5/5 - (1 امتیاز)

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن های اجتماعی محسوب می شود که سعی می کند هر ساله با قابلیت های جدید محیط کاربری باز تر و راحت تری را برای کاربران خود فراهم کند. collabs یا کلابس یکی از قابلیت های جدید در اینستاگرام می باشد که این امکان را به کاربر می دهد تا پست مشترک در اینستاگرام بگذارد‌. برای این که این قابلیت را فعال کنید یا درخواست کلابس توسط اکانتی دیگر را قبول کنید، باید فعالیت هایی را یاد بگیرید پس در ادامه همراه ما باشید.

پست مشترک در اینستاگرام چیست؟

به پستی که توسط دو پیج مختلف در یک زمان گذاشته شود، پست مشترک گفته می شود. در صورتی که پست مشترک در اینستاگرام گذاشته شود، در بالای صفحه به جای نشان دادن عکس یک پیج، عکس هر دو پیج دیده می شود و منتشر کننده این پست هر دو پیج بالای صفحه هستند.

پست مشترک در اینستاگرام چیست؟

آموزش گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام

برای این که در اینستاگرم پست مشترک گذاشته شود باید صاحب هر دو اکانت در اینستاگرام کارهایی را انجام دهند. از بین دو پیج مذکور باید یکی از آنها در هنگام بارگذاری پست در اینستاگرام پیج دوم را دعوت کند و پیج دوم باید دعوت پیج اول را قبول کند. برای گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام باید مراحل زیر را به ترتیب انجام داد.

  1. باید همه مراحل لازم برای گذاشتن یک پست را اعم از تگ کردن افراد و گذاشتن کپشن و … و … انجام دهید.
  2. در این مرحله پس از این که افرادی را که خواستید تگ کردید و کپشن خود را گذاشتید، دوباره بر روی tag a people  بزنید.
    tag a people 
  3. در این مرحله پس از این که صفحه مورد نظر باز شد روی گزینه invite collaborator بزنید.
    گزینه invite collaborator
  4. پس از این که بر روی گزینه مورد نظر کلیک کردید باید یوزرنیم پیجی را که قرار است با آن پست مشترک در اینستاگرام بگذارید را بنویسید و پس از پیدا شدن پیج دوم روی آن کلیک کنید.
    پیدا کردن یوزر نیم
  5. در ادامه روی گزینه تیک یا تایید باید بزنید تا درخواست برای پیج دوم ارسال شود.
    پیدا کردن یوزر نیم
  6. در آخر دوباره روی تیک یا گزینه تایید انتشار پست بزنید و منتظر باشید تا پیج دوم درخواست شما را قبول کند تا به همراه شما در پست انتشار یافته حضور داشته باشد.
    پست مشترک در اینستاگرام

چگونه درخواست پست مشترک اینستاگرام را قبول کنیم؟

برای اینکه پست مشترک در اینستاگرام ایجاد شود، نیازمند به پذیرفتن درخواست پست مشترک، توسط پیج دوم است. پیج دوم برای این که درخواست را قبول کند باید مراحل زیرا را انجام دهد.

  1. در مرحله اول پس از اینکه اینستاگرام خود را باز کردید سپس وارد دایرکت های خود شوید و پیام پیج مورد نظر را پیدا کنید. 
  2. پس از این که پیام را پیدا کردید روی گزینه view invite بزنید.
  3. در این مرحله باید روی گزینه review بزنید.
    گزینه review
  4. پس از اینکه گزینه review را انتخاب کردید، باید از بین سه گزینه Accept یا Decline  یا Cancel یکی را انتخاب کنید. با انتخاب هر یک از گزینه ها اتفاقات زیر رخ خواهد داد. 
    گزینه Accept
  5. اگر گزینه Accept را بزنید به منزله پذیرش درخواست است و پست مشترک دو نفره ایجاد می شود.
  6. اگر گزینه Decline را بزنید پست مشترک در اینستاگرام ایجاد نمی شود و به منزله رد درخواست است.
  7. اگر گزینه Cancel را بزنید صفحه برای شما بسته می شود و از آنجا خارج می شوید.

چگونه پیج دوم را از پست مشترک دو نفره حذف کنیم؟

شاید پس از این که پست مشترک در اینستاگرام ایجاد شد، نظرتان تغیر کند و بخواهید که پیج دوم را از لیست خارج کنید و منتشر کننده پست فقط پیج اول باشد. در این موارد باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. در مرحله اول پست مورد نظر را پیدا کنید و سپس بر روی آیتم سه نقطه گوشه بالا پست کلیک کنید.
  2. حال در این مرحله شما باید از بین گزینه های نشان داده شده روی گزینه edit بزنید.
  3. در این مرحله در پایین صفحه سمت چپ تصویر باید آیتم افراد تگ شده را انتخاب کنید.
  4. در حال حاضر از بین پیج های تگ شده باید پیج مورد نظر  یا پیج دوم را پیدا کنید و روی گزینه ضربدر که در مقابل نام کاربری پیج می باشد، کلیک کنید.
  5. در این مرحله باید روی آیکون تیک یا تایید بالا صفحه بزنید.
  6. در این مرحله  در صفحه جدید همانند مرحله قبلی دوباره بر روی آیتم تیک یا تایید کلیک کنید.

زمانی که تک تک این مراحل را به ترتیب انجام دهید، پیج دوم از پست دو نفره حذف خواهد شد و تنها عکس پیج شما و نام کاربری پیج شما بالای پست دیده خواهد شد.

بیشتر بدانید: آموزش ویرایش و حذف پست در اینستاگرام

چگونه از پست مشترک در اینستاگرام خارج شویم؟

همانطور که پیج اول می تواند پیج دوم را از پست مشترک حدف کند، در مقابل پیج دوم نیز می تواند هر وقت که بخواهد، پست مشترک را از پیج خود بردارد و دیگر منتشر کننده آن پست شناخته نشود. برای این کار کافی است مراحل ذیل را به دقت انجام دهید.

  1. در مرحله اول پست مشترک مورد نظر را پیدا کنید و سپس بر روی آیکون سه نقطه گوشه بالا صفحه بزنید.
  2. حال یک پنجره ای در پایین صفحه ظاهر می شود که باید بر روی گزینه Stop Sharing بزنید
  3. در این مرحله صفحه ای جدید باز خواهد شد که شما برای حذف پست مشترک باید بر روی  گزینه Stop Sharing دوباره کلیک کنید و اگر نمی خواهید پست حذف شود روی گزینه Cancel بزنید.
    گزینه Stop Sharing

مزایای پست collabs در اینستاگرام چیست؟

این گونه پست ها می تواند به کار تمامی کاربران اینستاگرام بیاید و قابلیت جالبی است اما پست مشترک در اینستاگرام بیشتر برای پیج های بیزینسی و پیج هایی که صاحب کسب و کار هستند، می باشد. اگر فرض را بر این بگذارید که صاحب یک پیج هستید تبلیغات خود را در چه جایی انجام می دهید؟ معلوم است که تبلیغات خود را در پیج هایی انجام می دهید که زمینه کاری شما و آن پیج ها یکی باشد. حال پست مشترک دو نفره اینستاگرام نیز برای این که پیج شما بیشتر دیده شود بسیار موثر است.

شما می توانید با یک پیج که زمینه کاری آن با شما یکی است همکاری کنید و یک پست دو نفره ایجاد کنید. بدین صورت فالوورهای آن پیج می توانند پیج شما را ببینند و جذب آن شوند علی الخصوص اگر زمینه کاری دو پیج یکی باشد.

افزایش فالوور با پشت مشترک اینستاگرام

یکی دیگر از مزایای این نوع پست ها این است که فالوورهای جذب شده به نوعی فالوورهای زنده هستند و فالوورهای فیک یا مرده نخواهند بود. این نوع از فالوورها باعث می شوند که تعداد کامنت ها ویو و هم چنین لایک ها بالاتر برود و پیج شما به اکسپلوور برود.

بیشتر بدانید: 23 راهکار بی نظیر برای افزایش بازدید پست اینستاگرام و افزایش تعامل (engagement)

از کاربرد های دیگر پست collabs می توان به ایجاد یک همایش یا راه اندازی یک پویش است. گاهی اوقات شاید افراد مختلف در پیج های مختلف، اما با عقیده یکسان بخواهند یک پویش را راه اندازی کنند یا این که آن را تحت حمایت خود قرار دهند، در این موارد دیگر نیازی نیست همه آن ها یک پست را به صورت جدا گانه منتشر کنند بلکه کافیست یکی از آن ها این پست را منتشر کنند و بقیه در لیست منتشرکنندگان دعوت شوند.

نکاتی در رابطه با پست مشترک دو نفره

  • پست مشترک دو نفره ممکن است برای برخی از اکانت ها هنوز فعال نشده باشد زیرا در حالت آزمایشی قرار دارد و اگر قادر به گذاشتن پست دو نفره نیستید، صبر کنید تا برایتان فعال شود.
    پست مشترک دو نفره
  • پیج اول بر پیج دوم اولویت دارد و پیج اول قادر به حذف اکانت دوم از پست مشترک در اینستاگرام است اما اکانت دوم نمی تواند پیج اول را از پست مشترک دو نفره حذف کند و آن را از لیست منتشر کنندگان خارج کند.
  • اگر پیجی دارید که بیزینسی است یا صاحب کسب و کار می باشد، بهتر است که با پیج های دیگر پست مشترک در اینستاگرام بگذارید. پست مشترک دو نفره کمک شایانی به شما خواهد کرد البته اگر به این موضوع نیز دقت داشته باشید که با پیج هایی پست مشترک بگذارید که موضوع کاریتان یا فعالیتتان به مانند هم و یکی باشد.
  • شاید این سوال در ذهنتان آمده باشد که پست collabs توانایی اشتراک گذاری با چند نفر را دارد؟ در حال حاضر پست مشترک در اینستاگرام دارای محدودیت تعداد است و فقط بیست نفر می توانند در لیست منتشرکنندگان حضور داشته باشند.
فقط بیست نفر می توانند در لیست منتشرکنندگان حضور داشته باشند

نتیجه گیری

پست مشترک در اینستاگرام قابلیت بسیار جالبی برای تمامی کاربران علی الخصوص پیج های بیزینسی یا دارای کسب و کار می باشد. پست collabs می تواند در افزایش فالوور برای پیج های بیزینسی موثر باشد و هم چنین می تواند در حمایت از یک پویش جهانی نقش داشته باشد.

سوالات متداول

چگونه پست مشترک در اینستاگرام بگذاریم؟

برای ایجاد یک پست مشترک باید پیج منتشر کننده پست یا پیج اول قبل از بارگزاری پست در قسمت tag a people روی گزینه invite collabrator بزنید و سپس یوزرنیم پیج دوم را وارد کنید و تایید کنید سپس پست را منتشر کنید تا درخواست به پیج دوم برسد. پیج دوم باید در خواست را قبول کند تا پست منتشر شود.

چگونه پست مشترک اینستاگرام را حذف کنیم؟

برای حذف کردن پست مشترک در اینستاگرام باید پست مورد نظر را پیدا کنید سپس روی سه نقطه بالای صفحه بزنید و پس از آن روی گزینه Stop sharing کلیک کنید پس از آن صفحه ای جدید برای شما باز شده که دوباره روی Stop sharing کلیک کنید.