتن یک بیزینس پروفایل، می تواند اعتبار بیشتری به پیج شما دهد و به افزایش فالوور شما کمک زیادی کند.

بیشتر بخوانید: Insight Instagram چیست و چه کاربردی دارد؟

معایب اکانت بیزینس اینستاگرام

یک شایعه مطرح در مورد اکانت های بیزینسی این است که اگر شما اکانت خود را بیزینسی کنید در حقیقت به این معنا است که می خواهید از خدماتی همچون تبلیغات اینستاگرام و فیس بوک استفاده کنید و اگر از این خدمات استفاده نکنید اینستاگرام پست های شما را سخت تر در دسترس مخاطبان قرار می دهد چرا که در بین اکانت های تجاری رقابت بر سر دیده شدن است پس شما حتی اگر تمام فاکتورها را رعایت کنید اما از تبلیغات گسترده و هدفمند اینستاگرام استفاده نکنید او تمایلی به نمایش اکانت شما در اکسپلور و جمع عظیم طرفدارانش را نخواهد داشت!!!

معایب بیزینس اکانت

اما خبر خوش!

این تنها در حد یک شایعه است و اگر کاملا منطبق با الگوریتم های اینستاگرام پیش بروید و تعامل و تولید محتوای مرتب و روتین داشته باشید اینستاگرام مانع از رشد و دیده شدن شما نخواهد شد و این تنها یک شایعه ای بیشتر نیست!

از دیگر معایبی که تا کنون سندی قطعی بر صحت آن ارائه نشده موارد زیر هستند:

  • بسیاری از افراد تمایل به فالو کردن پیج های تجاری ندارند
  • دسترسی همه افراد به پست ها و استوری های شما (کمتر می توانید اعمال محدودیت داشته باشید روی اکانت خود)

نکته: در نهایت باید گفت، بهترین ابزار برای آنالیز پیج های اینستاگرامی که به صورت رایگان در اختیار اکانت های تجاری اینستاگرام قرار گرفته است اینسایت است که به این راحتی نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

آموزش تبدیل پیج اینستاگرام به فروشگاه

اکنون اگر شما نیز تصمیم گرفته اید پیج اینستاگرام تان را به یک اکانت تجاری تبدیل کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد پیج اینستاگرام تان شوید و به قسمت پروفایل بروید. سپس سه خط بالا و سمت راست صفحه را انتخاب کنید.
  • اکنون بر روی گزینه Settings یا تنظیمات ضربه بزنید.
    گزینه Settings
  • در این مرحله گزینه Account را انتخاب کنید.
     گزینه Account
  • به پایین صفحه بروید و بر روی Switch to Professional Account  ضربه بزنید. (در صورتی که می خواهید یک اکانت تجاری جدید ایجاد کنید Add New Professional Account را انتخاب کنید)
    گزینه Switch to Professional Account
  • در این مرحله توضیحاتی درباره اکانت بیزینسی به شما داده می شود که پس از مطالعه آن ها می توانید دکمه آبی رنگ continue را انتخاب کنید.
    دکمه آبی رنگ continue را انتخاب کنید
  • در این قسمت، از میان گزینه های موجود، شغل و حرفه خود را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Done ضربه بزنید.
    انتخاب ماهیت فروشگاه
  • اینستاگرام از شما می پرسد که آیا برای تبدیل اکانت خود به یک اکانت حرفه ای مطمئن هستید؟ برای تکمیل فرایند گزینه Ok را انتخاب کنید.
     تبدیل اکانت خود به یک اکانت حرفه ای مطمئن هستید؟
  • در مرحله بعد از شما سوال می پرسد که آیا شما یک سازنده (Creator) هستید یا یک فروشگاه (Business) که شما باید گزینه فروشگاه را انتخاب کنید.
    Creator یا بیزینس
  • در مرحله آخر نیز باید اطلاعات تماس و ایمیل خود را وارد کنید تا مخاطبان و مشتریان بتوانند در صورت نیاز با شما ارتباط برقرار کنند.

بدین ترتیب اکانت بیزینسی شما آماده است و می توانید کار خود را با آن شروع کنید. شما می توانید با ورود به صفحه پروفایل خود، گزینه های Email و Contact را مشاهده کنید و با ضربه زدن بر روی آن ها، اطلاعات تماس خود را در آن ها قرار دهید.

سخن آخر

در این مطلب به طور کامل به آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل پرداختیم و درباره مزایای استفاده از بیزینس پروفایل صحبت کردیم. امیدواریم که این آموزش برای شما مفیده بوده باشد.

استفاده از اکانت بیزینسی اینستاگرام، می تواند کمک بزرگی به دیده شدن بیشتر پیج شما بکند. شما می توانید برای اینکه بیزینس پیج شما از همان ابتدا جذاب باشد و مخاطبان بیشتری به آن اعتماد کنند، با خرید فالوور راه را برای خود هموار تر کنید.

در صورتی که سوالی درباره روند تبدیل اکانت شخصی به بیزینس اکانت داشتید، در قسمت نظرات از ما بپرسید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم. اگر این مطلب برای شما مفید بود، می توانید. آن را برای دوستان تان نیز ارسال کنید.

سوالات متداول

استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

بیزینس پروفایل اینستاگرام، دارای قابلیت هایی است که اکانت معمولی آن ها را ندارد. به عنوان مثال Insight پیج، پست ها و استوری ها؛ دکمه Promote که برای سفارش تبلیغ به اینستاگرام استفاده می شود، امکان استفاده از تگ محصول در پست ها و…

چگونه می توانم اکانت اینستاگرام ام را به بیزینس پروفایل تبدیل کنم؟

ابتدا وارد تنظیمات پیج تان شوید و سپس گزینه account و پس از آن Switch to Professional Account را انتخاب کنید. در ادامه اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید تا پیج شما تبدیل به یک پیج تجاری شود.

آیا استفاده از بیزینس پروفایل باعث افزایش فالوور پیج من می شود؟

می توان به این سوال پاسخ مثبت داد. در واقع استفاده از بیزینس اکانت اولین قدم و یکی از روش های افزایش فالوور اینستاگرام است. شما می توانید برای اعتبار بخشیدن بیشتر به پیج تان، از خرید فالوور نیز استفاده کنید.