5/5 - (1 امتیاز)

تعامل در شبکه های اجتماعی نقش مهم و اساسی را بازی می کند اما اگر تعدادی از فالوورهای شما جزو فالوورهای فیک یا روح باشند چه می شود؟! چگونه می توان این گونه فالوورها را تشخیص داد تا تعامل و اینگیجمنت پیج خود را افزایش دهیم؟ این ها و نکات بیشتر پیرامون فالوور فیک مطالبی هستند که در این مطلب به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

فالوور فیک اینستاگرام چیست؟

شاید شما هم با صفحات اینستاگرامی زیادی مواجه شدید که تعداد فالوورهای آن ها نجومی است. اما تعداد لایک یا کامنت و بازدید لایو آن ها بسیار کمتر از میزان فالوورهای آن ها است.

در این حالت دو گزینه وجود دارد یا این کاربر فالوور روح یا غیر فعال زیاد دارد یا فالوور فیک زیادی دارد.

اما فالوور فیک چیست و چه تفاوتی با فالوور روح دارد؟

فالوورهای فیک فالوورهایی هستند که توسط ربات یا برخی سایت ها و نرم افزارها ایجاد می شوند و در حقیقت اکانت های ایجاد شده توسط افراد حقیقی نیستند.

فالوور روح

اما فالوورهای روح اکانت هایی هستند که افراد واقعی آن ها را ایجاد کرده اند ولی معمولا به دلایل شخصی تمایل زیادی به تعامل با پیج هایی که فالوو می کنند ندارند.

اما چرا برخی بخصوص کسب و کار ها و اینفلوئنسرها به سراغ فالوورهای فیک می روند؟ شاید مهمترین دلیل آن کسب اعتبار و وجه بیشتر است. اما بسیاری هدفمند به سراغ خرید فالوور فیک می روند و آن هم قبل از تبلیغات اینستاگرامی است؛ تا ویترینی جذاب برای فروش بیشتر یا افزایش فالوور بیشتر ایجاد کرده باشند.

اما با توجه به اینکه الگوریتم های اینستاگرام مرتب در حال اپدیت شدن هستند استفاده از ربات ها و نرم افزارها برای افزایش فالوور فیک به شدت منسوخ شده است.

افزایش فالوور فیک

افزایش فالوور فیک توسط ربات ها و نرم افزارها ناگهانی است و همچنین فالوورهای فیکی که ربات ها ایجاد می کنند کاملا برخلاف قوانین و الگوریتم های اینستاگرام هستند چرا که:

  • عکس پروفایل ندارند
  • نام کاربری مفهومی ندارند
  • در اینستاگرام پستی ندارند

نتیجه این است که اینستاگرام به راحتی متوجه می شود شما قوانین رقابت سالم در این محیط را به هم زده اید بنابر این اکانت شما را در مرحله اول محدود می کند (شادوبن) و در صورت تکرار اقدام به حذف اکانت کاربری شما برای همیشه می کند.

راه تشخیص فالوورهای فیک اینستاگرام

اره تشخیص فالوور فیک از واقعی بسیار ساده است. تنها کافیست نکات زیر را بدانید و به آن توجه کنید و اگر در موردی شک کردید می توانید از نرم افزارهایی که در همین مطلب به آن ها اشاره کردیم استفاده کنید تا بفهمید آیا فالوورهای شما فیک است یا نه؟ و اینکه اگر قصد خرید فالوور فیک دارید این فالوورها با کیفیت هستند یا نه؟

تشخیص فالوور فیک

۱- بررسی اکانت های مورد نظر

برای بررسی اینکه فالوورهای یک پیج واقعی هستند یا فیک می توانید به بررسی میزان فالوور ها و فالووینگ های این پیج و میزان تعاملاتی که با اکانت او می شود توجه داشته باشید .

  1. تعداد فالوور ها و فالوورینگ ها نباید از میزانی متفاوت تر باشد حجم زیاد فالوور نسبت به فالووینگ نشان دهنده این است که این اکانت فالوور فیک دارد.
  2. تناسب بین تعاملات اینستاگرامی و فالوور. اینکه تعداد لایک های این اکانت ۱۰۰ تا باشد در حالی که تعداد فالوورهای او ۱۰۰k‌است! یات هزار فالوور .
  3. نام های کاربری نامفهوم، بدون عکس پروفایل و بدون حتی یک پست در اینستاگرام

این موارد تنها برخی از نشانه های فالوور های جعلی در اینستاگرام هست. اما بررسی از این طریق زمان بر است و برای اکانت های افراد معروف همچون سلبریتی ها کاربردی نیست.

تشخیص فالوور فیک

۲- اینگیجمنت آن‌ها را بررسی کنید

قطعا شما دسترسی به اینگیجمنت اکانت های دیگر ندارید اما به راحتی و با راهکاری که قبلا به آن اشاره کرده ایم می توانید میزان اینگیجمنت یک پیج را به راحتی حدس بزنید.

بررسی میزان تعامل مخاطبان یک پیج با میزان فالوورهای آن پیج به راحتی می توانید به فیک بودن یا واقعی بودن فالوورهای یک پیج پی ببرید.

نکته: اگر از خدمات فالوور فیک استفاده می کنید، برای دریافت تعامل باید هر یک از خدمات را جداگانه دریافت نمایید ولی اکانت های اضافه شده تمام ویژگی های یک اکانت واقعی(عکس پروفایل، نام کاربری، پست در اینستاگرام و افزایش تدریجی) را دارند.

البته بررسی فالوور فیک و واقعی جایی دیگر نیز به درد شما می خورد و آن زمانی است که شما قصد دارید به یک اینفلونسر تبلیغات اینستاگرامی بدهید.

قطعا برای ثمربخش بودن تبلیغات شما نیاز است اینگیجمنت تبلیغ گیرنده بالا باشد تا بازخورد خوبی بگیرید.

اینفلوئنسر

در این حالت است که با بررسی میزان تعامل و اینگیجمنت و فالوورها به فیک بودن و اثر بخش نبودن تبلیغات پی خواهید برد.

۳- نرم افزارهای شناسایی فالوور فیک

برای شناسایی فالوورهای فیک نرم افزارهایی وجود دارند که کار شما را بسیار راحت تر کرده اند که در اینجا به دو مورد از معروف ترین آن ها می پردازیم.

یکی از اپلیکیشن های معروف در زمینه شناسایی فالوور جعلی اپلیکیشن Instagram Bot Analytics Tool است.

نکته: این اپ تنها برای اکانت ها با فالوور بیشتر از ۱۰۰۰ کار می کند.

این اپلیکیشن نیز یکی دیگر از اپ های معروف است که درصد فالوورهای فیک اکانت ها را نشان می دهد.

مزایا و معایب فالوور فیک اینستاگرام

مزایا و معایب فالوور فیک اینستاگرام

اگر قصد خرید فالوور فیک اینستاگرامی را دارید باید بدانید این کار در عین این که مزایای زیادی می تواند برای پیج شما داشته باشد برخی معایب را هم دارد. پس قبل از خرید با دقت ادامه این مطلب را مطالعه نمایید تا با دیدی باز اقدام به خرید نمایید.

مزیت خرید فالوور فیک اینستاگرام

خرید فالوور اینستاگرام یکی از راه های عالی برای جلب توجه و اعتماد مخاطبان است. در حیقیت می توان گفت مهمترین راهکار برای افزایش فالوور در اینستاگرام تعداد فالوورهای بالا است.

فالوکمپ به عنوان مشتری مدارترین وب سایت معتبر ارائه دهنده خدمات اینستاگرامی، سرویس جدیدی با نام فالوورگیر اینستاگرام را در اختیار کاربران قرار داده است.این سرویس به شما کمک می کند تا به راحتی به سرورهای وب سایت فالوکمپ دسترسی داشته و سفارشات خود را بدون درگیر شدن با نصب برنامه و پیدا کردن برنامه درست، ثبت نمایید. این فالوورگیر که با پلتفرم اختصاصی کار می کند، سفارشات شما را پس از ثبت نهایی با بالاترین دقت و کیفیت به صورت تدریجی به پیج اضافه می نماید تا الگوریتم اینستاگرام به پیج شما مشکوک نشود.

بله درست فهمیدید! اگر تعداد فالوور یک پیج کم باشد افراد کمتر ترغیب به فالوو کردن چنین اکانتی می شوند و دردسر در پیج های فروشگاهی محدود به همین امر نمی شود بلکه همین موضوع در میزان فروش شما نیز تاثیر گذار است.

تصور کنید دو فروشگاه اینستاگرامی که با یکدیگر رقابت می کنند چه عاملی می تواند موجب برتری یک برند از برندهای دیگر در اولین گام و نظر برای مخاطبانش باشد؟

تولید محتوای جذاب

قطعا تولید محتوای جذاب در کنار یک پیج با فالوورهای زیاد …

به درستی که اعداد در اینستاگرام اعتبار سازند!

اما با وجود این همه محاسن خرید فالوور فیک چه معایبی دارد؟ آیا معایب آن به گونه ای است که ما را از خرید بتواند منصرف کند؟!

بیشتر: چگونه فالوور فیک بزنیم

اگر به دنبال پاسخی منطقی برای این سوال هستید حتما ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

معایب خرید فالوور فیک اینستاگرام

درست است که خرید فالوور فیک مزایای زیادی دارد و از آنجا که مسیری است که همه رفته اند و شما هم باید برای رشد پیج خود آن را طی کنید بد نیست با معایب آن و راهکارهای کاهش این معایب هم آشنا باشید. خرید فالوور فیک چند مشکل اساسی دارد که به شرح زیر است:

  • فالوور فیک را با خدمات جانبی تهیه کنید!

اگر فالوور تهیه کنید اما لایک، بازدید و … پیج شما کم باشد قطعا اعتماد مخاطبان به پیج شما کم می شود بنابر این خدمات اینستاگرام را جزپی از هزینه های تبلیغات اینستاگرامی خود در نظر بگیرید.

فالوور فیک را با خدمات جانبی تهیه کنید

یا اگر چنین گزینه ای برای شما مقدور نیست ابتدا به تهیه ۲۰ تا ۳۰ پست جذاب بپردازید سپس قبل از دادن تبلیغات اینستاگرامی اقدام به خرید فالوور برای پیج خود کنید تا ویترین شما به اندازه کافی برای مخاطب جذاب باشد که تمایل به فالوور کردن یا خرید از پیج شما داشته باشد.

درست است که افزایش تدریجی فالوور شاید در نگاه اول چنین هزینه هایی را در بر نگیرد اما اگر دیدی واقعی و بلند مدت به این قضیه داشته باشید به راحتی متوجه خواهید شد که هزینه تولید محتوا تبلیغات مستمر و زمان زیادی که برای این موضوع می گذارید قطعا به همین میزان خواهد بود و البته که بازار منتظر شما نمی ماند!

زمانی که شما برای کسب فالوور واقعی می گذارید قطعا با خرید فالوور فیک کمتر خواهد شد و در نتیجه رقابت برای شما آسان تر خواهد شد.
شدوبن اینستا

  • شادوبن را نادیده نگیرید!

یگ عامل منفی در مورد خرید فالوور فیک و جعلی این است که این فالوورها اگر توسط ربات ها به اکانت شما واریز شوند قطعا اکانت شما در مرحله اول توسط اینستاگرام محدود می شود و در مرحله بعدی اکانت شما بسته می شود.

توصیه ای که می تواین به شما بکنیم این است که حتما فالوور را از سایت های معتبر تهیه کنید تا تنها منافع و مزایای آن شامل اکانت شما شود و از معایب آن مصون بمانید.

افرادی که در اینستاگرام تجربه و سابقه حضور بیشتری دارند قطعا می دانند ابتدای شروع خدمات اینستاگرامی ربات ها این گونه خدمات را اراپه می دادند اما به تدریج اینستاگرام با اپدیت الگوریتم هایش و در راستای ایجادی محیطی سالم برای رقابت سالم بین کاربرانش به شدت با فعالیت های ربات ها در این شبکه اجتماعی مبارزه کرد و قوانین سفت و سختی را برای اکانت هایی که از ربات ها برای افزایش فالوور و … استفاده می کنند در نظر گرفته است. اما چطور بفهمیم اکانت ها و فالوورهایی که می گیریم واقعی هستند یا فیک؟!

چگونه فالوررهای فیک را حذف کنیم؟

چگونه فالوررهای فیک را حذف کنیم؟

اگر از ربات ها برای افزایش فالوور استفاده کردید و اکنون از عواقب آن اگاه شدید می توانید فالوورهای فیک را شناسایی کنید و هر یک را به تدریج از اکانت خود حذف کنید.

توجه داشته باشید روند حذف فالوورهای فیک تدریجی باشد تا پیج شما مشمول جریمه های اینستاگرام نشود.

نتیجه‌گیری

برخی خرید فالوور فیک را به عنوان یکی از اساسی ترین بخش های استراتژی اینستاگرامی خود قرار می‌دهند. اما آیا شما هم تا کنون از خدمات خرید فالوور فیک استفاده کرده اید؟‌ نظر و تجربه شما از خرید فالوور فیک چیست؟‌ در بخش نظرات دیدگاه خود را با ما و سایر همراهان فالوکمپ به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

فالوور فیک چیست؟

به اکانت هایی که توسط کاربران واقعی ایجاد نشده اند و نام کاربری مفهومی ندارند و عکس پروفایل و … فالوور فیک می گویند.

روش های تشخیص فالوور فیک کدامند؟

برای تشخیص فالوورهای فیک راهکارهای متفاوت و زیادی وجود دارد برای کسب اطلاعات در این مورد این مقاله را مطالعه فرمایید.