5/5 - (1 امتیاز)

آیا تا به حال، پس از آپلود عکس یا فیلم متوجه مشکلاتی مثل کات شدن تصویر یا بزرگ بودن بیش از حد آن نسبت به صفحه شده اید؟ اینستاگرام برای آپلود عکس و فیلم در هر قسمت، استانداردهایی را لحاظ کرده است. در این مطلب به استاندارها برای سایز عکس اینستاگرام می پردازیم. با ما همراه باشید.

سایز عکس پروفایل اینستاگرام

یکی از مهم ترین قسمت های اینستاگرام که عکس آن مورد توجه کاربران بسیاری قرار می گیرد، عکی پروفایل است.کاربران ابتدا پروفایل یک حساب را بررسی می کنند تا مطمئن شوند، آن اکانت ارزش فالو کردن دارد یا خیر. بخصوص اکانت های خصوصی که هیچ تصوری از پست ها و هایلایت های آن در ذهن مخاطب وجود ندارد، کاربران به عکس پروفایل آن توجه ویژه ای نشان می دهند.

چگونه بهترین عکس را برای پروفایل انتخاب نماییم؟

همانطور که گفته شد، عکس پروفایل از اهمیت بالایی برخوردار است؛ پس باید به تمامی نکات آن توجه کرد. حالتی که عکیس پروفایل یک حساب کاربری نمایش داده می شود، دایره ای شکل است.پس اولین نکته برای انتخاب عکس پروفایل، قرار داشتن تمامی جزییات در مرکز عکس است.

سایز عکس اینستاگرام

عکس هایی که در پروفایل اینستاگرام قرار می گیرند، باید در ابعاد 110 × 110 پیکسل باشند و در 320 × 320 پیکسل باشند. این ابعاد حداقل نسبت های یک عکس خوب برای قرار گرفتن در بخش پروفایل است.

هر عکس دارای سه نسبت است که عبارتند از:

  • افقی
  • عمودی(پرتره)
  • مربع

بهترین ابعاد برای هر فرم عکس عبارت است از:

  • افقی: 566 × 1080 پیکسل
  • پرتره: 1350 × 1080 پیکسل
  • مربع: 1080× 1080 پیکسل
  • نسبت ابعادی که توسط اینستا پشتیبانی می شوند: بین 1.91:1 و 4:5

زمانی محتواهای جذاب و با کیفیت سبب رشد شما می شود که اعتبار نسبی را در بین کاربران برای برند خود دست و پا کرده باشید. بهترین راه افزایش اعتبار یک پیج، خرید فالوور واقعی است.

سایز عکس پست اینستاگرام

اینستاگرام با ایده به اشتراک گذاری عکس و ویدئو با دوستان و آشنایان پا به عرصه شبکه های اجتماعی گذاشت و خیلی زود در بین مردم محبوب شد. این ایده سبب شده تا عکس و فیلم ها، اهمیت بالایی در این برنامه داشته باشند و آپلود درست و کامل آنها نیز دست کمی از کیفیت و جذاب بودن محتواها ندارد.

بسیاری از کسب و کارها با هدف فروش بیشتر و نشان دادن محصولات خود به طیف گسترده ای از کاربران فعال در این فضا به فعالیت مشغول هستند.اگر تصاویر پیج آنها به صورت کراپ شده منتشر شود، پیح جنبه حرفه ای بودن خود را از دست داده و کاربران نیز دیگر توجهی به محتواهای آن پیج ندارند.

اینستاگرام عکس هایی را که نسبت به ابعاد استاندارد تعریف شده در اپلیکیشن، بزرگ تر یا کوچکتر باشد، دستکاری می کند.کراپ شدن عکس یا بزرگنمایی آن، تمام تلاش وهزینه و وقت شما که صرف درست کردن عکس ها شده است را از بین می برد.

راهنمای سایز عکس اینستاگرام

از بدو عرضه اپلیکیشن اینستاگرام تا سال 2015 میلادی، برنامه تنها عکس هایی را به طور واضح و بدون دستکاری منتشر می کرد که در قالب مربع بودند.در آپدیت های جدید، عکس های افقی(منظره) و عمودی(پرتره) نیز قابلیت انتشار در این پلتفرم را پیدا کرده اند.

ابعاد و اندازه هایی که اینستاگرام برای قسمت پست در نظر گرفته است:

  • عکس های مربعی 1:1——۱۰۸۰ در ۱۰۸۰
  • عکس های عمودی 4:5—–۱۰۸۰ در ۱۳۵۰
  • عکس های افقی1.91:1—–۱۰۸۰ در ۵۶۶

اگر عکسی را که برای انتشار در اینستاگرام آماده کرده اید، عرضی کمتر از 1080 داشته باشد، برنامه اینستاگرام برای رساندن آن به ابعاد استاندارد، آن را می کشد و همین موضوع سبب از بین رفتن کیفیت عکس می شود.

اگر تصویری بزرگتر از سایز 1080px *1080px باشد اینستاگرام برای نمایش به طور خودکار، سایز آن را فشرده می‌کند. وقتی عکسی بیش از حد فشرده شود مطمئنا بر کیفیت تصویر تاثیر منفی می‌گذارد.

همچنین اگر ابعاد بیش از حد کوچک باشد باز کیفیت تصویر پایین می‌آید و ابعاد تصویر نباید از 320PX * 320PX کوچک تر باشد، زیرا اینستاگرام برای اینکه تصویر را به ابعاد استاندارد خود برساند مجبور است تصویر را بکشد که این باعث بی‌کیفیت شدن عکس مورد نظر می‌شود. 

پس برای اینکه تصویرها بهترین کیفیت را داشته باشند باید سایز آنها در ابعاد 1080px * 1080px تنظیم شود. 

فعالیت حرفه ای در اینستاگرام نیازمند دانستن تمامی قوانین و زیر و بم این برنامه است. پس خواندن مطلب قوانین اینستاگرام2022 را از دست ندهید.

در نتیجه، تا زمانی که عرض عکس شما بین 320 تا 1080 پیکسل باشد، اینستاگرام وضوح تصویر را حفظ می‌کند. ولی اگر نسبت ابعاد تصویر رعایت نشود مثلا بزرگتر از حد باشد، آن را برش می‌دهد یا فشرده می‌کند و باعث بی‌کیفیت شدن تصویر شما خواهد شد.

سایز ایده‌آل عکس‌ها و فیلم‌های افقی 1080px * 608px است. برای عکس‌های افقی نسبت ابعاد 1.91:1 باید حفظ شود تا عکسی با کیفیت داشته باشیم ولی چون زمان زیادی صرف ویرایش عکس با این ابعاد می‌شود می‌توانیم عکس‌های افقی با نسبت 16:9 را هم در اینستاگرام آپلود کنیم، فقط اینستاگرام به طور خودکار یک حاشیه اطراف عکس ایجاد می‌کند. 

آپلود عکس افقی در اینستاگرام شامل مراحل زیر است:

  • روی تب Add post (علامت ➕ پایین صفحه) ضربه بزنید و عکس یا فیلم خود را انتخاب کنید. 
  • روی دکمه اندازه کامل در گوشه پایین سمت چپ ضربه بزنید. (این گزینه به صورت خودکار سایز عکس شما را تنظیم می‌کند. در عکس‌های عمودی نیز به همین صورت عمل می کند.)
  • پس از انتخاب این گزینه، سایز عکس به حالت افقی تنظیم می‌شود. برای ادامه روی گزینه Next ضربه بزنید. 
سایز عکس افقی اینستاگرام

اگر یک عکس عمودی یا مستطیلی با سایز بزرگتر را بارگذاری کنید از شما می‌خواهد قسمتی از عکس را متناسب با سایز استاندارد برش دهید. بنابراین اگر می‌خواهید عکس را بدون برش در اینستاگرام بارگذاری کنید می‌توانید در هنگام آپلود عکس از دکمه اندازه کامل در گوشه پایین سمت چپ تصویر استفاده کنید.

اندازه استوری اینستاگرام | قالب استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام یکی از کاربردی‌ترین و شگفت‌انگیزترین ابزارها برای اینکه ما بتوانیم داستان‌های روزانه خود را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذاریم و همچنین مناسب برای پیشرفت کسب و کارها است. بهترین ابزار برای اطلاع‌رسانی سریع که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین کیفیت عکس‌ها و فیلم‌ها که می‌خواهیم در آن بارگذاری کنیم بسیار مهم است.

مناسب‌ترین سایز برای استوری‌های اینستاگرام 1080px * 1920px است. ما می‌توانیم  در استوری اینستاگرام هر عکس و فیلمی را با ابعاد استاندارد 1: 9: تا 9:16 بارگذاری کنیم. اگر می خواهید استوری شما فول اسکرین باشد و کل صفحه را دربرگیرد نیاز به سایز 1080px * 1920px و نسبت 9:16 خواهید داشت.

سایز ریلز اینستاگرام

یکی از جدیدترین قابلیت های اینستاگرام که برای بالا بردن بردن سطح کیفیت محتواها و جذابیت بیشتر به این برنامه اضافه شده است؛ ابزار ریلز اینستاگرام می باشد.

قسمت ریلز اینستاگرام را می توان رقیب برنامه تیک تاک دانست.این ابزار که به صورت تمام صفحه و عمودی برای گوشی های هوشمند طراحی شده است، ابعاد خاص خود را در استانداردهای اینستاگرام دارد که عبارتند از:

  • ابعاد 9:16—- 1920*1080 پیکسل
  • ابعاد 1:1 —–1080*1080 پیکسل
  • ابعاد 4:5——1350*1080 پیکسل

بهترین ابعاد برای ویدئوهای ریلز، در اندازه های 9:16 است.ممکن است دسترسی برخی از اکانت های ایرانی به دلیل تحریم ها هنوز ب قسمت ریلز فعال نشده باشد.

سایز عکس اینستاگرام در فتوشاپ

زمانی که شما از ابعادهای اینستاگرام برای هر قسمت این برنامه مطلع باشید، می توانید قالب های خود را طبق این اندازه ها برای هر بخش در برنامه فتوشاپ آماده کنید.برای انجام این کار می توان مراحل زیر را به ترتیب طی کرد:

  1. وارد برنامه فتوشاپ شوید
  2. از نوار بالای فتوشاپ، گزینه File را انتخاب نمایید
  3. منویی برای شما باز می شود که در آن می توانید گزینه New را بزنید.
  4. برای دسترسی به قسمت ابعاد می توانید گزینه های Ctrl + N را بزنید تا صفحه موردنظر برای شما باز شود
  5. برای ایجاد قالب متوسط یعنی ۱۶:۹ (۷۲۰x1280)، باید در فیلد اول که عرض عکس است، به طور پیش فرض عدد 1200 در آن نوشته شده است، عدد 720 را درج کنید
  6. در فیلد دوم یعنی طول عکس، عدد 1280 را درج نمایید
  7. حالت عکس باید بر روی Pixels باید باشد
  8. در آخر نیز گزینه create را بزنید تا قالب شما ساخته شود.
سایز عکس اینستاگرام در فتوشاپ

سخن آخر

ما در این مطلب سعی کردیم مطالب مفید درمورد سایز عکس اینستاگرام ارائه دهیم. امیدواریم که این پست مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. اگر سوالی داشتید می‌توانید در قسمت کامنت‌ها از ما بپرسید و اگر نظر یا پیشنهادی داشتید خوشحال می‌شویم با ما دیگران به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چرا باید سایز عکس اینستاگرام بر اساس استانداردهای اینستاگرام باشد؟

چون اگر سایز عکس اینستاگرام بر اساس استانداردها نباشد کیفیت عکس پایین می‌آید و عکس‌ها دیگر زیبایی و جذابیت نخواهند داشت.

آیا رعایت کردن سایز عکس اینستاگرام به بهتر دیده شدن کمک می‌کند؟ 

بله. کیفیت بالای عکس‌ها و جذابیت آن‌ها باعث جلب توجه و افزایش فالوورها می‌شود.