2.7/5 - (4 امتیاز)

شاید شما نیز از جمله افرادی هستید که مایل هستید پست ‌ها و عکس ‌های شما را تنها آشنایان و دوستان مشاهده کنند. در برنامه اینستاگرام این امکان وجود دارد تا با خصوصی کردن پیج اینستاگرام هیچ فرد ناشناسی عکس ‌ها و ویدئوهای منتشر شده شما را نتواند مشاهده کند. حال سوال این است که چگونه می توان صفحه اینستای خود را به حالت خصوصی تبدیل کرد؟ ما در این مطلب با آموزش خصوصی کردن پیج اینستاگرام در خدمت شما هستیم تا به تمام سوالات شما پاسخ دهیم.

مزایای خصوصی سازی پیج اینستاگرام

می دانیم که ساخت اکانت در فضای اینستاگرام راحت است و هر فردی ممکن است چند اکانت داشته باشد. هر فردی در این میان ممکن است در یکی از اکانت ها عکس ها و پست های فامیلی و پست هایی خصوصی منتشر کند و به همین دلیل خصوصی کردن پیج، بسیار مفید خواهد بود. البته افرادی هستند که با تبلیغات فوق العاده و خصوصی سازی پیج سعی می کنند تا تعداد دنبال کنندگان خود را بالا ببرند و این یک ترفند خاص برای بالا بردن فالوورها است. همچنین با قفل کردن صفحه شما می توانید از سرقت اطلاعات صفحه خود جلوگیری کنید. در ادامه مراحل خصوصی سازی پیج اینستاگرام را برای شما شرح می دهیم.

یکی از روش های بالابردن امنیت یک پیج، استفاده از کد تایید دومرحله ای برای ورود به حساب است.شما می توانید مراحل فعال کردن این کد تایید را در مقاله تغییر رمز عبور اینستاگرام مطالعه کنید.

مراحل خصوصی کردن پیج اینستاگرام

پرایوت کردن پیج یا همان خصوصی کردن صفحه اینستا از جمله کارهای آسان در اینستاگرام است که در کمتر از یک دقیقه می توان آن را انجام داد. مراحل خصوصی کردن پیج اینستاگرام به قرار زیر است:

  • شما باید وارد اکانتی که قصد دارید آن را قفل کنید می شوید.
  • در پایین صفحه از طریق آیکن سمت راست، وارد نمایه شخصی خودتان می شوید.
  • از گزینه های موجود در منوی سمت راست گزینه سه خطی را می زنید.
  • با زدن گزینه سه خطی، در پایین صفحه گزینه setting را انتخاب کنید.مراحل خصوصی کردن پیج اینستا در پنجره باز شده گزینه privacy را بزنید.
  • در این گام، باید تیک private account را فعال کنید.
    توجه کنید که با زدن این تیک، دکمه مورد نظر به رنگ آبی تغییر پیدا می کند و اگر از قبل آبی بود یعنی قبلا صفحه را قفل کرده بودید.
  • پس از فعال کردن تیک، از طرف اینستاگرام پیامی برای شما بالا خواهد آمد که آیا شما تایید می کنید که پیام ها و استوری های شما تنها برای افرادی که شما مشخص کرده اید نشان داده شود؟ و شما با زدن دکمه ok مراحل خصوصی کردن را به اتمام می رسانید.مرحله دوم خصوصی کردن پیج

معایب خصوصی کردن پیج اینستاگرام

بدون شک در اینستاگرام پیج های زیادی را مشاهده کرده اید که خصوصی یا همان پرایویت بوده است. خصوصی کردن پیج اینستاگرام علاوه بر داشتن مزایا، معایبی نیز دارد.

اکسپلور یکی از مهم ترین بخش های اینستاگرام است که کمک شایانی به دیده شدن پیج افراد می کند. لازم به ذکر است که با خصوصی کردن پیج خود، دیگر پست هایتان در اکسپلور برای عموم نمایش داده نخواهد شد.

مورد دیگری که از جمله معایب مهم خصوصی کردن صفحه اینستاگرام است، نمایش داده نشدن پست در دایرکت است. یعنی اگر شخصی پست پیج شما را به دوستش که جزو فالور شما نیست سند کند، آن شخص قادر به مشاهده پست نخواهد بود.

روش خصوصی کردن پیج اینستا

همانگونه که مطلع هستید نمی توان پیج های بیزینسی را پرایویت کرد، یعنی اگر قصد خصوصی کردن پیجتان را داشته باشید، باید آن را در حالت شخصی قرار دهید. ناگفته نماند که با انجام این کار از ویژگی هایی که اینستاگرام برای پیج های تجاری داده است (نمایش آمار پست، تبلیغات اسپانسر و … ) بی بهره می مانید.

مورد اخری که در این بخش ذکر می شود در مورد هشتگ ها است. زمانی که شما در پست های صفحه اینستاگرام تان هشتگ قرار دهید، پستتان در پیج آن هشتگ نشان داده نمی شود و برای دنبال کنندگان تان نیز ارسال نخواهد شد.

نکات خصوصی کردن پیج اینستاگرام

بهتر است از نکات مهمی که در قفل کردن صفحه اینستا وجود دارد، اطلاع داشته باشید. ما در این مجال به چند مورد مهم اشاره می کنیم:

  • اگر شما اکانت تجاری ساخته اید، نمی توانید آن را قفل کنید. اگر لازم و ضروری است تا آن صفحه قفل شود باید آن را از تجاری بودن خارج کنید و سپس آن را قفل نمایید.
  • به این نکته توجه داشته باشید که تنها از طریق خود برنامه اینستاگرام می توان صفحه را قفل کرد.
  • با پرایوت کردن پیج هر شخصی تنها با تایید شما می تواند پست ها و استوری های شما را ببیند.
  • این نکته را نیز به یاد داشته باشید که فالوورهای شما همیشه اجازه مشاهده پست ها و استوری های شما را دارند.
نکات خصوصی کردن پیج در اینستا

جمع بندی

در برنامه اینستاگرام قابلیت های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها قفل کردن و شخصی کردن صفحه است. در این قابلیت شما می توانید پست ها و استوری های خود را از دید افراد ناشناس دور نگه دارید و تنها افرادی که شما تایید می کنید به آنها دسترسی خواهند داشت. ما در این مطلب آموزش خصوصی کردن پیج اینستاگرام را برایتان ارائه دادیم. این کار بسیار آسان است و مراحل آن در متن، گام به گام ذکر شد.

آیا می توان پیج های تجاری را نیز خصوصی کرد؟

خیر برای خصوصی کردن این نوع پیج ها باید آن را به حالت شخصی تبدیل کنید.

آیا می توان پست و استوری های اکانت خصوصی را مشاهده کرد؟

یخیر در صورتی که کاربر از فالوورهای پیج شما نباشد، نمی تواند محتواهای شما را مشاهده کند.