3.8/5 - (5 امتیاز)

روبیکا یک اپلیکیشن با قابلیت های امکانات فراوان و کاربردی است که در آن می توانید برای مخاطبین خود پیام ارسال نمایید، فیلم و سریال ببینید یا صفحه اختصاصی مثل اینستاگرام ایجاد کنید. امکان استوری گذاشتن یکی از ویژگی های محبوب این رسانه اجتماعی داخلی است؛ به طوری که می توان محتواهای مدنظر خود را در قالب استوری با کاربران دیگر اشتراک گزاری نمایید. اگر می خواهید در مورد گذاشتن چند عکس در استوری روبیکا بدانید؛ به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آموزش استوری گذاشتن در روبیکا

در برنامه روبیکا استوری گذاشتن کار پیچیده‌ای نبوده و دقیقا مثل استوری گذاشتن در اینستاگرام است؛ مراحل گذاشتن استوری در روبیکا به شرح زیر است:

مرحله اول- وارد برنامه روبیکا شده و در قسمت پایین صفحه اپلیکیشن روبیکا، گزینه روبینو را انتخاب نمایید. در این بخش امکان قرار دادن استوری به کاربر داده شده است و از همین جا می توان استوری دیگران را مشاهده کرد؛ البته در صورتی که آن‌ها فالوو کنید امکان دیدن استوری آنان وجود دارد.

مرحله دوم- در بخش روبینو و در بالای صفحه آن و بعد از دکمه گذاشتن پست، گزینه گذاشتن استوری وجود دارد. با انتخاب این گزینه به صفحه‌ای هدایت شده و می توان در آن استوری خود را قرار دهید.
مرحله سوم- در این مرحله استوری مدنظر خود را انتخاب نمایید. از طریق گالری گوشی و گرفتن عکس با دوربین تلفن همراه می توانید در استوری عکس بگذارید. قابلیت‌های دیگری برای گذاشتن استوری مثل ایجاد نوشته، اضافه کردن شکلک های مختلف وجود دارد. در قسمت پایین صفحه استوری، شکلک ها و گزینه هایی جهت اضافه نمودن متن به عکس و تغییرات دیگر روی عکس وجود دارد.

مرحله چهارم- بعد از انتخاب استوری، با نمایش پنجره‌ای از شما در مورد اطمینان از استوری کردن عکس و نوشته سوال می کند. در این حالت باید گزینه بله را فعال کنید؛ این استوری به مدت 24 ساعت برای مخاطبان شما قابل مشاهده خواهد بود.

یکی از راه های جذب مخاطب و بازدید برای شروع کارتان و یا قبل از تبلیغات خرید فالوور روبیکا است.


نکته1: برای اینکه مشاهده کنندگان استوری خود را ببینید می توانید استوری را انتخاب کرده و روی چشمی که در پایین استوری قرار دارد کلیک نمود؛ در این صورت تعداد دقیق کسانی که از استوری بازدید کرده‌اند نمایش داده می شود.

نکته 2: در صورتی که بخواهید به دلایل مختلف استوری را تغییر دهید می توانید روی سه نقطه بالای استوری کلیک نمایید و از آنجا گزینه حذف استوری انتخاب کنید.

گذاشتن چند عکس در استوری روبیکا

گذاشتن چند عکس در استوری روبیکا

برای گذاشتن چند عکس در استوری روبیکا همانند مراحل اول تا سوم گذاشتن استوری در بالا عمل می کنیم و در ادامه مراحل زیر را انجام می دهیم.

مرحله اول – بعد از گذاشتن اولین عکس استوری  وارد صفحه اصلی شوید و گزینه شبیه دوربین را در بالای سمت چپ صفحه انتخاب نمایید.

مرحله دوم – به دلخواه خود عکس یا فیلمی بگیرید و یا ضبط کنید یا از گالری عکس و فیلم مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

مرحله سوم – برای ایجاد تغییرات روی عکس و فیلم می توان از گزینه‌های بالای تصویر استفاده نمود.

مرحله چهارم- در نهایت از قسمت پایین سمت چپ صفحه گزینه Your story را انتخاب نمایید تا عکس انتخاب شده به عنوان دومین استوری قرار داده شود؛ با طی مجدد این مراحل می توانید چند عکس در استوری روبیکا بگذارید.

جمع بندی

با اولین ورود به برنامه روبیکا کاربر گزینه استوری گذاشتن را مشاهده نمی کند؛ زیرا این قابلیت اخیرا به این برنامه افزوده است و برای استفاده از آن باید به بخش روبینو در روبیکا مراجعه کرد. بعد از ورود به این قسمت می توانید گزینه های گذاشتن پست، استوری و امکانات دیگر روبیکا را ببینید. قابلیت گذاشتن چند عکس در استوری روبیکا مزیت بسیار مهمی است که از آن طریق می توان کسب و کار و محصولات و خدمات خود را به دیگران در این اپلیکیشن معرفی کنید.

سوال متداول در مورد روبیکا

نحوه محدود کردن نمایش شماره تلفن همراه و تصاویر پروفایل در روبیکا چگونه است؟

در اپلیکیشن روبیکا مثل تلگرام قابلیت محدود کردن مشاهده شماره تلفن و عکس پروفایل توسط دیگران وجود دارد؛ برای این کار به بخش تنظیمات رفته و گزینه حریم خصوصی و امنیت را انتخاب نمایید. در این جا می توان تنظیمات مربوط به نمایش شماره همراه و عکس پروفایل را انجام دهید.

چگونه محدودیت هایی را برای اضافه شدن به گروه‌ها توسط دیگران و عدم دریافت لینک انجام دهم؟

برای اینکه مانع از عضو شدن در گروه های دیگر توسط کاربران شوید می توانید به بخش تنظیمات روبیکا رفته و وارد حریم خصوصی و امنیت شوید و با تنظیم گزینه‌های پیوستن به گروه ها و کانال ها و پیام های هدایت شده این بخش را مدیریت نمایید.