5/5 - (1 امتیاز)

اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه های مجازی مورد علاقه مردم شناخته شده است و هر ماه قابلیت های جدیدی به آپدیت این اپلیکیشن اضافه می شود. اگر شما نیز یکی از کاربران فعال اپلیکیشن اینستاگرام هستید، با ما همراه باشید تا به شما جدیدترین ترفندهای اینستاگرام در سال ۱۴۰۰ را به شما آموزش دهیم.

آنچه در این محتوا می خوانید: عدم نمایش
1 ترفندهای جدید اینستاگرام

ترفندهای جدید اینستاگرام

قبلا در محتوای ترفند افزایش فروش در اینستاگرام توانستیم ترفند ها و قابلیت های بسیاری را به شما معرفی کنیم که منجر به افزایش فروش شما شود اما در این مطلب قصد داریم ترفندهایی را بیان کنیم که برخی از جالب ترین تکنیک هایی هستند که کار با اپلیکیشن اینستاگرام را برای شما آسان تر می کند.

1. روشن کردن اعلان پست و استوری افراد مورد علاقه

گاهی به دلایل مختلفی ممکن است محتویات برخی از فالووینگ هایتان به قدری برایتان جالب باشد که نخواهید هیچ کدام را از دست بدهید. به همین دلیل روشن کردن اعلان ها می تواند باعث شود، هر بار کاربر مورد نظرتان پست یا استوری جدید گذاشت، یک نوتیفیکیشن برای شما ارسال شود.

برای روشن کردن این اعلان ها، به پروفایل شخص مورد نظر خود رفته، روی آیکون زنگوله در بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید و نوتیفیکیشن پست ها (Posts) ، استوری ها (Stories) ، ویدئو ها (Video) ، ریل ها (Reels) و ویدیو های لایو (Live Videos) را فعال کنید.

روشن کردن ناتیفیکیشن پست

اگر می خواهید اعلانات را خاموش کنید، کافی است تا مراحل یاد شده را بار دیگر دنبال کرده و این بار نوتیفیکیشن ها را برای استوری، پست، لایو و… غیر فعال کنید.

تمام ترفندهای این مطلب به شما برای افزایش بازدید و فروش شما در اینستاگرام کمک می کند اما پیشنهاد می کنیم برای شروع کار از خرید فالوور واقعی و همچنین خرید بازدیدکننده استوری را فراموش نکنید.

فالوکمپ

2. اضافه کردن فونت های خاص به بیو اینستاگرام

یکی از جدیدترین ترفند های اینستاگرام در سال 1400، اضافه کردن فونت های خاص به بیو اینستاگرام است. پیش از این، استفاده از اموجی های مختلف به گونه ای خلاقانه می توانست به بیو پیج شما جلوه زیبایی دهد اما پیدا شدن فونت ها توانست این خلاقیت را برای کاربران دو چندان کند.

برای استفاده از این قابلیت، چندین سایت وجود دارد که شما با استفاده از آن ها می توانید فونت مورد علاقه خود را پیدا کرده، متن مورد نظر را نوشته و با کپی کردن متن، آن را به بیو اینستاگرام خود اضافه کنید.

فونت خاص در اینستاگرام

افزودن فونت به بیو اینستاگرام از طریق موبایل

از طریق تلفن همراه خود با استفاده از وب سایتی مانند LingoJam یک فونت جدید به بیو اینستاگرام خود اضافه کنید. سایت را در گوشی خود باز کنید، متن بیوگرافی مورد نظر خود را در کادر متنی سمت چپ تایپ کنید، می بینید که همان متن با فونت های مختلف در سمت راست ظاهر می شود.

فونت انتخابی خود را کپی کرده و سپس برنامه اینستاگرام خود را باز کنید، به پروفایل خود بروید، «Edit Profile» را انتخاب کنید، روی بخش «Bio» ضربه بزنید و فونت انتخابی خود را در قسمت خالی قرار دهید سپس آن را با زدن تیک در بیو خود ثبت کنید.

همچنین بخوانید: نحوه تغییر رمز عبور اینستاگرام (تغییر پسورد اینستاگرام)

افزودن فونت ویژه به Bio در دسکتاپ

اگر در حال ویرایش پروفایل اینستاگرام خود بر روی لپ تاپ یا دسکتاپ خود هستید، Font Space  دنیایی از فونت ها دارد که می توانید آنها را در عرض چند ثانیه دانلود و در بیو خود کپی کنید. برای انجام این کار، فونتی را که دوست دارید پیدا کنید و “دانلود” را در زیر تصویر نمونه فونت انتخاب کنید.

با دانلود این فونت، پوشه ای در دسکتاپ شما باز می شود که می توانید یک فایل “.ttf” را که نسخه های مختلف این فونت را دارد، انتخاب کنید. فایل مورد نظر شبیه تصویر زیر خواهد بود.

هنگامی که این فونت را کپی کردید، مرورگر اینترنت خود را باز کنید و به Instagram.com وارد شوید. ” فونت انتخابی خود را کپی کرده و سپس برنامه اینستاگرام خود را باز کنید و به پروفایل خود بروید، «Edit Profile» را انتخاب کنید.

ترفندهای اینستاگرام

سپس روی بخش «Bio» ضربه بزنید و فونت انتخابی خود را در قسمت خالی قرار دهید سپس آن را با زدن تیک در بیو خود ثبت کنید.

3. کاراکترهای ویژه را به بیو خود اضافه کنید

نه تنها می‌توانید بیوگرافی خود را با یک فونت خاص منحصر به فرد کنید، بلکه می‌توانید کاراکترهای غیرمعمولی را نیز به آن اضافه کنید که شما یا برندتان را متمایز ‌کند. در نظر داشته باشید که این کاراکترها در صفحه‌کلید معمولی تلفن هوشمندتان نیست. این موارد شامل §، † و … است.

 اضافه کردن کاراکترهای خاص به بیو اینستاگرام

با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود، اپلیکیشن Character Pad را نصب کنید، که تقریباً هر کاراکتر و نمادی را که ممکن است نیاز داشته باشید اما در الفبای 26 حرفی انگلیسی پیدا نمی کنید را دارد.

 اضافه کردن کاراکترهای خاص به بیو اینستاگرام
  1. برنامه را باز کنید و کاراکتری را که می خواهید به بیو اینستاگرام خود اضافه کنید پیدا کنید.
  2. سپس روی تصویر کاراکتر انتخابی خود دوبار ضربه بزنید تا کپی شود.
  3. هنگامی که نماد مورد نظر را در گوشی خود کپی کردید، اینستاگرام را باز کنید، به بیو خود بروید و روی “Edit Profile”  ضربه بزنید.
  4. سپس کاراکتر انتخابی تان را در قسمت Bio جایگذاری (paste) کنید.
  5. برای اضافه کردن کاراکترهای خاص از طریق کامپیوتر نیز می توانید کاراکترها و نمادهای خاص را از طریق بخش “Symbol” مایکروسافت ورد انتخاب کنید.
  6. نماد یا کاراکتر مورد نظر خود را انتخاب کرده و کپی کنید.
  7. سپس، به Instagram.com بروید و مراحل بالا را دنبال کنید تا کاراکتر مورد نظر خود را در قسمت خاصی از بیو قرار دهید.

4. کاربران اینستاگرام را بدون داشتن حساب کاربری جستجو کنید

ممکن است شما حساب کاربری در اینستاگرام نداشته باشید اما علاقمند به دیدن صفحه اینستاگرام و پست های برخی افراد فعال در این پلتفرم باشید.

باید بگویم که شما به راحتی می توانید از طریق نسخه وب اینستاگرام، بدون داشتن اکانت در این شبکه اجتماعی، پیج افراد مختلف را مشاهده کنید.

 کاربران اینستاگرام را بدون داشتن حساب کاربری جستجو کنید

البته نکته قابل توجه آن است که شما فقط پیج و پست های آن شخص را می توانید ببینید. اما امکان دیدن استوری ها، لایک کردن یا کامنت گذاشتن را نخواهید داشت.

در ادامه نحوه دیدن پیج افراد بدون داشتن حساب کاربری را برای شما شرح خواهیم داد:

  • روش اول: وارد کردن نام کاربری در انتهای URL اینستاگرام

اولین راه برای جستجوی کاربران بدون داشتن حساب، این است که عبارت «www.instagram.com/» را در نوار جستجوی مرورگر خود کپی کنید و در ادامه آن، آیدی شخص مورد نظر تان را اضافه کنید.

  • روش دوم: جستجوی آنها در جستجوی سایت اینستاگرام

یک راه دیگر برای جستجوی کاربران بدون داشتن حساب اینستاگرامی، جستجوی ساده نام آنها در Google است. برای این منظور، گوگل را باز کنید و عبارت “site:instagram.com را در نوار جستجو تایپ کنید. سپس در مقابل این عبارت، نام کاربری فرد مورد نظر خود را وارد کنید.

5. همه پست هایی را که لایک کرده اید ببینید

 یکی دیگر از جدید ترین ترفندهای اینستاگرام، امکان مشاهده پست هایی است که شما آن ها را لایک کرده اید. ممکن است شما پستی را قبلا دیده باشید و اکنون به دنبال یافتن دوباره آن پست باشید.

در حالی که فراموش کرده اید آن پست را ذخیره کنید و اکنون به آن احتیاج دارید. اما نگران نباشید چرا که اگر شما آن پست را قبلا لایک کرده باشید، به راحتی می توانید آن را پیدا کنید.

مشاهده پست هایی که قبلا لایک کردیم
  1. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به پروفایل خود بروید و گزینه تنظیمات (Settings) را از قسمت سه خط بالا و سمت راست پروفایل تان انتخاب کنید.
  2. سپس روی قسمت Account ضربه بزنید
  3. سپس بر روی Posts You’ve Liked  کلیک کنید.

در اینجا تمام پست هایی که لایک کرده اید برای شما به نمایش در می آیند.

6. چندین حساب را با یک دستگاه مدیریت کنید

افراد به دلایل مختلفی ممکن است بیش تر از یک حساب کاربری در اینستاگرام داشته باشند. به عنوان مثال برخی از افراد یک پیج شخصی و یک پیج بیزنسی دارند. از کاربردی ترین ترفندهای اینستاگرام، داشتن چندین حساب در یک اپلیکیشن است.

add account در اینستاگرام

برای این کار، مراحل زیر را انجام دهید:

  • به پروفایل خود بروید روی سه خط بالای پروفایل ضربه زده و تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.
  • به پایین صفحه بروید و روی «add account» ضربه بزنید.
  • حساب دیگر خود را با نام کاربری و رمز عبور اضافه کنید.

برای اینکه بتوانید بین حساب های خود جا به جا شوید، کافی است تا از قسمت پایین صفحه، انگشت تان را روی تصویر پروفایل خود نگه دارید تا حساب های فعال شما برایتان نمایش داده شود و با زدن روی تصویر مد نظرتان، به حساب دیگر بروید.

7. میزان استفاده از اینستاگرام در طول روز را متوجه شوید

برای مدیریت یپج خود و اینکه بدانید روزانه چه مقدار از اینستاگرام خود استفاده می کنید می توانید میزان فعالیت روزانه خود در اینستاگرام را مشاهده کنید.

برای این کار اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. به قسمت سه خط بالای پروفایل خود بروید.
  2. گزینه Your Activity‌ را پیدا کنید.
  3. در اینجا گزینه ای به نام Time را خواهید دید بر روی آن ضربه بزنید.
میزان استفاده از اینستاگرام در طول روز

اکنون متوجه خواهید شد که در روزهای مختلف این هفته، چه مقدار از اینستاگرام استفاده کرده اید.

ترفند های اینستاگرام برای افزایش فالور و فروش

علاوه بر ترفند هایی که در بالا برای استفاده بهتر از اینستاگرام به شما آموزش دادیم، ترفند های دیگری نیز هستند که به منظور افزایش فالور ها و در نتیجه افزایش فروش و درآمد به کار می روند. این ترفند ها شامل موارد زیر هستند.

1. از ترفند سیو پست برای ورود به اکسپلور استفاده کنید

قابلیت ذخیره کردن پست های اینستاگرام، یکی از قابلیت هایی است که به کاربران امکان می دهد پست های مورد علاقه خود را ذخیره کنند تا در هر زمانی که نیاز داشتند، بتوانند دوباره آن ها را مشاهده کنند.

زمانی که تعداد زیادی کاربر یک پست را ذخیره یا Save می کنند، این سیگنال به اینستاگرام داده می شود که آن پست، به درد بخور و باکیفیت بوده است و مورد علاقه کاربران قرار گرفته است.

در نتیجه اینستاگرام آن پست را به اکسپلور می فرستد تا کاربران بیشتری آن را دیده و از آن استفاده کنند. بنابراین شما می توانید برای بیشتر دیده شدن پست تان، از فالوور های خود بخواهید آن را سیو کنند.

بدین ترتیب پست شما به اکسپلور می رود و افراد بیشتری آن را می بینند و در نتیجه تعداد زیادی از آن افراد سری به پیج شما زده و شما را فالو می کنند.

با استفاده از این قابلیت ها و ترفندهای بازاریابی اینستاگرام می توانید فروش خود را در اینستاگرام چند برابر کنید.

2. از «Create Mode» برای بهبود استوری های اینستاگرام خود استفاده کنید

Create Mode یکی از قابلیت های استوری اینستاگرام است که به شما کمک می کند استوری خود را از حالت یکنواختی همیشگی در بیاورید و تنوعی در استوری خود ایجاد کنید.

Create Mode استوری اینستاگرام

حالت create mode استوری اینستاگرام، بخش های مختلفی دارد که از طریق آن شما می توانید متن ایجاد کنید، باکس سوال ایجاد کنید، تولد دیگران را تبریک بگویید، از تصاویر متحرک یا GIF استفاده کنید و…

3. برای پیج خود استوری هایلایت ایجاد کنید

استوری های هایلات در صفحه شما، به اندازه پست هایتان می توانند تاثیر گذار باشند. بهتر است آن دسته از استوری هایتان که بازخورد خوبی از سمت مخاطبان می گیرد و جذاب است را هایلایت کنید تا مخاطبان جدیدی که به صفحه شما می آیند نیز بتوانند آن ها را ببینند.

هایلایت استوری اینستاگرام

استوری های هایلات شما می تواند کاربران جدیدی که از صفحه شما دیدن می کنند را تبدیل به فالوور کند.

4. محتوای ویدیویی در قالب IGTV آپلود کنید

سعی کنید فقط به یک نوع محتوا بسنده نکنید و از قالب های مختلف انتشار محتوا استفاده کنید. مثل لایو، igtv، ویدیو کوتاه، استوری، ریلز و…

انتشار ویدیو های بلند یا igtv می تواند علاوه بر ایجاد نوعی تنوع در پیج شما، توجه بیشتری را از سمت مخاطبان جلب کند و باعث دیده شدن بیشتر شما شود.

ارسال ویدئو در قالب igtv

سخن پایانی

اپلیکیشن اینستاگرام به دلیل محبوبیتی که دارد، همواره سعی می کند با ارائه قابلیت های بیشتری به کاربران خود، نظر آن ها را به خود جلب کند به همین دلیل ترفندهای اینستاگرام برای استفاده راحت تر از این برنامه به وجود آمده است. پیش تر در مورد ۲۵ ترفند افزایش لایک در اینستاگرام صحبت کرده بودیم و در این مطلب به بررسی ترفندها و قابلیت های جدید اینستا پرداختیم که مسیر شما را هموارتر می کند اما اگر شما نیز اگر ترفندهای دیگری می دانید با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

چرا باید با ترفندهای اینستاگرام آشنا شویم؟

به کارگیری ترفندهای اینستاگرام باعث می شود که شما بتوانید با این اپلیکیشن راحت تر کار کنید و از قابلیت های مختلفی که در خصوص اینستاگرام وجود دارد بیشتر استفاده کنید.

آیا ترفند های دیگری هم در خصوص اینستاگرام وجود دارد؟

اینستاگرام همواره در آپدیت های جدید برنامه خود، قابلیت های بیشتری را به این اپلیکیشن اضافه می کند. ما در مقاله بالا سعی کردیم جدیدترین این ترفندها را به شما آموزش دهیم.

آیا استفاده از این ترفندها منجر به افزایش بازدید از پیج ما می شود؟

هر چه شما بیشتر کار را با این برنامه را بلد باشید، یک قدم از دیگر افراد جلوتر خواهید بود و می توانید خلاقیت بیشتری را در خصوص تولید محتوا انجام دهید در نتیجه بازدید از پیج شما نیز بیشتر خواهد شد.