2.5/5 - (11 امتیاز)

شما چه تعداد از شبکه های اجتماعی ایرانی را می شناسید‌؟شبکه های اجتماعی زیادی در این دهه به بازار عرضه شده اند تا ارتباط بین کاربران را راحت تر کرده و زمینه های فروش آنلاین محصول در بستر فضای مجازی را طرح ریزی کنند. سهم اپلیکیشن های ایرانی در این حوزه به دلیل عدم شناخت کاربران، بسیار ناچیز است؛پس با ما همراه باشید تا این برنامه های بومی سازی شده را معرفی کنیم.

شبکه های اجتماعی ایرانی که از وجودش خبر ندارید

برنامه نویسان ایرانی در طی این چندسال، اپلکیشن های متعدد شبکه های اجتماعی ایرانی را به بازار عرضه کرده اند که می توان آنها را رقیبی جدی برای نسخه های خارجی دانست.بسیاری از کاربران حتی از وجود شبکه اجتماعی ایرانی بی اطلاع هستند.

در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از شبکه های اجتماعی ایرانی و بومی را به شما همراهان معرفی کنیم:


لیست شبکه های اجتماعی پیام رسان های ایرانی

  • روبیکا

روبیکا یکی از اپلیکیشن های موفق در زمینه شبکه اجتماعی ایرانی بوده که به واسطه ارائه انواع فیلم و سریال های جدید مورد استقبال قرار گرفت.

جالب است بدانید این اپلیکیشن ترکیبی از همه اپلیکیشن ها را در خود دارد و همه کاره به حساب می آید.

برای رشد سریع در روبیکا می توانید از سرویس های فالوور فوری استفاده کنید.

روبیکا شبکه اجتماعی ایرانی
  • روبرد

رو برد یکی از شبکه های اجتماعی ایرانی و بومی با هدف برقراری ارتباط بین افراد مانند دانشجوها، فارغ‌التحصیلان، شاغلان، افراد جویای کار، محققان و حتی مجموعه‌های علمی مانند تشکلات دانشجویی، دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و کسب و کارها است.

خدماتی که این اپ را متمایز می کند چیست ؟ 

این محصول که تولید کاملا ایرانی دارد چهار زبان فارسی ، انگلیسی ،‌عربی و ترکی استانبولی را پوشش می دهد و متناسب با فرهنگ ایرانی ساخته شده.

کاربران می توانند بی نهایت آگهی استخدام ثبت کنند، وبینار برگزار کنند و شاهد فروش بلیت های رویداد آن باشند.

رو برد شبکه اجتماعی ایرانی
  • سروش

احتمالا ۹۰ درصد شما با اپلیکیشن سروش و نحوه کارکردش آشنایی دارید.

در سال‌های اخیر پیام‌ رسان ها آنقدر به زندگی ما نفوذ کرده‌اند که حتی کسب و کارها به فکر رونق کانال‌ها و گروه‌های خود در شبکه‌های پیام رسان هستند. به صورتی که با خرید ممبر تلگرام سعی دارند رونق تجارت‌شان را بیش از پیش کنند. حالا ورژن ایرانی تلگرام به اسم سروش پا به عرصه وجود گذاشته است. سروش از جمله مهمترین پیام رسان های داخلی است که می تواند تا حدودی جایگزینی برای تلگرام گردیده و برای پیام رسانی بی دردسر کاربران را به خود جذب نماید. 

در سال های اخیر استفاده عمده این شبکه اجتماعی ایرانی، برای دانش آموزان و تحصیل مجازی آن ها بود.

سروش شبکه اجتماعی ایرانی
شبکه های اجتماعی ایرانی
  • نزدیکا

نزدیکا یک شبکه اجتماعی ایرانی است که آن را می توان از نظر محیط کاربری و کارایی رقیب اینستاگرام دانست.با کمک این برنامه می توانید دایره دوستان خود را گسترش داده و با کاربران جدیدی آشنا شوید.

نکته: اگرشما هم از کاربران حرفه ای اینستاگرام هستید، می توانید برای بالا بردن اعتبار خود از خرید فالوور اینستاگرام استفاده نمایید.

نزدیکا شبکه اجتماعی ایرانی
  • آی گپ

 این شبکه اجتماعی  با هدف تبادل پیام های متنی، عکس، موسیقی و… تولید شده است.با تغییر سایت های دانشگاهی، بیشتر دانشجویان با این برنامه آشنا هستند.

آی گپ شبکه اجتماعی ایرانی
  • طاقچه

طاقچه یکی از شبکه های اجتماعی ایرانی در زمینه نویسندگی و کتابخوانی است و کاربران قادر به انتشار و دانلود کتاب دارند.

این اپلیکیشن با هدف حمایت از نویسندگان جوان و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشکیل شده است.

طاقچه شبکه اجتماعی ایرانی
  • هورسا

هورسا همانند دیگر اپلیکیشن های ارتباطی عمل میکند و امکان پخش ویدیو، کامنت گذاری و لایک و دیس لایک دارد.این شبکه اجتماعی ایرانی را می توان نسخه بومی شده یوتیوب در نظر گرفت.

هورسا برای رسیدن به جایگاه یوتیوب راه زیادی در پیش دارد. یوتیوب به عنوان یک شبکه‌ اجتماعی مبتنی با ویدئو چنان فراگیر و جذاب است که کاربران زیادی روزانه به آن مراجعه می‌کنند و صاحبان کانال‌های یوتیوبی برای افزایش بازدید کننده با هم رقابت سختی دارند. بسیاری از معروف‌ترین این کانال‌ها با خرید سابسکرایب توجه‌های زیادی را به خود جذب کرده‌اند. حالا باید ببنیم هورسا در این عرصه رقابتی موفق‌ خواهد بود.

هورسا شبکه اجتماعی ایرانی
  • ایتا

پیام رسان ایتا درست مانند تلگرام طراحی شده است. قابلیت گفتگو، کانال ها و گپ را دارد که با هدف جایگزینی تلگرام وارد بازار شده است. با این وجود کاربران ایرانی همچنان تمایل به حضور در تلگرام و افزایش بازدید از طریق خرید بازدید تلگرام دارند.

ایتا شبکه اجتماعی ایرانی
  • کمدا

کمدا اپلیکیشنی کاربردی برای فروش لباس های دست دوم شماست که به شما کمک می کند کمد خود را از لباس اضافه خالی کنید.بیش از یک میلیون بانوی ایرانی در این برنامه عضو هستند.

کمدا شبکه اجتماعی ایرانی
  • فیس نما

این شبکه اجتماعی ایرانی از روی فیس بوک کپی برداری شده است و شباهت زیادی به آن دارد.  از موارد استفاده آن هم می توان به مشاهده کاربران آنلاین، گروه ها، طالع بینی و بازی اشاره کرد.

فیس نما شبکه اجتماعی ایرانی
  • پاتوق

این شبکه برای گذراندن اوقات فراغت و سرگرمی کاربران طراحی شده است.

شما می توانید عکس های خود را به اشتراک بگذارید و از بازی های فراوان این اپلیکیشن استفاده کنید.

پاتوق شبکه اجتماعی ایرانی
  • گپ

شبکه اجتماعی ایرانی گپ با منظور ارائه جدیدترین اخبار، بازی وسرگرمی و … ارائه شده است.یکی از نکات مثبت این برنامه، بخش آموزش آن است ک سطح اطلاعات کاربران را تا حد زیادی بالا می برد.

گپ مسنجر شبکه اجتماعی ایرانی
  • نیو چت

برای چت و هم صحبتی در محیطی امن و سالم می توانید از نیو چت استفاده کنید.ویژگی های این شکبه اجتماعی ایرانی عبارتند از:

  1. بهره استفاده از اینترنت در این اپ ۵۰ درصد است
  1. بدون نیاز به شماره قابلیت ثبت نام به شما می دهد
  1. امکان فرستادن عکس به طور امن بدون گرفتن اسکرین شات و ذخیره به شما می دهد. 
نیوچت شبکه اجتماعی ایرانی
  • بازار

بازار از قدیمی ترین ها به حساب می آید که تمام این اپلیکیشن ها را به صورت نسخه فارسی به شما ارائه می دهد.این شبکه اجتماعی ایرانی کهنه کار، رقیب سرسخت گوگل پلی برای سیستم عامل اندروید است.

لازم به ذکر است بعضی از این اپلیکیشن ها شاید معروفیت خاصی نداشته باشند یا مخاطب کمی داشته باشند اما بعضا خلاقانه و کار آمدند و در شرایطی که فیلترینگ مانع کار شما شد جایگزین مناسبی برای پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی خارجی هستند.

بازار شبکه اجتماعی ایرانی
  • ویسگون

این اپلیکیشن برای کسانی که وقت خود را با فیلم دیدن می گذرانند، محیط کاربری جذابی دارد.

ویسگون مخصوص اشتراک گذاری فیلم و عکس و ویدیو می باشد و شما می توانید بقیه را دنبال کنید.

برنامه ویسگون شبکه اجتماعی ایرانی
  • تاپ دو (‌Topdev)

این اپلیکیشن مخصوص برنامه نویسان ایرانی تولید شده است که می توانند کار های خود را به اشتراک بگذارند و دیگران را دنبال کنند.

  • ویرگول

ویرگول یک شبکه برای تولید محتوای متنی است که مقالات و متن های با ارزشی در آن یافت میشود.

پر طرفدار ترین شبکه اجتماعی ایرانی کدام است ؟

در سال های اخیر با وجود قرنطینه، شبکه‌ های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی رشد چشمگیری در سراسر جهان داشته اند. 

حالا که با اکثر اپلیکیشن ها آشنا شدید به درصد محبوبیت این شبکه های اجتماعی ایرانی می پردازیم.

اپلیکیشن طاقچه بیش از 40 هزار کاربر ثبت نام شده دارد که نیمی از آن ها فعال هستند.

ایتا و سروش از سمت مدارس و دانشگاه ها بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند، بستر مناسبی برای آموزش ایجاد کرده اند؛ و روبیکا که جزو محبوب ترین و مشهور ترین اپلیکیشن ایران به حساب می آید.

معروف ترین شبکه اجتماعی ایرانی

سخن پایانی

در حالی که اپلیکیشن های خارجی همچنان جایگاه محکم و محبوب خود را پیش کاربران فضای مجازی دارند؛ اما این اپلیکیشن ها تمام سعی خود را می کنند تا نظر مردم با به خودشان جلب کنند.

با این حال این اپلیکیشن ها با وجود تبلیغات فراوان هنوز نتوانستند در دل مردم جا باز کنند که دلیل آن می تواند پهنای باید کم، امنیت و کیفیت پایین این شبکه ها باشد. اگر شبکه اجتماعی ایرانی دیگری می شناسید، با ما و همراهان به اشتراک بگذارید.

بهترین شبکه های اجتماعی ایرانی فارسی زبان کدامند؟

شبکه های اجتماعی ایرانی مانند فیس نما و پاتوق در حال فعالیت هستند و دو پیام رسان ایتا و سروش نیز جزو پیام رسان های اصلی ایرانی به حساب می آیند.

پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی ایرانی کدامند ؟

اپلیکیشن طاقچه برای اهل مطالعه و کتاب و اپلیکیشن روبیکا برای اهل فیلم و سریال جزو پرطرفدارترین و مشهورترین شبکه های ایرانی به حساب می‌آیند.